„Diletantii”
miercuri, mai 11th, 2011W-S.ro: Cum ti se pare ca a evoluat piata de online in ultimii ani?
BB: Online-ul are, din pacate, aceleasi probleme ca in 2008. In Romania mai sunt multe lucruri de invatat– facem treaba cu jumatate de masura. De exemplu, nu vad pe nimeni agitandu-se sa implementeze sisteme de monitorizare ale social media cu adevarat utile sau profesioniste.
W-S.ro: La ce te referi? Exista SATI, Trafic.ro.
BB: Da, exista si asta mi se pare o problema. Exista o sursa oficiala si una neoficiala pe care o prefera unii. Ma refer la faptul ca nimeni nu masoara rezultatele campaniilor pe medii online, clientii accepta rezultatele date de publisheri si nu folosesc datele pentru a evalua efectul asupra businessului. Macar de ar folosi toti Google Analytics, tot ar fi ceva, ca sa stie de unde le vine trafic, care sunt cautarile pe domeniu, ce livreaza campaniile pe siteul de companie.
din Wall-Street, „Ce spune prima femeie angajata la Google Romania: INTERVIU cu Bogdana Butnar”
Parerea mea, de diletant:
1. De cand Google seteaza standardele independentei? Sau Google nu e un player important (cel mai important) din piata si a decis ca nu mai are nevoie de veniturile din publicitatea online retragandu-se in social media?
2. In piata asta de diletanti cam toata lumea, clienti, agentii, publisheri, isi monitorizeaza rezultatele prin sisteme third party, folosind inclusiv Analytics sau AdManager, toolurile Google
3. Tot pe la noi sunt clienti si agentii care folosesc DoubleClick, adserverul cumparat de Google acum cativa ani, ca instrument de livrare/masurare a campaniilor. Unii il utilizau chiar inainte de 2008.
4. Piata de online din .ro este una dintre cele mai competitive din regiune, foloseam adservere performante de la inceputul anilor 2000 iar fineturi gen „behavioral advertising” erau disponibile in piata imediat dupa bubble 1.0, cand Google inca „infiera” proletar „displayul” si cookie-urile de la DoubleClick. Azi Google lauda „display-ul” in clipuri demonstrative dupa ce a cumparat DoubleClick-ul.
P.S. Din articolul initial a disparut „diletant”, Bogdana a incercat sa ma convinga la telefon ca asta e piata, una a diletantilor. Nu sunt de acord cu ea din prea multe motive. Respectul meu pentru ea ramane acelasi, ar trebui totusi sa constientizeze ca din pozitia in care se afla nu poate evangheliza produsele Google cu astfel de opinii. Parerea mea.
Later update: Pahomi a scris primul pe subiect, au mai scris Dragos Stanca si Dragos Novac.
This entry was posted on miercuri, mai 11th, 2011 at 06:08 and is filed under aberatii. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Nu stiu daca ai vazut asta: http://www.pahomi.ro/bogdana-butnar-fata-in-fata-cu-reactiunea.html
ai drepate doar pe jumatate.
Astea se intampla la tine in ograda, in rest nu. Crede-ma ca nu.
Si revenim la 2008 cand ne intalnim la webclub si ne certam ca trebuie sa evanghelizam agentiile, clientii si etc. Pentru ca acum s-au detasat cativa, TU adica, dar restul se uita cu reticenta la astia detasati si speriati de asta.
Pentru asta ne chinuim sa facem o groaza, in primul rand educand oamenii, agentii, potentiali clienti, tragandu-i pe online ca o alternativa/evolutie, nu pentru premii.
Si nu ne putem contra asa. Si din punctul meu de vedere te-ai atacat tu, atat timp cat Bogdana nu ti se adresa tie, ci plebei. Aia care nu stiu sa faca o campanie in adwords si zic ca display-ul e nasol.
[…] Google ….Orlando Nicoara, unul dintre greii “diletantilor” din .ro a scris cateva comentarii pe aceasta tema:Din articolul initial a disparut “diletant”, Bogdana a incercat sa ma convinga […]
ce frumos se editeaz? articolele în online. trist.
Cristi, multumesc pentru aprecieri, sigur exagerezi cu eu vs restul, sunt multe lucruri de pus la punct si in curtea noastra + sunt multi altii in piata care sunt la acelasi nivel sau mai buni decat noi.
