fun … de weekend

Later edit (2):

FW: cum sa recrutezi un bun manager

m ……
Tare ________________________________
From: C……… [mailto:c………..

9:54 AM (11 hours ago)

show details 9:54 AM (11 hours ago)

Tare

From: C…… M…….. [mailto:c………………]
Sent: Friday, December 14, 2007 9:45 AM
To: R…. M……..; R…. E……; m……
Subject: FW: cum sa recrutezi un bun manager

Inchidere later edit(2)

Atunci când te uiti în CV-ul unui om pentru a stabili daca este bun pentru job, de fapt te uiti doar la partea vizibila a icebergului.
Ceea ce de fapt te intereseaza cu adevarat este ce se afla sub nivelul apei.

Sa dau un exemplu. Cauti un manager. Te uiti la ce echipe a mai condus, ce studii are, ce il motiveaza, ce fel de personalitate are.

BULLSHIT!

Ar trebui sa-i pui o singura intrebare si il rogi sa raspunda sincer:
„Stimate domn, aveti sau ati avut mai multe amante simultan?”
Daca raspunde da, el este omul de care ai nevoie!

Sa ma explic:
Un bun manager ar trebui sa aiba urmatoarele calitati:
* Multitasking. Evident, omul nostru este multitasking.
* Multa energie. Pe mine unul uneori ma depaseste situatia, si nu am decât o sotie. Candidatul nostru este în stare sa tina piept la cateva femei simultan.
* Atentie pentru detalii si memorie buna. Va dati seama ca este in stare sa asculte fiecare femeie si sa tina minte ce a spus fiecare fara sa le încurce?
* Putere de convingere si motivare. Cumva reuseste sa fermece fiecare femeie oferindu-i ceea ce are nevoie in limita timpului si resurselor sale limitate
* Ingeniozitate in a gasi finantare pentru proiecte. Aici chiar este un as! Cum naiba reuseste sa faca fata la provocarea asta nu stiu (bani de flori/cadouri/ film la mall/restaurant/ weekend-uri romantice)?
* Capacitatea de a termina la timp un proiect. Este foarte capabil de a se incadra in timpul alocat fiecarei amante fara a o dezamagi.?
* Rezistenta supraumana la stress. NO COMMENT.
* Optimism, gandire pozitiva. Ideea ca ar putea fi prins cu mâta în sac, ca ar putea sa-si piarda vreo parte a corpului in urma unui atac de gelozie nici nu ii trece prin cap?
* Asumarea riscurilor. De toate felurile…
* Capabil sa tina un secret. Evident ca este foarte discret.
* Capacitate de a trata in mod egal subalternii si de ai face sa se simta speciali. Este un „natural talent”, cum s-ar zice!
* Si ultima, dar nu mai putin important, cinism sau o linie foarte mobila a moralitatii. Din nou, NO COMMENT

Later edit (1): postul original de la care a pornit viralul pe MyAdobe

50 Comentarii
  1. Si in curand o sa apara conversatii de tipul:
    Ea) – Cu ce te ocupi?
    El) – Sunt Manager!
    Ea) – Curvarule!

  2. kleampa spune:

    dar faptul ca nu va fi loial firmei , ca minte?

  3. nimeni spune:

    Originalul plus discu?ia aferent?: http://myadobe.ro/2007/09/18/amante-si-hr/
    Mi se pare extrem de amuzant faptul c? a ajuns viral?, mi se p?rea suficient de ni?at? încât s? nu fie cazul :)

  4. Andi Stancu spune:

    Asta in cazul in care a si reusit sa mentina relatia pana cand s-a plictisit el.

    Daca cand a ajuns la a doua amanta, a reusit sa distruga dupa o saptamana relatia cu sotia si prima amanta ? :)

  5. mcorlan spune:

    Sunt onorat ca a ajuns viral postul meu de pe myadobe.ro
    http://myadobe.ro/2007/09/18/amante-si-hr/

  6. Alex Lapusan spune:

    Asta daca nu ne intereseaza si capitolul „Loialitate” :)

  7. […] propune un interviu cu o singura intrebare, al carei raspuns spune totul despre viitorul (sau nu) […]

  8. marius spune:

    kleampa, in cazul de fata, compania pe care o conduce managerul respectiv este insasi viata lui, caruia ii este foarte loial.

