C’mon …
marți, ianuarie 20th, 2009– azi dimineata am citit un post de la Tudor despre ce s-a intamplat aseara la WebClub si desi atat Fusu cat si eu i-am spus ca piata de publicitate online din Bulgaria NU are cum sa fie mai mare decat cea din .ro el si-a construit intreaga „dizertatie” pe faptul ca bulgarii au o piata mai mare iar noi suntem „mai mici si mai prosti” . Piata din Bulgaria a fost anul trecut, conform estimarilor ZenithOptimedia, de 18.7 mil leva adica ~ 12 mil USD. Piata din RO a fost anul trecut undeva in jur de 16 mil euro (sa spunem) adica pe la 20-21 mil dolari. Ceea ce inseamna aproape dublu fata de piata din BG. Q.E.D.
– Piticu scrie frumos tot despre ce s-a discutat aseara si despre online in general dar pierde esenta, online-ul e un business, la fel ca si celelalte business-uri. E un non sens sa spui ca vrem sa crestem traficul dar nu vrem sa crestem piata, daca eu cresc atunci creste si piata pt ca eu sunt parte din piata. Iar ce ai insirat tu acolo + „blogaria” drept cel mai important eveniment nu inseamna actiuni de crestere a pietei, no offence. In online ceea ce conteaza e userul , el iti face traficul, trafic pe care daca-l ai incerci sa-l monetizezi cat mai bine. Iar daca ajungi sa ai trafic Piticule inseamna ca userii apreciaza ceea ce le oferi (intr-o lume normala). Si da, toti vrem sa fim numarul 1, intamplator sau nu MPI-ul e numarul 1 conform datelor SATI ceea ce, sunt sigur si vad din comunicatul de azi al F5-ului, va propuneti si voi sa fiti (ok, pe categoria hard news). Diferenta e ca noi nu facem din asta motive (poate-mi arati comunicatele de presa in care noi am spus ca suntem numarul 1 sau ca am avut cresteri de la pamant la luna) de sarbatoare in fiecare zi (nu cred ca are rost sa-ti aduc aminte de burtierele cu Realitatea.net e prima, e numarul 1, e cea mai tare etc) doar incercam sa ne consolidam pozitia. Iar daca tot vorbesti de orgolii cred ca ar fi mai bine sa incepi prin a lasa MPI-ul sa-si vada de ale lui mai ales ca avem multa treaba anul asta.
– in final repet ce am spus si aseara, poate nu s-a auzit bine (stiu ca vorbesc mai incet rar si pe o tonalitate mai joasa) aceasta criza este sansa online-ului de a DEMONSTRA ca este un MEDIU EFICIENT. Cine are urechi de auzit bine, cine nu are urechi de auzit iarasi bine.
This entry was posted on marți, ianuarie 20th, 2009 at 20:51 and is filed under aberatii, Internet, Personal. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Sper ca online-ul sa stie sa profite de aceasta criza si sa demostreze cat este de eficient.
Un punct de vedere foarte pertinent (internetul ca business & hai sa punem mana pe sapa si sa ne laudam mai putin)
nu ma intentionam in vreun fel sa atac mpi-ul, ati fost doar exemplul care pica in idee acolo ca erati de fata. Stiu … si pe mine ma deranjeaza la culme burtierele alea, dar nu sunt eu desteptul care vrea sa se laude.
Categoric este un business. Dar astfel putem numi business si seo spam-ul. Iar daca numim astfel de …. directoare online business, atunci unde mai intra userul in discutie? Adica el ce primeste? Un site unde ajunge, ii face trafic, dar nu gaseste nimic?
Din punctul meu de vedere … ar trebui sa acordam o sansa si unui online usability, unuia care sa genereze ceva decat trafic. Adica … uite avem un tieneret total debusolat care in afara de hi5 … mai stie ceva?!?! :)
scuza-ma … poate sunt eu prea visator ;) intr-adevar eficient, dar si folositor la ceva, ca daca nu stam si inchidem calculatoarele :)
[…] o privire pe articolele de pe blogurile romanesti din ultimele ore dau peste acest articol de la Orlando si apoi ma duc sa citesc acest articol de la […]
Pot sa vin eu pesimist si sa spun ca vom demosntra aproape nimic? :) (mi-a zis Vlad Stan odata ca sunt realist-pesimist si ca trebuie sa ma schimb, incerc, pe bune :P )
In rest, sincer cred ca din concurenta intre MPI si F5 pot sa iasa lucruri bune :)
Spor ambelor parti :)
fight! LOL
Life, nu e nici un fight, e o clarificare.
