Dubai/Business/Viral Marketing
duminică, martie 5th, 2006iarna asta am petrecut o saptamana in Dubai. impresionant oras, din toate punctele de vedere (efortul de a mentine un oras verde in mijlocul desertului este impresionant, au un sistem de irigatie care ajunge la fiecare palmier, la fiecare petec de iarba ca niste mici capilare ce impanzesc intreaga suprafata a orasului).
plecasem cu prejudecata ca oamenii au petrol in curte –> au bani –> nu prea mai stiu ce sa faca cu banii si cand se plictisesc mai construiesc o insula sub forma de palmier, o partie de ski sau harta lumii alcatuita din mai multe insule (The World). superficiala gandire, abia cand am ajuns acolo am realizat ca totul (sau aproape totul) este business. prima insula palmier e sold out, toate proprietatile sunt vandute deja de anul trecut la preturi pornind de la $1 milion per vila sau apartament iar profitul pe hartie este de cateva miliarde (insula e abia la stadiu de fundatie). in acest moment construiesc alte doua insule palmier + celebrul TheWorld iar fiecare mall din Dubai e plin de agenti imobiliari ce ofera spre vanzare proprietati in noile „cartiere”.
partia de ski a „lipita” de un mall, unul dintre cele mai noi si mai mari mall-uri din Dubai care a ales sa ofere vizitatorilor pe langa cinema, kids zone si multitudinea de magazine o alta forma de distractie. interesant este ca spre deosebire de mall-urile autohtone ce ofera spatii catre terti comercianti neimplicandu-se in partea de retail, partia de ski este operata de cei care au construit mall-ul. geniala strategia de lansare pt ca pe de-o parte partia, fiind ceva inedit, atrage vizitatori, vizitatorii atrag comercianti care inchiriaza spatiile din mall –> business iar pe de alta parte operarea partiei in sine e un alt business (cat am stat eu acolo, 30 min., partia era full iar coada celor care asteptau sa intre era alcatuita din 80-100 persoane) .
toate bancile au sub logo url-ul site-ului, la fel toate institutiile site-ului, iar in oras exista Internet Zone, un fel de cartier al companiilor ce activeaza in domeniu (din cate am inteles insa de la cineva care a stat prin zona cateva luni bune business-ul de internet e chiar un hobby al sheikh-ului ce deserveste celelalte business-uri plus alti prieteni din lumea araba) si PC Zone, un cartier plin numai cu magazine IT.
Imi aduc aminte ca primele imagini cu Burj Al Arab , celebrul hotel de 7 stele, le-am primit pe email de la Iura acum ceva ani. Am fost extrem de surprins de claritatea fotografiilor precum si de multitudinea de detalii surprinse de aparatul foto. Era imposibil ca un turist sa fi pus in circulatie acele fotografii pt ca practic tot hotelul era surprins in cateva zeci de fotografii, toate impecabil realizate. Ulterior am primit mail-uri ce contineau primele fotografii cu The Palm, apoi cu The World si la finele anului trecut si cu Ski Dubai. La fel de bine realizate, la fel de detaliate, mai ales in privinta primelor doua care sunt la stadiu de proiect. In cateva zile imaginile au facut inconjorul lumii ajungand in milioane de conturi de email. Internet. Viral Marketing. Surprinzator la prima vedere, ceva normal cand te uiti mai atent. Dubai-ul e intesat de expati care lucreaza pe salarii de zeci de mii de petrodolari (in media cam $25-30,000/luna) , expati care, in 10 ani, au schimbat si au pus Dubai-ul pe harta lumii ca unul dintre orasele ce merita vizitat. se spune ca daca vrei sa faci afaceri in lumea araba atunci neaparat trebuie sa-ti alegi ca loc de amplasare a HQ-ului orasul Dubai. „The palm puts Dubai on the map, The World puts the map on Dubai” .
This entry was posted on duminică, martie 5th, 2006 at 21:32 and is filed under Uncategorized. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Interesant prezentare. Te-ai angajat in branduirea Dubaiului sau de ce te-ai gandit sa faci reclama :)
As vrea si la noi un Internet Zone …
am scris randurile astea in primul week-end dupa ce am dat drumul la blog si am tot amanat postarea din varii motive.
dap, primesc $1 pt fiecare turist trimis acolo ce spune parola „orlando” cand coboara din avion :)
asa cum am spus se pare ca bate vantul prin internet zone, cineva care a vrut sa se angajeze acolo si a stat 3 luni mi-a povestit cum stau lucrurile. sunt birouri de sute de m2 in care lucreaza 7-10 persoane pt site-urile seicului (mai mult se sta decat se lucreaza, nu se depun eforturi pt a atrage clienti, etc).
:) vezi. nu e cazul sa ne plangem noi romanii. peste tot se mai si sta :)
Dap … defapt ca la noi la nimeni.
Oricum ar fi o idee interesanta. NetBridge ar fi cred prima companie gazduita in zona :)
impresionant. ar tb sa mai scrii, ca-s convins ca au mai fost lucruri care te-au uimit acolo