Reglementare pe piata de publicitate online

Grupurile media, regiile de vanzari interactive si companiile online AdEvolution, Apropo Media, ARBOinteractive, Digital Ads, F5, Intact Interactive, InternetCorp, Neogen, Sanoma Hearst Romania si Splendid Interactive anunta ca au decis de comun acord adoptarea unui set de principii care sa guverneze gestionarea campaniilor de performance marketing pe toate site-urile pe care le editeaza si/sau le reprezinta din punct de vedere al vanzarii spatiilor de publicitate.
Prin adoptarea setului de principii enuntat mai jos, semnatarii acestui comunicat isi propun sa faca inca un pas in directia maturizarii industriei de publicitate online din Romania, prin furnizarea unui cadru coerent care sa raspunda nevoii de stimulare a performantei campaniilor online, indiferent de forma in care este cuantificata aceasta (prin atragerea de utilizatori pe site-urile clientilor, prin generarea de lead-uri sau de actiuni, etc.)
Aceasta decizie vine intr-un context in care internet-ul a devenit un mediu de comunicare de masa, gradul de penetrare depasind deja 60% in mediul urban (conform cifrelor furnizate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor).
Astfel, internet-ul este singurul mediu care poate oferi clientilor de publicitate nu numai publicitate de brand (ca televiziunea, radioul, presa scrisa sau outdoor-ul), ci si posibilitatea de a interactiona direct cu actualii si potentialii consumatori, metoda specifica publicitatii online, care are nevoie de un set de reguli specifice.
Semnatarii isi propun astfel sa dezvolte si sa promoveze catre clientii de publicitate interesati de solutii de performance marketing campanii construite pe urmatoarele principii:
1. Utilizarea, in exclusivitate, a unor sisteme bazate pe linkuri text, insotite sau nu de o imagine grafica, reclamele de tip display urmand a fi folosite exclusiv pentru a satisface nevoile de branding, reach si creare de awareness. Se urmareste astfel diferentierea clara intre cele doua categorii de obiective urmarite preponderent de clienti (brand awarness si performanta), atat prin mijloacele de promovare utilizate, cat si prin modul de tarifare (cost-per-click / cost-per-lead / cost-per-action / cost-per-sale, respectiv cost-per-thousand).
2. De asemenea, recomandarea grupului de initiativa este de a se folosi imagini care prezinta produsul sau serviciul promovat (doar in situatii exceptionale si logo-ul clientului de publicitate) insotite de prezenta obligatorie a unui mesaj (call-to-action) care sa determine utilizatorii sa acceseze linkul propus pentru a primi mai multe detalii despre oferta promovata, fapt care va creste eficienta si rata de raspuns.
3. Totodata, vanzarea spatiilor se va face in regim de run-of-network si/sau run-of-category (distribuirea reclamelor nu pe un singur site, ci pe intreaga retea sau pe o categorie de site-uri cu profil asemanator), incurajandu-se targetarea reclamelor in functie de cuvinte si expresii cheie sau criterii demografice, urmarindu-se astfel cresterea ratei de click si, implicit, a eficientei campaniilor de promovare online derulate, atat in interesul publisherilor, cat si al agentiilor de media si, mai ales, al clientilor.
Lista principiilor stabilite de grupul de initiativa ramane deschisa pentru alte propuneri dar si pentru alti publisheri, grupuri media, regii interactive, agentii digitale si de media precum si pentru clientii care doresc sa contribuie constructiv la maturizarea pietei online din Romania.
Semnatarii sunt de acord ca, incepand cu data de 1 mai 2010, sa aplice principiile si recomandarile de mai sus, in vederea gestionarii tuturor campaniilor de performance marketing derulate pe retelele de site-uri pe care le gestioneaza.
Informat despre initiativa propusa de catre unii dintre membrii sai, de a stabili un prim set de principii pentru performance marketing, Consiliul Director al IAB Romania a comunicat faptul ca “intentioneaza sa infiinteze un grup de lucru care sa studieze si sa construiasca recomandari si bune practici in domeniul acestui tip de campanii. IAB Romania incurajeaza initiativele de autoreglementare a pietei de publicitate onlinr care pot conduce la dezvoltarea si maturizarea acesteia.”
Val Voicu, CEO AdEvolution;
Orlando Nicoara, General Manager Apropo Media;
Calin Rotarus, Managing Director ARBOinteractive;
Ana Diaconu, Managing Director Digital Ads
Dragos Stanca, Managing Director F5;
Augustin Roman, General Manager Intact Interactive;
Mihai Seceleanu, CEO InternetCorp;
Calin Fusu, Director General Neogen;
Adina Vasilescu, New Media Publisher Sanoma Hearst Romania;
Cristi Marinescu, Director Executiv Splendid Interactive;