Piticu, tu trebuie sa clarifici ce pozitie ai, esti blogger sau esti angajat la Realitatea? pt ca nu poti sa te declari blogger din cand in cand si angajat la Realitatea cand trebuie.
Mircea,
daca vom demonstra „aproape nimic” inseamna ca vom disparea ca industrie, daca nu vom specula cum trebuie acest moment inseamna ca ne meritam soarta. Iar eu nu vreau sa dispar, cred ca nici tu nu vrei asta.
Orlando, cu toata prietenia, afirmatia cu „noi nu facem din asta motive” si ce ai scris mai la vale are o mica doza de ipocrizie. Te suspectez ca nu iti citesti propriul blog:) sau macar comunicatele de pe Mediafax care semnaleaza diverse cresteri ale produselor voastre.
Nu vad nimic rau in asta. E firesc. Esti numarul 1, spui. Plus ca, daca nu Pro a popularizat in Ro sindromul „da-te greu”, atunci cine?
Daca e sa vorbim de diferente, uite una: daca noi reusim cate ceva (ni se mai intampla si noua, cu scuzele de rigoare), comunicam mai agresiv sub corporate brand F5, Realitatea-Catavencu etc nu sub personal brand Stanca. Sau Piticu.
In fine. Noi sa fim sanatosi. Si, cu totii, numarul 1:) Hai ca avem treaba.
M? leg de o chestie interesant? din postul t?u: „Cine are urechi de auzit bine, cine nu are urechi de auzit iarasi bine” – asta sun? a „noi cu ale noastre, ei cu ale lor”. Nu ?tiu cum va cre?te pia?a de online prin atitudini gen „noi suntem a?tri stelari da cretinii ??tia de pe p?mânt nu ne repereaz? ?i li se rupe de noi”, atitudini v?zute ?i la web club.
Când spui c? online-ul e mai eficient (localizare = România), cum o demonstrezi? Eu am încercat acolo s? dau perspectiva clientului. Noi ne focus?m mai mult pe investi?ii în online, dar sincer, sunt mult mai greu de m?surat, ?i m-am cam s?turat de online prin bannere ?i spam-uri. Când am f?cut un proiec?el mai interesant gen schimbarea temei blogurilor cu Office Home&Student s-a s?rit la greu la gâtul nostru – este de fapt o alt? caracteristic? a online-ului de aici.
Cât despre Bulgaria vs România – cifrele ce le am eu sunt tot de la Zenith, le voi cere un update. Dar te rog uit?-te pu?in pe cele mai vizitate site-uri din RO, ?i BG. Dac? în BG avem destule site-uri locale, la noi .com-urile au toat? audien?a. ?i cred c? aici avem o problem?.
Dragos,
cu toata prietenia te sfatuiesc sa citesti mai bine si sa nu faci confuzie intre posturile mele pe blog si comunicatele de presa. eventual poate-mi arati si mie unul/doua comunicate de pe Mediafax in care spuneam ca suntem numarul 1.
Tudor,
daca tu asta ai inteles din „cine are urechi de auzit bine” ca noi suntem astri stelari si restul cretini imi pare rau dar vorbim limbi diferite asa cum am vorbit si la intalnirea de la WebClub asa cum am vorbit si despre piata din Bulgaria asa cum am vorbi si daca am discuta despre „investitii in online care sunt mult mai greu de masurat”.
eficienta onlineului se demonstreaza clientilor, de obicei prin atingerea obiectivelor pe care acestia le seteaza. nu se demonstreaza la conferinte si /sau pe bloguri.
Orlando,
Nu stiu de ce esti nervos azi:) In Web 2.0, stii mai bine ca mine, blogul e tot mass-media. Asa ca te legi de nuante neimportante. Care e calea pe care comunicam cu publicul, partenerii si clientii ne-o alegem fiecare.
Blog, TV, ziar. Fiecare cu ce are. Daca in Pro se mai facea televiziunea de business sau exista un canal de stiri serioase, sunt convins ca performantele excelente ale MPI (nicio urma de ironie aici) erau semnalate mai des.
Legat de exemple, uite unul: http://www.mediafax.ro/cultura-media/trafic-record-pentru-cinci-site-uri-ale-pro-tv-sa.html?1706;3716345
Ok. O sa-mi spui ca acolo nu sunt site-urile tale. Nu cred ca e relevant. Mai caut, daca mai vrei. Oricum, e vorba de un principiul general. Nu vad nimic rau in a comunica cifre, rezultate etc.
Si, totusi, de ce esti nervos? E ceva ce am facut? E ceva ce n-am facut?:)
Mai cauta Dragos, acolo e vorba de Protv SA
sunt foarte calm :)
Hopa, dar ce zici tu acolo, Piticule?
