blog advertising
luni, septembrie 25th, 2006am vrut sa scriu de saptamana trecuta …. Razvan are o initiativa curajoasa, interesanta si „mancatoare” de timp: advertising pe bloguri. nu intru in prea multe detalii insa spun doar:
– e prea devreme pt asa ceva, sunt prea putine bloguri in .ro pe care s-ar putea pune reclama si/sau care au un trafic cat de cat ok –> nu ai de unde sa selectezi
– ca sa gestionezi +200 de bloguri si relatia cu oamenii din spatele lor ai nevoie de muuuult timp si muuuulta rabdare
– sumele pe care clientii le platesc pt campanii pe site-uri care au trafic de zeci de ori mai mare sunt inca extrem de mici, de ordinul sutelor de euro (asa e Vlad? :))
– probabil ca multe bloguri interesante nu se vor inscrie din varii motive
– cea mai potrivita metoda de a face reclama pe bloguri este text ad/contextual … clientii din .ro vor bannere cat mai mari si cat mai „sonore”
– Radu a dat drumul anul asta la o retea de bloguri tematice pe care le-a adunat intr-o retea Gnomedia. probabil ca si-a facut un businessplan, a investit ceva banuti, s-a agitat etc. proiectul s-a lansat in feb si am un feeling ca Radu inca mai scoate bani din buzunar pt a-l finanta …
so, sustin acest proiect, daca e nevoie de ajutorul meu voi incerca sa pun umarul insa cred ca e putin prea devreme …
This entry was posted on luni, septembrie 25th, 2006 at 21:03 and is filed under business, Internet. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Vezi link-ul cu „Radu”.
Pe cealalta parte, inca e devreme in Romania. Nu avem Techcrunch, nu avem manageri sau profesionisti in domeniu cu blog-uri cu 5-10k de subscriberi doar pe RSS si asa mai departe.
[…] Orlando Nicoara demoleaza ideea lui Razvan Varabiescu de a crea o retea de bloguri care sa constituie suport de advertising. E prea devreme, zice Orlando. Si inclin sa-i dau dreptate.. […]
[…] 4. Un gand de la Orlando Nicoara care probabil ar trebui sa aduca un pic situatia cu picioarele pe pamant. Pentru cateva secunde doar pentru ca ne plac revolutiile si revolutionarii si drept urmare lasa loc de buna ziua in final. Ce numai Neogen sa ia daca iese? […]
Cred ca Razan ar trebui sustinut pt simplu fapt ca aceasta initiativa nu poate avea decat efecte pozitive legate de online in Ro. Cantitativ dar in primul rand calitativ se va simti cu siguranta o shimbare in blogurile .ro
Si nu.. nu cred ca e prea devreme.
si eu m-am intrebat daca este prea devreme sau nu, dar eu am vazut lucrurile in felul urmator:
1. o coagulare a blogarilor este un lucru pe care mi-l doream f tare.
2. ca persoana fiind dintr-o agentie am mai mare credibilitate decat daca ar fi facut-o direct arbo, neogen sau chiar tu (no offence). la mine este mai mult decat evident ca este nonprofit proiectul
3. tocmai ca este la inceput proiectul cred ca lumea nu se asteapta la sume spectaculoase. daca ma intrebi, tocmai ca e la inceput vor exista 20-30 de bloguri din lista care vor lua bani din publicitate (la nivel de zeci, sute de eur). dupa care vor fi sold out si lista va creste. nu ma astept sa gasim o campanie pe 200 de bloguri, sincer.
spune-mi daca gresesc…
Nu prea exista continut proaspat in reteaua lui Radu.
De ce nu fac cei de la trafic.ro o categorie alternativa: Bloguri? Ar fi interesant sa avem un top al blogurilor.
[…] Unii sunt entuziasti … altii zic ca e prea devreme […]
[…] de fapt erau mai multe lucruri de spus dar am sa incerc sa fiu scurt… am discutat dimineata cu orlando, care chiar a postat aici argumentele pentru care el considera ca ideea blogvertising-ului este un pic prematura. […]
Cum spune si Razvan e o coagulare. Sunt cateva avataje ale blogurilor.
Dar pentru a ajunge la publicity cred ca ne trebuie mult, cel putin 3-5 ani. Dar e un inceput, care se poate dovedi profitabil.
Da, va fi foarte greu sa gestionezi 2-300 de oameni si cred ca partea cea mai grea va fi supravegheatul lor. Ca nu cada in ispita.
pentru planuri si strategii niciodata nu e prea devreme.
Insa din punctul meu de vedere a incerca sa vinzi bloguri pe baza de adserver (bannere/afisari) e un pic similar cu a vinde online folosind concepte de offline (prima pagina, prima pozitie, ad size etc).
