Microsoft in discutii cu DoubleClick
vineri, martie 30th, 2007O stire extrem de interesanta, Microsoft pare a fi in discutii pentru achizitionarea DoubleClick, leaderul mondial in materie de adserving. Daca se finalizeaza discutiile practic Microsoft are acces instant la o retea de siteuri premium si nu numai (DoubleClick livreaza zilnic miliarde de afisari worldwide) si ar putea schimba modelul de business al celebrului furnizor de tehnologie pt publicitate online. Practic Doubleclick s-ar intoarce la modelul de business cu care s-a lansat si pe care l-a abandonat in 2002 (ce bani am facut cu ei in 2000-2001) dupa bubble 1.0 (piata a cazut atunci iar cei mai multi dintre playerii care activau in publicitatea online au disparut sau au fost fortati sa se reorganizeze) iar Microsoft ar transforma Doubleclick intr-un concurent pt AdSense.
Ramane de vazut in ce masura Microsoft va convinge siteurile ce folosesc acum Doubleclick sa accepte sa fie vandute de catre MSN tinand cont ca marea majoritate a siteurilor care folosesc DBK au departamente inhouse de vanzari.
Later update: se pare ca si Google e interesat de Doubleclick, atentie, stirea vine de la Reuters
This entry was posted on vineri, martie 30th, 2007 at 15:27 and is filed under Internet. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
1. Reteaua MSN nu se compara cu reteaua Google ca ordin de marime; vezi eforturile Overture…
2. Cumpararea Doubleclick NU cred ca va duce la o concurenta rapida si acerba pentru Adsense.
Adsense functioneaza printr-un echilibru precar, dar ff. eficient dintre cerere si oferta.
Acest echilibru se pastreaza pentru ca a reusit sa atinga un atat de mare numar de participanti (advertiseri, publisheri), incat inertia sistemului a devenit imensa.
Cate site-uri vor scoate codul Adsense pt DoubleClick si de ce ?
Doar banul ii va putea determina. Asta insemna costuri mai mari pt advertiseri si cine vrea sa plateasca mai mult pt ceva mai prost ?
Exista experienta Yahoo-Overture si a serviciului concurent pt Adsense (US ONLY) – Yahoo! Publisher Network care s-a dorit ceva elitist si care a esuat previzibil…
„Participants of the program must have a valid U.S. Social Security or Tax ID number, and web site content that is predominantly in English and targeted at a U.S. user base”
––
Din pct de vedere teoretic, cu cati vor fi mai multi jucatori pe piata, cu atat mai bine, pentru ca Google tinde catre „puterea absoluta” si istoria ne-a dovedit de atatea ori ca asta duce inevitabil la probleme.
[…] Se pare ca ne putem astepta la un shake-up serios in curand. Orlando, think again… […]
Cea mai interesanta parere pe tema asta:
„Specifically, Microsoft may want DoubleClick so it can buy Yahoo.”
The logic behind a Microsoft purchase of Yahoo — first suggested last summer by Merrill Lynch’s Justin Post — is that while each entity is strong on its own, a combined Microsoft/Yahoo would be an incredible powerhouse.
…
And coupled with MSN’s own publisher solutions, DoubleClick might offer exactly the capabilities that it would need to harness Yahoo’s full potential. In other words, Microsoft may need DoubleClick — as least in part — as a way to capture the full potential that a Yahoo purchase would promise.
google a achizitionat DoubleClick
http://www.google.com/intl/en/press/pressrel/doubleclick.html