Martin Sorell (WPP) despre Google
luni, septembrie 21st, 2009Intr-un interviu acordat WSJ, Martin Sorrell, CEO la WPP (cel mai mare grup de publicitate din lume din punct de vedere al veniturilor) vorbeste si despre Google:
If you take Google, they are a much friendlier „frenemy” than they were six to nine months ago. Google is focusing more on its mobile search and classical search business. We have partnerships with Google, and we are working with them in many areas. We are still their biggest purchaser of search ads. We spend about $850 million to $900 million annually with them. The opportunities are contained in our strategy: new markets, new media and consumer insights.
Saptamana trecuta Google a lansat pe piata „DoubleClick AdExchange„, unul din motivele pentru care a platit 3.1 miliarde USD pe DoubleClick acum 2 ani. Cu lansarea acestui tool Google isi „marcheaza teritoriul” pe zona de display dupa ce a cucerit tot ceea ce inseamna search/anunturi.
In aprilie 2007 scriam despre 6 motive pentru care Google a decis sa cumpere Doubleclick, pusesem AdExchange-ul pe locul 5, m-am inselat, probabil ca a fost motivul numarul 1, nu puteau permite altcuiva sa lanseze acest tool.
Revenind la Martin Sorrell, nu-mi dau seama daca interviul a fost luat inainte de anuntul Google sau dupa. Pentru ca il poti banui de multe lucruri pe Sorrell dar nu si de faptul ca ar fi atat de naiv incat sa creada ca Google se focuseaza doar pe search si mobile.
This entry was posted on luni, septembrie 21st, 2009 at 08:24 and is filed under Internet, Media. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Sigur e la 6-9 luni dupa incheierea parteneriatelor de share experience. Sigur e dupa ce parteneriatul WPP trebuia comunicat mai mult decat parteneriatele celorlalte retele. :)
Indiferent cand a dat interviul (probabil inainte) … e vorba de WPP nu de google :)
PS: din motivele enumerate de tine atunci 2,3,4 cred ca s-au intamplat deja. Iar la 1 e greu sa plasezi millestoneuri pentru liniste sau sa compari cu scenarii alternative :P . Despre 6 mai vorbim … ca e mult mai complicat decat pare.
Acum pe bune, Orlando.
Ce sanse are Google sa detroneze complet micile adservere?
p.s. nu ma astept la un raspuns sincer, totusi
mari, mai ales cand ai si solutii high end (Doubleclick) si low/gratis (AdManager)
Nu ma asteptam la atata sinceritate :)
Ma asteptam la ceva de genul: Cat timp ramane pe keyworduri google devine tabloid 2.0 monetizand traficul si continutul facil, la preturi de dumping :)
Mai e si faza cu Google AdPlanner: serviciu ce nu (prea) exista in 2007 – cand ai scris despre cele 6 motive – si care e un instrument de media planning (si de research) foarte avansat (si gratuit). Discret, insa ferm, prin Ad Planner Google va cuceri usor usor preferintele agentiilor in ceea ce priveste locul in care printr-un singur click, sa iti planifici reclama pe search, display, video si mobile…
Secara .. pe ale agentiilor? poate. dar agentiile intr-un concept mai larg :( caci mare parte din jobul de agentie devenind free … miza se muta eventual in zona de research (mai corect in interpretare si fructificare research)
@parvan
Ai dreptate cu partea de research :) e posibil ca la urmatoarea miscare Google sa integreze intr-o singura interfata rezultatele din sistemele proprii de reclama (direct response:adwords + display:dblck&admngr). Da, stiu, exista GAnalytics, insa asta nu acopera momentan partea demografice si multe altele…
Ma refeream la agentiile mai micutze care azi alearga in tz locuri (research, regii publicitate, adwords) pentru a intocmi – coerent – o campanie complexa, si mai ales care trebuie sa raporteze back to their clients, rezultatele acelei campanii…