trei despre online
joi, februarie 4th, 20101. „Potrivit estimarilor Omnicom Media Group, piata de publicitate va scadea anul acesta cu inca 10-12%, pana la 300-320 milioane euro. Dintre acestia, 200-210 milioane euro vor reveni TV-ului, 30-35 printului, 20 radioului, 35-38 outdoor-ului si 8-9 milioane online-ului.” De aici.
2. „Internetul înc? nu conteaz? pe pia?a de publicitate din România, din cauza penetr?rii sc?zute ?i a infrastructurii slabe” – Bogdan Sântea, pre?edintele companiei Draftfcb România. De aici.
3. „Pentru 2010, estimez o cre?tere minim? de 30 – 40%, generat? de bugetele generate de internet performance marketing”, Lucian Despoiu, General Manager Kondiment / Bogdan Ni?u, General Manager Webstyler: „piata va cre?te cu 15-20% pe parcursul anului curent” / Adrian Alexandrescu, Managing Director Interactions, estimeaz? c? pia?a de publicitate online va ajunge la o valoare de 18-20 de milioane de euro în 2010 / „Cred c? în 2009 am avut în jur de 18 milioane, în 2010 m? a?tept la 22 de milioane”, Mugur P?tra?cu, Managing Partner iLeo / Orlando Nicoar? a declarat c? evolu?ia internetului ca mediu, pe parcursul lui 2010, ar trebui s? fie una ascendent?, estimând o cre?tere de 20-30% comparativ cu 2009 . De aici.
This entry was posted on joi, februarie 4th, 2010 at 07:29 and is filed under Internet, Media. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
O sa fie o infuzie enorma de publicitate pe net, deschiderea este mult mult mai mare decat pe print, iar un add pe net e muuult mai ieftin decat o reclama de cateva secunde la televizor!
Petra … asta cu ieftin fata de TV e discutabila la CPM … dar tocmai pentru ca-i mai scump si totusi creste (aici si aiurea) e dovada trendului ireversibil.
Eu ma intreb daca previziunea no 1 a constituit un subiect in prezentarea de pitch pt Vodafone…
Si culmea e ca toti au dreptate :)
Citesc despre cat va fi / este piata de online/digital pe plaiuri mioritice si nimeni/aproape nimeni nu se oboseste sa traseze piata la care se refera.
Insa oare OMD realizeaza ca, dupa estimarile lor, vor controla un buget de 16.2 % din totalul pietei (apreciate de ei) doar din cel mai nou cont ?
publicitate pe net trenuie sa creasca poate nu asa de tare cum estimeaza unii dar va creste.
Agentiile de media nu inceteaza sa ma minuneze cu „estimarile” pietei de online advertising din .ro.
Probabil ca 8-9 milioane sunt bugetele clientilor agentiei si ale concurentilor acestora, monitorizati de agentia in cauza.
Nu ar fi prima si nici singura care isi creste artificial cota de piata (share-ul de bugete controlate) ca sa dea bine in prezentarile de agentie.
Eu personal ma voi stradui sa arat pietei de publicitate alte cifre pentru a masrua aceeasi piata, cu precizarile de rigoare referitore la aria de acoperire a cifrei estimate de mine.
Imi aduce aminte de stiuletii prinsi cu sarma in primii 10 metri din lanul in care intrau cizmarul si academiciana.
Cat veti continua sa va furati singuri caciula? Piata de publicitate online este o reduta pe care unele agentii de media nu au cucerit-o inca, si nu o vor cuceri cu astfel de declaratii.
Nu stiu cine e Bogdan Santea, nu mi-a fost prezentat, dar el nu stie ca infrastructura noastra e pe locl 4 ca viteza din Uniunea Europeana.
Poate ne explica despre penetrarea televiziunii la noi si cei 1000 de oameni monitorizati in Bucuresti care dau tonul GRP-ului… Celor din televiziune le e frica de net, nu au de ce, este o chestiune de timp pana cand va veni peste ai ca si peste presa scrisa acum… Atunci sa vezi penetrare.
Bogdan Santea este seful unei agentii care consuma predominant TV (din esichierul media romanesc). E normal ca oamenii care castiga bani din TV sa tina cu TV-ul in continuare.
Doar ca bagand Internetul sub pres nu rezolvi ceva, poti cel mult sa incepi sa decazi. In 2007-2008 agentiile de media au inceput sa piarda conturi de interactive sau conturi cu totul datorita ignorarii Internetului in mixul de media. In 2009-2010 au inceput sa fie din ce in ce mai multe conturi care s-au miscat pe fondul nemultumirilor legate de obtuzitatea agentiei in ceea ce priveste Internetul. Si acest fenomen va continua, pentru ca este natural sa se intample asa.
Fara sa il cunosc vezi ca l-am citit ca e din tv si de aia minimalizeaza nemeritat internetul, mult mai masurabil, mult mai corect din multe puncte de vedere.
In loc sa isi dezvolte abilitatile profesionale si sa vada internetul ca pe ceea ce trebuie dezvoltat, ei (oamenii de tv) se tin de telecomanda cu ambele maini. Vor pierde teren din multe motive, unele expuse si de tine mai sus, iar argumentele aduse in discutie de dl. Santea nu stiu cum sa le calific. As spune, din punctul de vedere al unui om de internet, ca sunt niste prostii, iar aduse in fata unora care nu stiu ce e aia net sunt doar praf in ochi. Se va ridica praful incet-incet si, o data cu el, va creste gradul de penetrare simtit de baietii care tin de telecomanda…
TV-ul inca va fi rege peste bugete (70% +) cativa ani buni. Noi nu suntem in UK sau US unde sunt piete sofisticate si cu jdemii de specialisti pe bune.
Oamenii de TV tin de telecomanda peste tot in lume, vezi ultimul interviu al lui Naumovici de pe hotnews: e natural sa te tii de ceva ce inca merge.
Noi vedem crestere de la 1 la 5 % share de buget, el vede inca 70% din fostul 90%. Pune-te pe partea cealalalta a baricadei si vei gandi absolut la fel.