  9. Linus spune:

    cu o asemenea imaginatie diabolica … e pacat sa ai doar o sotie

  10. Johnny spune:

    @Orlando: se pare ca incercarea de a-ti atribui un articol ce nu-ti apartine ti-a cam fost demascata repede. fara nici un scandal de altfel.. ca doar vine Craciunul :) totusi, un sfat pt. tine:

    NU incerca sa iti faci mai multe amante! ;) L-)

  11. Nicole spune:

    Domnule Nicoara, care este contributia dumneavoastra la acest articol?! Faptul ca ati dat copy si paste de pe alt blog? Asa as putea sa imi fac sute de bloguri furand ideile altora si copiindu-le pe propriul blog.
    Mi s-ar fi parut de bun simt sa puneti articolul in ghilimele si sa creditati autorul.
    Culmea este ca pe http://www.hotnews.ro dvs. sunteti citat ca autorul acestui articol, cand de fapt dvs. l-ati „imprumutat”, ca sa nu zic copiat/furat, de pe alt blog.
    Mi-e greata!

  12. Bobi spune:

    foarte tare… !!

  13. Alex spune:

    inca o mai incurc cu punctul 3.. totusi, drumul e cel bun :))

  14. Marius spune:

    Salut,

    Din cate stiu, reproducerea unui material de pe alt site se face in limita a 500 de caractere, cu conditia sa nu depaseasca 50% din lungimea textului original, cu marcarea citatului ca atare (adica ghilimele) si cu mentionarea sursei.

    Ce ai facut tu aici se cheama copy-paste plus un link. Bineinteles, hotnews.ro a intins coarda ca de obicei si nu a mai mentionat deloc sursa originala:
    http://www.hotnews.ro/Revista_presei/Faze_Tari/articol_2094244/Cum_sa_alegi_un_bun_manager.htm

    Noroc ca noi la Adobe Romania suntem ceva mai relaxati si intelegem puterea unui viral, dar in mod normal asta s-ar califica drept furt. ;)

  15. Marius spune:

    …Plus ca linkul a aparut doar dupa ce colegul Mihai (mcorlan) te-a tras de maneca. (sper sa aprobi si comentariul meu anterior)

  16. Nicole spune:

    De ce nu postati toate comentariile?!

  17. R. spune:

    Salut Orlando,

    Cum as putea lua legatura cu tine?

    Multumesc.

  18. orlando spune:

    Marius, Nicolae,

    chill out, am primit acest text pe email de la un prieten, imediat ce mi-a fost semnalat faptul ca e de pe myadobe am pus LATER EDIT cu sursa de unde a pornit … sincer, aveam alta impresie despre voi, cei de la Adobe Ro

  19. orlando spune:

    Razvan,

    orlando punct nicoara at gmail punct com

    thx

  20. thinking... spune:

    Cum se reforumeaza intrebarea cand candidatul este femeie? Si intrepretarea?

  21. Marius spune:

    Da, asa am presupus si eu: ca circula pe e-mail textul. Sunt „chilled”… :)

    La urma urmei, there’s no such thing bad publicity, just publicity.

  22. Johnny spune:

    :)))) care „Nicolae”?

    man.. chill out back, nu inteleg cu ce anume te-au dezamagit cei de la Adobe Ro, poate te referi tocmai la faptul ca nu te asteptai sa aiba idei asa tari pe blog? :)

    @thinking… cazul in care candidatul e femeie se trateaza similar, cu o mica diferenta legata de concluzia finala – „linia foarte mobila a moralitatii” poate fi inlocuita cu „fata de viata” :P

  23. thinking... spune:

    @ Johnny, urasc sa te dezamagesc dar criteriile folosite urla: ANGAJEAZA FEMEIEEEEEEE. Daca doar astea ar fi, eram de mult pe gramada de bani de la NCH. De exemplu:
    – multitasking: e numele nostru mic, ce, nu ne-ai vazut niciodata tinand cu o mana volanul si cu alta rujul si folosindu-le pe ambele odata?
    – multa energie: sa alegi tu pe tocuri pana la toaleta si dupa aia sa vorbesti
    – atentie la detalii si memorie buna: ruj pe guler, oricat de mic si bine ascuns…sau in spatele urechii, sau intre degetele de la picioare, facem pariu ca jumatatea le gaseste in mai putin de 2 minute, si fara sa caute prea tare? Memorie – oooo, mai ales daca ne-ai calcat pe bataturi, si vei plati…o daaaa
    Ma opresc aici, dar sunt sigura ca puteti umple spatiile goale.

