eBay a ales Yahoo
joi, mai 25th, 2006vorbeam cu putina vreme in urma despre decizia pe care eBay trebuie sa o ia, alegerea partenerului strategic pt viitor. se pare ca acesta este Yahoo conform unui articol din Internet.com. Parteneriatul acopera „gaurile” din fiecare business, Yahoo devine provider exclusiv pt eBay pe partea de advertising (bannere si reclame text), iar PayPal-ul devine singurul serviciu de payment folosit de Yahoo. sunt cateva prevederi si pe partea de telefonie over internet insa nimic foarte clar, ramane de vazut cum vor rezolva concurenta din acest domenii (Skype-ul de la eBay vs serviciul de telefonia lansat de Yahoo).
sa vedem ce mutare vor face cei de la Google (cei mai direct afectati de acest parteneriat) precum si Microsoft care au mai pierdut un tren.
This entry was posted on joi, mai 25th, 2006 at 20:10 and is filed under Internet. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Probabil G sau Microsoft vor merge dupa MySpace.
exclus in acest moment, Rupert Murdoch abia a inceput sa-si construiasca ceva pe online
E cel mai bogat om de pe glob cred. Are directii si proiecte diverse presupun. Nu *cred* ca are relevanta ca a inceput recent pe online.
Aici Orlando.
Nu stiu ce am. Sunt obosit rau de tot.
e vorba de partea de reclama credeam ca vorbeai de parteneriate strategice
nu e cel mai bogat om, are resurse, are putere, are media traditionala. e relevant ca a inceput recent pt ca e in crestere iar cand cresti nu vinzi pt ca ai putea estima gresit valoarea, astepti sa te opresti si apoi analizezi daca vinzi.
Dar nu vorbeam de vanzari… Si oricum Yahoo acum gestioneaza spatiul de advertising la Ebay. Nu e nici un alt „parteneriat” special, doar ca asa e moda acum, in presa.
Asta vroiam sa spun mai devreme. Ca restul de playeri cauta si ei potential in restul de prezente online.
e putin diferit, vezi partea cu Pay Pal serviciu exclusiv folosit de Yahoo, vezi si partea in care vorbesc de Skype si pay per call, probabil ca vor mai cauta si alte puncte comune. cred ca e mai mult decat o relatia site – furnizor de publicitate.
Ai si tu dreptate. Insa (din putina mea experienta pe subiect) tind sa cred ca orice inceput deja stabilit are mereu urmari. Parteneriatele astea intre monstrii online (sau nu) au mereu vreun glitch in spate.
Adica ce vroiam sa zic mai exact, este ca este posibil sa auzim in 2 luni ca s-a renuntat la parteneriat (daca apare altceva major pe piata).
De obicei aceste parteneriate sunt facute sa contracareze anumite alte pericole, achizitionari samd.
Scuze pt double post.
parteneriatul eBay – Yahoo e clar anti-Google, daca cei doi mari playeri nu se calca pe bataturi e posibil sa fie unul pe termen lung, cel putin cat Google nu se va opri din crestere si va fi pericolul no.1 pt ambele companii.
Adica ani buni de acum incolo.
Fara sa par nebun sau prost inspirat, sunt convins ca in viitorul apropiat vom vedea un singur player cand o sa vorbim de Yahoo si Microsoft.
Nu au nici o sansa altfel, orice ar face.
Si scuze ca ma simt ca intr-un forum dar citeste aici. Cat a durat reactia lui Google ? (cu toate ca nu prea sunt parteneriate similare ca si scop, in afara de profitul final)
Aplicatia de Desktop Search, un toolbar si un homepage pe fiecare PC vandut de Dell.
parteneriatul cu Dell e vechi http://www.orlando.ro/?p=20
in plus e mercenariat, Dell primeste bani multi (1 miliard) pt a pune aplicatiile Google pe pc-urile lor. mai mult, e o miscare anti Microsoft, incearca sa controleze pc-urile la fel cum o face Microsoft prin intermediul Windows-ului.
e greu sa vorbim de sanse in contextul actual .. nu uita insa ca cei de la Google au deschis lupta pe mai multe fronturi (vs eBay, vs Yahoo, vs Microsoft, acum vs Yahoo + eBay) si chiar daca sunt puternici acum nu stiu daca vor rezista chiar „ani buni de acum incolo”.
Stirea cu Dell nu este veche. Atunci „testau” aplicatia Google. Asta e rumour, nu ceva defintiv.
Cat despre Yahoo si MSN versus Google, cred ca au pornit pe drumul bun.
YPN si adCenter. Adsense este punctul forte al companiei si principala (de departe) sursa de venit.
Dupa parearea mea, daca google pierde batalia la „search” este condamnat la moarte. Oricum, ultimele modificari la google (dropped pages la zeci de mii de site-uri, google co-op), nemultumesc pe foarte multi webmasteri si e doar o chestiune de timp pana cand end-userii vor migra catre alte motoare de cautare. Si atunci actiunile Google vor scadea rapid…
O concurenta acerba, poate doar inbunatatii serviciile oferite de partile concurente. Nu trebuie sa-i plangem de mila lui Google, este cred cea mai dinamica firma care activeaza in prezent pe internet, va gasi cu siguranta solutii de contracarare a incercarii de expansiune a Yahoo.
Mi-e greu sa cred ca Google va pierde batalia pentru „search” B), un exemplu graitor e Microsoft, care de-a-lungul anilor, a reusit sa ramana lider pe piata sistemelor de operare. Totusi, nimic nu-i batut in cuie.
Personal as fi mai curios de o concurenta serioasa pentru Google, pe segmentul publicitatii contextuale.
Batalia intre giganti se da pe banii existenti pe piata, iar pe partea de publicitate Google este de departe leader. Insa sa vedem reactia Microsoftului… Incet, incet apar semne cum ca devine din ce in ce mai interesat de piata de publicitate. Zic asta, caci recent MS a achizitionat DeepMatrix, unul din marii jucatori de analiza web – mutare similara celei de anul trecut prin care Google prelua Urchin si-l reboteza in Google Analytics.