Se da o stire
miercuri, aprilie 13th, 2011Se da stirea: 30 milioane Euro – investi?ia în publicitate, în presa scris? a lunii martie 2011 (click pt a citi intreaga stire)
Potrivit rezultatelor furnizate de BRAT, în luna martie a.c. s-au investit în publicitatea din presa scris? aproximativ 30 de milioane de euro (valoare estimat? la pre?urile de list?), cu peste 22% mai mult fa?? de luna februarie 2011.
Se cere, tinand cont de discounturile acordate, sa se afle cat a fost, la net, piata de publicitate print in primul trimestru al anului 2011.
Introducem si un element ajutator in ecuatie:
38% din aceast? sum? o reprezint? promovarea unor produse media sau evenimente culturale, iar 11% o constituie valoarea anun?urilor de mic? publicitate, potrivit rezultatelor BRAT.
Timp de rezolvare: o ora
Succes!
This entry was posted on miercuri, aprilie 13th, 2011 at 05:30 and is filed under Media, Personal. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Undeva intre 4 si 6 milioane care au ajuns la sfarsit catre ziare/publicatii?
:)) Lumea s-a obisnuit cu baxurile de bere pe aici, de-asta nu sunt raspunsuri
Totusi, nu pot sa observ cat de praf sunt articolele de presa. Puteam sa citesc si eu comunicatul BRAT, nu era nevoie sa-l jumate’ din presa.
Chiar nu sunt in stare ziaristii sa scrie mai mult? Sa faca ei niste calcule, sa dea si informatii din trecut? Eventual sa faca ei o estimare a realitatii, nu noi?
Oricum, matematic vorbind (adica partea la mintea gainii din problema), ies vreo 36-38 de milioane inainte de discounturi pe toata perioada ianuarie-martie. Suma nu are nicio logica, avand in vedere ca, tot prin presa, estimarea pentru 2010 era undeva la 30 de milioane pe tot anul. De unde rezulta ca „ghici”-ul meu e ca discounturile sunt undeva la 80-90%.
Nu e domeniul meu, cifrele le-am luat de pe ici si colo. Raman la ideea ca articolele de presa si cea mai mare parte a celor care le scriu sunt praf. Din cauza asta, uneori ti-e dor de presa scrisa.
@radu si asta este exact motivul pentru care un serviciu pay per news ar avea sanse minime in Romania
Problema este ca 90% din ziaristii care lucrau anul trecut pe subiectul „new media” lucreaza acum in alt domeniu. Si la anul 90% din ziaristii care vor scrie pe acest subiect vor fi noi. De aceea nu se pot face articole care sa includa analize si comparatii.
au ajuns la publicatii cel mult 3 milioane euro – net. prietenii stiu de ce
Freo 5-6 milioane EUR
@George – cand nu ai o informatie din experienta proprie se aplica o tehnica numita cercetare. Sa nu-ti imaginezi ca e o chestie extraordinara care necesita zeci de ore si instrumente avansate…se poate folosi Google cu mare succes. In realitate, ceea ce lipseste este interesul de a scrie un articol bun / interesant / util sau, ceea ce e mai grav, cred ca lipsesc niste puncte bune de IQ.
~4 milioane, dar tot mi se pare mult avand in vedere ce continut este produs.
Intrebare mai buna ar fi: sa se calculeze CPMul real (platit pentru impresii din romania si nu din RM, Columbia, Vietnam sau alte piete „targetate” de TOTI marii publisheri).
Daca s-ar calcula si CPA obtinut, probabil ca toti cei care chiar dau acesti bani (investitorii din companiile care isi fac reclama online, nu angajatii din dept. de marketing care nu au decat grija de a vedea cu care dintre prietenii din online sa isi cheltuie bugetele) si-ar plange in pumni.
@NeaFane – este vorba de presa scrisa….
pare consens pe 4-6 milioane :)
brat, contorizeaza si barterele? sau auto-promo-urile? :) plus ca, pretul real = pret rate-card – 50%. :)
probabil ca 30 de milioane vor fi pe tot anul. defapt, sper! :)
*identifica barterele sau auto-promourile sau le considera publicitate platita? :)