„Marii jucatori ai publicitatii online”
miercuri, august 23rd, 2006la News365.ro discuta azi si maine marii jucatori ai publicitatii online: Cristi Bonciu (Boom) si Calin Rotarus (Arbomedia). de remarcat ca News365 este un proiect in care NCH-ul este implicat iar pe Trafic.ro exista bannere care fac promovare la aceasta emisiune.
cine zicea ca Boom si Arbo o pun de o fuziune? :)
Later edit: acum am remarcat (via Pahomi) ca Netbridge, in viziunea lui Cristi Bonciu este cel mai mare publisher online in acest moment:
Cristian Bonciu: „… Insa in mod evident, in acest moment, clar Netbridge este de departe primul player, iar in ceea ce priveste publishingul, cu urmatorul amendament: exista un grup de presa foarte puternic, si ma refer la grupul Ringier, care are cateva produse de maxima audienta. ”
Ce Vodanet, ce Imedia, acestia sunt la ani lumina de Netbridge care, paradoxal, are numai servicii online in acest moment :)(singurele proiecte de publishing fiind Auto.ro si Hit.ro aflate ambele in statiul Beta).
This entry was posted on miercuri, august 23rd, 2006 at 15:52 and is filed under aberatii, business, Internet. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Pacat de news365, au creat niste asteptari destul de mari prin campania pe care au facut-o in reteaua Boom acestui „eveniment”, si interviul cu cei doi nu are nimic spectaculos, ba chiar e opusul spectaculozitatii. E total neconvingator.
Cei doi domni evita cu perseverenta raspunsurile concrete la intrebari, prin limitarea la aspecte generale, uneori evitand chiar subiectul intrebarii in sine… Asta spune multe, pentru cine poate citi printre randuri.
Din punct de vedere al agentiei de stiri care se dorea a fi news365, mi se pare un esec, pentru ca se arata arata lipsita de cea mai mica urma nerv jurnalistic prin interviul asta, si incepe cu un mare pas stang…
Cred ca acesti doi domni isi puteau anunta, lejer, prietenia pe un canal mai bine infipt in piata decat news365, decat sa il sacrifice pe asta… Insa probabil atunci ar fi riscat sa trebuiasca sa dea si raspunsuri.
Si mai cred ca acea „comunitate de business din Romania”, a carei agentii pretinde news365 ca este, s-a saturat de mult timp de vechea boala din toata media romaneasca „ia sa scriem noi despre noi, chiar daca nu avem nimic interesant de spus”.
esti putin cam dur cu cei de la News365, nu cred ca ei au lansat campania de promovare a acestei emisiuni … in plus nu uita ca partea a doua e maine.
Dar poate faceti lumina asupra acestei News365.ro?
O agentie de presa condusa de fostul PDG de la Societatea Romana de Radiodifuziune, acum la Camera de Comert si Industrie (nu stiu care a Romaniei sau a municipiului Bucuresti).
Nu cumva dvs ati dezvoltat acest proiect?
dap, e un proiect dezvoltat de Netbridge (tehnic) impreuna cu Dragos Seuleanu/Camera de Comert si Industrie (content).
tinand cont ca ne cunoastem personal hai sa folosim persoana a doua singular te rog :)
Baietii tai mi-au gasit IP-ul?
Vreau inca sa raman in umbra… O sa apar la momentul oportun
stai in umbra dar foloseste a doua singular ca suna ciudat „faceti”, „dvs” etc.
E o forma de politete. Inca mai cred ca exista domni si domnie in Romania.
Daca tot injur pe strada macar sa fiu politicos si bine crescut chiar daca intepator pe bloguri.
corect insa nu are sens sa vorbim asa pe bloguri iar cand ne vedem sa ne tutuim.
[…] Orlando ne indruma catre un interviu interesant cu doi dintre cei mai importanti jucatori pe piata publicitatii online: Dl. Calin Rotarus – Online Sales Director ARBOmedia si Dl. Cristian Bonciu, director general adjunct netBridge: Este greu sa vorbesti de piata online in Romania fara sa vorbesti de dinamism, schimbari majore si evolutie. Tot timpul se intampla aceste lucruri in piata online. Cam de patru ani se dubleaza, in fiecare an, este piata cu cea mai mare rata de crestere din toata publicitatea europeana si chiar eram intrebat acum cateva zile daca imi place ceea ce fac si spuneam ca este extraordinar sa faci ceva in care in fiecare zi apar lucruri noi, in fiecare zi vezi lucrurile ca se misca, in fiecare zi stai de vorba cu oameni interesanti. Cat priveste schimbarile majore, intr-adevar este foarte multa agitatie pe piata acum si sunt de acord cu Cristi ca este vorba de o etapa a dezvoltarii industriei publicitatii online, ca piata de publicitate a depasit niste praguri critice. Va reamintesc ca anul trecut a depasit pragul psihologic de 1 la suta din valoarea de piata publicitara totala. […]
Incredibil, dar firesc pentru Romania. La intrebarea legata de cifra de afaceri si asteptari raspunsurile celor 2 sunt fabuloase :) Ce spune Online sales director Arbo „Da, nu as vrea sa spun care este cifra de afaceri pe care ne-o dorim anul acesta, pentru ca mai importante pentru noi sunt profesionismul, stabilitatea, continuarea unui business in conditii de transparenta si calitate a serviciilor, fiindca acestea sunt valorile pe care noi le-am dezvoltat” Eu stiam ca traducerea in limba romana a cuvantului sales e vanzare = cifra de afaceri, dar se pare ca m-am inselat. Ce spune Directorul General adjunct al companiei numarul 1 pe vanzarea de publictate online
„Pentru netBridge activitatea de publicitate este o activitate colaterala. Importante pentru noi sunt proiectele noastre pe care trebuie sa le crestem, proiecte in care investim. Nu pot sa spun ca ne preocupa extrem de mult publicitatea…” chiar daca in final incheie cu liderul de piata.