    De fapt, pentru o femeie e atat de simplu sa aiba 2-5 amanti incat as utiliza ca si criteriu minim de angajare, pe orice pozitie. Daca nu are….

  24. Andrei Rinea spune:

    Cum te asiguri (stiu ca nu sunt primul care intreaba) de loialitatea omului ala? Ce te faci cand tu, firma care il vrea angajat, vei fi tratata ca sotia adica isi mai face niste amante in paralel cu tine si dupa ceva timp mai si baga divort..?

    Orice asemanare cu vreo situatie reala e pur intamplatoare :D

  25. Nicole spune:

    Orlando, chill yourself!
    Numele meu este Nicole si nu NICOLAE. (learn to read after you’ve had a long enough chill, dude!)
    In vocabularul tau cuvantul „chill” se substituie expresiei „imi cer scuze”?!
    Sa inteleg ca si restul posturilor de pe blogul tau si plagiate?

  26. orlando spune:

    Nicole, scuze pt botez

    n-am inteles pt ce sa-mi cer scuze, ar trebui sa postez aici mailul in care am primit textul de mai sus ca sa ma credeti ca a fost viral?

    n-am fost pana azi dimineata niciodata pe siteul myadobe si, MA REPET, imediat ce MCorlan a spus ca e materialul lui am postat url-ul in post. Ce altceva mai trebuie sa fac, sa stau in genunchi pe coji de nuca sau sa ma duc la colt?

    Inca ceva, eu plec, vin, muncesc, intre aceste activitati mai imi arunc un ochi pe blog, de aici Nicolae in loc de Nicole si faptul ca anumite posturi au fost aprobate cu intarziere.

  27. Nicole spune:

    Ok Orlando.
    Pretentia mea nu are legatura cu cojile de nuci. Dar, dupa ce ai aflat sursa, de ce nu ai modificat postul de pe blog.. eu as fi pus ghilimelele de rigoare (sa stie lumea ca citez un alt autor).
    Daca ai fi facut lucrul asta, nu ai fi aparut drept autorul articolului pe hotnews, lucru care nu poti sa negi ca iti aduce cel putin vizibilitatea dorita dar din pacate nemeritata de data asta.

  28. orlando spune:

    Nicole,

    daca te uiti pe post, in partea de jos apare:

    „Later edit: postul original de la care a pornit viralul pe MyAdobe” cu link catre MyAdobe

    e pus de azi dimineata, undeva in jur de 11:45-11:50, imediat dupa comentariul lui mcorlan de mai sus

  29. Am aflat ca sunt manager de la 18 ani……..

  30. un trecator spune:

    mai, orlando, aveai tu alta parere despre adobe, adevarul este ca eu n-am avut niciodata o alta parere despre tine. intamplarea face ca am citit post-ul in cauza pe myadobe… iti dai seama ce surins am fost sa-l recitesc pe hotnews cu semnatura ta.

    btw, cand primesti o chestie pe e-mail, n-o pui pe hotnews cu semnatura ta, nu? parerea mea…

  31. orlando spune:

    multumesc trecatorule, poti sa treci mai departe … Doamne, mare e gradina ta, tu cand primesti o chestie pe email esti vizionar si iti dai seama de pe ce site a pornit? sau dai in bobi si astfel ghicesti sursa?

    Vad ca Hotnews a modificat asa ca va rog sa incercam sa ne oprim … e week-end si subiectul era la categoria fun.

  32. un trecator spune:

    pentru prea putin, orlando. da, gradina lu’ Doamne este mare. fun-ul categoriei tale este ca nici macar nu sunt de la adobe. e-adevarat ca-i apreciez, iar asta schimba datele problemei. e-adevarat si ca nu te apreciez…

    da, hotnews a modificat, iar modificarea aia o sa ramana acolo multa vreme ;)

    totusi, am uitat sa te intreb o chestiune: iti trimiti e-mail-uri singur de publici sub semnatura proprie ce primesti? si… fii sincer macar o data in viata… ai mai facut d-astea?