Mai jos gasiti comunicatul de presa:

Grupurile media, regiile de vanzari interactive si companiile online AdEvolution, Apropo Media, ARBOinteractive, Digital Ads, F5, Intact Interactive, InternetCorp, Neogen, Sanoma Hearst Romania si Splendid Interactive anunta ca au decis de comun acord adoptarea unui set de principii care sa guverneze gestionarea campaniilor de performance marketing pe toate site-urile pe care le editeaza si/sau le reprezinta din punct de vedere al vanzarii spatiilor de publicitate.

Prin adoptarea setului de principii enuntat mai jos, semnatarii acestui comunicat isi propun sa faca inca un pas in directia maturizarii industriei de publicitate online din Romania, prin furnizarea unui cadru coerent care sa raspunda nevoii de stimulare a performantei campaniilor online, indiferent de forma in care este cuantificata aceasta (prin atragerea de utilizatori pe site-urile clientilor, prin generarea de lead-uri sau de actiuni, etc.)

Aceasta decizie vine intr-un context in care internet-ul a devenit un mediu de comunicare de masa, gradul de penetrare depasind deja 60% in mediul urban (conform cifrelor furnizate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor).

Astfel, internet-ul este singurul mediu care poate oferi clientilor de publicitate nu numai publicitate de brand (ca televiziunea, radioul, presa scrisa sau outdoor-ul), ci si posibilitatea de a interactiona direct cu actualii si potentialii consumatori, metoda specifica publicitatii online, care are nevoie de un set de reguli specifice.

Semnatarii isi propun astfel sa dezvolte si sa promoveze catre clientii de publicitate interesati de solutii de performance marketing campanii construite pe urmatoarele principii:

1. Utilizarea, in exclusivitate, a unor sisteme bazate pe linkuri text, insotite sau nu de o imagine grafica, reclamele de tip display urmand a fi folosite exclusiv pentru a satisface nevoile de branding, reach si creare de awareness. Se urmareste astfel diferentierea clara intre cele doua categorii de obiective urmarite preponderent de clienti (brand awarness si performanta), atat prin mijloacele de promovare utilizate, cat si prin modul de tarifare (cost-per-click / cost-per-lead / cost-per-action / cost-per-sale, respectiv cost-per-thousand).

2. De asemenea, recomandarea grupului de initiativa este de a se folosi imagini care prezinta produsul sau serviciul promovat (doar in situatii exceptionale si logo-ul clientului de publicitate) insotite de prezenta obligatorie a unui mesaj (call-to-action) care sa determine utilizatorii sa acceseze linkul propus pentru a primi mai multe detalii despre oferta promovata, fapt care va creste eficienta si rata de raspuns.

3. Totodata, vanzarea spatiilor se va face in regim de run-of-network si/sau run-of-category (distribuirea reclamelor nu pe un singur site, ci pe intreaga retea sau pe o categorie de site-uri cu profil asemanator), incurajandu-se targetarea reclamelor in functie de cuvinte si expresii cheie sau criterii demografice, urmarindu-se astfel cresterea ratei de click si, implicit, a eficientei campaniilor de promovare online derulate, atat in interesul publisherilor, cat si al agentiilor de media si, mai ales, al clientilor.

Lista principiilor stabilite de grupul de initiativa ramane deschisa pentru alte propuneri dar si pentru alti publisheri, grupuri media, regii interactive, agentii digitale si de media precum si pentru clientii care doresc sa contribuie constructiv la maturizarea pietei online din Romania.

Semnatarii sunt de acord ca, incepand cu data de 1 mai 2010, sa aplice principiile si recomandarile de mai sus, in vederea gestionarii tuturor campaniilor de performance marketing derulate pe retelele de site-uri pe care le gestioneaza.