Te rog citeste postul despre consolidari, am spus acolo cum functioneaza piata in acest moment, e departe de piata descrisa de Bogdana.
mrm fail
headvertising epic fail
google major epic fail [ in 6 luni se cara din tara sper ca impreuna cu Bobby Voicu ( diletantul sef )].
zi buna!
[…] reiau aici argumentele [corecte] expuse deja de colegii mei de industrie Orlando Nicoara si Marius Pahomi – in cazul in care articolul a consemnat corect spusele Bogdanei. Insa episodul […]
serif,
as aprecia daca data viitoare nu te-ai „ascunde” in spatele unui nickname.
Mrm nu a fost fail, din contra, Bogdana a miscat lucrurile acolo
Headvertising a fost o alegere gresita (probabil)
la Google abia a inceput
Este adevarat ca in prima versiune a interviului aparea „Google AdWords” in loc de „Google Analitycs” (tot in zona de interviu aleasa de tine)? Cam nasol, asta ar fi o gafa monumentala!
Abia a?tept s? v?d c? Bogdana n-are dreptate.
Din p?cate descop?r în ??ri?oara noastr? diletan?i la toate nivelurile ?i, dac? m? întrebi pe mine problema României exact aici este – calitatea profesional? sc?zut? în toate domeniile. Plus prea multe fi?e ?i preten?ii pentru prea pu?ine rezultate.
Novac, Pahomi, Stanca ?i Nicoar? s-au sim?it ataca?i de?i nu despre ei vorbea Bogdana. Din p?cate nu se face prim?var? cu un Orlando…
Orlando, nu cred ca e foarte deplasata opinia femeii. sunt niscai incurcaturi in exprimare care, probabil, au aparut si de la redactor.
dar per total, ceea ce spune e foarte adevarat. sati este o chestie facuta pe genunchi, incompleta, si imbunatatita pe spatele (banii, nervii, munca si traficul) publisherilor. traficul este cumparat de aiurea si bagat la big numbers ca sa dea bine la agentii/clienti. agentiile dau la clienti raportarile umflate iar clientii vad numere si pling dupa conversii.
chestiile astea sunt adevarate, se intimpla si sunt sesizate de multi si chiar si de tine.
ca la tine in batatura lucrurile nu s-or intimpla asa, este alta problema. dar femeia, din cate vaz eu, se discuta cu omenirea,in general, vorbitoare si cititoare de romana, in particular (-ul largit).
ar mai fi dar, cu greu, caut sa fiu scurt.
vad pe blogurile mentionate de tine ca oamenii sar direct la beregata. s-a-nrait lumea dom’le.
una peste alta, parerea Bogdanei mi se pare in regula, spune niste chestii mai dureroase, nu vad ca ar vorbi in numele google (din cate citesc vad ca este intrebata si pomenita functia ei actuala, si chiar precizeaza ca nu spune mai mult fix din cauza contractului cu google), desi, normal fiind, nu pierde ocazia ca sa preamareasca zeul, ceea ce e ok. e adevarat ca sunt locuri pe unde lucrurile nu sunt chiar asa de naspa, dar aia e, cind vorbesti pt si in general, mai sunt si lucruri care sunt intelese gresit sau exagerate.
iar treaba cu atacatul pt diletantism, sincer, este apa de ploaie..chiar se poate lauda cineva ca le stie pe toate? la un moment dat, tot apare, important e sa treci peste si sa inveti.
insa chiar de rahat ca editeaza..
intrebare: depici.ro e de la tine/ voi? puteam sa caut dar am zis ca sa intreb ca e mai usor.
gata.
dragos, depici.ro e in protv
am catat si am vazut dar dupa.
oricum mersi, spor!
Mihai, da, e adevarat insa a fost o greseala a redactorului
Orlando, de unde stii ca a fost o greseala a redactorului?
