justitiarii web-ului romanesc

sunt 3 4 (a mai aparut unul Valentin Oeru, care cere nici mai mult nici mai putin decat „arderea pe rug”, mai exact scoaterea siteului din mediaplanuri :)) Marius Pahomi, Mihai Seceleanu si Dragos Roua, toti 3 acuzandu-l pe Val Voicu de smenuri, furt, facatura etc, etc sarind ca din gura de sarpe cand Val a decis sa introduca eAstrolog.ro sub Feminis.ro in SATI. Hotul, hotie, golanie, incalificabil, ma uit si nu mai pot de ras. Mai mult, Dragos, ca membru in comisia tehnica SATI, se pronunta asupra cazului inainte ca Brat sa aibe un punct de vedere oficial, punct de vedere, pe care, normal, il vor decide membrii Brat. Ce vad eu:

– eAstrolog.ro este domeniu secundar pt Feminis.ro;

– eAstrolog.ro are un trafic de cateva ori mai mare decat Feminis.ro;

– totul e transparent, siteul eAstrolog e bagat SUB feminis.ro in SATI deci cifrele/datele de la eAstrolog vor aparea in dreptul Feminis in mod OFICIAL;

– ambele siteuri targeteaza in proportie mare publicul feminin, cred ca e clar si asta;

– in acest moment ruleaza studiul de audienta pe siteurile din SATI;

– tinand cont de cele de mai sus, matematic vorbind, audienta Feminis va fi considerabil influentata de audienta eAstrolog.ro, corect?

– Val stia acest lucru cand a decis sa includa eAstrolog in Feminis, ba mai mult, a facut-o cat se poate de oficial, punand codul de Feminis pe eAstrolog ceea ce inseamna ca nu a incercat in nici un moment sa vanda audienta falsa, corect Marius? mai mult a facut-o imediat dupa lansare, dorind sa aibe date de audienta cat mai repede, nu a asteptat sa treaca 2008, sa vanda Feminis fara date;

– mai mult, in SATI exista un caz similar, Roon.ro, site ce inglobeaza toata reteaua Inform Media, site ce are un trafic in SATI cat Prosport.ro!!!

– si acum incepe distractia, cand vor aparea datele de audienta, Feminis va avea date oficiale, asa cum am spus mai sus, influentate vizibil de userii/useritele de la eAstrolog. si aici e partea fun, e posibil ca datele Feminis sa fie la fel, sau mai bune decat orice alt site de femei sau e posibil ca datele Feminis sa arate, cum spunea Val pe blogul lui Pahomi, ca Feminis e vizitat de negrii din Burkina Faso si papuasii din Noua Guinee. In primul caz Feminis va juca pe piata siteurilor de femei si se va bate pt bugete cu toate celelalte siteuri, in al doilea caz Feminis se va inchide, asta daca nu e Val filantrop si va investi bani intr-un site care nu are sanse sa devina profitabil;

– in ambele cazuri insa, INSA, inainte de a deschide gura si a face afirmatii, astepti datele. vin datele te apuci si comentezi, urli, acuzi, faci ce vrei tu, nu ai date, inseamna ca faci presupuneri, scuipi coji de seminte ca tot ii place lui Dragos zona Oborului si arunci cu noroi in concurenti. adica ce au facut domnii de mai sus. au presupus. pt ca date nu au, iar pana acum nu au parut a contesta datele de la SATI. poate ca asta a fost de fapt mesajul si nu l-am inteles eu cum trebuie.

intamplator sau nu, noi la MediaPro studiem in acest moment posibilitatea de a introduce un site sub alt site. e decizia noastra, strategica, de business, ce vreti voi, atata timp cat e publica, oficiala, LEGALA conform regulamentelor SATI, nu vad de ce nu as face-o. doar pt ca Seceleanu (care uita cum si-a construit reteaua), Pahomi sau Dragos Roua nu vor? ei na!

63 Comentarii
  1. […] lumea discuta despre traficul feminis, adus din eastrolog. eAstrolog “doneaza” de mult timp unici si urca […]

  2. damian voicu spune:

    dear orlando, tu oricum esti in primii 3 cei mai influenti/importanti oameni d p netul romanesc.

    d c nu spui tuturor care e legatura ta cu val voicu / feminis / bazar publishing?

    d c nu explici tuturor congruenta ‘mangalia’ in firma bazar publishing?

    nu-ti fie teama – chiar daca ai face-o, tot intre primii 3 ai ramane. pt ca esti indeed printre cei mai buni din .ro

  3. flirt spune:

    mi se pare normal ca daca ai un portofoliu de situri sa pui link-uri (hai si bannere intre ele), dar e -nesimtire- sa le ascunzi pe toate (pe rand dupa cum teoretiza Dragos) dupa cel care trage cel mai bine si apoi sa te bati cu caramida in piept ca ai site-uri de nisa si vrei sa vinzi reclama pe ele.

