Care sunt veniturile Evz.ro (si ale site-urilor publicatiilor Intact)
miercuri, mai 18th, 2011Later update: Claudiu Serban s-a referit la veniturile pe care siteul le-ar face daca ar taxa continutul, nu neaparat la veniturile din publicitate.
Nu cred în con?inutul online cu plat?“, spune îns? Claudiu ?erban, care apreciaz? c? site?ul evz.ro poate produce venituri anuale la nivelul de „zeci de mii de euro“, asem?n?tor cu cel realizat de site?urile publica?iilor Intact.
De aici, dintr-un material bun despre presa intre print, online si distributie. Interesant acel „poate” din declaratia lui Claudiu.
This entry was posted on miercuri, mai 18th, 2011 at 18:29 and is filed under Media. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
As remarca si declaratia lui Seres: „jurnalistul scrie materialul pentru print ?i, de obicei, n?are chef sau uit? s? o mai dea ?i pe site”. Chiar asa o fi? Nu vad de ce ar proceda astfel un ziarist.
A?a e cu majoritatea dinozaurilor din print. Nu se pot adapta. La print po?i da articolul cu 1 minut înainte de închiderea edi?iei. Nu te întreab? nimeni de nimic ce faci tu în tot timpul de pân? atunci. Cei mai mul?i î?i fac treburi personale, etc etc. În plus, pentru online, nu prea merge copy ?i paste din print. Trebuie text gândit seo, trebuie structur? diferit?, mesaj eventual diferit, împ?r?ire pe pagini, limbaj schimbat, cititorii de pe net sunt uneori destul de diferi?i de cei de print. Pe scurt, trebuie dou? articole diferite. ?i cine e dispus s? fac? a?a? Din deontologie profesional?? Ce glum? bun?.
Ce m? mir? pe mine, e faptul c? majoritatea juc?torilor de pe print nu s-au trezit nici m?car acum in ceasul al 12-lea ?i înc? ei o dau înainte cu printul ?i î?i concentreaz? aten?ia tot pe domeniul ?sta de muzeu. Nu e mai pu?in adev?rat, c? nici cump?r?torii de publicitate nu sunt mai breji, care parc? din iner?ie mai stau s? dea o gr?mad? de bani pe ni?te reclam? în print care ajunge s? fie v?zut? doar câteva mii de oameni pe edi?ie.
Ah, ?i, ce vroiam s? zic, dar am uitat, în online, nu mai ai un deadline, de cele mai multe ori, trebuie s? dai articolul rapid, înainte concuren?ei. Trebuie s? fii tot timpul pe faz?, s? nu o ratezi. Compar? asta cu confortul dat de deadline-ul din print pe care-l ?tii din timp.
Iar referitor la cele câteva zeci de mii de euro .. eu sper c? omul s-a referit la profit, c? venituri, sunt destul de multe site-uri care fac a?a ceva, f?r? s? aib? traficul ?i targetul unui site de ?tiri generalist.
George,
inca mai exista mentalitatea asta printre jurnalisti, considera ca ei sunt prea buni pentru a scrie pentru „un site”