Ti-a zis cumva Bogdana? :)
Orlando, hai sa fim pozitivi si sa constatam ca din multimea de apologeti ai google din ultimii ani nu-i cea mai exaltata luare de pozitie. Si nu-i nici prima data cand in numele suprematiei unor produse google (mai mult sau mai putin familiare „evanghelistului”) se neaga orice altceva. Ok, sunt cateva luni (saptamani?) de contract dar asta nu face din acel interviu o comunicare corporatista. E pozitia unei persoane „foarte muncitoare si persuasiva … care de obicei castiga in fata celor care stiu teorie foarte multa dar sunt crispati” (dupa cum se autodefineste in interviu) nu a unei companii si cu atat mai putin a unui player care-si dispretuieste competitorii.
Eu unul astept de ani buni o punere in termeni de business a serviciilor pe care le ofera Google in Romania si-s convins ca-i ingredientul deficitar in sectoarele online subdezvoltate aici (servicii, ecommerce, identitati digitale pt playeri mici si mijlocii etc) … n-o sa ma impiedic acum de-o eticheta cu priza la marele public si nici n-o sa cred ca monitorizarea social media e bariera cea mare pt Google Romania :)
Da Marius, mi-as spus Bogdana, am refuzat sa cred ca putea confunda Analytics cu AdWords (sincer, initial am crezut ca vrea sa faca referire la AdManager)
Dragos, iti recomand urmatoarea lectura de pe blogul Bogdanei.
Vei intelege ceea ce este de inteles …
http://www.bogdanabutnar.ro/de-ce-nu-ma-pricep-la-adsense/
„De fiecare data cand scriu un articol despre chestiuni mai “tehnice” legate de promovarea online ma simt oarecum prost ptr ca imi este evident ca asteptarile de la ce scriu depasesc cu mult abilitatile mele. Da, nu stiu SEO – inteleg principiile, nu stiu sa fac eu SEM, acum m-am jucat putin cu AdSense, in niciun caz nu stiu programare. ” (nov. 2010)
Deci nu stie SEO si in niciun caz programare, spune foarte clar si direct chiar ea.
Foarte frumos si de apreciat!
Cu un an in urma insa daduse in IQAds un interviu despre SEO si Flash :)
Mai mult, stia trucuri „provinciale” despre cum sa faci un mirror page !!!
„Ca sa raspund rapid: da, se poate. Nu la fel de eficient ca in site-urile construite pe alte limbaje, dar si Flashul are niste trucuri printre care cel mai provincial este sa faci un mirror page atunci cand ai pagini cu informatie important de indexat.” (sept. 2009)
http://digital.iqads.ro/a_14122/seo_si_flash_problema_e_de_fapt_daca_ai_un_site_care_merita_deranjul_de_a_face_seo.html
Explicatia, si fondul problemei postului de pe blogul meu: efectiv habar nu are despre ceea ce vorbeste. Bineinteles ca e vina redactorului!
Deci hai sa terminam cu explicatii aberante pentru „incurcaturi in exprimare”.
„Niscai incurcaturi in exprimare” = niscai lipsa crasa de cunostinte basic …
Iar legat de diletanti e ca si cand hotul striga hotii!
Cristi, e vorba de pozitionare + nu suntem o piata de diletanti.
[…] Nu poti da vina pe Bogdana Butnar, daca nu il iei in calcul si pe Alex Goaga (deci el era in derapajul Wall-Street pentru Vodafone). La fel de bine cum nu poti da vina pe Alex Goaga fara sa iei in calcul presiunile Bogdanei asupra publicatiei pentru a modifica articolul, in functie de factorii externi (a) si (b). […]
Fiecare isi defineste piata cum crede de cuviinta si actioneaza in consecinta.
Cum eu cred ca-i o pozitionare a unei persoane nu a unei corporatii active in piata … incerc o justificare in plan personal: romania are o mare densitate de specialisti in MEDIA definiti pe baza de persuasiune. E plin spatiul public de persoane care au certitudini vocale despre cum se face tv, online, presa, comunicare, campanii etc … si care se reconfirma intre ei desi de foarte multe ori n-au legaturi cu produse media sau au doar legaturi cu produse/campanii marginale. Prefer sa cred ca era vorba de „piata” perceputa in social media.
PS: Da, e vorba de pozitionare dar ma-ndoiesc ca-i vorba de pozitionarea Google, vezi si restul interviului care abunda in pozitionari ilogice pentru Google dar conforme cu imaginea personala anterioara.