  33. orlando spune:

    trecatorule, apreciez ca ai trecut pe aici sa-mi spui ca nu-ti plac, era mai demn pt tine daca nu te ascundeai in spatele anonimatului … ia un bon de ordine si alatura-te celor care nu ma plac, vezi ca e un concurs pe ele.ro unde-ti poti de asemenea manifesta sentimentele fata de mine

    pt confortul tau am pus in post si headerul de la mailul primit

  34. Alina spune:

    asocierea e interesanta si are cateva lucruri adevarate
    oricum concluzia e clara: o amanta isca intotdeauna controverse :)
    week-end placut totusi, e fun … de weekend…:)

  35. Green spune:

    fratilor ati exagerat-o..si eu as fi pus pe blog ceva primit pe mail daca era funny, fara sa incep sa investighez de unde vine. ce circula pe mail e ca folclorul, daca vrei sa te dai mare poet scrii o carte, organizezi o conferinta de presa…se gaseste. revenind la subiect: mi-am amintit de un astfel de manager care isi tinea amantele – foste secretare – una langa alta la birou, mai ca nu se paruiau intre ele. manager bun altfel. tu orlando? ce-ai de zis in apararea ta?:))

  36. Hrisant spune:

    Buna postarea asta cu nebunia de a cauta un manager lipsit de integritate.
    Mai ai glume din astea Orlando?

  37. orlando spune:

    Green,

    doar ca sigur nu eram eu acel manager :)

  38. […] Orlando Nicoara ne spune cum sa-ti angajezi un manager bun… […]

  39. Andrei Firoiu spune:

    Marturisesc ca am intrat sa vad post-ul asta dupa ce mi-a zis un prieten ca te poti distra ca „fac circ aia de la Adobe”. Si la prima vedere asa mi s-a parut si mie. Si intr-adevar reactiile ar fi fost cam exagerate in mod normal.

    Dar avand in vedere ca suntem in Romania, nu prea mai e nimic normal. Asa ca e de inteles ca apar frustari mari cand vezi ca ti se incalca proprietatea intelectuala cu atata nonsalanta (in general, nu particularizez) si nu poti face aproape nimic legal, ba chiar mai si pici de prost.

    Asa ca inteleg problema celor de la Adobe cand vad ca apare pe Hotnews un articol de-al lor cu semnatura altcuiva (de remarcat ca primul post al lui mcorlan a fost foarte relaxat).

    Inteleg Orlando ca ai luat textul dintr-un viral, dar era indicat sa si specifici asta pe blog. Prima data chiar parea ca e scris de tine. Oricum nu cred ca a fost o intentie de plagiat ci pur si simplu o omisiune, pe care spre rusinea mea o mai fac si eu cateodata cand postez ceva. Dar cum ce scriu eu nu prea citeste multa lume, scap mai usor :)

    Asa ca eu as zice sa calmam spiritele incinse, sa ne relaxam un pic ca doar e weekend si acu-acu se termina, si cel mai important, sa ne concentram eforturile pe adevaratii plagiatori.

  40. thinking spune:

    Fratilor, dar voi chiar nu l-ati primit niciodata? Cel putin cei pe care ii cunosc eu stiau ca e o virala. De fapt, a mai aparut pe fro 2 bloguri acum 2-3 saptamani. Nu s-a stresat nimeni. Mai mult, imi aduc aminte ce am citit ceva similar, dar cu nevasta si amanta si erau doar multitasking si rezistenta la stress si asumarea riscurilor, in engleza acum cam 2 ani.
    Vorbeam cu unul din colegii celor de la Adobe (din fosta echipa Interakt) care-mi spunea ca exista oamenii care au voie sa scrie pe myadobe si oameni care au voie numai sa scrie pe blogurile altora …..LOOL

  41. Orlando ai amanta? Asta vreai sa spui? Spune-le la oamenii astia ca nu pricep „masajul” ascuns.

  42. Andrei Firoiu spune:

    Pai da, eu il stiam mai demult – chiar m-am mirat ca inca circula si acum :)

  43. Andrei Firoiu spune:

    Si daca tot suntem la capitolul funny, vin si eu cu un viral. Sper sa nu ai probleme si cu asta din cauza mea :D

    Definitii:

    1. Project Manager is a Person who thinks Nine women
    can deliver a baby in One month.

    2. Developer is a Person who thinks it will take 18
    months to deliver a baby.

    3. Onsite Coordinator is one who thinks single woman
    can deliver nine babies in one month.

    4. Client is the one who doesn’t know why he wants a
    baby.

    5. Marketing Manager is a person who thinks he can
    deliver a baby even if no man and woman are available.

    6. Resource Optimization Team thinks they don’t need a
    man or woman; they’ll produce a child with zero
    resources.