„Si pe mine ma deranjeaza la culme burtierele alea, dar nu sunt eu desteptul care vrea sa se laude”.
Dar cine e desteptul ala, Piticule? Cum il cheama pe el? Ia hai tu putin pana la mine in birou:):) ….
Serios vorbind, citeste ce zice Orlando la 08:35, ca are dreptate. Eu va las, ca am treaba. Spor!
Piticule,
sa stii ca pot sa editez partea aia cu „desteptul care vrea sa se laude” :)
piticu, piticu.ro si marcile derivate nu au nici o legatura cu grupul realitatea catavencu.
intamplator cristi dorombach e aceeasi persoana si ocupa o functie de dezvoltare si management in cadrul newmedia, ei nu se incurca unul pe celalat si nici nu critica / lauda pe blog-ul personal activitatile de munca, iar blogul este tratat ca atare.
stiu ca poate fi greu de inteles, dar totusi :)
astea`s reactiile cand mai apare unul si incearca sa isi manifeste o parere care nu convine :) si asta stiu :)
Dragos, orice ai zice, ai dreptate, dar si eu am :)
Ca sa nu mai scriu inca un post pe blog prefer sa scriu aici. Am stat sa ma gandesc ce dracu sa fac, seo spam sau ceva de calitate. Ideea mea e ca mai bine faci ceva de calitate, ce ofera usuability si eficienta, iar din ala vine si spam-ul si seo, si afisarile si viralele si restul, dar trebuie ca omul sa stie ce e situl tau nu sa vina, sa vada si sa plece. Nu??
Piticule, tu vorbesti serios cand zici ca ocupi „o functie de dezvoltare si management”? Hai ca nu rad acum, astept sa raspunzi.
PS. Reciteste-ti ultimul comentariu si pune fata in fata cu „management”. Avea dreptate Costin, in online toti sunteti „manageri” de ceva.
fluture fii tu capitanul nostru
Tudor …te rog cand primesti datele de la „Zenith” da-mi si mie un semn … ca e o neintelegere pe undeva.
Piticu21, aceasta „marca derivata” a netului romanesc… In curand o sa inceapa sa fie speaker pe la diverse conferinte. Iar noi vom continua sa ne miram de slaba calitate a online-ului, de lipsa de eficienta, etc si etc…
Auzisem ca le-au marit salariile la Realitatea cu 11%. Oamenii astia de ce vorbesc pe banii de hosting ai lui Orlando? :-p
@Dragos,
http://www.mediafax.ro/cultura-media/trafic-record-pentru-cinci-site-uri-ale-pro-tv-sa.html?1706;3716345 e un comunicat ProTV SA.
Chiar daca lumea analizeaza la pachet grupul „Pro” nu e cazul pe blogul asta, unde se presupune ca MPI e diferit de ProTV si ca Gazeta Online nu se citeste si Intact / Antena intotdeauna.
Sunt strategii diferite si, dupa cum subliniaza Orlando, MPI isi comunica produsele altfel decit noi. Si te contrazic: e relevant! La fel cum, te sustin pe linia „nu e nimic rau in a comunica cifrele”.
ProTV SA le va comunica in continuare, se va lupta sa creasca si sa-si consolideze produsele si va fi No1 conform SATI (asta e pentru Orlando :) ca mi’a placut cum a bolduit „conform”) …
Cit despre comunicatul vostru, ce sa zic?! Mi’a sarit in ochi urmatoarea fraza: „Realitatea-Catavencu este primul grup media romanesc major care creeaza o structura unica dedicata new media”. Hazos :) …
Hai la treaba, deci!
Fluture imi sustin afirmatia. Fii tu capitanul nostru.
Costin hostingul costa? :)
@robi
1. eu discutam principiul general al datului cu caramida-n piept, pe care orlando pare sa-l conteste. desi in aplica. ok, pe blog, nu pe protv:) dar, ok, am inteles. si orlando, ca si piticu, e ba angajat mediapro, ba nu e – depinde de context;)
2. ce e hazos? voi, in pro, aveti doua entitati. intact are tot doua entitati. noi avem una. spune-mi unde vezi problema, ca nu ma prind.
3. precizez ca admir sincer ce ati facut pe new media in ultimii ani acolo, mai ales ca eu am plecat la faza discutiilor in sala de la etajul 6 la stadiul „nea robi, zi-mi si mie ce-i ala gugal si cum dracu fac aia bani”:) god, i’m old!
Dragos,
1. asta e avantajul cand ai blog, te poti bate „cu caramida-n piept” cand vrei.
