mergem inainte
joi, octombrie 5th, 2006de cateva zile bune ma intreaba cunoscutii „ce faci, Mihnea nu mai e, Sorel a plecat, acum s-a dus si Stanca, tu ce faci, ramai?”. bine, nu toti intreaba chiar asa insa citesc pe ici pe colo si automat isi aduc aminte ca eu sunt prin zona asa ca pun intrebarea: „ce ai de gand?”. chiar si Iulian Comanescu se „leaga” de mine in postul in care vorbeste de Sorel luandu-ma la „misto” (fin, e adevarat ) … de genul „toti pleaca iar tu fraiere ai ales sa te duci acolo”.
Viata merge inainte, ne-am inhamat la o treaba, eu + „echipa” si trebuie sa o ducem la capat, intr-un an vrem sa devenim numarul 1 pe online adica ce era Netbridge-ul pana acum 3 luni (ok, ce e inca Netbridge-ul acum ca sa nu ziceti ca sunt rau). asa ca tinem aproape cum ar zice Tuca.
P.S. inchiderea revistei Apropo nu are nici o legatura cu Apropo.ro, portalul pe care-l vom relansa asap. Ca tot zicea Lucian ca ma agit sa fac dezmintiri.
This entry was posted on joi, octombrie 5th, 2006 at 19:23 and is filed under aberatii, business, Internet. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
[…] Update:Apare ceva ?i pe blog-ul lui Orlando, cum ca e hot?rît s? mearg? înainte. Succese. Dar nu ?tiu cît poate izola echipa cu care lucreaz? de presiunile care sunt exercitate în interiorul ?i exteriorul MediaPro. […]
dar cred ca e putin trist ca iar e o problema de angajator, right?
pacat de apropo. mie imi placea
[…] Cum apropo.ro n-are alta legatura cu muribunda revista Apropo, Orlando Nicoara, bossul de la MediaPro Interactiv, precizeaza intr-un comment la un post de pe jurnalismonline.ro si in propriul sau blog ca portalul trustului Pro va fi curand relansat. Tot acolo zice Orlando ca, in ciuda plecarilor, merge inainte cu echipa de la MPI, pe care vrea s-o plaseze intr-un an de zile pe prima pozitie in online-ul romanesc. […]
am citit comentariile de pe restul blogurilor „de media” si ma doare si restul de inteligenta pe care inca o mai posed.
apropo.ro a fost lansat in 2002. revista apropo tv prin 2004, daca nu ma inseala memoria.
Mai, Orlando, unde am facut eu misto de tine? O fi fost vreo nuanta pe care ai interpretat-o altfel si-atunci vina a fost a mea fiindca n-am fost suficient de clar. Solicitarea de ymterviu ramane in picioare si a fost foarte pe bune. Uite, postez aici, ca sa nu fac un blog anti-Pro la mine, dar ai scris ceva care poate fi pus iar in discutie: „inchiderea revistei Apropo nu are nici o legatura cu Apropo.ro, portalul pe care-l vom relansa asap”. Inchiderea sau deschiderea Apropo-print n-are cum sa nu aiba legatura cu Apropo.ro, fiindca Apropo e un brand transmedia, notiunea lansata de Adrian Sarbu cu respectiva poveste si cu Oana Cuzino. Avem o problema, Huston: inventam branduri transmedia sau cum se zice pe-afara facem „diversification”, apoi reparam capul si taiem piciorul. Nu neg ca asta nu s-ar fi putut intampla oricui. Intrebarea mea e filozofica: ce-i aia un brand transmedia la nivelul asta? Care ar trebui sa fie consistenta/coerenta lui, pe mai multe suporturi? Ca n-ajunge sa zicem ca Apropo.ro e OK si Apropo-print la Biblioteca Academiei. Altfel spus: bravo gastii Sarbu, cu sau fara Stanca, Sorel etc., fiindca a adus in Romania, asumat, ideea asta de multi-suport sau transmedia. Insa iata ca diverse oprelisti ni se ridica in cale.
Apropo.ro a fost lansat in 2001, in decembrie daca nu ma insel.
Hai mai Iuliane, am spus ca e un misto fin :)
Uite aici http://blog.hotnews.ro/sorel-radu-pleaca-de-la-media-pro.html spui „Daca-i asa, nu pot decat spune: Orlando, Orlando, au stiut-ai tu ce urgie dezlantui-se-va?”
Despre Apropo … well, acum cateva saptamani, intr-o discutie despre brandul Apropo am ridicat problema ce se va intampla daca unul din medii nu va performa, cum vor fi afectate celelalte? Uite ca ieri au fost voci care au intrebat daca se inchide si site-ul ceea ce nu e bine … mai ales ca imediat dupa lansarea revistei perceptia a fost ca Apropo.ro e site-ul revistei desi el exista pe internet de ceva vreme. Si ca sa-ti raspund la comentariu, cred ca daca Apropo este urmat de .ro, fm, tv etc nu exista nici o problema sa ai un brand puternic transmedia, ba din contra (desi aici e alta discutie daca Apropo e chiar un brand transmedia ca CSID tinand cont ca ceva e pe radio, altceva e pe tv, altceva era pe print iar online-ul vrem sa fie ceva diferit). Si asta pt ca daca un mediu nu performeaza se inchide Apropo x si nu toate celelalte Apropo-uri.
