spam sau marketing?

Eveline ridica o intrebare interesanta la ea pe blog (treceti peste atacurile la persoana din comentarii etc, etc), pana unde poate merge promovarea unui site prin email marketing? Se stie ca cel putin doua succese din onlineul romanesc, BestJobs si apoi restul de siteuri Neogen si eJobs + restul de siteuri InternetCorp au folosit cu succes aceasta modalitate de promovare (folosirea bazei de date de la siteul de joburi pt lansarea + cresterea celorlalte site-uri) si desi au fost acuzati de spam de nenumarate ori (in special Neogen) in acest moment ambele firme domina cu autoritate piata online de joburi fiind succese demne de laudat (chiar scriam zilele trecute ca eJobs a anuntat venituri de 1 mil usd pt anul trecut). Prin urmare conteaza sau nu cum am facut primul milion? peste 1 an sau 3 sau 5 cand serviciile de mai sus vor fi business-uri solide online isi va mai aduce cineva aminte de acuzatiile de spam?

18 Comentarii
  1. corleonne spune:

    Omule, ce sa zic… mie nu imi prea plac mesajele de genul ala, asa ca le sterg fara sa ma gandesc prea mult. Cred ca au o anumita eficienta, dar nu si in cazul meu.

  2. bogdanlebu spune:

    interesant. depinde ce a scris in conditii cand ti-ai lasat prima data datele la ei. apoi daca iti dau posibilitatea sa te dezabonezi, nu e spam… chiar daca e enervant!

  3. Eve spune:

    Orlando, nu stiu daca „primul milion” conteaza peste vreme, sau este tinut de cineva minte. In plus, de multe ori granita dintre promovarea smart si agresiune poate fi discutabila, atat in cazul „email marketing”, sau spam, de care discutam, cat si in alte tipuri de campanii.

    Una peste alta, daca produsul, chiar si in perioada de campanie agresiva (sa nu ii spunem agresiune), este unul bun, i se mai iarta din pacate: da, ai venit, m-ai tras de maneca, mi-ai facut cu ochiul, dar imi place ceea ce am vazut si as mai veni, parca…

    Si, pentru a reveni la intrebarea ta, daca produsul devine bun in timp, va avea de castigat de pe urma zburdalniciilor din copilarie :)…

  4. La modul cel mai sincer, NU avem problema spam-ului in Romania.
    Mi-as dori sa o avem insa din cele 300 de mesaje zilnice despre pastile nestiute venite din America, abia daca se strecoara si vreun mail autohton.

    Probabil ne-am obisnuit sa ne dorim sa moara capra vecinului si in timp ce ne dorim acest lucru, strainii ne fura (trimit spam) din toate colturile.

    Daca nu se poate dormi in unele firme din cauza neogenului sau a altora, poate ca ar trebui sa ne gandim la impactul social al proiectelor (ca nu ne mai batem toti pe joburile din Romania Libera), la impozitele platite la stat (la 1 milion de euro facuti cinstit, sunt ceva dari) si nu in ultimul rand la conceptul capitalist numit pe alocuri concurenta :)

    Intrebare: preferam mia de mailuri despre pastile si ceasuri false sau 2 mesaje de la Targu Mures?

    PS: haideti sa ne ajutam spammerii sa ajunga mari pentru ca numai atunci vor putea plati daune in cazul unor procese :)

  5. Mi se pare mie sau problema s-a agravat de cand au aparut statisticile private pe trafic.ro ?

  6. Adrian Soare spune:

    Ionut…you have a point :)

    Toata lumea se plange de spam….dar numai de spamul facut de competitie. Sa fim seriosi !

    Luati aminte de la marketerii de afara pt care email marketingul este o paine buna de mancat inca 5 ani de acum incolo.