Informat despre initiativa propusa de catre unii dintre membrii sai, de a stabili un prim set de principii pentru performance marketing, Consiliul Director al IAB Romania a comunicat faptul ca “intentioneaza sa infiinteze un grup de lucru care sa studieze si sa construiasca recomandari si bune practici in domeniul acestui tip de campanii. IAB Romania incurajeaza initiativele de autoreglementare a pietei de publicitate online care pot conduce la dezvoltarea si maturizarea acesteia.”

Val Voicu, CEO AdEvolution;

Orlando Nicoara, General Manager Apropo Media;

Calin Rotarus, Managing Director ARBOinteractive;

Ana Diaconu, Managing Director Digital Ads

Dragos Stanca, Managing Director F5;

Augustin Roman, General Manager Intact Interactive;

Mihai Seceleanu, CEO InternetCorp;

Calin Fusu, Director General Neogen;

Adina Vasilescu, New Media Publisher Sanoma Hearst Romania;

Cristi Marinescu, Director Executiv Splendid Interactive;

15 Comentarii
  1. Angel Petrescu spune:

    adica… gata cu cearceafurile flash? huh… daca e asa… e de bine…

  2. Daniel spune:

    Chiar daca nu este primul pas spre o maturizare a pietei online (multi alti pasi mici au mai fost facuti), eu vad acest pas ca un MARE pas innainte din p.d.v. al unanimitatii.

    Incercari de a unifomiza in anumite privinte zona online a publicitatii au mai fost dar acesta este primul pas concret in acest sens.
    Speram sa se puna in practica cele stabilite.

    Oricum – felicitari.

  3. Bogdan spune:

    Cred ca e vorba de o „auto-reglementare”…

  4. Catalin spune:

    Felicitari! Chiar era momentul pentru o asemenea reglementare. Ramane de vazut ce vor spune spenderii. Unii vor stramba din nas, dar cred ca se impunea o asemenea decizie de grup!

  5. Vlad spune:

    Cum va afecta asta ratingul calitativ? Ca vad ca se baga totul intr-o mare oala (punctul 3) si cine are mai mult trafic la nivel agregat ala ia mai mult malai.

  6. Eduard spune:

    Usor usor, ne maturizam si noi!

  7. mihnea spune:

    inainte de adoptarea unei astfel de reglementari ar trebui publicate niste studii din care sa reiasa ca sistemele bazate pe linkuri text functioneaza mai bine, in cazul campaniilor CPC/CPL, decat o fac bannerele clasice.
    altfel reglementarea va fi perceputa de advertiseri doar ca o ingradire si nu ca un ajutor.
    daca studiile de mai sus exista, indrumati-ma si pe mine catre ele.

  8. orlando spune:

    mihnea,

    „mai bine” se poate traduce prin rata de click sau vanzari, rata de click nu influenteaza bugetul clientului deoarece el plateste la click, despre vanzari avem si nu avem date pt ca atunci cand sunteti intrebati daca au avut rezultate sunt putini clientii dispusi sa dezvolte subiectul, tinand cont ca revin cu alte campanii presupunem ca au avut rezultate.

  9. uliise spune:

    Servilismul romanului este jenant deja, prea multe reclame traduse, in Franta nu au voie sa dea pe post decat reclame produse in Franta sau de agenbtii de publicitate din Franta, la noi, orice baba expirata sau petarda de New York face show off la noi pe ecran.
    Publicitatea in Romania mi se pare o sluga servila umila si usor perversa ca personalitate, se pot face mult mai multe dar acolo sus ne baga pe gat toate mizeriile crizei.

  10. […] 2 zile aparea, in urma intalnirii cu membrii IAB Romania, stirea ca s-a luat o hotarare revolutionara cu privire la campaniile CPA (aka pay per click/cost per […]

  11. Artur spune:

    Ar putea o agentie din Chisinau sa adere la acest set de principii?

  12. orlando spune:

    Artur,

    daca activati si pe piata din .ro, da, ati putea

  13. […] InternetCorp, Neogen, Sanoma Hearst Romania, Splendid Interactive si Digital4) au lansat un comunicat de presa prin care anunta adoptarea unui set de reguli privind campaniile de performance marketing pe […]

  14. radu spune:

    lol … mi se pare mie sau incercati sa redescoperiti Adsense-ul?

  15. […] si imaginea personala. In plus, despre asta a scris si Orlando (e drept ca Orlando a scris foarte sec, dar, mde, nu tot bloggerul a fost candva si jurnalist – fapt care, in treacat fie spus, nu […]

Lasa un comentariu