Houston we have a problem!
In conditiile astea adevolution sau alti noi playeri chiar pot sa ia 70% din piata, parerea mea…
[…] Reactiile in piata sunt mititele: unii realizeaza brusc ca strugurii sunt acriii, acri rau, adica fostul manager general Net Bridge, Orlando; altii asteapta deocamdata si partea a doua. Pe care eu unul nici nu cred c-o s-o citesc, ca practic ceea ce era de aflat, s-a aflat. […]
Nu am vrut sa fiu dur cu news365, am incercat insa sa atrag atentia asupra impresiei pe care o poate crea in piata news365 prin materiale precum cel de ieri. Oricui ar fi fost initiativa campaniei de promovare, evenimentul cu discutia despre publicitatea online este produsul lor, si eu, ca membru al comunitatii de business, as fi dorit ieri altceva.
Sa vedem ce ne rezerva ziua de azi, la 12 e partea a doua a evenimentului pe news365, ocazie cu care Economix News are sansa sa ne surprinda, stergand cu buretele impresiile de ieri, iar la 17 e intalnirea cu BRAT-ul.
tare Dragos
„tare Dragos” – are vreo legatura cu mine? ce fel de?…
care ora 12 pe 24 august? vad ca nu le merge ceasul – ora Dallasului? :)
Cam slabutze interviurile. Hai la noi sa va spunem nimic. ceva de genul asta. si mie mi se par puternici pe online baietii de la ringier :) :) :)
Cateva precizari:
1. Nu am declarat cifre din cauza ca pe o piata nemonitorizata oricine poate sa spuna ca are 90% din piata, cum a facut Orlando mult timp, ca va atinge 70% pana la sfarsitul anului, cum face Val acum, ca e cea mai importanta companie cum spunea parca Vodanet la un moment dat. Orlando stie ca asa am procedat intotdeauna.
2. Am vrut sa subliniez faptul ca ARBOmedia e o regie – e platita pentru a presta un serviciu de catre proprietarii de media si scopul ei nu e de a controla o piata.
Ionut, vad ca nu esti multumit de raspunsuri. Intreaba-ma si voi incerca sa fiu cat mai exact.
dl. roman este cumva ironic? sau a pus trei smiley-uri pt ca ringier are trei produse bune on-line?
sint ironic, da. pt ca raspunsul n-a fost sincer, ci determinat de miscarea pietii dupa plecarea lui orlando de la netbridge. convergent media este mult mai activa decit ringier in domeniul online. si se mai face :)
din august 2005, gsp.ro domina topul mass-media conform trafic.ro, iar acum distanta pina la principalul urmaritor este de peste 220.000 de vizitatori (pe saptamina). e ceva, nu?
sustainable growth, stii care e cel mai accesat site din Romania, nu? gsp
am auzit… cu 630k, apoi vin acele trei produse ringier, cu vreo 1.000k…cumulate, ce-i drept.
cine-i de vina ca au mai multe??? si ca ocupa locurile 2, 3 si 4 in topul massmedia?
performanta modesta, ce-i drept, nu se compara cu voi, dar sunt si ele pe acolo…
nu trebuie sa te superi…:)
oki doki. pace :).
Caline, are dreptate omul sa fie dezamagit. Un limbaj de lemn perfect folosit si de tine si de Cristi. Ce va tot fandositi si evitati sa spuneti lucrurilor pe nume? Inca mai profitati de faptul ca internetul este singurul mediu in ceata, fara date certe. In orice alt mediu se pot estima cifrele de vanzari cu aproximatie de +/- 15%, ba chiar unele medii le declara pe fata. Nu inteleg ce aveti de castigat evitand sa dati aceste informatii. Eu cred ca toata lumea ar avea de castigat daca ar fi mai multe informatii despre aceasta piata. Este o ceata intretinuta artificial de aproape toti jucatorii de Internet, sub adapostul careia fiecare poate sa spuna ce vrea chiar daca acest lucru frizeaza penibilul. Eu votez pentru o piata de Internet transparenta