„Internetul ingroapa ziarele de mica publicitate”
duminică, februarie 12th, 2006Acesta este titlul unui articol din Saptamana Financiara care mi-a atras atentia. Se vorbeste despre dominatia internetului asupra classified ads de 2-3 ani deja asa ca nu vreau sa insist asupra acestui subiect. Vreau sa discut 1 min. despre ceea ce se intampla in .ro si felul in care este subliniat acest lucru in articol. Se pomeneste in articol de Anuntul Telefonic si Romania Libera si de caderea libera in care se afla ambele. De cateva zile/saptamani in paginile de mica publicitate din Romania Libera poti vedea un anunt care spune simplu: www.anuntul.ro anunturi cu FOTO . Anuntul.ro este editia online a celor de la Anuntul Telefonic.
This entry was posted on duminică, februarie 12th, 2006 at 08:56 and is filed under Internet. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Pai unii inteleg sa fie solidari in sustinerea breslei :). Caderea de care e vorba (mai mica si mai putin brusca decat se face zicere in articol) nu vine de fapt de la on/off line ci de la disparitia tipului de tranzactii care se faceau prin RL.
„Lantul trofic” s-a mai dezvoltat cu o veriga: agentiile de servicii specializate, (inclusiv in RL si anuntul.ro sunt din ce in ce mai putine persoane fizice) care-si dezvolta alte metode de informare/comunicare.
Restul e… aducere la subiect (cum ar zice-un rebusist) si un pic de ignoranta (ca sa nu zic altfel).
Chiar nu cred ca Internetul a daunat paginilor din Romania Libera, sau in fine in asa de mare masura. Mai e mult pana departe in Internetul din Romania. Cat despre Anuntul, super strategia lor.
Saptamana trecuta sa lansat varianta tiparita a site-ului http://www.anunturi-agricole.ro/ ziarul „Anunturi Agricole”, la care imi aduc si eu umila contributie… Titlul „Internetul ingroapa ziarele de mica publicitate”, ar fi menit sa-mi taie elanul si sa ma gandesc la un eventual esec! Totusi, avand in vedere publicul tinta ( fermieri, agricultori, zootehnisti, Jiji Becali :D ), care majoritatea nu au acces la internet, vad lucrurile din alta perspectiva. Cu toate acestea, nu pot sa nu fiu de acord, macar partial, cu cele relatate de tine, legat de articolul din „Saptamana Financiara”. Pot sa spun ca simt pe propia-mi piele acest lucru! De cand unul din site-urile mele si aici ma refer la http://www.anunturi-auto.ro/ , care de o buna vreme se plaseaza pe primele 5 locuri din trafic.ro in sectiunea Auto/Moto, reviste cum ar fi Piata Auto, Auto Super Market …, se folosesc de traficul site-ului http://aau.ro (si nu numai), prin momirea parcurilor auto si persoanelor fizice din pietele de profil, mai exact, le promit aparitia anuntului nu numai in revista, ci si in site-urile de profil! Ma intreb, oare care este cireasa de pe tort!? Aparitia in ziar/revista, ori aparitia pe internet ;)?
Concluzia, din punctul meu de vedere, este ca succesul unui ziar de classified ads, depinde de publicul tinata si de posibilitatea acestuia de a avea acces la internet.
P’asta ati vazut-o: http://www.sensotv.ro? astia’s televiziune dar pun spoturile si pe site, ca poate …. le vede cineva.