Adrian Sarbu: Cel mai jos nivel va fi atins intre Q3 2009 si Q1 2010
marți, mai 12th, 2009„I want to talk to you about how we expect our markets to perform in 2009 and 2010. The business conditions will remain harsh. Across all our markets, we are finding that advertisers are reluctant to fulfill spending commitment, in turn giving us extremely limited visibility on our future sales.
Economic forecasts all suggest a difficult 2009, but a return to growth in 2010. The logical conclusion of this is that our market will bottom sometime between the third quarter of 2009 and the first quarter of 2010. We believe that once growth in GDP returns, the rebound will be rapid. We’re planning and preparing in the knowledge that the next quarter will be some of the most difficult we have ever dealt with, but we are now convinced that we have the resources to emerge from this crisis as strong as ever. ”
Adrian Sarbu – COO & President CME
Am scos aceast pasaj din transcrierea conferintei ocazionate de prezentarea rezultatelor CME pe Q1 2009, intregul material il gasiti aici.
Adrian Sarbu vorbeste de toate pietele pe care CME actioneaza in acest moment, 7 la numar, Cehia, Slovacia, Slovenia, Croatia, Bulgaria, Romania si Ucraina iar afirmatia despre punctul de jos al crizei trebuie analizata in contextul celor 7 piete dintre care cel putin 2, Bulgaria si Ukraina, par a avea probleme mai grave.
In lista de participanti la conferinta se regasesc analisti de la Morgan Joseph, Thomas Weisel Partners, Goldman Sachs, WestLB Mellon Asset Management, Nomura, Fortis Investment, Musinec, ING, Ulster Bank, Janco Partners, KBC Securities, Kimco [ph], cam asta e nivelul la care „joaca” Adrian Sarbu. Iuliane, poate de data asta imi dai dreptate cand spuneam anul trecut ca e cel mai important om din media romaneasca :)
Back to .ro, Wall-Street are un material bun despre ce se intampla pe piata publicitatii tv, material semnat de Simina Mistreanu. Ce am retinut eu:
– piata de publicitate tv va scadea anul acesta cu pana 20-30% fata de 2008. Daca luam in considerare estimarile Initiative Media pentru 2008, anul trecut tv-ul a „ridicat” intre 350 si 385 mil euro –> 20-30% din aceasta suma inseamna intre 70 si 115 milioane euro. Care vor disparea/au disparut din piata!
– revenirea pietei tv este estimata intre toamna lui 2010 (vocile optimiste) si 2012-2013 (vocile pesimiste);
– Ciprian Stancu, Head of TV Sales la Pro TV S.A. despre recenta oferta a trustului din Pache: „miscarea care a creat cele mai multe comentarii dintre toate politicile de vanzari ale ultimor ani ale Pro TV”
– Dan Balotescu, general manager Media Investment: “Clientii nostri au reactionat pozitiv la ofertele trimise de statiile TV in ultima perioada. Intr-un an de criza, in care fiecare client se confrunta cu probleme reale, caracteristice industriei din care face parte, astfel de demersuri sunt bine primite deoarece reflecta o intelegere din partea mediei a problemelor reale din piata”
– Brandusa Vlanga, director al regiei de publicitate DBV Media House (gestioneaza spatiul publicitar al Realitatea TV, Romantica si OTV): „Realitatea TV nu va introduce o oferta asemanatoare cu cea a Pro-ului sau a Antenelor deoarece astfel de oferte nu fac bine nici emitentului, nici pietei.”
– Octavian Popescu, managing director Initiative Media: „Aceste discounturi sunt in general tardive, iar conditionarile care le sunt atasate sunt in majoritatea cazurilor neavenite, dovedind ca piata de TV este departe de a se fi maturizat la nivel de mentalitate si abilitati de vanzare. De altfel acesta reprezinta si unul dintre factorii agravanti ai scaderii volumelor TV in acest an.”
– Bogdan Prajisteanu, director general la Mediaedge:cia Romania: „Chiar daca reducerile de vara vor fi bine primite de catre clienti, televiziunile nu trebuie sa uite ca este important sa-si ajusteze ofertele pentru fiecare client in parte si sa nu vina cu un model general, oferit catre intreaga piata”
– Laurentiu Ionete, general manager Clir Media (regia de vanzari a Antenelor si nu numai) despre relatia ProTv – Antene: „Vom fi ca in baschet: om la om pe tot terenul„.
This entry was posted on marți, mai 12th, 2009 at 17:47 and is filed under Media. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Interesant postul, se vede ca e „muncit”. Cat mai multe de genul sinteza.
[…] citeaza pe Adrian Sarbu, care vb de Europa de Est si CME, si pe citiva playeri din adv romanesc. Un post de neratat pentru cei care inca mai cred ca’n Romania rozul e culoarea dominanta … […]
„suflete goale de arginti cautatoare” :) publicitate tampa si risipitoare, mass-media mizera si degenerativa, oamenii luat drept cifre reci… capitalisti „de prima mana”, ce sa mai :) cum zicea cineva cand am lucrat in prima si ultima companie de media: „Hitler, Stalin si alti faraoni m-ar invidia de moarte ” (referitor la idiotizarea si manipularea populatiei care raspunde pozitiv si recompenseaza regeste)
[…] am facut un film despre alegerile locale pentru primaria bucuresti din 2004. ideea era a lui adrian sarbu, care ne pusese in 2000 sa facem doua filme similare. impreuna cu andreea cretulescu (pe atunci, […]
inseamna ca intre Q3 2009 si Q1 2010 tre sa pregatim de proteste ….
putem sa le facem si onine ;)
pret, pret, pret :(