Si cum am sustinut tot timpul ca onlineul nu-i ca offlineul, in principiu cred ca si la blog ar putea fi exploatat mai mult decat cu bannere.
Oricum daca exista ceva impachetat sunt interesat. :)
Parerea mea ca ce se intampla acum cu fenomenul blog seamana foarte mult cu ce s-a intamplat cu fenomenul wap. Adica: mult zgomot pentru nimic.
Nu cred ca rolul blogurilor este sa aduca bani (sau eu nu mi-as face blog pentru asta) si mai degraba pentru „sense of community” pe care il creaza.
Nu cred c? „blog” ar trebui s? fie categorie distinct? în trafic.ro sau altundeva. Eu v?d blogul ca pe o platform? tehnologic?, un alt CMS, care coboar? ?tacheta accesibilit??ii la niveluri abordabile de c?tre aproape oricine. Subiectele variaz? puternic ?i asta conteaz?, zic eu, mai mult decît motorul din spate.
A, dac? prin „blog” în?elegem „jurnal personal”, e altceva. Dar ar însemna s? nedrept??im multe dintre ele.
[…] Orlando si-a manifestat indoiala, dar, discutand cu el separat a spus ca el va fi unul din primii clienti din portofoliul blogvertising (tinand cont ca el este cel care vinde spatiul de pe blogul lui tolo). Dragos cu mirabilis a promis si el ca va avea o campanie pe blogvertising. […]
de acord cu Cristi Parvan.
Cred ca valoarea reala a blogului consta tocmai in puterea acelor „oppinion leaders”, bloggeri cu publicul lor (mare, mic dar totusi nu de neglijat) de a influenta / promova sau chiar demola anumite produse sau servicii, in randul cititorilor lor.
Avantajul il vad de toate partile – 1. al advertiserului – care are astfel ocazia de a interactiona cu un public care isi manifesta liber parerile, 2. al bloggerului – prin valoarea adaugata continutului blogului sau, 3. poate cel mai important – al clientului final – caruia i se da posibilitatea de a masura calitatea unui produs sau serviciu si in functie de opiniile exprimate pe bloguri dezinteresate dpdv strict publicitar.
[…] http://www.orlando.ro/?p=150 […]
Ideea mi se pare buna, dar cred ca e putin cam devreme. Nu e multa vreme de cand am inceput sa ma uit prin blogurile romanesti, dar la prima vedere, daca as fi un advertiser, pe cuvant ca nu as alege mai mult de 5-6, iar despre banii pe care i-as da… sa fim seriosi, ca traficul e mic si nu cred sa-mi aduca mari beneficii. In plus, nu-mi amintesc sa fi vazut multe bloguri tematice – care m-ar interesa foarte tare daca as avea produse din domeniul respectiv (si chiar as plati ceva mai mult, stiind ca publicul e interesat de domeniu, deci si de firma mea). In plus, e nevoie de educatia clientilor, ca vedeti si voi ce tip de reclame se mai prefera inca la noi. Ori educatie nu se face intr-o luna-doua, asa ca blogvertising va trebui sa fie sustinut cu banuti de acasa destul de mult timp.
Oricum, proiectul ma intereseaza si sunt dispusa sa ajut si eu daca pot (un sfat-doua, o idee).
Nu trebuie sa uitam de capitalul reputatiei. Astazi, peste ocean, Oprah poate decide viitorul unui brand. Poti sa cheltuiesti milioane pentru lansarea unei noi colectii de pijamale pentru femei,dar daca individa are o zi mai proasta, a achizitionat un produs din colectia respectiva si nu a fost satisfacuta, iti aloca 30 de secunde si te baga urgent in faliment. Sigur, pastrind proportiile, pot fi construite campanii civilizate de PR, sau puse la punct „obiective campanii virale”, iar „eliberarea” lor in eter presupune, oricum, costuri infime. Beneficiile vor fi greu cuantificabile pe termen scurt, dar pe termen mediu si lung poti fideliza citeva mii de clienti. Exemplu: consider ca este mai OK sa comunici si sa comentezi pe bloguri tematice calitatile unui autoturism de peste 25000 de euro, decit sa folosesti eternele campanii CPM sau CPC sau, daca vreti CPA. Blogul poate deveni, din punctul meu de vedere, un urias advertorial. Atita vreme cit, nu-i asa, agresivitatea agentiilor, va lasa loc elegantului PR…contextual.
Sa fiti cuminti, si mai dati bani si la altii…Stiti voi ce vreau sa spun, domnilor directori de agentii.