ZF eLearning
vineri, iulie 8th, 2011Am lansat pe ZF.ro sectiunea de e-learning, pentru ca stim de la cei care au succes ca procesul de invatare este unul continuu, care nu se termina o data cu scoala. Ca nu te poti baza doar pe ceea ce ai acumulat in timpul scolii, pentru a reusi. Ca nici profesorii si nici parintii tai nu pot sti ce e cel mai bine pentru tine si ca nu ei sunt cei responsabili pentru succesul tau. Pentru ca stim ca educatia online va fi de viitor si noi vrem sa punem un picior in aceasta directie.
Prin aceasta sectiune Ziarul Financiar iti aduce cursuri in limba originala si la preturi preferentiale, direct de la Skillsoft, cel mai mare provider de cursuri on-line.
In plus, pentru companii avem si servicii de e-learning.
Ca de obicei, asteptam sugestii si pareri, aici pe blog, trebuie sa le multumesc lui Bogdan Secara si lui Adrian Calin pentru efortul depus in a pune online acest proiect.
This entry was posted on vineri, iulie 8th, 2011 at 13:55 and is filed under Internet, Personal. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Si eu imi plec capul si multumesc intregii echipe datorita careia acest proiect a prins viata – in ordine alfabetica: Adrian Calin, Ana Maria Ionescu, Andrei Dinu, Catalin Frasinescu, Catalin Zalog, Cristi Gheorghe, Dana Cozac, Dana Rotaru, Domnica Carciumaru, Flavia Meterez, Florentina Nica, George Potcovaru, George Mihalcea, Iulian Sirbu, Maria Apostol, Marian Andrei, Mihai Ghita, Mihai Petica, Orlando Nicoara, Raluca Gheorghita, Roxana Crisan si Stefan Paraschiv.
Salut Orlando, mul?umesc mult pentru post ?i pentru aprecieri, lumea trebuie s? ?tie c? f?r? tine nu ar fi fost posibil (a?a cum ar fi fost infinit mai greu s?-l faci f?r? mine ?i Bogdan… :-) ). Îi ?tiu pe cei de la SkillSoft de peste 10 ani ?i, ca s? î?i fac? lumea o idee, în 2000 vindeau cursuri online de aproximativ 4 milioane de dolari iar în 2010 au vândut de peste 300 de milioane de dolari ?i vor s? ajung? la un miliard în 2013. SkillSoft sunt cei mai mari pentru c? inoveaz? permanent, au cei mai buni oameni în e-learning cu care am lucrat vreodat? iar cursurilor lor sunt absolut fabuloase, to?i cei care au nevoie de asemenea cursuri ?i le parcurg sunt încânta?i de experien??.
Am lucrat senza?ional cu Bogdan de la care am înv??at o gr?mad? de lucruri ?i pentru care am tot respectul. A? vrea s? nu-i uit?m pe Mihai Ghi?? (care în fiecare noapte m? suporta pe mine ?i ideile mele… :-) ) ?i pe Dimitris Baltas (care a investit în vreme de criz? în e-learning ?i a avut încredere în echipa pe care o conduc iar rezultatele s-au v?zut).
Felicit?ri!
B?ie?i, validarea html-ului? :)
Excelent? ini?iativ?. Felicit?ri! Îns? am câteva intreb?ri:
1. De cine sunt scrise cursurile?
2. Pute?i s?-mi da?i câteva exemple de clien?i importan?i care au apelat la aceste cursuri?
3. Când vor exista variante ?i în limba român??
4. Dac? va exista ?i variant? în român?, în ce m?sur? vom vedea pe lâng? o traducere ?i o adaptare a contentului la pia?a local??
5. Dac? nu va exista varianta în român?, pute?i s?-mi spune?i trei motive pentru care a? alege aceste cursuri în dauna celor de aici, s? zicem:
http://hbr.org/harvardmanagementor
Salut Silviu,
O s?-?i r?spund eu.
1. De cine sunt scrise cursurile?
Cursurile sunt concepute de SkillSoft. Ini?ial, acum 12 ani erau dou? companii, una de training ?i una care concepea cursuri online, s-au unit ?i a rezultat SmartForce dup? care SkillSoft. SkillSoft este compania proprietar? a con?inutului.
