Da, Google este o companie „me too”

Am spus-o si acum un an, o mai spun azi o data, Google este o companie „me too” care isi doreste sa controleze tot ceea ce vom face online. Bravo lor, probabil vor reusi.

He then shows screens that look a lot like Facebook’s news feed, with updates and shared videos or links from friends. He clicks a thumbnail of a YouTube video, which starts playing within the Buzz tab.

De aici , live blogging de la lansarea Google Buzz

Iar sloganul lor cu „don’t be evil” e cel mai mare bullshit din istoria internetului:

A questioner asks how much Facebook, and the desire to compete with it, played into Buzz’s development. There’s a pause, then Brin, avoiding even saying the F word, talks about the „horribly unsuccessful” BBS he ran in high school, then says that the Internet has seen many communication tools spring up.

P.S. (probabil) as fi facut la fel daca eram in locul lor

P.S.2 pentru mail folosesc Gmail, sper sa nu-l strice

12 Comentarii
  1. zvoner spune:

    Google au cateva chestii bune, din punctul meu de vedere: search, adsense/adwords, gmail, Chrome si (partial) Android.

    Restul sunt lovituri la gioale care nu ii costa cine stie ce, dar ii pun in defensiva pe concurenti. Au invatat modelul de la HP, Intel si Microsoft, ca doar nu degeaba au preluat stafeta.

    Cred ca buzz-ul se va duce la fel de in derizoriu ca si Google wave si alte stutze copiate sau pseudo-inventate de baieti.

    Modelul asta de business se intampla si la noi, dar pana la urma din acest gen de copiere ‘creativa’ ies produse de multe ori mai de valoare decat originalele (vezi Chrome, care de cand are extensii este superior pana si lui Firefox).

    Nu ma indoiesc ca ai fi facut la fel daca erai in locul lor, pana la urma MPI a lansat multe produse foarte bune fara a fi neaparat originale, dar si cateva produse rele, desi originale (le stii, am mai marait cu privire la ele).

    Altceva lipseste la noi: dorinta de a face acelasi lucru dar mai bine decat concurenta. Noi inca ne uitam fix la trafic si alte componente care tin de topuri si ierarhii, nu la modul in care putem scoate realmente bani de pe urma audientelor. Asta ne impiedica sa crestem asa cum am putea s-o facem. La noi nici nu e vorba de a fi sau nu evil. Ci de a fi macar profi.

  2. Secara spune:

    Am testat Gmail Buzz-ul si prima impresie e ca au luat putin din twitter (ideea cu followers), ai posibilitatea de a adauga chiar tweet-urile din twitter (la connected sites) insa in plus poti pune usor si video si poze, nu vad cum poti da retweet… va fi in schimb imbatabil in a cauta si relationa printre posturi & emailuri.

  3. Lucian spune:

    E o companie in rand cu lumea in alt domeniu decat search, cauta sa se adapteze la piata, se suie si ei pe valul social ca tot au 100+ milioane de oameni care folosesc gmail lunar deci se pot juca de-a social web.

    Nu stiu daca e o miza la mijloc sau doar ego-ul competitorilor yahoo si microsoft dar am citit 2 posturi in care reprezentanti ai respectivelor companii spun ca aveau si ei buzz-ul lor de cativa ani in hotmail, respectiv ymail.

  4. orlando spune:

    offtopic:

    Adrian, ca sa-ti raspund, pentru Sclavelemele da, imi reprosez titlul, se putea alege unul mult mai inspirat si mai putin sexist/misogin

  5. dragos spune:

    E ca si cum ai fi spus in 1900 ca producatorii de masini concurenti ai lui Ford sunt me-too companies. Istoric vorbind suntem fix la inceputurile internetului, inca, lucrurile evolueaza, lumea contribuie la ecosistem, nu exista un standard etc :-)

  6. zvoner spune:

    tot offtopic: iar eu n-am facut misto cand am spus ca-mi place descopera.ro :)

    Chiar, pe cand un augmented reality pe descopera.ro in combinatie cu National Geographic? :)

  7. orlando spune:

    Dragos,

    problema e ca aici vorbim despre Ford, liderul, cel mai vechi, care e „me too”

  8. dragos spune:

    come on, pana si in ratecarduri display advertising e diferit de social media projects si e diferit de alte proiecte speciale. :-) Fiecare cu core-ul lui, vorbim de consumatori mainstream, nu de tine sau de mine. In cazul nostru FB e Ford, nu Google… G doar testeaza apele

  9. orlando spune:

    hai ca am pornit de la Ford si am ajuns la altele, da, ai dreptate, e normal sa testeze apa, o tot testeaza in toate formele posibile, eu m-am referit la remarcile referitoare la copierea FB, nu le-am facut eu, le-a facut jurnalistul de la WSJ prezent la lansare. iar ei sunt pe piata de 12 ani totusi, FB a facut 5

    Banii sunt aceeasi, se impart pe felii, display,social media, video, search etc, e ca in vasele comunicante, creste ceva, scade altceva.

    in plus ca mailul e mail, o comunicare intr-o doua persoane … ma rog, ne lungim asa iar tu esti in vacanta.

  10. parvan spune:

    Si Otto? Nikolaus Otto al internetului cine o fi? :)
    Apropo, cica si el a fost un „me too”.

  11. […] idei pe tema asta gasiti si la Orlando […]

Lasa un comentariu