3 declaratii si o constatare
miercuri, iunie 3rd, 2009– Marius Pahomi, interaction business development manager – Mediaedge:CIA: „Trageti tare in trimestru doi, dupa aceea va fi mai rau”
– Dragos Stanca – GM F5 – Realitatea Catavencu: „la 1 iunie 2010 vor mai exista pe piata romaneasca maxim 3 ziare (declarate generaliste, quality), editate de companii media”
– Catalin Tolontan – Redactor sef GSP: „Poate in acest moment internetul sa ia locul acestei stiri? Nu. Pentru ca, deocamdata, oricite dezbateri, replici si informatii ar curge pe net sau la tv, publicul considera ca e real, ca s-a intimplat abia atunci cind vede stirea tiparita pe prima pagina a unui ziar.”
– scadere de 66% la nivel de publicitate pentru ziarele romanesti comparativ cu perioada similara a anului trecut.
Pareri?
This entry was posted on miercuri, iunie 3rd, 2009 at 06:28 and is filed under business, Discutii, Internet, Media. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Nu sunt de acord cu Tolo. Ma asteptam sa zica de online cu confirmare pe tv, nu online si tv cu print.
Oricum a zis-o, nu se aplica!
Marius zice bine dar nu da si directia de „tras” :)
Dragos accepta un fenomen si-l dramatizeaza putin pentru blog :).
Tolo se bazeaza pe perceptia actuala ca brandurile „de presa” sunt mai credibile decat cele „online” si „tv”, e de discutat daca asa e acum si asa va fi in viitor
66% … depinde de variatia de cost luata in calcul …. dar cifrele-s pe acolo.
Si care o sa fie cele trei ziare generaliste care vor ramane ?
Ziarul Gandul o sa fie numai pe online pana atunci ?
Eu cred ca mai este loc pentru o scadere !
Companiile care isi fac publicitate , o sa constate la sfarsitul trimestrului doi , ca au cam risipit banii de pomana , pentru ca de abia din mai-iunie o sa fie resimtite efectele crizei in Romania .
„Pareri?”
Sa punem naibii mana la treaba sa cream economii functionale bine planificate si stat de drept puternic. Dar asta e cu bataie lunga :)))
Am citit interviul cu Marius si am reflectat serios la ce a spus, pentru ca este intr-o postura care ii permita sa panorameze bine mediul economic – in speta cel on-line. Totusi, ma gandesc ca, pe langa criza, exista si un ciclu economic verificat: e firesc ca T3 sa aduca o scadere dramatica, doar asta se intampla vara cand lumea pleaca in vacanta – probabil ca acum mai mult in RO sa mai stranga cureaua, dar oricum vor exista concediile. Insa in T4, cu gandul la Craciun si dupa seceta traita in T3, nu o sa fie o perioada de crestere? – atat in bugetele pentru advertising, cat si crestere de consum.
Eu nu inteleg de ce „profesionistii online” bat apa in piua ca trebuie sa moara neaparat unii pentru ca a aparut internetul. :) A murit print-ul cand a aparaut radioul? Nu! Au murit radioul si print-ul cand a aparut televiziunea? Nu! A murit telefonia fixa cand a aparut cea mobila? Nu! Au murit telefonia mobila si cea fixa pentru ca au aparut VoIP-ul? Nu! A murit posta pentru ca a aprut e-mail-ul? Nu!
Singurul lucru care s-a intamplat a fost o reorentare si o target-are mai precisa a publicului tinta: divertismentul la TV, muzica la radio, analizele si stirile in print, telefonia fixa la birou (si acasa), telefonia mobila oriunde ( :) ), VoIP pentru conversatiile cu prietenii/partenerii din afara etc etc.
Parerea mea e ca cei care tot trambiteaza moartea print-ului fie incearca sa-si laude propriul copil (aka internetul) fie au o viziune destul de ingusta si ar fi cazul sa mai citeasca niste carti scrise de americani pentru ca acolo se da ora exacta in lume, nicidecum pe la conferintele mioritice. :)
asociere corecta a celor trei informatii: ecuatie cu trei termeni si cu o gramada de necunoscute :)
lipseste termenul esential: care e disponibilitatea proprietarilor de media de-a acoperi pierderile. ca la noi, unde s-a dus mia o sa mearga si suta :)
Fara inchideri spectaculoase: ADV, AVZ, JN, Rl – raman pe print. E optiunea lui Vantu daca pastreaza CTD pe print – ziarul ala nu are chiar toate sansele pierdute. Raman Ziua (cu tiraj mai mare decat Cotidianul!) si Gardianul. Unde-i gaura din cer?
Exlusiv-online-ul nu e acum o optiune decat tot pentru cei care-si asuma pierderi: pana la algoritmul celor de la Hotnews, mai are toata lumea cale lunga de strabatut. Chiar: voi de ce nu va faceti un „hotnews”? :)
[…] pentru ca raspunsurile sunt prea lungi pentru a se concretiza in comentarii si pareri de raspuns la articolul postat, am sa incerc sa sintetizez: 1 – fals! 2- fals! 3 – fals. Iar la constatare … 66% era […]
Dragos Stanca abereaza in ultimul hal. As face un pariu cu el, dar probabil e un mare prevezator, un Hancu al mass-mediei
Dumnezeule, am citit comentariile articolului de pe blogul lui D.S. si am realizat ca unii oameni consuma oxigen degeaba. Cum sa spui ca „lucrurile ar sta mai bine daca online-ul nu s-ar face din copy/paste a materialelor de print”, iar apoi maestrul de la Catavencu sa spuna ca e un comentariu pertinent?