    daca nu o faci pentru comert, atunci e ok (desi nu vad care ar mai fi motivul; ramane doar caramida pe piept, ori urma ei acolo)

    cat despre blonzii care cumpara spatiu de reclame in regimul asta, sper ca au destul cap sa puna un cod care duce inapoi spre un contor serios (de incredere, al lor or de la terti) ca sa vada la sfarsitul zilei daca s-a meritat sa arunce banii de publicitate pe situl respectiv

  4. Iulian Toma spune:

    Orlando,
    Pahomi este prea tehnic, asa ca de la el n-am inteles nimic. De la tine am inteles perfect. Ca totul e legal, ca feminis avea deja audienta inainte sa fie lansat ( audienta eastrolog) si ca acum eastrolog, pentru ca oricum internetul nu se vinde pe target, face bani sub numele feminis. Nu vad de ce n-ar fi OK?

    Nu inteleg acum pe cine sa punem cainii. Pe Val care vinde audienta astroloogica sub titlul de femei, sau pe brand managerii aia de 24 ani care n-au mail decat la servici?

    Eu cred ca Val nu trebuie foarte infierat. El face ceea ce face toata lumea: vinde Internet la Kilogram si va avea mare succes daca pune eastrolog sub feminis, pentru ca internetul in Ro nu se vinde pe target.

    Iar Val nu va schimba asta singur in Ro, oricata audienta de business ar vinde in portofoliu. Trebuie sa mai ai si cui sa-i vinzi, adica oamenii care sa inteleaga diferenta de target.

  5. Simple spune:

    Nu pentru ca nu vor unii si altii, ci pentru ca nu e frumos…. si tine putin si de obraz, dar care in online se pare, ca si in politica, nu mai exista. Uite de aia, na :)

  6. orlando spune:

    Simple,

    daca as avea un site porno si un site de religie si as baga siteul porno in siteul de religie si m-as da sfant atunci da, ai dreptate, nu e moral. atata timp cat am doua siteuri care targeteaza acelasi public, iar strategia mea de business o gandesc in a sustine unul din ele (din varii motive) nu vad ce anume e imoral. dar daca nu le vad eu nu inseamna ca am dreptate, astept argumentele tale, ajuta-ma :)

  7. Val Dragu spune:

    @Iulian Toma („si va avea mare succes daca pune eastrolog sub feminis, pentru ca internetul in Ro nu se vinde pe target”)

    Esenta chestiunii este tocmai faptul ca eAstrolog are un target feminin prin excelenta iar advertiserii vor aprecia tocmai targetarea.

    Acuzatorii de azi vor sa evite cu orice pret ca advertiserii sa apuce sa se convinga de acest lucru. ASTA e motivul pentru care unii vor eliminarea IMEDIATA din Brat.

  8. orlando spune:

    damian,

    am vrut sa-ti scriu pe adresa personala, dar, desigur, nu e valabila ceea ce-mi aduce aminte ca trebuie sa scriu regulile dupa care se ghideaza acest blog.

    nu am ascuns niciodata ca sunt prieten cu Val, ne stim de multi ani, am fost concurenti dar ne-am respectat de fiecare data, m-a ajutat enorm anul trecut si ii voi fi reconoscator mereu pt acest lucru, mai ales ca eu nu l-am putut ajuta cand a avut nevoie. asa ca te rog explica tu toate legaturile si congruenta insa asuma-ti afirmatiile nu te ascunde in spatele anonimitatii.

    p.s. nu sunt nici influent si nici important, imi fac treaba si imi vad de treaba mea.

  9. Dragos Roua spune:

    Orlando, tin sa-ti spun ca m-am pronuntat de-a lungul timpului asupra mai multor probleme legate de BRAT, viata, spiritualitate, gastronomie, infiniti fx 35, MAC OS, publicitate, muzica si film, si am avut in acelasi timp calitatea de membru in Comisia Tehnica BRAT. Ce-i tot dai inainte cu „m-am pronuntat inainte sa…” ?

    Deciziile nu le iau eu acolo, deci nu am cum „sa ma pronunt ca si cum as fi BRAT” dupa cum sugerezi tu, pentru ca o comisie e formata din mai multi oameni si deciziile s-au luat, se iau si se vor lua pe baza unui regulament. Eu pot sa-mi spun parerea si o voi face ori de cate ori am chef, asa cum si tu o vei face si oricine o va face, atata vreme cat avem acest drept.

    Mi se pare ca esti un pic suparat pe mine, si nu stiu de ce ;-) …

  10. Val Voicu spune:

    Adevaratele motive ale unei furtuni in paharul de apa:
    sau despre ce este vorba in propozitie

    1. marius pahomi a lucrat pentru ele.ro

    2.mihai are kudika si coincidenta face ca multe din fetele care au CV-ul pe ejobs, serviciu f. ok dealtfel, sunt abonate si la kudika don’t ask mi why dar e pe verificate

    3.Dragos are culinar.ro iar feminis are pt prima oara in RO video-culinar facut profesional.