Si, paradoxal, nu? brandul Apropo a plecat din online, a inceput ca o baza de date prin 99-2000 iar in decembrie 2001 dupa „lupte seculare” a fost lansat ca portal, engine-ul de atunci fiind si cel de acum (cu mici/mari imbunatatiri).
P.S. nu stiu daca blogul tau este anti Pro ((in ultima vreme (Media)Pro-ul a si oferit subiecte de discutie)) insa cred ca ai o usoara orientare pro Realitatea si iti dau doua exemple ca sa intelegi despre ce vorbesc, prezentarea grilei AcasaTv vs Realitatea si prezentarea noilor site-uri Protv.ro vs Realitatea.net. Incerc sa fiu obiectiv, crede-ma :)
Si daca tin eu minte, ai avut un rol important si in lansarea primei versiuni. Cred ca atunci a fost si prima si singura data cind ne-am intilnit.
Daca m-a lasat memoria, te rog sa ma scuzi :).
dap, eu am initiat discutiile in iulie 2001, au lucrat la ea fostii mei colegi de la SIT. nu cred ca ne-am intersectat, tu ar trebui sa stii mai bine daca erai in zona atunci.
Esti modest, legat de rolul tau in lansare dupa multe chinuri a primei variante apropo.ro.
Sau Cristi Parvu a exagerat cu meritele tale …
In fine, nu e important. Succes cu noua versiune.
Well, tocmai l-ai amintit pe omul care are cele mai mari merite in lansarea primei variante apropo.ro. Cristi a fost cel care s-a zbatut cel mai mult si care a coordonat lansarea apropo.ro-ului.
Orlando: Well, CSID e ceva mai legat decat Apropo, ca brand transmedia. Referitor la cel de-al doilea, in stadiul actual, cred ca:
– a presupune ca se inchide site-ul daca s-a inchis revista e intr-adevar o naivitate
– referitor la ceea ce pretentios as putea numi gradul de consistenta al unui brand transmedia, sa ne gandim cum apar ele, brandurile transmedia. Faci ceva pe un suport si dupa aia migrezi spre altul. Oprah e un exemplu. Jamie Oliver, bucatarul pofticios de la TVR 2, care lanseaza o carte si in Romania, e un altul. Apropo nu are o istorie de genul asta, e un nume care a fost folosit pentru diferite lucruri, cred – daca gresesc, astept sa ma contraziceti. Prin urmare, cred ca maioneza s-ar lega daca ai folosi in emisiunea lui Andi, una dintre cele mai bune pe care le stiu in televiziunile romanesti, diverse bibiluri de Internet. Andi ar putea primi ceva assignments pe Apropo.ro, eventual.
Sigur ca in structura actuala a Mediapro, asta e intr-o oarecare masura o utopie. Andi e insa un tip abordabil si cu mintea deschisa, eu zic ca o invitatie la cafea din partea ta catre el n-ar fi timp pierdut. Macar ca sa va cunoasteti…
In privinta urgiei, uitasem. Ai dreptate, e o ironie. O s-o lamuresc in ymterviu. Si in privinta a ceea ce-am scris despre Realitatea vs. povestile din Pro, iarasi ai dreptate. Citeste EVZ de maine (o sa dau linkul si pe blog) pentru ca sa vezi ca a fost vorba de un dezechilibru spontan, sa zicem, provocat de evenimente, si nu de ceva premeditat. In afara de prieteni si de o implicare simbolica si dezinteresata intr-una din noile emisiuni, n-am nici o legatura cu trustul lui Sorin Ovidiu Vantu. Nu ca mi s-ar parea ceva dezonorant.
[…] Disparitia din portofoliul Publimedia, compania de presa scrisa a lui Adrian Sarbu, a lui Apropo (print) l-a facut pe Orlando Nicoara, boss-ul MediaPro Interactiv, sa precizeze pe blogul propriu ca Apropo.ro merge mai departe si sunt planuri de relansare, aici. De citit subsolul, apar probleme interesante referitoare la ce-ar trebui sa insemne un brand transmedia, ce-a fost si este Apropo si ce e CSID (”Ce se intampla, doctore?”). […]
Iulian,
stiu ce inseamna brand transmedia si chiar am spus mai sus ca Apropo nu este asa ceva in acest moment pe cand CSID este (tv si print).
E putin mai greu sa ne mulam (ma refer la cei din online) dupa emisiunea lui Andi pt ca Apropo.ro se vrea un portal general, daca am mergem pe formatul lui Andi atunci am activa doar pe o nisa.
Nici o problema, am subliniat ca e un misto fin :)
Normal ca nu e dezonorant sa lucrezi pt Vantu, ideea e ca daca ai lucra ar trebui sa stim si noi, adica sa anunti pt ca in acel moment nu mai esti obiectiv ca analist media. Iti citesc articolele din EVZ, cu siguranta il voi citi si pe cel de maine.