  7. @Bogdan Gavrila: Nu e chiar asa. Daca toti am face spam, nu ar mai fi un mesaj romanesc printre ceasuri, ci poate fifty fifty.
    De ce nu amintesti de impactul social al lui Siveco, Totalsoft sau Softwin? Tot firme care platesc mult la stat si care nu incalca legea?
    Da, asa e, te doare cand muncesti la un site si il aduci la un trafic de care esti mandru si vezi ca apar site-uri din neant cu trafic dublu si continut dubios. Exemple au fost destule. Si culmea, proprietarii lor se bat cu caramida in piept pentru cresterea industriei de online.
    Radu Ionescu ziea la el pe blog ca o sa apara in 2007 un site brand new care va intra in top10 in trafic.ro.
    Ma intreb:
    – oare nu va fi faut din emailing la abonatii unui site deja din top10
    – daca nu, in cat timp ii vor copia ideea teribilii internetului romanesc, in asa fel incat in 2008 sa fie trei site-uri noi in top 10?
    Si iata cum se face industria de online din Romania grasa si voinica si devreme aasa si nici gura nu-i miroase (si cu banii luati ar comenta unii:))

  8. orlando spune:

    thats the point Eveline, din cate imi aduc eu aminte si tu ai folosit email marketing pe baza de date de la Neogen pt a promova iDieta, cred chiar cu rezultate la fel de spectaculoase, nu?

  9. Nu cred ca in .ro problema spamului este mai mare sau mai grava decat in alte tari. Ce ne diferentiaza pe noi foarte mult este lipsa continutului. Pentru ca daca pe un site din afara sunt ceva sanse sa gasesc ce mai intereseaza daca intru de pe un astfel de mesaj, in schimb la noi de cele mai multe ori site-ul este cu multe lucruri nefinisate, si fara continut.

    E cea mai ieftina metoda stiuta de marea majoritate a ‘webmasterilor’ si se aplica doar pentru ca da bine cateva zile cand lumea intra pe site. Mai departe… asta e.

    Eu sunt de parere ca un site bun, devansat temporar de alte site-uri capusa care trimit emailuri in draci, va reveni acolo unde ii este locul, si nu e mare tragedie daca o saptamana esti la egalitate sau sub acel site. Utiliatorii vor face in cele din urma diferenta.

  10. Black spune:

    As merge mai departe si as pune intrebarea: care e diferenta intre cold call (http://www.google.com/search?hl=en&q=define%3Acold+call&btnG=Google+Search) si emailul considerat spam? Ti-ai facut un business online si acum incerci sa-ti gasesti clienti. Clientul tau este o firma, nu te intereseaza sa aduci trafic pe site, te intereseaza doar sa inchei un parteneriat (tot vanzare se numeste, nu?). Ce faci? Rascolesti netul, aduni adrese de email si telefoane de potentiali clienti (deci publice) si dai un email (sau mai multe = mass mailing) sau cateva telefoane, incercand sa ajungi la o persoana de decizie. Acum depinde cum pui problema in emailul respectiv si de cat de multa nevoie are omul de serviciul tau. Daca omul e intr-o pasa proasta, poate considera emailul ca spam. Daca-i trimiti propunerea pe fax, gata, nu mai e spam. Daca-i incerci sa-l contactezi de 2x, clar poate fi considerat spam (paranoia?). Daca ai dat un telefon, in cel mai rau caz iti poate tranti telefonul in nas. Dar nu vei fi acuzat de spam.

    Deci pun intrebarea: ce faci in acest caz? Astepti sa vina Mahomed la tine (oh da) sau te duci tu peste el?

    Concluzia mea ar fi ca spamul este relativ.

  11. Cristi parvan spune:

    pe vremea cand descopeream onlineul eram fascinat de mutatiile „psihologice” pe care le provoaca onlineul si computerele in viata reala si ma temeam ca:

    in viata reala e mai greu sa faci undo, sa dai escape, reformat, ignore, sau sa ai o discheta sistem dupa care sa poti sa rebootezi.
    De la povestea lui eve, ma intreb care-i spamul in viata reala, pot sa scap de el, vreau sa scap de el.

    Cat spam mi-au bagat pe gat astia in scoala!, reactie la ce spam or fi diverse atitudini ale clientilor/competitorilor….

    … e posibil ca bombardarea clientilor cu ONLINE, fii cu ochii pe online, uite o oferta poate iti place asta …. o fi tot spam?

    Din perspectiva asta, prozelitismul unor religii e tot spam, iar „publicitatea” s-ar putea sa fie cel mai organizat sistem de „spam”.

    S-atunci apar problemele de delimitare:
    – cum ai ajuns la omul ala?
    – cat de interesant este mesajul tau?
    – ce faci daca omul iti spune ca nu e interesat?
    – ca si consumator cum faci sa separi „Spamul” de lucrurile care nu te intereseaza.