    4. Oeru evident isi apara interesele eva si ele

    Aceasta este toata motivatia acestei povestiri Doamnelor si Domnilor

    Val Voicu

  11. Iulian Toma spune:

    @Val dragu,
    Targetul este definit nu numai de preocupari ci si de ponderea acestora intr-o reteta, preocupari care se proiecteaza in audienta si demografice, nu si viceversa. Una e sa citesti intro revista 99 de pagini de astrolog si 1 pagina de revista de femei si alta e sa ai 1 pagina de zodii si 99 de revista pt femei.

    O comparatie similara se poate face si intre portalurile de dating vandute ca site de sport doar pentru ca si la unul si la altul se uita barbatii. Hai sa fim seriosi, n-au cum sa fie vandute sentimente si noi2 de la neogen ca gsp si prosport.

    Daca tie ti-a fost simplu sa te „rebranduiesti” de la eastrolog ca feminis, pana se va intampla si cu audienta ar mai fie niste mii de pagini de scris, nu crezi?

  12. Marius Balaci spune:

    Am trait s-o aud si pe-asta … „congruenta” din Mangalia. Care mai e de prin Mangalia pe aici? Nu de alta … dar sa le luati .ro-ul tot.

  13. Andrei spune:

    Argumentul cum ca target-ul de vizitatori e acelasi si asta justifica unirea in trafic a celor 2 site-uri nu mi se pare valabil, atata timp cat cele 2 site-uri sunt entitati diferite, brand-uri diferite si cu continut si cu design diferit.

    Cel putin in cazul roon.ro, site-urile satelit au acelasi brand (Romania Online), acelasi design si chiar shi aceasi structura de meniuri. E clar ca sunt un tot unitar, chiar daca ruleaza pe cateva domenii separate.

  14. thinking spune:

    Eu am doar doar o intrebare: ce inseamna chestia asta pentru un cumparator de spatii de publicitate pe internet? (deci nu pentru un vinzator, ci pentru orice gigel care vrea si el un banner pe un site si il intereseaza cati vizitatori vad bannerul ala). Daca ma duc si cumpar 50.000 de afisari pe Feminis ca sa vind rujuri, inseama ca bannerul va rula si pe E-astrolog? Sau nu?

  15. thinking spune:

    Hm, pe masura ce le-am scris s-au facut trei :)

  16. Simple spune:

    Orlando, eu nu sunt expert in ceea ce faceti voi in advertising, insa pe aceeasi idee expusa de thinking, stiu ca eu ca nestiutor daca as vrea un banner pe feminis.ro, m-as interesa in primul rand de audienta e drept, insa si de traficul generat. Probabil ca as primi un brief cu „asta ti-e audienta, atatia vizitatori are site-ul, etc”. Problema e ca de fapt audienta si acel trafic nu e facut de feminis.ro ci de un alt site cu care, desi poate in acelasi target, eu nu vreau sa am de aface. Cu alte cuvinte, cumpar 1000 afisari pe feminis.ro, insa feminis.ro nu face 1000 afisari pentru ca nu are de unde, desi eu asa stiu ca are.
    Revenind la moralitate, pun pariu ca daca nu s-ar fi „descoperit” aceasta mica rocada, nu ar fi trecut mult timp pana sa ne trezim cu un comunicat de presa care sa ne anunte cat de rapid a crescut feminis intr-o luna…cat alte site-uri in 10 desi, traficul site-ului de fapt e de doar 5-10% din cel declarat. In fine, voi stiti mai bine.

  17. iulian spune:

    Orlando,

    fara suparare, stii poate mai bine ca oricine, ca in momentul in care spui target femei, e deja ceva mult prea sumar. Daca eastrolog are un public feminin principal, si daca publicul acela feminin este foarte raspandit, de la fete de 12 ani pana la femei de 60, nu putem sa vorbim de un public definit. decat la nivelul sexului.

    un site de femei, isi stabileste conform unui bun simt redactional elementar un target de genul: femei intre 25-35, studii medii sau superioare, orientate catre petrecerea timpului liber, interesate de viata profesionala sau nu, interesate de gradina sau nu, interesate de moda sau nu, etc…

    si fiecare site de femei de bun simt are asa ceva (cel putin sper). si in functie de acest target isi construieste mesajul, isi articuleaza contentul intr-o directie sau alta, are o politica editoriala. Vorbim de media online, da?