    7. Documentation Team thinks they don’t care whether
    the child is delivered, they’ll just document 9
    months.

    8. Quality Auditor is the person who is never happy
    with the PROCESS to produce a baby.

  44. orlando spune:

    Andrei,

    sunt de acord cu tine insa:
    – imediat ce MCorlan a pus comentariu am corectat si am pus sursa
    – am plecat ulterior la intalniri, cand m-am intors inboxul meu era plin de comentarii;
    – ceilalti de la Adobe, fara sa observe ca am trecut sursa, au sarit la gatul meu din cauza faptului ca pe Hotnews eu eram creditat ca autor DESI cand au postat comentariile postul ERA DEJA modificat cu precizarea sursei (de fapt acest lucru m-a deranjat cel mai mult)
    – daca te uiti cu atentie se vede ca e cut&paste (diferenta dintre primul paragraf si restul
    – da, asa e, am omis sa spun ca e primita pe email
    – thx pt contributia de la final, funny :)

  45. betty spune:

    gata, ati terminat?!

    haideti, copii, uite ce iarna frumoasa – aruncati indarjeala … nu-i pacat?

  46. andreic spune:

    Si eu care aveam impresia ca asta e un blog serios:)…daca astea sunt criteriile de angajare la ADOBE pot sa le recomand cativa Excelenti manageri

  47. remember the times spune:

    Parca a zis-o si S pe asta cu amantele la seintele de miercuri acu vreo 3 ani :)

  48. marius spune:

    @adobe & co
    textul este vechi. nu a fost conceput de voi.
    a circulat ca banc prin mailuri acum multi ani. avand in vedere ca nu este textul vostru, faceti prea mult caz…

  49. Aurel63 spune:

    Aici nu e vorba de citare sursa sau necitare, copy-paste, continut primit prin email si publicat pe blog. E vorba mai degraba de principii. hai sa dau 2 exemple:

    1. Pustii din Ro au invatat sa faca bloguri, sa monetizeze adsense, si sa faca copy-paste intr-o veselie. Nenumarate bloguri de bancuri, avatare, statusuri, cu continut identic, altfel aranjat si optimizat, de la caz la caz, au aparut pe netul romanesc.
    La ei chestia cu copy-paste este vitala, fara acest copy-paste nu ar rezista, cu copy-paste ei adauga continut, ce mai conteaza cat de valoros sau nu este acesta, principalul e ca acest continut sa aduca mai intai trafic, apoi sa aduca venituri.

    2. Orlando Nicoara – un om de mare succes, care a facut multe, chiar foarte multe pe netul romanesc; un om admirat de unii (inclusiv eu), invidiat si cateodata atacat de altii.

    Acum nu inteleg o chestie:
    -pe un blog personal nu ar trebui sa am un minim orgoliu sa-mi public pur si simplu ideile proprii si atat?
    -de ce sa apelez la mailuri venite de la cititori, fani si din alte surse? ma simt mai bine publicand continut interesant la care nu am contribuit cu mare lucru?
    -ganditi-va ca lumea va percepe si va admira exclusiv prin realizarile proprii, si nu cred ca aveti nevoie de acest sistem copy-paste.

    Fiindca nu sunteti in ipostaza pustanilor care alearga disperati dupa continut si click-uri in dorinta de castiga un ban. Nu e problema de un asa zis conflict declansat intre adobe.ro si dvs pe marginea acestui post; din start ideea de a copia ceva pe blog e oarecum indoielnica – lumea incepe sa gandeasca altfel: daca si orlando da copy-paste….

    Va spun sincer ceea ce cred despre acest mic incident, fara nici cea mai mica rautate din partea mea.
    Cu stima si respect pentru tot ce ati realizat in viata.

  50. orlando spune:

    Stimate domn,

    sincer, mi-as dori sa am parte de cat mai multe asemenea comentarii.

    Aveti dreptate, intr-o lume cut&paste nu e normal sa incurajam astfel de metode, nu e normal sa incurajam furtul. Daca fac insa o sumara analiza, am 440 postari pana in acest moment iar materialele „copiate” cred ca pot fi numarate pe degetele de la o mana. presupunand ca sunt 5 inseamna in jur de 1% din totalul postarilor.

    si as mai adauga ceva, daca un material este atat de interesant incat a ajuns viral si circula pe mail, iar eu consider ca ar putea prezenta interes pt userii care acceseaza orlando.ro cred ca ar fi pacat sa-i lipsesc de un astfel de material.

    cu multumiri pt post inchei aici si va urez un weekend frumos

Lasa un comentariu