    PS: pt cei interesati de abordarea asta am un studiu de scoala de acum multi ani facut pe „spalatorii de parbrize din intersectii” sa vedeti acolo tehnici de „spam agresiv” :))

  12. 100.000 de emailuri romanesti se pot obtine relativ usor. La un newsletter zilnic cu CTR de 10%, asta ar insemna 10.000 de unici/zi, aprox. 60.000 unici/saptamana doar din email…

    Cred ca cea mai pertinenta opinie despre spam o are Yahoo, pentru ca majoritatea emailurilor romanesti(folosite) sunt pe Yahoo Mail. Iar Yahoo defineste astfel spam-ul: „Spam is any message or posting, regardless of its content, that is sent to multiple recipients who have not specifically requested the message.” (http://antispam.yahoo.com/faqs#a2) Asta inseamna ca email marketing-ul legitim are ca sursa un formular in care utilizatorul sa bifeze (nu sa DEBIFEZE) optiunea de a primi unul sau mai multe newslettere. Asta inseamna ca nu ai voie sa iti abonezi utilizatorul la toate site-urile pe care le vei lansa de acum inainte, decat daca el cere acest lucru IN MOD EXPLICIT. Daca Internet Corp decide sa mearga pe calea GSP si sa lanseze anul acesta alte 30 de site-uri, care vor trimite fiecare zilnic cate un newsletter? Eu as numi asta hartuirea saracului utilizator, care nu dorea decat sa citeasca un articol. :)

  13. cleo spune:

    Una peste alta, eu, ca si consumator obisnuit, am ajuns sa imi pus serios problema „agresiunii” la care sunt supusa, in fiecare zi, via mail. Libertatea pe care o da internetul in a propaga mesaje de promovare a ajuns sa nasca monstri, in adevaratul sens al cuvantului. Intr-o buna zi, eu si poate si altii, vom intoarce spatele internetului. Exista alernativa intotdeauna.

  14. Eve spune:

    Orlando,

    Am fost alergata zilele astea, de aceea nu am raspuns :) (doamne, cine stie ce mai iese si din afirmatia asta)…

    Nu am folosit niciodata baza de date Neogen, desi, poate, in adancul sufletului meu, mi-as fi dorit :).

    iDieta a crescut, la un moment dat, fff mult, dupa o emisiune la TV, asa cum sublinia cineva, zilele astea. Dar atat. Dupa aceea, ne-am pastrat o parte din cei care intrasera, datorita continutului.

    In cateva zile vom face un alt test, apropo de promovare, si nu stiu care vor fi rezultatele, astept si eu cu mare interes.

  15. orlando spune:

    Eveline,

    da, scuze, ma refeream la inserturile in newsletterele Bestjobs/Noi2 nu ca ai fi trimis mailuri dedicate catre userii Neogen

  16. Eve spune:

    Pai nici inserturi nu am avut :((… Din nefericire!

  17. orlando spune:

    imbatranescu eu dar nici chiar asa :)

  18. dominic spune:

    un serviciu filtrare email ( antispam ) este cel oferit de cei de la MessageLabs.
    http://www.messagelabs.com.ro/produse/email/anti-spam
    Serviciul a fost implementat la un prieten la birou in urma cu 2 saptamani iar din 100 spam-uri cate primea zilnic acum nu mai primeste nici macar unul
    Intrebarea mea a fost daca nu cumva sunt oprite si email-urile importante cele ce nu fac parte din categoria SPAM si se pare ca astia folosesc o tehnologie speciala Skeptic
    si nu au probleme de genul asta.
    Pe site-ul lor apar foarte multe servicii foarte interesante din punct de vedere al securitatii pe internet.
    Foarte intresat este serviciul de criptare date: e cam asa cica ai un certificat instalat pe o statie si un alt certificat pe alta statie poti comunica in
    siguranta intre cele 2 statii dar totodata cele 2 statii isi pot trimite si virusi intre ele si atunci cei de la MessageLabs au conceput o criptare canal-date intre statii si totodata si scanarea datelor trimise de la o statie la alta, super tare.
    Acum nu stiu exact daca e disponibil si pentru persoane fizice dar as fi curios ce pret are.
    Mai foloseste cineva acest serviciu?
    Ce parere aveti despre aceste servicii denumite SAAS.
    Multumesc

Lasa un comentariu