Sase despre tranzactia Tocmai.ro – Olx.ro
luni, februarie 16th, 2015De fapt despre tranzactia dintre Schibsted (proprietarul Tocmai.ro) si Naspers (proprietarul Olx.ro), tranzactie anuntata vineri (multumesc Lucian):
1. Cel mai castigat din aceasta tranzactie este Okazii.ro. Scos la vanzare in acest moment, dupa ce NCH a tot refuzat ofertele de cumparare din trecut, Okazii.ro devine numarul 2 in aceasta piata de anunturi dominata in ultimul an de cele doua siteuri care vor fuziona.
2. Din ultimele datele pe care le avem din SATI, tocmai.ro sta mai bine pe mobil si practic asa a si depasit Olx-ul la cifre, cu plusul din mobil. Ceea ce ar insemna o semicomplementaritate.
3. Investitiile in promovare se vor reduce acum undeva la 25% poate 30% din ceea ce a fost anul trecut (ma refer la tv). Si asta doar pentru bugetul Olx pentru ca bugetul Tocmai dispare complet. Cititi punctul 1 –> Okazii a fost fortat sa investeasca in promovare de cei doi, ramane de vazut cat de agresivi vor deveni acum/daca vor incerca sa atace pozitia liderului sau daca se vor „cuminti” si vor opri promovarea pe tv.
4. Pentru Olx urmeaza o noua etapa, cea in care focusul va fi pe business, pe generarea veniturilor/profitului. Adica alt tip de management.
5. Plecand de la punctul 4, Olx nu vinde publicitate pe site, Tocmai era plin de Google, de vazut daca se va schimba ceva.
6. Olx a avut in ianuarie +7 milioane unici cu o medie zilnica de 650,000 unici, concurenta dintre cele doua servicii + investitiile din tv ne-a aratat cam care e nivelul la care poate ajunge un site in .ro dpdv trafic.
This entry was posted on luni, februarie 16th, 2015 at 08:36 and is filed under business, Internet. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
o apreciere de pre??
Prea complicat de estimat, e un deal complex in care intra si alte tari si probabil face parte dintr-o schema mai ampla care include si ce s-a intamplat in Asia.
la punctul 4. consideri ca va deveni un serviciu „pay to play” la fel ca tendinta Facebook din ultimii ani? (evident, diferenta este uriasa intre cele 2 siteuri…)
Eu ma astept sa apara o mica taxa per anunt postat. (lucru care se intampla si in alte tari)
Faptul ca Okazii a ajuns (din nou) pe locul 2 nu este un mare castig pentru ei, fiindca n-au cum sa fructifice aceasta avansare in topul site-urilor de anunturi. Spun asta fiindca nu exista niciun alt jucator mare in domeniul „classifieds” in Europa care sa fie potential cumparator pentru Okazii.
Este evident ca numai prin alocarea unui buget de marketing comparabil cu cele cheltuite in ultimii ani de OLX si Tocmai ar putea Okazii sa prinda din urma OLX.
@Orlando: in aceste conditii cine crezi ca s-ar mai baga intr-o lupta de bugete similara cu cea petrecuta intre Tocmai si OLX?
Okazii se va stinge incet-incet in max. 2 ani de acum incolo. Nici pe piete mult mai mari decat Romania jucatorii pe locurile 2 sau 3 nu reusesc sa faca bani, cel putin nu venituri comparabile cu market leader.
Ramane de vazut daca chiar OLX va reusi sa faca bani in Romania, unde userii nu se inghesuie la promovari platite.
Cand inca se numea mercador nu aveau nimic implementat pentru b2b. De bine sau rau okazii lua aprox 200 eur lunar pentru 200 listate
vine eBay
@ dragos
Vorba lu’ Moromete: „pa ce te bazezi”?
vad ca nimeni nu spune ca cele doua situri OLX si Tocmai sunt pe pierdere. Da, stiu, o sa vina un destept sa-mi spuna ca asa se fac afacerile, pe pierderi, ca ei investesc in marketing si din cauza asta sunt pe pierdere. Companiile serioase nu fac afaceri in pierdere, astia fac spalare de bani…nici nu ma mira avand in vedere de unde provine compania mama, Africa de Sud.
Ar mai fi si un punct #7. In urma tranzactiei dispare din pacate un produs 100% romanesc (tocmai.ro) si ramane in loc unul de import (olx.ro). Chiar daca a fost cumparat de Schibsted, tocmai.ro a fost de a inceput si pana la sfarsit un produs 100% romanesc, intreaga dezvoltare a produsului a fost pe plan local. Olx.ro ruleaza pe o platforma dezvoltata in Polonia din ce se pare, in plan local ei au doar parte de marketing, vanzari, etc…
Deci dispare un produs made in .ro si folosim un produs dezvoltat si „rulat” din afara…
sorin, ce metod? f?r? pierderi vezi pentru a atrage câteva sute de mii de oameni pe un site?
in 2 ani de zile o sa iasa de la parnaie… te mai gaseste pe aici?
[…] Intactul intra pe piata anunturilor prin lansarea lajumate.ro Dupa achizitia Tocmai de catre OLX avem un lider detasat, OLX.ro, si un model de business, Okazii, care incearca […]