2. Pute?i s?-mi da?i câteva exemple de clien?i importan?i care au apelat la aceste cursuri?
La nivel interna?ional po?i s? vezi aici o parte din clien?i: http://www.skillsoft.com/about/customers.asp, în România sunt clien?i SkillSoft: Vodafone, Credit Europe, Reader’s Digest, Unicredit Leasing, BCR, GDF Suez Energy România, Piraeus Bank, Cosmote, Germanos, Bancpost, BASS, Romtelecom, etc.
3. Când vor exista variante ?i în limba român??
La variantele în limba român? se lucreaz?, exist? deja 10 titluri localizate dar nu au fost puse în sistem, vor fi puse împreun? cu celelalte 29 la care se lucreaz? ?i care sper c? vor fi finalizate pân? la sfâr?itul anului.
4. Dac? va exista ?i variant? în român?, în ce m?sur? vom vedea pe lâng? o traducere ?i o adaptare a contentului la pia?a local??
Localizare înseamn? c? se încearc? o adaptare îns? vorbim totu?i de topicuri relativ generale ?i care sunt valabile ?i pentru studen?ii români dar repet, nu este traducerea cursurilor este o localizare.
5. Dac? nu va exista varianta în român?, pute?i s?-mi spune?i trei motive pentru care a? alege aceste cursuri în dauna celor de aici, s? zicem:
http://hbr.org/harvardmanagementor
Este o alegere personal?, SkillSoft ?i HBR sunt competitori, eu prefer SkillSoft pentru c? au mult mai multe cursuri, au Leadership Channel, Books 24×7 (care este cea mai mare colec?ie cu c?r?i electronice) ?i, mai pe scurt, SkillSoft sunt lideri mondiali ?i to?i ceilal?i competitori (inclusiv HBR) împreun? nu au con?inut cât are SkillSoft.
Oricum, pentru orice alte întreb?ri te rog s? ne contactezi ?i-?i promit c? o s? î?i r?spunde tuturor întreb?rilor.
Mersi de r?spunsuri. Dar ele ridic? noi intreb?ri :D
1. Vor exista ?i cursuri concepute în totalitate pe plan local?
2. Observ c? principalii clien?i sunt exact cei pe care-i b?nuiam ?i pe care-i sugera chiar structura cursurilor: multina?ionalele. E adev?rat, cu cât e mai mare compania, cu atât sunt mai ok cursurile generale. Invers, pe m?sur? ce cobori spre o companie mai mic?, nivelul de specificitate, mai ales a pie?ei locale e mai ridicat. ?i aici putem ajunge pân? la nivelul intreprinz?torului. Unde evident e nevoie cel mai mult de ni?te cursuri adaptate contextului. Când ve?i ajunge pân? la acest nivel?
3. Localizarea cursurilor (?i dac? am în?eles bine, asta înseamn? adaptarea la contextul local) de cine este f?cut??
4. Mi-ai dat doar argumente de nivel cantitativ. Calitativ ai?
5. Pre?urile au fost stabilite în func?ie de ce poate pia?a local? sau în func?ie de cheltuielile sau de pre?urile celor de la Skillsoft?
6. Observa c? te-ai referit la studen?i. Nu ?i se par un pic cam mari pre?urile pentru studen?i? Ve?i avea ?i pachete gata preg?tite pentru anumite categorii de clien?i? Cu o selec?ie de cursuri potrivite ?i la un pre? evident mai bun?
7. De asemenea, observ c? exist? un pre? standard pentru orice curs, indiferent de cât de lung sau de folositor e acesta, Se va p?stra acest lucru?
8. Exist? un feedback la cursurile voastre din partea clien?ilor pe care il pot vedea ?i eu, un poten?ial client?
9. ?i ultima intrebare: spune-mi ?i te rog, 5 cursuri din cele existente acum pe site, care au fost parcurse de echipa care a implementat acest proiect in România, tocmai, pentru a reu?i s?-l implementeze mai u?or ?i mai bine :)
Salut din nou, te rog s? vezi r?spunsurile mele printre întreb?rile tale.
1. Vor exista ?i cursuri concepute în totalitate pe plan local?
Nu vor exista cursuri concepute în totalitate de SkillSoft pentru România, nicio ?ar? nu are a?a ceva, cursurile sunt localizate în 19 limbi pân? acum (nu tot catalogul de cursuri, depinde de topicurile cerute). Nicio companie din România nu are, în acest moment, capacitatea financiar? ?i de resurse umane s? replice un business cum este cel al SkillSoft.
