6 motive pt care Google a cumparat Doubleclick
miercuri, aprilie 25th, 20071. suprematie pe piata de publicitate online. Doubleclick este cel mai mare furnizor de tehnologie in materie de adserving, daca oricare din concurentii Google (Yahoo, Microsoft, Time Warner) ar fi cumparat Doubleclick raporturile de forte pe piata s-ar fi schimbat. Practic Google si-a cumparat linistea pe aceasta piata … cel putin o perioada … vorbim de o achizitie strategica;
2. si-a cumparat accesul la marii advertiseri (cei care folosesc Doubleclick, sistemul e simplu, in loc de a trimite direct bannere catre siteuri se trimit coduri si in acest fel advertiserul iti monitorizeaza independent campania). Google inca are probleme in a ajunge la marile bugete de la marii advertiseri, prin achizitia DoubleClick au acces instant (macar sa se uite :D) la cati bani a cheltuit Nokia, de exemplu, in ultimul an pe online si mai ales UNDE i-a cheltuit sau cati bani au cheltuit cei de la Universal McCann in 2006 pe onlineul din State si mai ales UNDE i-au cheltuit. Imaginati-va o discutie cu un advertiser (da, se aplica doar celor care folosesc DoubleClick insa marea majoritate asta folosesc) iar la discutiile despre bugetele consumate de acesta pot spune „stii, am vazut ca anul trecut ati cheltuit 10 milioane usd pe online din care la noi au ajuns 100,000 usd … nu e cam putin?” :) ;
3. si-a cumparat acces la marii publisheri, cei care-si vand singuri spatiile publicitare fara a avea nevoie de Google sau Yahoo sau Microsoft. MTV-ul sau Sports Ilustrated au echipa de vanzari si sunt capabile sa-si vanda singuri reclama online asa ca nu au nevoie de Google insa prin achizitia Doubleclick cei de la Google au acces instant la toate vanzarile facute de cele doua site-uri, la incasari, la cate bannere inhouse ruleaza etc, etc si isi pot adapta o eventuala oferta pt spatiile de pe aceste site-uri extrem de usor. Pe de alta parte isi cumpara intrari pe pietele emergente unde siteurile mari se vand singure si refuza o colaborare cu ei;
4. Cumpara o tehnologie ok de livrat advertising online, in special pe zona de display. Google exceleaza in reclama text link si „sufera” in ceea ce priveste formatele speciale de bannere;
5. sistemul de AdExchange, sistem pe care Doubleclick il are in faza de test, iar Google, se zvoneste, il are in lucru. Pt ceea ce vrea sa faca Google acest sistem este extrem de important, pune fata in fata cererea si oferta, asemenea unei burse, daca Google nu ar controla acest sistem lucrurile ar putea scapa de sub control pt ei (ma refer la piata de publicitate online);
6. serviciul oferit de DoubleClick va completa cu succes oferta Google in materie de publicitate: bannere + formate speciale, text link, contextual, reclama in jocuri, reclama radio, reclama outdoor si reclama tv. lipseste ceva?
This entry was posted on miercuri, aprilie 25th, 2007 at 08:19 and is filed under Internet. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
mai lipseste banu.
[…] – Leo Burnett primeste o importanta recunoastere din partea comunitatii de business din Romania; – Ogilvy realizeaza o campanie de strangere de fonduri pentru WWF in Romania; – Google achizitioneaza DoubleClick cu 3,1 miliarde de dolari, expandand astfel plaja advertising care se pare ca se mareste pentru ei periodic si se infunda pe toate canalele (remember youtube?) Orlando explica excelent motivatii. Replica: yahoo vrea parte din Right Media iar Microsoft 24/7 Real Media. Let`s see what`s next – Ziua barbatului votata/mediatizata/comentata/ignorata de romani, dar uite ca “a cam prins” acea campanie, isn`t it zoso ? – Eu am fost facut r?spândac . Iti multumesc si iti doresc insanatosire grabnica. – Dailybusiness zice ca Group M isi face agentie de marketing prin motoare de cautare. Foarte interesant, inca un pas inainte spre maturitatea seo marketing. Sunt cel mai fericit. – Evenimente la care se vor calca in picioare romanii in aceasta luna – Bucharest Challenge 07 – detalii aici, si CERF 2007 – detalii aici Postat in categoriile: Comunicare online, SEO Marketing, Media online, Blogging, Evenimente | RSS Tags: No Tags […]