„Murdoch catre internet: e razboi!”
joi, octombrie 8th, 2009Titlul e o adaptare a unui articol foarte bun (lung, sper sa aveti rabdarea sa-l cititi pana la capat), articol ce exprima foarte bine framantarile prin care trece unul dintre cei mai mari moguli media din lume. Articolul il gasiti aici.
This entry was posted on joi, octombrie 8th, 2009 at 05:30 and is filed under Internet, Media. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
4 Comentarii
Lasa un comentariu
Da. Merita citit.
Baietii din presa scrisa care de ani de zile pun continutul pe net isi dau abia acum seama ca nu merita si ca alta trebuie sa fie strategia lor. Scriam eu acum cativa ani de asta, e bine ca isi da seama si Murdoch. Altii cred ca acum cu netul fac viitorul. Nope, internetul e demult in prezent si trebuie sa stii cum sa il faci, ca sa nu iti canibalizezi produsele.
Joi am avut placerea sa-l ascult pe Steve Ballmer (care ne-a vizitat in Olanda). Cineva l-a intrebat despre ce face Microsoft ca sa devina un player important pe piata de content. Raspunsul a fost socant: Investim in content dat nu in orice fel de content. Microsoft are acum contentul cel mai folosit/accesat … Care ne-am intrebat cu totii…?!?! Raspunsul a venit scurt ca un Visine pentru un mare eye opener: Halo!
De aici discutia a deviat si s-a vorbit despre trusturile media si eforturile pe care le fac acestea sa reziste. Din nou niste remarci dure (le citez din memorie):
1. In business lucrurile au devenit mult mai rapide. Se intorc peste cap de la un an la altul. Cei care vor rezita vor fi cei care se pot adapta rapid la tranzitie.
Comentariul meu: Majoritatea companiilor media, mai ales cei care vin din print au o mare problema sa se adapteze la tranzitie. Si din pacate au pierdut si trenul…
2. Preturile la TV sunt aberante. Vor scadea si se vor alinia cu Onlineul. Mai mult, in viitor online-un va fi mai scump ca TV-ul.
Comentariul meu: Abia astept :)
3. Ce ste un TV? Nu este decat un monitor mare…
4. In viitor nu o sa mai exists companii de mijloc. Ori esti o companie f. mica cu costuri f. mici ori esti unul din cei 3 colosi pe piata. Intre acesti colosi si cei mici nu va mai exista nimic! Un blogger de succes in Germania castiga din online 100.000 de euro. Si mai lucreaza si part time intr-o companie de unde ia un salariu sigur de vreo 30.000. De ce s-ar apuca un astfel de blogger sa-si creeze o companie sa aiba costuri mari?!?! Ar putea sa ajunga la o companie cu o cifra de afaceri de 400.000 dar cu profituri de 50.000. Deci de ce sa-si complice viata?
Concluzia: o sa urmeze multe fuziuni in piata de media si pe piata o sa ramana foarte putini mari si foarte multi mici. Concurenta intre cei mari si ce mici da multi va fi acerba!
O ora cu SteveB iti incarca bateria! Un om cu o carisma de exceptie (chiar mai mare decat a lui Clinton). Un om care te inspira…
In aceiasi (dimineata insa) zi m-am intalnit cu Business Development Director de la Sanoma Magazines International (la sediul lor central din Amsterdam). L-am intrebat: de ce nu investeste un trust media intr-o divizie de Resarch Online. I-am spus: sa faci site-uri pe banda copiandu-le pe altele nu iti pot aduce un avantaj competitional. Nu esti primul in segment si contrazici prima regula de baza a marketingului. Sa digitalizezi reviste nu este inspirat caci concurezi cu altii care au digitalizat deja canalul respectiv si ai de aface cu oameni de print care nu pot sa gandeasca online. Mi s-a drat dreptate. Raspunsul a fost logic:
„este foarte greu sa faci o divizie de research la o companie internationala care vine din offline. Ceea ce insa poti sa faci este sa cauti idei care au ajuns pe scara de maturitate la 4 din 10, sa le cumperi si prin experienta ta de business, sa le ajuti sa-si atinga maturitatea maxima (adica sa le duci de la 4 la 10)”.
Parere personala: mi s-a parut un raspuns pertinent si logic. Nu l-am m-ai intrebat: „OK! Dar ce se intampla cu divizile mari din offline care aduc costuri mari dar vor produce din ce in ce mai putin? Ei ce o sa faca?”
Ascultandu-l pe SteveB 2 ore mai tarziu mi-am dat seama ca astfel de trusturi nu au nici o sansa… Singura sansa este FUZIUNEA!
multumesc Florin pt comentariu, extrem de interesant