„Ziare.com, stiri la 10 minute”
vineri, august 1st, 2008Concis Ziare.com ofera:
* orice stire importanta in maximum 10 minute de la aparitia pe orice sursa de informare (sunt monitorizate permanent peste 200 de surse – tv, agentii, ziare, radio, siteuri);
de aici.
foarte frumos ceea ce face echipa condusa de Serinela, e un model de business, a functionat cu Hotnews si 9am, poate sa functioneze si la ei … totusi mi se pare deplasat ca tot cei de la Ziare.com sa se foloseasca de stirile produse de altii pt a-si face reclama ca si cum ar fi produse de ei. Mie nu mi se pare deloc ok sa preiei un cover din Business Magazin cu ziaristii care au reusit in business, sa-l pui in banner cu Ziare.com, sa-l afisezi pe gsp.ro, trafic.ro si restul de siteuri din Boom, sa-l reduci la 10 fraze, sa spui „sursa: Ziare.com”, sa nu dai un link catre Business Magazin pt a citi un articol de 5 pagini … sunt eu deplasat?
This entry was posted on vineri, august 1st, 2008 at 16:56 and is filed under aberatii. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
nu, dar adevarul e ca se fura :) se fura pe netul romanesc ca in codru
probabil ca ai dreptate, cred ca se fura peste tot nu numai pe net, nu inseamna ca furtul e o stare de normalitate.
atentia, nu am acuzat Ziare.com de furt (furt era daca puneau pe site tot materialul din BM), din contra, cred ca munca echipei de acolo e o activitate ca oricare alta, apreciez rapiditatea cu care se misca etc, etc, eu am spus doar ca nu mi se pare normal sa se advertiseze prin munca altora fara sa precizeze acest lucru, fara sa trimita userii care ajung la ei catre siteul unde pot citi tot materialul.
incerc sa ma port „cu manusi”, stiu ca e siteul favorit al lui Siminel si n-am nici un chef de speculatii tampite.
Web 2.0 nene! Sau furt 2.0 ;) De ce sa construiesti echipe, sa inveti marketing si management, sa iti spargi creierii cu tot felul de campanii, branding, PR si altele… cand… poti FURA! Este un model de succes pe care romanii ar trebui sa-l patenteze.
nu e fraier cine face, e fraier cine nu face asa ceva. tine minte ca hotnews e un business de 30 de milioane, dupa ce vantu a dat 1 milion pe el.
asta e viitorul. concentrate de agregatoare. avem noi perceptii stramb-nou-capitaliste despre (c) si restul.
da, in viitor nu se va mai crea continut, dar vom avea foarte foarte multe agregatoare (majoritatea obscure, fara vreun adaos functional util, dar poluate ‘seo’ la maxim) care se vor agrega unele pe altele.
Viitorul? Daca asta e viitorul, pe mine ma gasiti in viitor in alte afaceri/industrii.
@Vlad: Pai daca nimeni nu produce si toti fura la un moment dat nu vor avea ce sa mai fure, nu?
Clar ca e deplasat, legal cred ca o pot scalda pentru ca sunt pe marginea safe a interpretarii recomandarilor CRP, dar moral nu e ok.
In plus: cum aleg ei stirile importante? Aici e marea maiestrie, asta face diferenta intre hotnews si alti copiatori ai aceluiasi model. Si nu cred ca ziare.com poate justifica altfel succesul decat prin campaniile agresive din retea. De urmarit oricum.
Foloseam cu mult timp in urma site-ul asta. Mi-era util dar pe-atunci nu ma preocupa ideea ca-si fac reclama pe spatele altora. Oricum daca stai si te gandesti, sunt o gramada de site-uri de stiri care, dupa mine, recicleaza informatia, nu o face mai accesibila cum e in cazul Ziare.com, 9am…
iar bannerul pe care l-am vazut azi – cum va suna exprimarea asta de mare editor? „Cindy Crawford si George Clooney, superbi la plaja”
Orlando,
CRP a facut „recomandari” dar nimeni nu vorbeste de incalcarea drepturilor de autor pe Internet in publishing.
Asa se explica probabil si cum, in ciuda faptului ca ne aflam la ceva distanta de comunicarea CRP din 4 Noiembrie 2005 care reglementeaza astfel de situatii, nu a facut multa lume tam tam pentru Internet. Acestea includ nu numai folosirea unei parti din material ci si trimitere la materialul sursa.