2. Observ c? principalii clien?i sunt exact cei pe care-i b?nuiam ?i pe care-i sugera chiar structura cursurilor: multina?ionalele. E adev?rat, cu cât e mai mare compania, cu atât sunt mai ok cursurile generale. Invers, pe m?sur? ce cobori spre o companie mai mic?, nivelul de specificitate, mai ales a pie?ei locale e mai ridicat. ?i aici putem ajunge pân? la nivelul intreprinz?torului. Unde evident e nevoie cel mai mult de ni?te cursuri adaptate contextului. Când ve?i ajunge pân? la acest nivel?
Îmi permit s? te contrazic aici pentru c? tocmai am prezentat ideea de e-learning pentru peste 1000 de manageri ?i proprietari de IMM-uri. Motivele pentru care multina?ionalele au mers pe ideea de e-learning este c? ele învestesc în training ?i au descoperit c? e-learningul nu este numai o solu?ie mult mai eficient? din punct de vedere al costurilor dar ?i c? le ofer? posibilitatea s? monitorizeze activitatea cursantului (aici este o discu?ie mai lung? pe care nu are sens s? o purt?m pe un blog dar m? po?i contacta pe mail dac? vrei detalii). Dac? discut?m despre IMM-uri eu vin cu o alt? întrebare: câ?i proprietari de companii cu mai pu?in de 150 de angaja?i ?tii tu c? au investit pân? acum cel pu?in un leu pentru preg?tirea angaja?ilor? Teoria ta nu este valabil? pentru c? am discutat cu ace?ti oameni ?i avem ?i statistici, mai pu?in de 5% au accesat cursuri pân? acum (de orice tip). A?adar, îmi permit s? trag concluzia c? nu e vorba de faptul c? IMM-urile au nevoie de preg?tire mult mai specific? ci c? doar nu au bani sau nu s-au gândit s? fac? training cu angaja?ii. Mai mult, cred c? IMM-urile au nevoie de traininguruile generale înainte de toate. SkillSoft are ?i matrice pentru IMM-uri iar în momentul în care aceste companii ne vor contacta le vom oferi solu?ii dedicate nevoilor lor.
3. Localizarea cursurilor (?i dac? am în?eles bine, asta înseamn? adaptarea la contextul local) de cine este f?cut??
Nu î?i pot da detalii aici pentru c? e vorba de anumite informa?ii sensibile. În acest proces sunt îns? implicate mai multe p?r?i iar SkillSoft urm?re?te atent tot acest proces. O s?-?i dau un am?nunt picant îns?, s-au ref?cut 3 cursuri dup? ce la verificare s-au g?sit formul?ri corecte dar care nu avea leg?tur? cu limbajul de business cu care sunt obi?nui?i managerii români (apropo de localizare versus traducere).
4. Mi-ai dat doar argumente de nivel cantitativ. Calitativ ai?
O s?-?i dau ni?te link-uri: http://www.skillsoft.com/about/press_room/press_releases/December_09_09_Satisfaction.asp, ?i te rog s? vezi aceste studii de caz: http://www.skillsoft.com/about/case_studies.asp?sort=case_study&order=descending
5. Pre?urile au fost stabilite în func?ie de ce poate pia?a local? sau în func?ie de cheltuielile sau de pre?urile celor de la Skillsoft?
skillSoft.zf.ro este singurul magazin de acest fel care are un statut special din partea SkillSoft. Pre?urile reprezint? suma mai multor elemente dar cel mai important criteriu a fost capacitatea de absorb?ie a pie?ei locale la un nivel pe are noi s?-l consider?m acceptabil.
6. Observa c? te-ai referit la studen?i. Nu ?i se par un pic cam mari pre?urile pentru studen?i? Ve?i avea ?i pachete gata preg?tite pentru anumite categorii de clien?i? Cu o selec?ie de cursuri potrivite ?i la un pre? evident mai bun?
M-am referit la studen?i ca ?i cursan?i, targetul nostru îl reprezint? angaja?ii care nu au avut acces la cursuri ?i vor s? se preg?teasc? singuri. În timp o s? ne gândim ?i la posibilitatea de a avea pachete speciale pe anumite perioade de timp.