Inteleg insa ca tu pui in aceeasi balanta (iar balanta sta in echilibru) blogul meu, intr-o parte, iar in cealalta parte un comunicat de presa + aparitii in toata presa trustului vostru + burtiera + stiri pe Realitatea + emisiuni pe TMC? daca am inteles bine atunci iti fac o oferta de nerefuzat (cum i-a facut Putin lui Basescu), promit ca toate comunicatele voastre sa fie publicate pe blogul meu iar in schimb sa primim jumatate din pachetul vostru (ne intelegem noi ce reprezinta jumatate). ce zici?
cand ai timp iti recomand doua linkuri de pe prima pagina a blogului, linkul de sub „Lucrez” si cel „Despre acest blog”. Asta apropo de faptul ca ba sunt ba nu sunt angajat Mediapro.
E hazos pt ca eu stiu ca tu stii ca ProTV SA e o companie media majora care a nascut o structura unica dedicata new media in 2006, pe la etajul 6.
„Voi, astia de la Pro” e o sintagma pe care de la mama o inteleg, nu de la tine sau de la cei care au nascut comuncatul cu pricina.
Daca imi spui ca un ziarist de media de la Business Standard / Realitatea / Cotidianul foloseste sintagme „grupul /trustul Pro”, „compania Mediapro” etc si nu ai absolut nicio problema cu asta inseamna ca supraestimez eu calitatea unei echipe care isi propune sa atinga fie in 2009 „lider pe zona de hard news si business news” …
Ma bag si eu la oferta lui Orlando. Poate asa mai scriu si eu ceva pe blogul ala …
@ Orlando si Robi
1. Tot nu s-a inteles, eu vorbeam de principii, nu de mijloace. Da, din punct de vedere media, un blog sta, in secolul asta, pe picior de egalitate cu orice alt mijloc media. Ma mir ca tocmai tu subestimezi puterea blogului, in general, si al blogului tau, in special.
2. Nu sunt interesat de oferta, daca avem ceva interesant de comunicat, ajunge si pe blogurile voastre, oricum. In interpretarea voastra – ceea ce, desigur, reprezinta o plus valoare.
3. Nu am zis „voi, astia din Pro” ci „voi, in Pro”. Si nu mai insistati pe ideea ca sunteti complet separati, ca se supara rau stim-noi-cine iubeste „spiritul pro”:)
Hai, salut! A fost o placere. Continuam pe mailuri, telefoane si/sau la bere – ca ii crestem traficul prea mult lui Orlando.Ro, depaseste Realitatea.NET in trafic si raman pe drumuri:)
@Orlando: sincer, cam asta am în?eles, c? „vina” era aruncat? pe clien?i, ?i pe departamentele lor de marketing. ?i sadly, din ce am mai vorbit, nu am fost singurul care a în?eles asta. Probabil c? se dorea a se comunica altceva, din p?cate asta s-a în?eles.
?i gânde?te-te c? noi totu?i investim în online – s? zicem îns? c? firmele care se gândesc s? investeasc? în online ?i „primesc” un astfel de tratament, ce în?eleg/ ce follow-up vor face? De asemenea spui c? online-ul este eficient dpdv rezultate – dar eu asta spun, unde sunt best-practice-urile, studiile de caz? Fusu spunea c? o campanie online în Bulgaria chiar are rezultate ?i c? eficien?a e mai mare acolo. Dincolo de dimensiunea pie?ei online pe care ne contrazicem.
[…] decembrie 2008, de care se scrie cam peste tot (iar Dragos Stanca chiar da amanunte suplimentare la Orlando pe blog, unde s-a starnit de altfel si o disputa plecata, ati ghicit, de la problema care e primul / […]
Dragos,
pt vestea pe care mi-ai dat-o cum ca blogul meu e pe picior de egalitate cu tot ce aveti voi (presa, radio, tv, burtiere) acolo o sa-mi dau o prima si-mi indexez veniturile de blogger cu 11%.
hai ca vorbim pe mailuri/telefoane … sper insa ca Piticu e ok dupa discutia de la tine din birou :)
Tudor,
ma ametesti, vorbeam de afirmatia mea si apoi de felul in care ai inteles tu afirmatia mea. apoi ma duci inapoi la webclub, hai sa ramanem si noi pe loc si sa lamurim un lucru inainte de a trece mai departe.
Mesajul era pt playerii din online (gasesti mai sus de postarea ta un reply in care-i raspundeam lui Mircea), daca nu vor reusi sa dovedeasca advertiserilor faptul ca onlineul e eficient vor disparea.