Exista foarte multe site-uri care copiaza articolele cu totul fara sa dea trimitere la materialul complet, rezumandu-se doar la citarea publicatiei nu si a materialului sursa. Decizia CRP am republicat-o si eu chiar in baza unui material copiat chiar de un mare publisher „online”, care am inteles ca si-ar fi indreptat apucaturile.
http://www.adplayers.ro/articol/Media-7/Magnetique-Marketing-copiaza-din-AdPlayers-1831.html
De ce sa pierzi vremea cu cititul unui articol de 10 pagini, cand poti citi doar titlu sau subtitlu’ si zici ca ai inteles stirea. Cred ca va avea succes orice care iti ia mai putin timp sa …
Corect! 100%
Decat sa pierzi timpul cu aceleasi stiri din 7 surse diferite, mai bine vezi ceva de calitate… un scurt-metraj de exemplu… dada, asta e solutia…. ARTSHORTFILMS, frate!
Salut, d’O.. in momentul in care tu folosesti jocurile miramax ( jocuri.apropo.ro) tot pt reclama… mi se pare cel putin ciudat acest topic. Exemple mai sunt. Cu ocazia asta, sincer, imi pierd respectul pentru tine si munca ta. Nu e normal sa judecam cu dubla masura.
Angel, o sa verific sesizarea ta, eu stiu ca toate jocurile sunt preluate cu acordul producatorului, de pe siteul lor, unele au inclusiv partea de advertising in ele si sunt postate la noi exact cum au fost downloadate (prin buton de download) de la producator de pe site.
referitor la respect, asta e, o viata avem, nu poti sa multumesti pe toata lumea.
d’O verifica si pentru cazul meu.
De exemplu Goleador. Este o chestie pe care am realizat-o si publicat-o in 2006 si „preluata” fara ca macar sa mi se ceara ora exacta darmite acordul.
Angel, am citit si atunci, am citit si astazi din nou, Termenii si Conditiile celor de la MINICLIP si pot sa-ti spun ca se specifica exact acelasi lucru in continuare : poti face cate copii doresti, pe cate siteuri doresti, a jocurilor MINICLIP, atata timp cat : nu ceri userilor bani, date suplimentare sau ii obligi sa dw aplicatii in scopul accesarii acestor jocuri. O alta conditie este aceea de a nu altera in nici un mod acele jocuri/aplicatii. Nu se specifica nimic de publicitatea din paginile care contin jocurile MINICLIP sau de bannere care promo aceste jocuri. Din punctul meu de vedere, tinand cont de cele spuse mai sus, consider ca jocuri.apropo.ro nu incalca nici o lege a copyright-ului si ca afirmatia facuta de tine este una nedocumentata, chiar eronata.
[…] au anuntat, GSP piua, Prosport piua, Ziare.com piua (e adevarat, au trecut doar 5 min si nu 10 cum anuntau ei ), Mediafax […]
:) deci acum o recunosc public :)
asta e un motiv :)
maine daca am timp scriu despre asta :)
[…] Acum, siteuri de genul asta s-au smecherit, sunt atat de mari incat isi permit sa angajeze studenti sa rescrie ce fur?. Practic, acum nu mai fura fluxul mediafax, ca Bety Blagu, fur? caciula de la ? si o intorc […]
[…] ca advertiserii s? ?tie cu cine au de a face ?i în ce siteuri bag? banii. ?tiri la 10 minute, rescrise de ziare.com sau hotnews.ro? Florin Grozea a scris pe 9 Ianuarie 2009, 1:23 […]
[…] un site numai ?i numai pe furt, nu ai voie s? te plângi NICIODATA c? e?ti furat.Ziare.com e un site constuit din furturi. La fel ca 9am.ro, la fel ca hotnews.ro. Dac? hotnews s-a mai calmat între timp (adorabil cum […]
[…] Politehnica București și subsecretar de stat pentru politici economice, scrie un articol lung în ziare.com. Sunt chestii acolo care mă depășesc, dar și chestii pe care le pot explica. Două dintre ele, […]
[…] Cea mai amuzantă fază e când unii care se pretind jurnaliști experimentați descoperă că patronul are și alte interese decât site-ul ala construit pe rescris știri de peste tot. […]