    Stii si tu la fel de bine, ca eAstrolog nu are asa ceva, pentru ca e imposibil. Targetul e mult prea larg si nu poate fi definit in acest fel. Si nu cred ca audienta eAstrolog o putem defini la nivel de interes in sanatate, la nivel de interes despre arhitectura, design sau gradini. e mult prea general. Iar daca ne uitam la schema despre femeia feminis, sigur o gasim clar desenata, cu interese clare, samd. Si acelei femei i se vinde publicitate. Nu audientei generale (chit ca feminine, dar tot generale) de pe eAstrolog.. :)

    Aici e pacatul… cam trist ce se intampla

  18. […] si o seama de bastoane-n cap date intre corifeii internetului romanesc, pe tema alipirii a doua site-uri in […]

  19. […] reactii si unghiuri mijto de abordare, la Sorin si Orlando plus Dragos Roua sau Mihai […]

  20. […] Pe diverse bloguri s-a nascut o discutie pornind de la asta, Mihai Seceleanu si altii acuzand AdEvolution de intentii rele, Orlando luandu-le apararea pana la proba contrarie. […]

  21. parvan spune:

    Orlando,

    postul anterior parea serios dar vad ca acum ai dat-o si tu in vanatoari publice de vrajitoare, ai probleme de trafic? … si bagi subiecte tabloide in site de business? :)

    E politica ta editoriala … nu ma priveste.

    Dar te rog sa ma lasi sa-i raspund lui thinking (nu stiu cum altfel decat aici ca n-am date de contact).

    GIGEL-ului ala de care zici tu … probabil ca poti sa-i propui si sa cumpere pamant in Pipera si de fapt tu sa vrei sa-i dai doar pamant in Movileni Olt (cel mai ieftin pamant pe care-l stiu) . Tu ai dreptul sa speri asta ca oricum gigel la care te gandesti tu e prost si batut in cap …. ramane insa de vazut daca planul asta are si sanse de reusita.

    Deocamdata avem doar un posibil cumparator, care tipa ca era sa fie hotie desi siteul ala inca n-are date sati (care oricum nu’s doar pe intreg ci si pe sectiuni) si oricum e incredibil ca cineva ar fi cumparat audienta in Pipera si nu ar fi vazut ca o primeste in Movileni.

    Semnatura: Unul care a cumparat la Movileni si mai vrea sa cumpere ca fost bine, dar inca asteapta sa vada cum evolueaza Pipera. (si nu asteapta sa vada in tabloide, ci o bate la picior:) )

  22. […] a reactionat destul de repede si a sanctionat sau (dupa caz) aprobat afirmatiile lui Marius si astfel s-a ajuns la un schimb de replici destul de […]

  23. orlando spune:

    Dragos, nu am nimic cu tine, Doamne fereste, daca te uiti in urma m-ai atacat de multe ori dupa ce am venit la Mediapro, eu imi vad de treaba mea, daca sunt lasat sa o fac bine, nu sunt lasat, iarasi bine … mergem inainte. Mi s-a parut nefiresc postul tau cu Oborul si tinand cont de facts si de faptul ca esti membru in comisia tehnica cred ca era mai bine sa nu se fi intamplat, dar, hei, e parerea mea si fiecare e raspunzator pt ceea ce face, eu oricum sunt happy, promotor.ro tocmai a depasit 100,000/week :)

  24. orlando spune:

    thinking, Simple, cand cumperi afisari pe un site le cumperi pt ca audienta siteului e formata din potentialul tau target, nu ai cum sa cumperi afisari pe feminis, Simple si sa nu-ti atingi audienta pt ca decizia de a cumpara se face pe baza profilului traficului .

  25. orlando spune:

    Publimedia a decis sa inchida revista Acasa Magazin la inceputul anului, site-ul a ramas online din varii motive, conform contestatarilor de mai sus Publimedia nu poate sa includa acasamagazin.ro in, sa zicem, protvmagazin.ro. mi se pare o aberatie

  26. iulian spune:

    orlando,

    nu-mi place sa fac pe justitiarul, cum spui tu, dar citeste cum isi defineste feminis.ro targetul (femei cu studii superioare, de cariera, etc) si spune-mi daca tu crezi ca din „absoarberea teoretica” lui eastrology sub feminis va rezulta acest target. parerea ta sincera…

    ;)

  27. iulian spune:

    sper ca raspunsul nu va fi.. sa vedem ce spune sati.. intreb de opinia ta personala… ca un vizitator pe blogul tau :)

  28. Marius Pahomi spune:

    @Orlando: cum adica sa includa acasamagazin.ro in protvmagazin.ro?
    Sa faca redirect, sa devina subdomeniu, sa i se mute continutul?

    1. Ce legatura are problema ta cu SATI, ca nu inteleg?
    2. Daca nu exista SATI ci doar Trafic.ro ce ai fi facut?
    3. De ce nu poate avea fiecare propriul script BRAT?

  29. Marius Pahomi spune:

    Legat de demografice: hai sa facem un exercitiu de cumularea a doua audiente distincte a doua site-uri distincte.

    Sa presupunem ca avem asa: site-ul A = 100% barbati, fara studii superioare, venituri foarte mici, sub 25 de ani si site-ul B = 100% femei, studii superioare, venituri peste medie, peste 25 de ani. Site-ul A are acelasi numar de vizitatori unici si acelasi numar de afisari cu site-ul B. Site-ul A este declarat ca fiind un serviciu al site-ului B.