PPS: Acel „proaspat angajata la filiala locala a Google” anuntat din start ca si calitate a intervievatului, justifica o reactie a pietii pe care activeaza Google, dar daca eu am dreptate si-s doar pareri personale … poate era suficienta o cerere de asumare/neasumare din partea corporatiei cu pricina. (am remarcat totusi categoria in care ai pus postul).
@parvan: cum stii tu c-ule sa-mi fortezi mana sa-ti dau dreptate :) ca sa citez si de pe alte surse, 100% cu cele spuse de tine mai sus. tot cu cu tine, mai demult, spuneam ca poate criza asta va cerne valorile. as, pe dracu, aceleasi apucaturi, si fite si figuri numai bune de bamboo…
@marius pahomi
eu zic ca nu erau explicatii aberante dar tu poti considera cum doresti. pe de alta parte vad ca orlando ne confirma totusi ca a fost o incurcaturi de la redactor.
totusi, nu pot sa nu observ in posturile tale o urma de ranchiuna. eu nu cunosc femeia in cauza, deloc, si nici pe tine, dar din ce am citit de la tine, eu as tinde sa cred ca e si ceva personal. oricum, e dreptul tau.
am citit acum ce mi-ai dat.. si nu numai..multumesc frumos. da, e praf, dar nu imi schimba opinia despre ce am spus mai devreme. mai mult imi intareste convingerea ca a vorbit in nume propriu.
@orlando, daca spunea o piata de super mega profesionisti, erai deacord cu restul? :) orgoliu doar?! again?! ar fi super sa bage baiatul cu acces la edit un PS la articol si sa spuna ca nu se refera la orlanod, stanca si pahomi. :)
pozitionarea, si in respectivul articol si vad in general si pe blogul ei este asumata… care cum vine problema nu prea e nimic nou, cel putin pt voi care din cate imi dau seama o si cunoasteti pe fata, personal.
spuneam si pe blogul lui stanca, ca, desi sunt deacord cu el in privinta stilului asta de tratament, pe de alta parte, nu mi-a placut niciodata arderea ogoarelor si otravirea fantanilor. aia plecau si noi ne intorceam la nimic. de aia nu s-au facut pasi inainte.
daca or fi altii mai capabili sa ocupe locul ei, sunt sigur, dar la fel de sigur sunt de faptul ca google a facut un mega screening al pietei inainte de a angaja pe cineva aici sa ii reprezinte.
asa ca nu cred ca o executie de-asta rapida in genul emisiunilor de pe realitatea sau a3 cu concluzia deja trasa de la inceput, e tocmai nimerita.
inclin sa cred ca o fi si ceva in capul si mintea doamnei cu pricina . poate ma insel dar in lipsa de argumente contra nu vad de ce i-ar cere demisia cineva.
Dragos,
nu e vorba de orgoliu, Stanca ti-a raspuns bine, noi, astia care activam in industrie incercam sa miscam lucrurile, sa crestem piata, sa aducem mai multi bani la masa.
ti se pare ca ce am scris eu in post seamana cu o executie?
Cristi (Parvan), te rog citeste ce face un Industry Manager la Google (uite aici http://goo.gl/wFUJJ) si apoi reciteste interviul.
@cristi parvan
„””
romania are o mare densitate de specialisti in MEDIA definiti pe baza de persuasiune.
„””
Asta e problema in .ro, prea multi oameni de MEDIA si prea putini oameni de internet, care sa stie cu adevarat cu ce se mananca industria asta. La ei in State cand un om de media (Terry Semel) a fost pus la carma unui gigant ca Yahoo! am vazut cu totii ce s-a intamplat, la noi industria .ro inca mai cerseste dupa firimiturile care mai raman de la publicitatea TV.
[…] pahomi, orlando, dragos etc. au la randul lor dreptate, atat prin prisma faptului ca intr-adevar, a fost o […]
„sa aducem mai multi bani la masa”…. mi-au dat lacrimile.
