Microsoft misca (sau ce mai fac „greucenii”)

6.67 miliarde USD vs 6.66 miliarde USD.  Prima cifra reprezinta veniturile totale ale Google pe Q4 2009, a doua cifra reprezinta profitul celor de la Microsoft pe acelasi trimestru. Microsoft a raportat rezultate exceptionale, cresteri de 15/60% la venituri si profit fata de perioada similara a anului precedent, cresteri datorate  reducerii de costuri cat si performantelor noului OS, Windows 7.

Si totusi cand vine vorba de viitor/ internet, Microsoft nu prea are sanse in fata celor de la Google, ma rog in opinia celor mai multi analisti. Si asta pentru ca desi Bing misca nu o face suficient de puternic incat  sa pericliteze pozitia Google in search, iar cum toate lumea vorbeste de search concluzia e simplu de tras.

Anul acesta Microsoft are parte de doua mari provocari, lansarea noii suite de Office + lansarea Windows 7 Mobile.  Daca, cel mai probabil,  Office-ul nu va avea probleme, lansarea Windows 7, dupa ce Google a lansat Android si a importantei pe care „mare G” o da acestui OS pt mobile, e probabil cea mai mare provocare pt acest an.

In contextul in care Google „se duce” peste Apple, iar cei doi altadata „buddies” devin pe zi ce trece inamici, apropierea Apple de Microsoft sau Microsoft de Apple pare din ce in ce mai probabila, vezi discutiile legate de introducerea Silverlight pe iPhone (posibil si iPad?) sau inlocuirea Google cu Bing ca motor de cautare in iPhone.  „If you have to do a deal with the devil, you might as well deal with the devil that needs you most,”  spune analistul de la Forrester Research, James McQuivey, iar Apple pare ca stie care „devil” ii este mai apropiat.  La urma urmei cei doi, Apple si Microsoft, nu prea mai au multe de impartit, Mac-ul merge bine dar si pc-urile se vand si implicit Windows 7, iPhone-ul duduie, iPod-ul creste, Zune-ul pare mort (ar avea ceva de impartit daca Microsoft va cumpara Netflix pentru distributia digitala a filmelor).

Cel mai probabil Google, deschizand cu Apple al doilea front de lupta dupa ce batalia cu Microsoft se duce de ceva ani, a gresit si s-ar putea sa-i coste. S-au simtit pe val si au atacat crezand ca e momentul cel mai bun si, poate, nedorind sa riste ca Apple sa devina in mobile ceea ce Microsoft este in zona pc.  Nu au luat in considerare ca Apple s-ar putea „imbratisa” cu Microsoft dupa ce ani de zile de dusmanie.  Ramane insa de vazut cat de stransa va fi aceasta imbratisare, daca e ceva de moment astfel incat Apple sa le arate „pisica” celor de la Google sau e ceva pe termen lung.

Si totusi Microsoft mai are carti de jucat, chiar un as, in zona online-ului: Facebook. Recent FB a anuntat 400 mil useri inregistrati (dupa ce in decembrie, acum doua luni, anunta 350 mil) ceea ce inseamna ca 1 din 17 locuitori ai acestei planete are cont pe Facebook. Microsoft detine 1.6% din Facebook, cumparati la o evaluare de 15 miliarde de dolari, anul trecut Facebook a vandut rusilor aproape 2 procente la o evaluare de 10 miliarde dolari.  Adica profitul Microsoft pe doua trimestre.  Sau daca vreti mult mai putin decat cei 44 miliarde de dolari oferiti (si refuzati) Yahoo-ului acum exact doi ani. Care Yahoo „se curata” de activele non core, vezi recentele vanzari (Hotjobs sau Zimbra) si realizeaza in 2009 venituri de 6.46 miliarde dolari, adica tot atat cat Google intr-un trimestru sau cat profitul Microsoft tot intr-un trimestru. Si care acum costa mult mai putin decat in urma cu 2 ani.

Recapitulare (ordinea nu e relevanta):

1. Windows 7 Mobile

2. Facebook

3. o posibila alianta cu Apple

4. Yahoo

Da, eu cred ca Microsoft misca.

9 Comentarii
  1. Andrei Rinea spune:

    Nu uita de lansarea Visual Studio 2010 / .NET Framework 4.0

    La noi în ?ar? pe net nu ASP.NET (cu .NET în coada pentru cei care au senza?ia ca e vorba de vechiul ASP) e f f pu?in folosit dar în restul lumii are o cota de pia?? sensibila.

    Versiunea 4 aduce schimb?ri semnificative (în bine :) ) ?i va fi de asemenea o mi?care buna pentru Microsoft.

  2. Adrian spune:

    In materie de cautari, MS sint pe cale sa integreze in Bing algoritmul de cautare de la Yahoo care este destul de puternic. In acel moment relevanta va fi apropiata de a Google si abia atunci va incepe polarizarea cautarilor intre cei doi colosi.
    Cind Bing va depasi Yahoo, search-ul Yahoo va fi inghitit de MS cu totul si probabil vor prelua si cautatori fideli, sau o mare parte din ei. In acest fel vom avea in 3-4 ani in US vreo 60% Google, 40% Bing/Yahoo. Sau pe acolo.

  3. SZABO ANYTA spune:

    SUNT DE ACORD CU ADRIAN

  4. I Leru spune:

    MS cred ca va miza mai mult pe aplicatii, lansarea W7 mobile cu servicii integrate Live/Bing va aduce un plus dar nu stiu daca MS+Y! va ajunge prea curand la 40% avand in vedere ca in mom asta se produce o „canibalizare”, cresterea Bing musca din cota de piata Y! si nu din cea a Google. Pe de alta parte Android devine din ce in ce mai popular, iar Windows Mobile tocmai a pierdut 28% din market share anul trecut.

  5. Florin Dan spune:

    W7 si Facebook sunt cele mai mari proiecte momentan pentru Mircosoft.

    In ce priveste Bing algoritmul e cam in stand by.

  6. dar si yahoo este slab ca motor de cautare.mai tare este si iandex-ul rusilor

  7. donTed spune:

    daca MS vine cu un algoritm bun pentru Bing, ar putea da lovitura.

  8. Florin spune:

    Eu as adauga la Microsoft si proiectul Natal. Daca lucrurile merg cum par sa mearga, Natal nu va castiga doar platforma de gaming dar isi va trage si o mare parte din interactive television. Si daca ne gandim ca majoritatea bugetelor inca se indreapta spre TV ….

    Pentru cei care nu au vazut Natalul si Bing-uiesc va recomand sa cautati si Natal meets Milo, asa de fun.

  9. […] fapt. ?i cât de u?or po?i fi dus de val. E un mod de a spune c? are sens s? ai aproape un partener puternic. ?i c? la Microsoft ne sim?im foarte bine când ne provoca?i – cu standardele înalte pentru […]

Lasa un comentariu