    Acum, ce rezultate vom obtine in urma implementarii unui cod script unic in ambele site-uri? O audienta de 50% femei / 50% barbati, 50% cu studii superioare / 50% fara, 50% cu venituri mari / 50% fara venituri mari, 50% varsta sub 25 / 50% varsta peste 25.

    Vine un advertiser care cauta femei, studii superioare, venituri peste medie si peste 25 de ani si cumpara spatiu de la acest publisher.

    Unde ii vor fi servite bannerele? Dumnezeu stie .. Daca il vinde Val probabil pe site-ul de barbati pentru ca este mai greu de vandut :)

    Intrebarea care se pune este: care a fost avantajul advertiserului cand in loc ca site-urile A si B sa fie tratate ca produse media diferite s-a pus un singur script comun?

    Nici unul. Advertiserul a fost indus in eroare iar banii sai au fost irositi pe site-ul A, cand puteau fi investiti doar in site-ul B.

    Care este avantajul publisherului? Vinde mai mult.
    Chiar daca cu rezultate mai slabe.

    Morala: din cumularea audientelor a doua produse media distincte ia nastere o audienta rezultanta diferita de oricare dintre cele doua audiente reale. BRAT nu ar trebui sa permita acest lucru.

  30. orlando spune:

    Iulian,

    parerea mea personala e ca in eAstrolog s-ar putea gasi o parte (foarte) mica din targetul definit de feminis, nu stiu daca femeile de cariera stau si citesc horoscop, feelingul meu e ca nu o fac insa, fie ca-ti place sau nu, fie ca-mi place sau nu, studiul Sati ne va lamuri pe amandoi si ne va spune daca avem sau nu dreptate (cred ca avem aceeasi parere despre subiect, nu?). sper ca esti multumim de raspuns, sa stii ca in general imi spunea parerea personala.

  31. orlando spune:

    Marius,

    sa devina subdomeniu la protvmagazin

    1. cum adica nu are legatura cu Sati, conform voua ca acasamagazin sa devina subdomeniu in protvmagazin nu este posibil
    2. as fi inscris acasamagazin ca adresa alternativa la protvmagazin
    3. pt ca acasa magazin nu mai exista in offline si e normal sa nu mai existe nici in online

  32. orlando spune:

    Marius,

    cred ca as sta o zi intreaga si ti-ai insira siteuri care au audienta „cumulata” din exercitiul tau de mai sus, siteurile sunt sparte pe canale iar audientele sunt pe canale, astfel incat yahoo sport si auto va avea preponderent barbati iar yahoo fashion (nu cred ca exista) va avea preponderent femei.

    in cazul dat vorbim de doua siteuri care au preponderent target feminin (presupunem asta)

    inca o data, ma vad nevoit sa ma repet, daca audienta feminis + eastrolog va fi proasta pt un site de femei atunci toata lumea e fericita, feminis e un site care nu va reusi sa vanda si va disparea la fel de repede cum a aparut, daca val va incerca sa vanda audienta premium cu o audienta low eu voi fi primul care voi lua pozitie. chiar nu pot sa cred ca nu ai inteles mesajul meu.

    da-mi argumente pe ce am spus eu, da-mi argumente care sa-mi combata afirmatiile. nu presupuneri (daca stau sa ma gandesc ca un asteroid va lovi Pamantul si vom muri toti probabil ca viata mea ar lua o alta turnura … exemplu de presupunere)

  33. orlando spune:

    iulian (toma),

    habar nu am pe cine trebuie pusi cainii, eu vorbesc de niste principii, vorbesc de cuvinte grele aruncate in piata pe presupuneri

    thinking,

    cand te vei duce sa cumperi cele 50,000 afisari pe feminis vei stii ca e posibil ca o parte din ele sa se livreze pe eastrolog si vei lua decizia de a cumpara sau nu

  34. flirt spune:

    LOL,

    @thinking

    si pune codul ala (de care pomeneam mai sus) ca sa vezi in timp cat de blond ai fost…

  35. iulian spune:

    Legat de partea de acasamagazin si protv magazin, mie cel puin nu mi se pare etic, moral, normal cum vrei sa spui (parerea mea) ca auditarea a doua sau mai multe site-uri cu target clar delimitat in fiecare parte sa se faca „la gramada” si prezentat ca unul singur, pentru ca s-a intamplat ca actionariatul care sta in spate sa fie acelasi la acele site-uri.

