cat de tampiti suntem?
joi, aprilie 26th, 2007sau cat de tampiti ne cred? am vazut stirea, am crezut ca sunt eu tampit si nu am inteles bine dar chiar asa e, „cu cat masina e mai noua cu atat taxa e mai mare pt ca perioada in care ea polueaza e mai mare” … „cu cat masina e mai veche cu atat taxa e mai mica”. parca era o taxa ecologica.
This entry was posted on joi, aprilie 26th, 2007 at 21:03 and is filed under aberatii. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
16 Comentarii
Lasa un comentariu
:))))))))))))))))))))))). incredibil, ce idioti!!!!!!!!!
Parca prin aceste taxe se incuraja cumpararea de masini noi
zau daca le pricep logica, in conditiile in care am inmormantat o masina noua de un an, de ex, dupa niste daune totale. daca o inmatriculam cand intra in vigoare legea plateam din greu pentru ca as fi poluat tara mult si bine?
ca sa nu spun ca nu pricep nici care ar putea fi, in acest caz, castigul cuiva… inainte se intrevedea castigul APIA, acum zau daca mai desprind
personal nu cred ca e vorba de logica sau tampenie. cred ca e vorba de cumetrie. legile sunt facute dupa cum dicteaza cei care au foarte multi bani in tarisoara asta.
Idioti! Sau mai fraieri suntem noi ca am votat un parlament care se crede Dumnezeu: suspenda presedintele si voteaza legi pe banda rulanta. Am inteles ca nu au de gand sa renunte la legea asta dar sa o schimbe la 180 de grade?
daca parlamentarii ne cred, nu vad de ce nu ar face-o si cei din guvern.
e o logica in toate in viziunea lor…iti iei masina noua ai mai multi bani…deci plateste frate:)
E culmea si pt. ca taxele ar fi calculate nu pt. ceea ce consumi ci pt. ceea ce teoretic ai putea consuma. Daca in citeva luni masina noua pateste ceva, iti recalculeaza cineva diferenta de taxa (si returneaza) ca a trait mai putin decit era preconizat?
Alte legi trase de par si duse la absurd, cum sint multe in RO, mai ales ca europenii asteapta raspunsul la alta intrebare: nediscriminare intre masini europene si romanesti, nu felul cum calculeaza romanii taxa.
Alta absurditate: e secret deocamdata. Adica mucles discutii publice pina cind e buna aprobata … daca …
Romania … fabulospirit.
Incurajeaza importul de secon hand, dar au programul rabla!
Mai trebuie sa spun ca nu exista norma Euro5 pentru automobile? Adica omul este „excesiv” de prost… informat.
Da, am scris si eu la mine de lucrul asta. Practic, noile legi in Romania sint facute in functie de nivelul de popularitate la care vrei sa ajungi si invers proportional cu binele comun pentru cit mai multi.
Adica statul acum imi spune sa ma duc sa cumpar o masina veche in loc de una noua. Nice….
Nu uitati ca principalul factor in calculatia acestei taxe ramane nivelul de poluare. Din spusele ministrului, ma astept la o crestere a importantei acestui factor. Dar si in formatul actual, legea impune un coeficient de 0.15 pentru masinile Euro4, pentru Euro2 1.5 iar pentru cele non-euro 2 (samd…)
Si atunci, ma intreb de ce trebuie sa iti faci griji ca o masina noua va fi costisitoare, cand 0.15*15ani = 2.25. Adica exact cat ai plati pe o masina Euro2 de … 13,5 ani. Lasati-ma totusi sa cred ca in 1994 nu existau multe masini Euro2… si oricum cine va cumpara o masina atat de veche?
Cat despre recuperarea banilor in caz de dauna totala sau retragere din circulatie, nu cred (adica sper…) ca va fi o problema cu asta. Intr-adevar, vor fi cocosati functionarii administratiei financiare; dar, daca in cazul exportarii autovehiculului vom primi banii inapoi, nu vad de ce nu ar fi acelasi regim in cazul retragerii autovehiculului din circulatie.
Interesant totusi de vazut daca piata de vanzari second-hand va reflecta explicit taxa ecologica pe timpul ramas din durata de viata a vehicolului, sau economia va regla pretul implicit, comparativ intre piata autohtona second-hand si cea de import.
De asemenea, nu cred ca e normal sa punem in spatele guvernului roman corelarea intre durata de viata normata a vehiculului si aceasta taxa. In mod evident, cererea a fost a U.E…. Si pentru cei care au de-a face cu latura financiara a unei afaceri, corelarea intre durata de viata a unui mijloc fix si cash-flow/capitalizari/impozite etc este uzuala. Nu cred ca e cazul sa ne judecam superficial partenerii europeni, ar trebui sa ne gandim de doua ori inainte de a acuza o data (vezi cazul „transhumanta”). Experienta imi spune ca acest parteneriat ne aduce valoare, macar pentru ca beneficiem de un know-how gratuit, bazat pe zeci de ani de experienta in managementul unor adevarate economii.
Desigur, sunt de acord cu Alex intr-o privinta… greu de explicat scaparea ministrului cu Euro5. Suntem totusi in 2007, iar pana in 2009 nu se vad semne de implementare a Euro5. Chiar daca standardul este deja descris in detaliu, nu vad cum s-ar putea norma un impozit pe baza lui. Ne-ar sari toti producatorii de masini in cap, si nu cred ca noi, romanii, avem capul suficient de mare pentru a-i tine pe toti :)
Sper ca v-am convins ca dracul nu e atat de negru (daca nu, sunt sigur ca reactiile vor veni). Si ca totusi tara asta e pe drumul (relativ…) corect, macar din punct de vedere legislativ. Fara speranta asta e greu de trait in Romania@2007.
Numai bine,
Adrian
Adrian zice ca aceasta taxa e impusa de U.E. Asta se intampla pentru ca in Europa de Vest masinile second determina puternic evolutia pietei. Practic acolo, inaite sa vinzi o masinia trebuie sa asiguri cumparatorului o solutie pentru masina lui veche. Asta insemana pierderi semnificative. Sau si mai simplu – pentru ca piata sa creasca trebuie sa elimine o parte din masinile din parcul actual…
Apoi, avand in vedere ca noxele eliminate de un EU4 sunt cam de doua ori mai putine decat EU3 (s.a.m.d.) nu este fair sa compari exclusiv (sau sa argumentezi exclusiv) pe timpul cat va sta o masina in piata.
Cat despre impact – vreau sa va spun ca unii din cei mai importanti productori ai unei economii sunt cei din industria auto (si prin impactul pe care il au pe oriziontala). Nu trebuie sa ignoram deloc asta…
Eu m-am gandit sa imi cumpar un Land Rover de 20-25 de ani, ca sa fie taxa mult mai mica :D
@Dan: dar ARO ce are?
Hahahaa, super tare stirea (si taxa). Bun domnul (nu stiu daca merita sa-i spun domn) V. Vosganian. La fel si cu „taxa verde”. Ce idioti, Dumnezeule!
Idioti sunt cei care o sa suporte aceste taxe! In Romania NU avem voie ca ceva functioneze ca la carte. Ar fi pura nesimtire si pe de alta parte ar puate sa dispara suspansul…