Guest: Recrutarea 2.0

Silviu Savin / Creative Director / www.joobs.ro

Daca Web 2.0 se refera la o noua generatie de servicii web care permite utilizatorilor sa colaboreze si sa schimbe informatie online, Recrutarea 2.0 poate fi descrisa ca o noua mentalitate, noi canale si oportunitati de a atrage candidati.

Recrutare 2.0 imbratiseaza cu succes tot ce are de oferit Web 2.0. In loc sa caute candidatii pasivi cu ajutorul motoarelor de cautare, se foloseste de bloguri, rss, tag-uri, retele sociale, multimedia, interactiunea comunitatilor deja existente si altele.

Recrutarea 2.0 este viitorul recrutarii online.
Practic vorbim defapt despre puterea mesajului transmis din gura in gura. Majoritatea dintre noi prefera sa utilizeze mediul online, sa interactioneze si sa asculte puncte de vedere ale comunitatii decit sa ia ziarul si sa citeasca rubrica de anunturi.

Recrutarea 1.0 era despre:
– reclama targetata catre candidatii activi
– solutii greoaie de publicare a anuturilor
– cantitate versus calitate
– prea multe resumeuri

Recrutarea 2.0 este despre:
– reclama targetata catre cei activi si mai putin activi (noi metode si canale)
– calitate versus cantitate
– referinte si recomandari
– sisteme care invata, analizeaza, prezic si ajuta recrutorii sa actioneze eficient

Prin natura lor, blogurile deschid un mijloc de comunicare dus-intors intre companie si potentiali angajati. Este un mod eficient de comunicare atita timp cit permiti angajatilor sa contribuie independent si sa descrie cum e sa lucreze in cadrul firmei.

Sistemul RSS este larg adoptat ca mijloc efectiv de distributie a anunturilor de recrutare. Hotjobs a fost unul din marii jucatori internationali care au adoptat sistemul RSS.

Portalurile de joburi isi vor obtine profiturile mentinind o baza de date cu detaliile candidatilor, iar cei interesati vor avea acces la profilurile celor inscrisi. Focusul insa va fi pus pe calitatea informatiilor si nu pe cantitatea de profile detinute.

Cind vine vorba de recrutare este foarte usor sa beneficiezi de avantajele multimedia, in special video. Un clip al companiei bine realizat poate deveni cu usurinta material viral. Clipurile pe siteurile firmei sunt vazute ca o previzualizare a jobului oferit. Astfel, companiile ofera celor care isi cauta un loc de munca in domeniu, sansa de a intelege ce este necesar si care sunt cerintele intr-un mod mult mai realist si mai practic decit ar face-o vreodata un text sau o pagina online.

Mentalitatea ca publici un anunt la rubrica de anunturi sau pe un site iar candidatii vor aparea imediat s-a volatilizat in timp. Daca targetezi candidatii pasivi, publicarea unui anunt pe un portal generalist de locuri de munca va deveni din ce in ce mai putin efectiva.

www.joobs.ro
Primul portal de joburi IT

5 Comentarii
  1. Vivi spune:

    Orlando, crezi ca poti sa pui mai rar posturile astea puse de altii? Daca ma intereseaza ce au de zis ma abonez la blogurile lor, nu la al tau.

  2. gigi spune:

    @vivi: ideea este binevenita, „face sens”, cum se zice pe la tine pe acolo :) poate chiar ar avea nevoie de un cadru mai extins si mai focusat de punere-n scena. nu prea faci front comun cu spiritul pro-activ al tech-erilor google :)

  3. twotimesbaby spune:

    Vivi, ce rautacios esti azi…

    Ma indoiesc ca l-ai fi citit. foarte probabil ca nici n-ai auzit de el.

  4. YODA BLOG spune:

    dar lasati domne sa ne faca Orlando celebri ;)

  5. Andrei Vasile spune:

    Ce e asta?

    Nu inteleg… as prefera posturile tale… nu reclama unor site-uri…

    Mai degraba cred ce zici despre altii decat ce scriu altii despre ei insisi.

    Bafta!

Lasa un comentariu