    E, repet, parerea mea si dau un exemplu. E ca si cum x Media ar avea 10 posturi TV de nisa, unul folclor, unul de meteo, unul de filme, etc, si le-ar audita pe toate la un loc si ar spune.. eu am post TV generalist. :D

    ca fiind ale tale poti sa faci ce vrei cu ele, e una, ca nu e ilegal e alta componenta, dar, totusi, ti se pare normal? serios acuma.. :)

  36. Simple spune:

    Ok Orlando. M-ai convins. Insa da-mi voie sa te intreb ceva: daca nu ai avea si tu aceeasi intentie, ai fi fost de aceeasi parere? Si inca ceva: daca toata lumea spune ca nu e ok, ca nu e bine, ca nu e moral ca…mai stu eu ce, iar cei care sunt de acord cu voi sunt ca si inexistenti, nu ar trebui sa stai si sa te gandesti putin ca hey!, poate chiar nu e bine. Eu de aici din tribune vad toata treaba asta ca si cum un hot da o spargere. Toata lumea il acuza, mai putin unul care il apara pe hot, insa doar pentru ca in viitorul apropiat spera sa dea si el o spargere in urma careia sa iasa basma curata pentru ca deh, exista un precedent. Bine, poate comparatia nu e cea mai stralucita, dar na, e parerea mea si din fericire, mi-o pot exprima :)

  37. thinking... spune:

    Orlando, imi pare rau, dar ceea ce discrii tu ca fiind o decizie de business mi se pare cel putin dubioasa. Hai sa „reducem la absurd”:
    Te duci intr-un magazin si cumperi, bazandu-te pe eticheta, un tricou care e 100% bumbac. Dupa ce ajungi acasa remarci o a doua eticheta, care spune ca de fapt nu e 100% bumbac, ci 25% bumbac si 75% PNA. Te duci inapoi la magazin sa il feliciti pe cel care ti-a vindut tricoul pe motiv ca a luat o decizie de business corecta: daca le pune eticheta de bumbac 100% le vinde mai bine? Ai multumi si ai pleca?
    Nu m-ar deranja in mod necesar ca o parte sa se livreze pe e-astrolog, dar as vrea sa stiu cat la suta (afacerile se fac cu cifre, nu cu e posibil sa…) Apoi, as vrea sa am posibilitatea de a livra bannerul doar pe feminis. Poate ca fac un site despre obiceiuri crestine legate de copii. Sincer nu as vrea sa il vad promovat pe e-astrolog.
    Ceea cred eu ca este grav nu e neaparat faptul ca Val a pus un site sub altul, ci faptul ca nu a anuntat asta. Oare daca as fi fost client, mi-ar fi spus: bai gigele, vezi ca iti livrez bannerul si pe e-astrolog? Vezi ca traficu’ asta colosal de la feminis este de fapt de la alt site.
    La urma urmei, daca ar fi anuntat, am libertatea ca si client sa nu cumpar de la el. Dar daca nu m-ar fi anunta?

    O alta chestie grava este ca asta creaza un precedent. Daca stam si inghitim chestia asta pe motiv ca oricum targetul de la feminis e oarecum la fel cu cel de la e-astrolog, cine ne garanteaza ca in viitor nu vom vedea site-uri pentru barbati sub site-uri de stiri sau de sport pe motiv ca targetul seamana?

    Solutia Neogen este singura onesta: iti spui portal, ai o grafica relativ unitara si auditezi ce vrei tu acolo.

    @flirt: nasol este ca acel script mi-ar spune „Vezi ca esti vaca”, dar banii sunt deja dati. Daca ar exista un scrip care sa-mi spune „Vezi ca o sa fii vaca”, ar fi alta treaba.

  38. orlando spune:

    thinking,

    tu stii de la inceput ca e 25 cu 75 sau cel putin asa ar trebui sa se intample, in mod normal siteurile sunt sparte pe canale (raspuns si pt tine iuliane, un portal e extrem de geralist si atunci se sparte in sectiuni si se niseaza, similar un cotidian, se sparte in sectiuni si are audienta pe fiecare sectiune in parte), habar nu am ce vrea sa faca val, eu as seta eastrolog ca un canal in feminis si l-as scoate clar in evidenta in rate card, ce stiu ca nu poate sa faca e sa pretinda ca are alta audienta decat ii va „spune” sati.

  39. thinking... spune:

    Ok, si atunci…de ce sa mai faca integrarea asta? Daca e evidentiat separat peste tot? De ce sa le auditeze impreuna?

  40. orlando spune:

    pt ca impreuna ar avea un trafic mai mare, evidentierea e la nivel de canal/sectiune, ex, apropo.ro va avea 100,000 de unici din care 10,000 pe sms, 10,000 pe email, 20,000 pe video, 10,000 pe stiri si 50,000 pe curs valutar. ca trafic. ca audienta va avea date separate pe fiecare din sectiunile de mai sus.

  41. […] la Orlando, Mihai, Dragos Roua, Sorin, Zoso, Robi, Vivi, Gabi Boaca si multi […]

  42. Iulian Toma spune:

    Orlando,
    Feminis exploateaza o bresa in planning-ul campaniilor online si cauta sa motiveze investitiile advertiserilor in site-ul recent construit prin valoarea totala si nu a contributiei diverselor sectiuni, lucru care se intampla la 90% din clientii needucati sa faca altceva. Aici cred ca este problema si nimeni nu scoate o vorba. Cine se prinde bine, cine nu, nu.

