Prima „industrie” care moare in print (.ro)
vineri, mai 21st, 2010e gamingul + IT-ul. Au disparut pe rand PcMagazine, PcGames, Computer Build, XtremPc iar azi am aflat ca Chip si Level sunt de vanzare dupa ce au avut pierderi de 200,000 euro anul trecut si vor avea pierderi si anul acesta.
Totul se muta in online unde Computergames.ro bate spre milionul de useri unici, Go4it.ro a depasit 600,000 iar Chip.eu se apropie de jumatate de milion.
Care credeti ca va fi urmatoarea „industrie” ce va disparea din print?
This entry was posted on vineri, mai 21st, 2010 at 18:57 and is filed under Internet, Media. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Acum cateva luni luam legatura cu Carturesti pentru o sedinta foto la ei legata de niste dispozitive electronice. Raspunsul a fost de-a dreptul mirobolant – „Nu credem in dispozitive electronice!”
Raspuns final – tot printul „clasic” o sa dispara. In 10 ani. O sa ramana doar 2-3 reviste glossy high quality cu target foarte precis…
de ce spui ca xpc a disparut, ca nu inteleg?
apropo, stiai c-am fost aproape 2 luni red.sef acolo, in 2006 :) ?
Stai linistit Orlando, CHIPul (impreuna cu suratele LEVEL, FotoVideo, PC Practic, CHIP Special si micutul Games4Kids) nu se predau asa usor. Dupa cum se vede pe Brat CHIP a scazut cu 13% in 2009 fata de 2008, ceea ce relativ ok pentru un an de criza. Nu trage concluzii prea din scurt, o sa vedeti CHIP (si celelalte) mult si bine de acum incolo.
Tocmai terminaram la Bucuresti Expozitia de fotografie 3D, proiect realizat de revista FotoVideo impreuna cu fotograful Mihai Moiceanu (video aici http://www.chip.ro/expozitie3d/video ), nu cum au zis colegii tai la ProTV, ca ar fi facut de revista „THE ONE” (http://www.youtube.com/watch?v=bps_82rac_Y&feature=player_embedded#! ) si chiar acum sa ne inchidem?
Ai uitat de disparitia Go4It, print, pe lista de disparute.
Programele TV. Nu stiu daca vor disparea, dar ar trebui :)
auto? :)
ca sa fiu rau, computergames nu e IT. computergames e forum + download trailere, demo, pack-uri.
Oricum, probabil vor aparea multe site-ulete de nisa, dar atat timp cat monetizarea e dificila nu vad cat de profi vor putea fi. Cu toate ca dupa ce ve reveni interesul oamenilor pentru cumparaturi in segmentul asta, ar trebui sa apara si oportunitati.
Inainte de astea a disparut gameover si computergames revista :).
@andrei:
la cg ai uitat de stiri + review-urile la jocuri (care sunt de calitate f buna, review-urile nu jocurile :)
Diaconescu spunea ca vor mai rezista doar Cancan, LIbertatea si Click :-).
Cele de imobiliare? :)
CG e un soi de Softpedia mai primitiv, desi sunt mai batrani.
Avand in vedere cifra de afaceri din print fata de cea din online, e ca si cum cativa caluti de mare se bucura de stranutul unui rechin sperand sa preia suprematia in ocean.
Cristi, pentru ca printul s-a inchis, a ramas doar in online. Nu, nu stiam, ai fost redactor sef dupa ce a plecat Ionut? :)
Adrian, eu stau foarte linistit :) e vorba de un anunt de vanzare al celor mai importante reviste din domeniu, n-am spus ca se va inchide, am vazut pierderile, sper sa va mearga cat mai bine, va urez succes.
Felicitari pentru expozitia de fotografie 3D, colegii de la Protv au precizat ca este un material realizat impreuna cu One nu ca One este organizatorul.
Da, Go4it s-a inchis inainte de a incepe criza, viitorul ei nu era in print, la fel cum s-au inchis si GameOver/ComputerGames in print pentru ca nu era un model sustenabil financiar (pt Butcher)
Alin, merg si eu cu auto :)
Yoda,
piata de publicitate in print va fi anul acesta undeva in jurul a 30-40 milioane euro, acum doi ani se apropia de 100 mil euro, online-ul anul acesta va fi in jurul a 20-25 milioane euro, cu tot respectul cuvenit calutilor de mare, as spune ca e un delfin.
Pe unii nu poate decat sa bucure inchiderea printului din IT, inseamna ca bugetele de publicitate pe nisa asta se vor muta in online :D
Ciudat ca se inchid toate, eu prevedeam ca vor ramane 2 reviste in print care vor reusi sa supravietuiasca cu banii din publicitate, mai ales ca declinul printului IT a inceput aproximativ in aceeasi perioada cand companiile de IT si-au deschis filiale (sau cel putin birouri de PR) in Romania. Ceea ce, dpdv, ar fi trebuit sa sustina cresterea presei de profil.
XtremPC avea potentialul de a fi un nume puternic in online-ul IT: avea comunitate, brand, redactori buni si conexiuni cu providerii de componente; iar acestea sunt avantaje majore fata de un alt proiect care ar pleca de la zero.
Printul auto nu cred ca va fi afectatt la fel de puternic (pana la situatia de a se inchide toate): stirile nu sunt asa de perisabile ca in IT, iar nr de pasionati de auto este mai mare.
Hmmm, bizar. În Germania printul despre IT este înc? în vog?. Într-un supermarket de cartier e rezervat un raion întreg revistelor PC/IT. ?i da, lumea chiar pune mâna pe ele. Diminea?a raionul e plin iar seara tinde spre emptiness.