Ah, deci nu-i vorba de diagnosticieni (gasiti in urma unui mega screening al pietei) ai unei companii care aduce lumina in zonele intunecate? :) Diletantul de mine eram deja persuadat ca din 2008 (cand google era argument ca „displayul a murit” pt pr-ul unei firme de guerilla din provincie) nimic nu s-a schimbat si doar statusul matinal de pe facebook e bariera in calea marii performante :))
Serios acum, nu-i nici primul nici ultimul proaspat angajat care „persuadeaza” prin declaratii publice ca piata e „de vina”. Tu zici ca „nu poate evangheliza produsele Google cu astfel de opinii” eu zic ca-s pozitiv si ca fata de istoricul evanghelizarii produselor google e ceva mai rational (macar prin nuantarile succesive care au urmat interviului).
Diletant fiind apreiez ca transmitatorul e o persoana nu o companie iar targetul e „social” nu business. Desigur e posibil ca unii clienti sa asume ca mesajul le era adresat lor si e posibil chiar sa fie solidaritate a companiei cu mesajul … dar asta tine de gradul de dilentatism/intelegere a respectivilor si consecintele sunt in primul rand asupra lor daca decid sa renunte la monitorizari pt a pune GA sau daca vad in romania un singur magazin online si niciun tool de urmarit conversiile succesive.
mihai: foloseam „media” pentru a scapa de „piata” nedefinita de care era vorba in asertiunea initiala. Accentul era pe modul de autodefinire a specialistilor nicidecum pe conflictualitatea intre media si „internet” (care-i o aiureala dupa parerea mea)
PS: nu cred ca din motive de HR avem particularitati in piata media romaneasca.
@Florin Grozea
‘Din p?cate descop?r în ??ri?oara noastr? diletan?i la toate nivelurile ?i, dac? m? întrebi pe mine problema României exact aici este – calitatea profesional? sc?zut? în toate domeniile. ”
Din gura ta, treaba asta suna ca dracu.
George: dimpotriv?, din gura mea (compania mea Hi-Q împline?te 15 ani peste dou? luni – compania fondat? de tine câ?i ani are?) sun? cel mai bine.
@orlando
nu, al tau chiar nu seamana, spuneam, oarecum, in general, de subiect in sine, avind in vedere ca linkurile catre celelate doua bloguri le-am gasit in postul tau..oarecum, le-am tratat la comun. ce-i drept al tau ar fi cel mai linistit, iar la partea de executie dai linkuri catre „calai”. de aici si comentarea la comun, ca sa zic asa.
intre noi fie vorba nu cred ca e chiar cavaleresc sa pui in public ce ai vorbit cu o doamna la telefon, in particular, chiar daca ati discutat de acelasi subiect. dar e doar o parere.
cu orgoliul nu mai insist.
daca vreti sa aduceti bani mai multi la masa cred ca batista pe tambal nu e calea cea mai buna si nici „decapitarea fanariotilor”. desi hulita epoca respectiva a facut ceva bine la inceput si chiar a fost raul cel mai mic.
e curios, insa, ca batista ramine la locul ei pina stranuta cineva pt ca la cea mai mica adiere se sare la gat imediat.. e semn ca tremura degetul pe tragaci la multi dintre participanti.
bani mai multi la masa vin in momenutl in care au venit peste tot (in lume). urmeaza trendul extern. evident ca daca masa e plina de chiloti murdari e posibil sa nu mai fie loc si pt maldarele de bani..desi, de la un moment dat incolo, in functie de necesitati, chilotii murdari merg foarte bine cu maldarele de bani.
de articol mi-am dat cu parerea, mai mult nu prea ma mai bag pt ca as repeta, dar in expresii mai saracacioase, cam ce psun si altii.
cam atit.
spor tie si stilului tau!
@George : so true..
Intradevar este o piata a diletantilor, Bogdana fiind un reprezentant de seama a acestora, alaturi de Manafu, Voicu and so on…
Exista in Romania oameni care fac bani seriosi din online si in Romania insa ei nu vand display unor ageamii cu ajutorul unui vehicul media si nici social media sau alte gogorite predestinate parca pentru a fi vandute de ei..
V-o spune un om care a crescut o afacere mainstream (offline adica) de la 100k euro / an la la 1 mio euro / an , exclusiv din online si care a incercat cu destul de mare reticenta si minciunelele mai sus mentionate (bani aruncati pe geam desigur).