    Intrebarea care se pune ar fi pe cand vor fi planificate campanii cu bannere si preturi / target pe sectiuni? Sau de fapt cand vor fi explicate celor de la marketing, actiune care ar trebui coroborata cu vanzarea pe target? ori eu cred ca nimeni nu este interesat sa dea explicatii legat de ce a cumparat / vandut.

    Daca tot exista SATI, de ce nu vorbiti ca la o viitoare intrunire sa faceti un set de recomandari privind raportarea / monitorizarea pe sectiuni care sa fie pusa intr-o stransa legatura cu planningul campaniilor pe sectiuni / arii de interes / pagini de intrare?

  43. Kaiser spune:

    Ce mai este CORECT in Romania anului 2008? nu inteleg de ce se pune problema in felul asta. de ce sa fie corect cand peste tot este „ciordeala”. Daca lumea accepta asta pe ce ne mai certam? Pe cine gaseste primul o noua metoda…?

    Sa va explic cum vad eu asta. Cand eram eu mic si faceam SPAM .com (PPC) urmaream orice se cauta bine si are putine pagini indexate. De ex. ParisHilton a fost ~4 ani in top 3 cautari google. Faceam o pagina cu pozele ei si il loc sa pun link-uri despre Paris H care erau 0.01 $ puneam pastile care erau 2-4 $ adica de 200-400 ori mai mult.

    Este exact acelasi lucru intr-o forma mai educata:) Eu cumpar un produs premium pt feminis.ro (cu cpm mare) si primesc trafic de la un site cu cpm mic. (teoretic)

    „Lansat recent, portalul pentru femei Feminis.ro a reusit sa atraga in prima zi de la lansare peste 36.000 de vizitatoare (google analytics). Feminis.ro reprezinta „generatia urmatoare” de situri pentru femei din Romania, fiind unanim apreciat ca facand parte din nivelul 2 de situri.”
    Val Voicu

    Exact ce ziceam mai sus. Val a gasit o noua modalitate…”generatia urmatoare”

    au fost 36000 femei pe Feminis.ro? sau 1000 pe feminis.ro si restul pe eastrolog?

    Pai daca o vedeta din Romania se duce la un cabinet de astrologie si patroana are la etaj un bar cu „balerini” tu declari in presa ca a fost la „balerini”?

    Din punctul meu de vedere. Bravo Val Voicu.

  44. […] intamplat deja asta) intr-o binecunoscuta lupta intre orgolii. Pornita de la Marius, raspandita la Orlando, Mihai, Doru, Vivi, Bogdan, Gabi si multi altii, discutia a avut parte de o expunere suficient de […]

  45. […] Daca ieri era “certat” ca lasa comentariile lasate pe blogurile altora, astazi Valentin Oeru s-a decis sa scrie […]

  46. Dragos Roua spune:

    @Orlanod: ma bucur ca nu esti suparat pe mine, nu cred ca ai motive ;-)

  47. Marius Pahomi spune:

    Orlando, ai inteles total gresit!

    Din punctul meu de vedere, poti sa faci pe orice site oricate subdomenii doresti si sa pui pe ele absolut tot ce doresti. Este decizia ta de business si nimeni nu are dreptul sa se bage in chestiunile tale interne.

    Insa sa pui acelasi script de BRAT pe x site-uri pe care sa le contabilizezi ca fiind unul singur care are o audienta omogena e aberant.

    Nu am nici o problema daca:
    1. eAstrolog are propriul script de BRAT
    2. eAstrolog devine eastrolog.ferminis.ro

    Situatia 1 nu ii convine lui Val pentru ca nu prea are ce sa vanda.
    Situatia 2 nu ii convine lui Val pentru ca pierde trafic-ul din SEO
    (iar eu estimez acest trafic din SEO la cel putin 90%)

    In varianta actuala, eu ca om de media nu am date corecte pe baza caruia sa includ aceasta audienta in planning. Pentru ca, dupa cum am aratat mai sus, in simularea cu site-ul A si site-ul B, audienta rezultata este una diferita de cele doua audiente reale.

  48. […] a degenerat pana vineri intr-un conflict pe doua fronturi – pe blogul lui Pahomi, respectiv pe blogul lui Orlando Nicoara, directorul Media Pro […]

  49. trustman spune:

    nu va suparati ca ma bag in discutie :) proful meu de marketing mi-ar spune daca vreau sa-mi fac un site care sa aiba ca target femeile ca… nu am un target.

    target inseamna femeile+un anumit segment de varsta+anumite venituri+un anumit stil de viata (ma urasc ca repet lucruri pe care le stiti deja)

    poate ca este ok din punct de vedere legal contorizarea celor doua site-uri la pachet dar este total incorect fata de consumator si este o concurenta neloiala pentru site-urile cu care concureaza feminis. daca tot sunt acelasi lucruri, sa faca un singur site cu doua domenii care vor duce in acelasi loc.

