Printul se reinventeaza
miercuri, februarie 9th, 2011trebuie sa o faca
Reclama Inovativa Opel in Ziarul Financiar de pe tare.ro
Opel Movano: promovare ce sfideaz? legile printului în Ziarul Financiar
Opel si Ziarul Financiar realizeaza prima reclama interactiva din presa scrisa din Romania. Compania auto si liderul presei de business din Romania sunt parteneri intr-un proiect inovator. Calit??ile de c?r?u? ale modelului Movano sus?in includerea unui film demonstrativ în editia tiparita a ZF.
Cu ajutorul telefonului mobil, cititorii Ziarul Financiar au posibilitatea de a transforma o machet? publicitar? într-un clip video, aflând astfel povestea din spatele imaginilor.
Telefonul trebuie amplasat pe zona marcat? din machet?, iar pe display-ul acestuia va rula un film, completând imaginea fix?: anima?ia prezint? etapele premerg?toare imaginii din reclam? ?i completeaz? fotografia printr-o metod? pe cât de simpl?, pe atât de eficient? ?i surprinz?toare.
Este prima oar? când un asemenea proiect se desf??oar? în România, aducând împreun? dou? medii ce pân? acum nu au avut un punct comun de interac?iune, printul ?i internetul. Practic, anima?ia care prinde via?? pe telefonul mobil este accesat? de acesta prin intermediul unei pagini web, http://oferte.opel.ro/pod, ce permite înc?rcarea ?i derularea filmului despre povestea construirii podului ?i a contribu?iei noului Opel Movano.
Este o experien?? nou? adus? cititorului de pres? scris?, ce va putea beneficia de acum înainte ?i de familiaritatea ?i confortul ziarului, ?i de dinamismul mediului digital. Acest proiect, ce aduce practic o reinventare a printului, este un proiect foarte indrazne? care s-a bucurat de deschiderea spre inovatie a Opel România ?i a fost derulat pentru promovarea modelului Movano intr-un parteneriat exclusiv, cu sprijinul Aegis Media, datorit? similarit??ilor de public ale cele dou? branduri. În 2010, Internetics a premiat o alt? ac?iune inovatoare derulat? in cadrul unui parteneriat intre Opel si Apropo Media: “?ofer de România” a excelat la “Best Use of Advertising Games” ?i “Campanii interactive”, sec?iunea Publica?ii ?i media, primind o foarte onorant? medalie de bronz la “Cele mai bune campanii interactive”.
This entry was posted on miercuri, februarie 9th, 2011 at 20:05 and is filed under Media, Personal. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Ce-i aia „inovativa”? Nu e-n dictionar asa cuvant :-p
Felicitari si la mai multe!
Astept si QR code combinat cu mobile internet ;)
Asadar pui telefonul pe macheta si accesezi un link (manual).
Care este interactivitate macheta-telefon?
Ca mi se pare ca e ca si cum ai zice accesati http://www.opel.ro.
Sau trebuia sa fie un proiect de AR si n-a iesit pana la capat?
Si in plus comunicatul de presa este PRistic tendentios. Proiecte interactive de AR unde chiar interactionezi revista – internet s-au mai facut in Romania (Esquire si parca si Top Gear daca nu ma inseala memoria). http://metropotam.ro/La-zi/2010/01/art9153105843-Brand-Esquire-si-Augmented-Reality/
Paul,
nu e AR iar ceea ce a facut Esquire nu s-a facut in .ro
[…] ca Ziarul Financiar vinde si se lauda cu asta :-), insa nu intelg cum ar reinventa printul sau cum ar oferi cititorilor de ZF cu iPhone sau Nokia N8 o experienta noua. Nu au mai vazut un […]
Eh, e mai degrab? o gâdilare a rela?iei cu clientul de publicitate, în spe?? Opel. ?i eventual un mic tam tam pentru cre?terea imaginii ZF. Îns? din punct de vedere al utilit??ii pentru cititor eu zic c? tinde spre zero.Nu ?tiu ce cititor este fan al publicit??ii, cu atât mai mult s? stea s? dea drumul la telefon, s?-l pun? peste ziar ?i s? vad? mai mult? publicitate. Bine, acum pentru inceput, cât sa vad? lumea cu ce se m?nânc? dr?cia, merge. Expunere bun? la Opel. Dar doar la inceput.
O adev?rat reinventare ar fi dac? am vedea câte un QR code la fiecare articol, pe care oamenii l-ar scana pentru a citi de exemplu mai multe despre acel subiect pe site. Sau s? afle articole rela?ionate cu el. Ori s? vad? opiniile altora cu privire la el. Atunci da. ?i evident, toate astea sunt convins c? pot fi combinate foarte eficient de Orlando cu vânzare de publicitate. O pagin? de reclam? ceva înainte de accesarea materialului necesar, eventual targetat? în func?ie de articolul din ziar de la care se pleac? etc .. se g?sesc solu?ii :D
Corect Silviu, e un inceput
dupa parerea mea, QR code este inca un „nice-to-have” pentru ca (desi a fost inventat in 1994 de japonezi) in afara de oamenii tehnici eu nu am vazut multi sa isi instaleze pe telefon aplicatii de scanat coduri de bare (QR sau altele)
nu stiu cati stiu, dar pana la aparitia lui iPhone 4 era destul de greoi sa scanezi un cod QR din cauza camerei care nu avea auto-focus.
Nici eu nu vad un succes pe directia asta, dpdv al adoptiei. E un nice-to-have, prinde la o nisa de cititori la inceput, dar cred ca aici se va opri, pt simplu motiv ca presupune un efort (oricat de mic) din partea userului ca sa vada o reclama. De ce as face asta? Reclama tb sa vina la user, nu invers!
Ceva mai mult sens are ceea ce spune Silviu legat de QR code la fiecare articol, dar si acolo sunt rezerve. (de ex. nisa foarte ingusta a userilor), insa acolo, teoretic, ai motivatia.
Din curiozitate , copii vor accesa reclama doar ca sa vada cum telefonul identifica reclama corecta. dar nu cred ca vreodata , cineva, va face un efort cat de mic sa vizioneze o reclama. eu nu as face asa ceva, si nici nu am aceasta facilitate pe telefon. e pe alte doua telefoane din casa (copilul si sotia) dar nu cred ca va adresati copilului ….
dpdv tehnic si al curajului , e ok…. pina la inovatie , mai e mult …
Din punct de vedere al ineditului si ca metoda de a strapunge „zgomotul” publicitar din Romania este o initiativa laudabila. Din perspectiva marketingului mi se pare insa o mare risipa de resurse ca aceasta campanie sa fie construita in jurul unui autovehicul utilitar comercializat in flote. Prin prisma „utilajului” promovat toata actiunea isi pierde relevanta, atat pentru cititorii neinteresati de vehicule comerciale cat si pentru managerii parcurilor auto (o minoritate oricum) care au (sau ar trebui sa aiba) la baza criterii obiective in alegerea vehiculelor. Poate daca se axau pe un automobil mai „mainstream” castigul era mutual, nu doar pentru advertiser (thumbs up pentru cei care au vandut ideea).
[…] imagini de la un eveniment). La noi ZF a derulat un proiect pe un principiu asem?n?tor, asociat reclamei la Opel din paginile ziarului (nu printr-o aplica?ie ci prin accesarea unui link introdus […]