Este neplacut, dar oarecum normal. Eu citeam luna de luna si Chip si XtreamPC. Si am facut-o de prin 98. Am observat cum an dupa an calitatea articolelor a devenit din ce in ce mai slaba si orientate pe publicitate. Testele nu mai sunt de incredere, primele locuri fiind rezervate celor care cumparau reclama in revista. In alte articole sunt prezetate ca recomandari produse slabe, fara facilitati. Rand pe rand cititorii s-au mutat online pe site-uri straine mai de incredere. Asa ca sfarsitul nu mira pe nimeni. Ce rost are sa mai pui un DVD in revista. Nu l-am mai desfacut de peste 2 ani. Nu se adapteaza din pacate
XtremPC avea potentialul de a fi un nume puternic in online-ul IT: avea comunitate, brand, redactori buni si conexiuni cu providerii de componente; iar acestea sunt avantaje majore fata de un alt proiect care ar pleca de la zero.
@Stefan: Nope, nimic din paragraful asta nu este corect. Dar dupa cum se obisnuieste, de morti numai de bine.
@Alex am uitat sa precizez ca faceam referire la perioada 2006:2007 cand ar fi trebuit facuta trecerea spre online.
Doamnelor, Domnisoarelor, Domnilor,
Va multumesc pentru gandurile bune, insa pana una alta, va asteptam la expozitia de fotografie 3D de la Brasov sa admirati Muzeul Cotroceni intr-o perspectiva extraordinara (http://www.chip.ro/expozitie3d/despre ), va asteptam cu CHIP FotoVideo la workshopul de fotografie din Delta Dunarii, la Mila 23, la o panda de pasari in mirificul peisaj al deltei (http://fotoworld.chip.ro/index.php?pagina=workshop ), va astpetam in septembrie cu numarul CHIP 200, editie speciala (nu stiu cate reviste din ROmania se pot lauda cu 200 de editii), iar in Decembrie pe 10, va asteptam la CHIP Produsul Anului, eveniment in cadrul caruia cititorii (am zis cititorii, nu redactia, nu directorul) aleg cele mai bune produse ale anului.
Toate cele bune celor care ne-au urat diverse, care au anuntat diverse informatii sigure 150%, samd, ne vedem la chioscuri pe data de 4 Iunie cu editiile de Iunie ale revistelor CHIP, LEVEL, PC Practic, FotoVideo.
Va multumesc si Dvs, cum ziceam, insa nu in ultimul rand doresc sa multumesc celor aproape 1000 de abonati la revista CHIP, care au incredere in revista si care aprecieaza echipa redactionala. Imi puteti spune alta revista care are 1.000 de abonati? (in afara de NG).
Revistele de gaming (doua cazuri cel putin din cate stiu eu) au murit pentru ca au fost conduse de baieti de bani gata finantati si care au dorit sa faca un produs media crezand ca este suficient sa fii gamer si devorator de placi video. Nu e asa, dupa cum se vede si din ceea ce au scris unii aici, subiectivismul a fost clar. E greu sa faci ceva echidistant si profesionist in media, indiferent care e aria. Daca baietii de bani gata angajau oameni competenti din presa care sa faca o treaba macar la conducere cred ca ar fi fost sanse sa mearga mai departe.
[…] Nicoara, general manager Apropo Media, are un articol pe aceeasi tema, lansand si o dezbatere despre prima “industrie” care moare in […]
nimik nu moare .. se reinventeaza ….desuet termen :)) … e vb mai mult de inglobarea unor medii arse intr-un mediu nou ;)
discutia poate ar fi mai utila in zona oportunitatii … a miscarii oportune … cine nu se misca la timp, DA … moare :(
e valabil pentru orice mediu inglobabil intr-un altul ;)
salvarea vine doar daca ai un grad enorm de asteptare pt un anumit brand sa sa converteasca la noul mediu ;)
cativa patroni de televiziuni din .ro nu vor sau nu stiu inca sa bage bani in online pt. simplu motiv ca nu au invatat inca modelul de biz … poate am putea sa-i ajutam prin transparentizarea special pt ei a procesului …
introrcandu-ma putin la subiect cred ca nu gresesc daca spun ca publisherii seriosi din print au facut deja schimbarea .. adica la timp … batalia asta cred ca s-a dat deja ;)
celelalte medii ar trebui sa fie mai mult in vizor acum …
radioul parca se simte mai bine in online … dar tv-ul … are inca mari probleme de adaptare ….
nb: internetul nu inseamna numai media ;)
mie imi placea mult CD Forum, tot o revista cu cd-uri disparuta si ea de pe piata de vreo 2 ani, parca. pacat. Level si Chip se mai pastreza inca pe piata, din cate se vede si asta e bine. oricum viitorul e al onlineului. e limpede.
Salut. Oare mai ai din revista CD forum? Am avut vreo 2-3, pe una din ele avea un joc pe care ma chinuu de ani buni sa-l gasesc, dar nu-i stiu numele. In cazul in care le mai ai, oare imi poti trimite ceva poze cu continutul fiecarui CD? Multumesc! :D
sa fiu sincer am fost dezamagit cand revistele au aparut luna aceasta pe data de 11-12, cu o intarziere de aproape 2 saptamani
si chiar am vazut destul de multi oameni cu aceleasi sentimente
plus ca toti cei care cumpara revista pentru KAV au trebuit sa astepte
totusi declinul revistei se cunoaste, ma refer cum era in 2003 cand am inceput sa citesc
ce sa ii faci sunt mai tinerel
ideea cu gaming/it care moare e si datorita faptului ca targetul lor se regaseste printre utilizatorii de internet.
@Orlando,
Cifrele pe online date de tine se refera la unici pe luna, corect?
da, unici pe luna