  50. cborodescu spune:

    Ma intreb daca google analytics permite contorizarea traficului in acest mod(2 in 1). Inchin sa cred ca nu. Poate cineva sa imi confirme/infirme? Sunt curios ei cum au vazut aceasta posibila smecherie ;)

  51. thinking spune:

    Orlando, poate ca nu inteleg eu businessul online, dar credeam ca scopul auditarii traficului e ca sa ai ce sa arati cumparatorilor ce anume le vinzi ca afisari. Gigel, SATI spune ca site-ul meu are X mii vizitatori pe saptamana, vrei banner la mine?
    Nu cred ca cititorul unui site se duce din cand in cand si se uita pe trafic sa vada pe ce loc mai e. Daca ii place ce vede revine, daca nu, nu.
    Ori acum Val ar trebui as vinda cam asa: Gigel, site-ul meu are X mii de vizitatori, dar care nu sunt de fapt ai lui. Sunt ai unui alt site, pe care eu l-am bagat sub asta, ca sa vezi tu cati de multi vizitatori are. Si daca esti cuminte, o sa iti dau afisari si pe ala cu vizitatori multi, ca e cam tot pe acolo….
    Eu sunt de acord cu tine ca nu a inventat Val roata, si ca s-a practicat si inainte si de altii chestia asta, doar ca Val a fost singurul aparat de tine :) Ailalti….ciocu’ mic si joc de glezne, si n-a facut nimeni gat…prea mare

  52. Gusti spune:

    precizare importanta: feminis.ro este siteul companiei Feminis Publishing, iar eastrolog al Elite Pro.

    Orlando, pentru voi se simplifica treaba. Faceti conquiztadorul cite o luna subsite pentru sport.ro, respectiv prosport.ro si sinteti lider detasat in cazul asta la siteuri de sport. dar pe rind, sa nu se supere :))

  53. […] sa nu-i faca audienta lui Pahomi, Orlando preia subiectul la el unde strange si el vreo 50 de comentarii in care, pe de o parte inteleg ca […]

  54. orlando spune:

    Gusti, e o idee, o s-o studiem

  55. Vadim spune:

    Si in trafic.ro, acum aflu ca si in SATI, se accepta acelasi cod pentru siteuri diferite. Nu mi se pare corect. Spun asta ca o persoana neimplicata in acest conflict, privind ‘de afara’. Printr-o etica mai puternica s-ar castiga mai multa credibilitate. Exemplul lui Gusti de mai sus, de a duna sport.ro si prosport.ro, mi se pare elocvent in a descrie la ce situatii ciudate se poate ajunge. Poate bat palma si eu cu softpedia…

  56. robi spune:

    bag si eu o precizare importanta: prosport.ro e site al companiei Publimedia, sport.ro si conquiztador.ro al ProTV (CME). deci, n’ar fi posibil, Gusti, switch-ul ala …
    Iar cuvintele lu’ Gusti ataca oleaca reduta trafic.ro. Parca – si Sorin Tudor ne poate spune mai multe – se accepta pt 45 de zile acelasi cod pentru site-uri diferite, dar care apartin aceleiasi companii, nu? Si parca si la BRAT ar fi aceeasi obligatie, dar – la naiba – n’am detaliile la mine!

  57. tavi spune:

    :))…funny… tragem linie si adunam(scadem?)… cate maini de agentii / clienti vad sus pentru feminis.ro? (…sau cum influenteaza razbelul online deciziile offline)

  58. orlando spune:

    Tavi,

    tu ar trebui sa ne spui ca esti/sunteti patiti cu hi5 :)

  59. […] Britney (feminis)… After all she’s been through … – Chris Crocker” Orlando sare in aparare si sustine conceptul de parteneriat si integrare a “serviciului astrologic” in […]

  60. […] despre fierberea din jurul subiectului. Nu au întârziat s? apar? ?i reac?iile ulterioare (Orlando îl ap?r? pe Val, Mihai Seceleanu scrie primele rânduri cu ton negativ de când e în online, samd) apoi saga […]

  61. […] inceput pahomi. a continuat si a luat foc blogosfera : orlando, seceleanu , […]

  62. andrei spune:

    domnule orlando, si va citez, „Mai mult, Dragos, ca membru in comisia tehnica SATI, se pronunta asupra cazului inainte ca Brat sa aibe un punct de vedere[…]” aici gresiti. in primult rand, Dragos, are tot dreptul de a spune orice vrea, nu vorbeste-n numele SATI, vorbeste-n numele lui. si apoi, cuvantul cautat era „aiba” (…Brat sa aiba…). ;)

  63. […] azi) in blogosfera romaneasca s-a discutat cel mai mult despre: prima amenda pentru spam in romania justitiarii web-ului romanesc bordurile cu Videanu de la Piticu Roblogfest, Trilulilu+MusicMall, Sportessa.. si alte […]

Lasa un comentariu