Studii de caz? Campania din decembrie facuta de noi + Standout cu cei de la MagazinuldeCase, campanie exclusiv online ce a vandut intr-o luna 8 apartamente in valoare de + 1 mil euro e un exemplu bun de eficienta?
[…] zic frumos: “Da-te, fa, ca iti sparg dintii!” Sau sa-i zic asa: “Da-te, fa, tu esti sansa ONLINE-ului de a demonstra ca este un mediu EFICIENT!” Mai precis nu stiu ce-o sa fac. Cert e ca ma duc sa fac […]
Orlando, hai sa facem un experiment.
Tu scrii pe blog ca OkiDoki a fost cumparat de Google, sa vedem ce se intampla: apare sau nu in toata media stirea, in secunda doi? Fara alta sursa. Ok, unii mai profi or sa intrebe la Google sau la PR la Pro;). Si-or sa publice ceva de genu „momentan, stirea nu a fost confirmata”. At the end of the day, toata lumea va ramane la ideea ca, de fapt, Google a facut o oferta si, in cele din urma deal-ul a cazut. Deci, care e diferenta? Daca esti o sursa credibila, si esti, e totuna.
Hai sa ma dau bun – ca la ora asta e voie: ca unul care inainte de net a facut si radio, si tv si publishing „clasic”, cred ca pot sa emit pareri legate de tehnicile de comunicare, ce da randament si ce nu… and so on.
In rest, remarc c-ai exclus berea din lista de posibile cai de continuare a discutiei:) Berea a fost inainte de web 2.0. Sa nu uitam:) Hai ca ne-am jucat frumos. Noapte buna!
@piticu: auzi, te mai astept la mine in birou sau pot sa merg si eu acasa?;)
:)) mai are putin si vine iarasi la munca caci se face dimineata. Acum 1 ora m-am despartit eu de el :))
tovara?u inv???tor Dragos, colegul de blog piticu are o problema medicala si m-a rugat pe mine sa va anunt. am fost aseara la el la spital si mi-a dat aceasta frumoasa scutire medicala.
fluture, vezi ca tov. piticu e deja speaker pe la evenimente. chiar mai multe decat mine.
Dragos, am exclus berea dintr-un motiv simplu, nu beau bere la fel cum nu beau alcool de nici un fel. Si apa plata sau ceai-ul au fost inainte de web 2.0 :)
Dragos,
foarte posibil sa ai dreptate, nu asta am contestat, am contestat faptul ca acest blog are o audienta mica/f mica in comparatie cu tot ce aveti voi acolo.
[…] apropo de ce zicea colegul Tudor despre studii de caz din online … tot materialul din care am extras info de mai […]
Orlando, hai ca-ti mai fac un compliment si gata.
In media si in comunicare, conteaza impactul tip punct tintit, punct lovit. Pentru ce ne intereseaza pe noi, din punct de vedere al comunicarii B2B (ca doar nu ne „laudam” cu performante de trafic pentru public, ci pentru clienti si agentii), da, blogul tau este comparabil, din punct de vedere eficienta, cu orice media.
Ai un brand personal puternic in online, lumea te citeste si te crede. Bravo tie. E munca ta.
Asadar, ca tool de PR, Orlando.ro e mai eficient, cu siguranta, decat ProTV sau Acasa – ca ma indoiesc ca publicul Happy Hour sau Inima de Tigan tremura de emotie auzind cati unici a facut Apropo.ro in decembrie:)
Si, uite, ca sa ai o zi buna: pe nisa celor interesati de online, e mai eficient si decat Realitatea TV.
Hai, ca acum chiar tre’ sa dai o bere. Sau o apa plata, nu conteaza:)
GAME OVER
Orlando, cred ca Dragos vrea sa te angajeze… cam multe complimente.
Da’ vezi ca o sa ai concurenta serioasa la RC, pentru ca e acolo un BRAND, piticu ii zice, si mai sunt si niste „marci derivate”. Asa ca, mai gandeste-te, o sa-ti fie greu sa-ti faci loc pe acolo…
gata Dragos, m-ai convins, unde trimit baxul de bere? Heineken?
Neh Fluture, sigur nu ma vrea langa el la F5 :)
Am eu refresh.ro :-). Cineva interesat?
Costin :D
Orlando, pai el nu te vrea „langa”, el te-ar vrea „sub” (fara conotatii sexuale).
Sau, macar, daca nu, macar consilier „din umbra”…
[…] Dar cum am putea crede ca, in 2009, ditamai companie ar face asa ceva?! Vorba aceea, 2009 va fi anul online-ului! Un an fara […]