Problema cu toate Apropo-urile astea e de inadevcare. Se inventeaza un produs doar pentru ca se poate.
Se trezeste la un moment dat vreun iluminat care crede ca ar fi o idee excelenta sa completezi portofoliul grupului cu un ghid tv pentru snobi sau friendly-gossip magazine, whatever you wanna call it.
Si se apuca omul de munca. Mai intai alege un nume tampitzel-neatractiv (doar pentru ca portalul ala se numeste astfel) apoi cauta oameni si stabileste ca e de ajuns un pic de cross-promotion.
Ulterior micul Hearst isi da seama ca nu stie foarte clar ce anume a inventat. Si da-i si cauta identitate. Ia-l pe Rogozanu, scoate-i dintii (aia cu care s-a remarcat la RL si Evz), pune-l sef peste ghidul tv care dubleaza nefericit celalalt ghid tv al trustului pentru ca peste doar cateva luni sa iti dai si tu, finally, seama de asta. Scoti ghidul tv, il pastrezi pe Rogozanu aducandu-ti aminte ca e numa’ bun pentru targetul oareshcum educat si incerci sa imprimi o tenta snobbish revistei. Si o tot relansezi asa pana se enerveaza doamna de la contabilitate si iti opreste capodopera.
Astia de la MediaPro nu prea au ceea ce pretentios se numeste memorie institutionala.
Aceleasi greseli le-au facut acu’ multi ani cu ceva care se numea CSVD
Apropo e intr-adevar un nume plimbat de la un suport la altul si nu un brand transmedia, dar problema e ca voi, aici, spuneti altfel: http://www.publimedia.ro/ro/online/153/0/. Ca sa nu mai dati clic:
„Daca revista APROPO este relativ tanara ca prim „people magazine” autentic din Romania, universul APROPO are deja o istorie, e un brand transmedia pe care il regasim si in format de televiziune (Apropo TV, cu Andi Moisescu), radio (Apropo FM, la ProFM) si on-line (portalul apropo.ro, unul dintre cele mai importante din Romania).”
In ce ma priveste, nu lucrez pentru Vantu, am facut doar ceva, acum cateva luni, pentru NewsIn, iar ceea ce e acum agentia nu prea are legatura cu ce-am facut eu. Am insa dealuri permanente sau cvasi cu Hotnews, Ringier, Conde Nast/Liberis, carora li se adauga o serie de chestii punctuale. Asta nu ma impiedica sa-mi spun parerea; acum vreo saptamana am criticat site-ul EVZ in EVZ, de pilda, ceea ce cred ca sunteti de acord ca face doar un om care tine la independenta propriilor opinii.
Iulian,
– nu mai folosi pluralul te rog cand vorbesti cu mine, eu sunt Orlando iar opiniile de aici sunt personale tinand cont ca sunt pe blogul meu, nu apartin nici de MediaPro nici de Publimedia nici nu sunt opiniile lui Adrian Sarbu sau ale altcuiva. Cand am folosit pluralul mai sus ma refeream la noi, cei care te citim.
– asa cum este acum Apropo nu e un brand transmedia. Cei care au scris in pagina respectiva ar trebui sa vina si sa ne contrazica pe amandoi
– ai inteles mesajul, mie mi-ai ridicat doua semne de intrebare si ti le-am comunicat, am citit azi si editoriatul din EVZ (pe cand o analiza a matinalului lor, comparativ cu Antena3, eventual chiar bazata pe ratingurile pe care le scot ambele televiziuni in intervalul 7-9?) si am vazut ca poti critica si Realitatea. Nu pot decat sa-ti urez succes (sincer, chiar e o urare, nu genul de succes postat de Lucian Mateescu catre mine pe toate blogurile in ultimele zile :)), sperand ca lista clientilor tai sa se dubleze in cel mai scurt timp posibil.
Pai opiniile tale personale sunt mai aproape de adevar – sau cel putin de ceea ce cred si eu – decat ceea ce scrie in pagina aia. Nu voiam decat sa arat de ce am numit Apropo brand transmedia. Si nu pot decat sa-ti doresc si eu succes cu ceea ce faci la MPI, sunt convins ca o sa fie interesant.
[…] Maestrul Comanescu ii diseca lui Orlando la un moment dat aceasta problema pe care a avut-o Apropo, ca e transmedia si atat. Ca dincolo de acest statut este un esec si asa mai departe din cauza unei gestionari foarte proaste si mai ales a faptului ca nu prea a fost bagat in seama ca sa devina cu adevarat bun. Despre Apropo, numai de bine. Un proiect asemanator este si CSID, care in ciuda numelui de boala venerica este chiar Ce se intampla, doctore? – o adaptare(?) mioritica a faimosului slogan What’s up, Doc? IMHO, cele doua sunt niste fumigene aruncate in fata consumatorilor si nu aduc nimic deosebit plusvaloare prin existenta lor. Nimanui. […]