Asa ca nu mai faceti pe afectatii si rugati-va sa intarzie cat mai mult ziua cand clientul o sa stie ce vrea de la voi…
dilentantism in ograda lu’ Piticu21 : http://dl.dropbox.com/u/2719143/Screen%20shot%202011-05-12%20at%205.50.24%20PM.png
@Florin
Vezi tu aici e problema, lipsa obiectivismului si prezenta ipocriziei. Majoritate diletantilor cred ca nu despre ei este vorba si sunt chiar aia care se vaita. OTV, clasa politica au mai mult de 15 ani …
Nu contest existenta fenomenului si ma lasa rece, dar de ce sunt obligat sa-l aud din gura vinovatilor ?
Florin, scuza-ma ca intervin dar in situatia de fata am impresia ca rade ciob de oala sparta.
Sincer, compania la care te referi tu e probabil un SRL pe care isi desfasoara trupa activitatea juridica, hai sa nu exageram cu termenii. Sau chiar daca ai prin absurd, cativa angajati, e departe termenul companie de ce ai tu.
Cat despre profesionalism, imi pare rau sa iti spun dar compania ta HIQ nu prea imi dau seama ce face, ca muzica nu prea a mai facut in ultimii ani, in afara de hiturile de acum 7 ani, singurele pe care lumea mai empatizeaza la concerte. Dar probabil asta se intampla pentru ca HIQ a devenit firma, dintr-o trupa de muzica ce era odinioara.
In alta ordine de idei, tot legat de profesionalism, ma uit la eok.ro si nu rasare nimic profi de acolo, sincer, de la site pana la serviciu in sine, totul pare facut in fuga.
PS N-am nimic cu tine, chiar sunt brasovean si mai acum ceva ani va ascultam muzica, dar daca tot avem toti musca pe caciula, hai sa nu aruncam pisica de la unul la altul.
George: nu ?tiu cine e?ti ?i ce faci, a?a c? discu?ia este inegal?. ?i este off-topic, pentru c? remarcile mele r?mân în picioare, indiferent dac? ?ie î?i place produsul/serviciul pe care îl reprezint eu sau nu.
Drago?: am spus ’companie’ pentru a intra pe acela?i teren (în cazul în care cineva are impresia c? în muzic? nu sunt salaria?i, impozite, ROI, plan de afaceri, leasing, campanii de PR, departament de sales etc. la fel ca în orice alt? industrie). Revenind: comentariul meu r?mâne relevant, asta este impresia mea dup? 15 ani de business. ?i sunt sigur c? nu te-am dezam?git niciodat? când am lucrat pentru tine, a?a c? de ce te iei de mine?
PS: ’Bun? diminea?a’, ’Razna’ ?i ’Lose you’ sunt din 2007, 2008 respectiv 2009, ai gre?it-o cu aritmetica. Toate trei au fost no.1 în România, iar ’Lose You’ am licen?iat-o în 10 ??ri. Enough about me, let‘s talk about you :-)
@Florin Chiar daca ai leasing, PR, si tot ce ai zis tu mai sus, tot firma, SRL ramane. Compania e companie si firma e firma. Sper ca e evident, iar faptul ca ai tu o parere dupa 15 ani nu inseamna ca este si relevanta. N-am vazut compania HIQ in Forbes 500 ca sa imi dau seama de skill-urile tale de business. Cat despre muzica, mai nou aud de Inna peste hotare mai des decat despre HIQ si sincer Inna e Inna…adica nu se compara cu voi…ca vechime :)
Cat despre piesele alea, ma abin, cu riscul de a parea rautacios, si Guta a scos hitu-uri No 1 in perioada aia, iar faptul ca ai licentiat o piesa in 10 tari nu inseamna ca a facut mare branza.
Cat despre mine, stai linisit ca atat cat fac, fac foarte bine, insa daca nu ma stiu foarte successful nu urlu la altii ca sunt varza…
Partea cu lucratul pentru mine nu am inteles-o si legat de eOK ai uitat sa zici ceva :D
Altfel, noapte buna :)
Nu punem in discutie munca depusa, ati muncit mullt, felicitari, dar nu asta este subiectul. Vorbeam de dilentanti. Eu consider gresit ca tocmai tu sa remarci treaba asta. Desigur, subiectiv. Ba da, stii cine sunt : http://www.soulviasound.com
Altfel, mult succes !