7. De asemenea, observ c? exist? un pre? standard pentru orice curs, indiferent de cât de lung sau de folositor e acesta, Se va p?stra acest lucru?
Da
8. Exist? un feedback la cursurile voastre din partea clien?ilor pe care il pot vedea ?i eu, un poten?ial client?
Vezi, te rog, linkurile de la punctul 4 ?i filmule?ele de pe site cu p?rerile clien?ilor.
9. ?i ultima intrebare: spune-mi ?i te rog, 5 cursuri din cele existente acum pe site, care au fost parcurse de echipa care a implementat acest proiect in România, tocmai, pentru a reu?i s?-l implementeze mai u?or ?i mai bine :)
O s?-?i dau categoriile din planul meu de training: Project Management, Advanced Business Finance, Acconting 101, Crucial Skills for Tomorrow’s Managers, Giving Successful Presentations. În cel prive?te pe Bogdan Secar?, el a accesat foarte multe când a lucrat în Noua Zeeland? (el este un mare consumator de books 24×7). Am acces ?i la biblioteca books 24×7 ?i la toate resursele de acolo (?i le folosesc din plin). Echipa cu care lucrez eu este obiligat? s? fac? cursuri ?i ca s? fiu ?i mai precis o s?-?i transmit datele din raportul generat acum special pentru acest r?spuns: 12 cursan?i, 173 de cursuri.
O s? te rog s? încheiem aici discu?ia pe blog, î?i pot r?spunde oricând pe mail (adrian.calin@bluepoint-it.ro).
Toate bune,
Adrian
Mersi de r?spunsuri.
Legat de IMM-uri, sunt de acord c? acestea acord? un buget mult prea redus inv???rii continue. Sunt de acord ?i c? au nevoie de traininguri generale înainte de toate. De altfel sunt convins c? problema principal? e economiei române?ti este un management defectuos, în marea majoritate a lui foarte slab preg?tit. ÎNS?, ce am vrut s? spun, cel pu?in din ce am observat pân? acum din contactul meu cu zeci sau chiar sute de firme, este c? pe m?sur? se ce coboar? spre unitatea de baz?, intreprinz?torul, regulile economiei (cele pe care se bazeaz? ?imajoritatea trainingurilor) încep s? suporte muta?ii destul de … mioritice :) Sau altfel spus, cultura na?ional? se simte ?i mai bine la nivelul IMM-urilor. ?i practic vorbind, degeaba ajungi s? ai super cuno?tin?e din milioane de traininguri dac? nu ajungi s? în?elegi ?i s? ac?ionezi conform cutumelor locale. Iar asta conteaz? tot mai mult pe m?sur? ce cobori de la multina?ionale spre microintreprinderi. Dar cred c? m-ai în?eles ce am vrut s? zic. Acesta este aspectul care prin localizare nu este acoperit, dar cred c? îmi dai dreptate, este necesar. ?i un alt aspect, a fost cel legat de faptul c? nu am g?sit pe site traininguri destine intreprinz?torului. Special.
În final, îmi permit s? fac un mic comentariu legat de obligativitatea cursurilor. Cred c? ar fi trebuit un singur curs obligatoriu: cel legat de importan?a înv???rii continue. Dac? era bun, atunci nu mai era nevoie de nicio obligativitate, cursan?ii ar fi participat la restul cursurilor din ini?iativ? proprie :)
Salut Silviu,
R?spund pentru ultima dat? pentru c? discu?ia deviaz? spre dat cu p?rerea despre via?a economic? româneasc? la care eu nu sunt specialist (a?a cum nu sunt nici la agricultur?, fotbal sau politic?). Când vorbesc de obligativitate nu m? refer la obligativitatea înghi?irii unui medicament amar ci nevoia de a parcurge un program de training pe care eu îl consider necesar pentru cei din echip? (e vorba de ceea ce vreau eu de la echip? ?i planul de dezvoltarea a acesteia, vreau s? fie într-un anumit fel ?i caut s? dezvolt acele aptitudini de care eu am nevoie pentru o eficien?? mai mare). Din cele 173 de cursuri doar o mic? parte au fost din cele „obligatorii” celelalte au fost parcurse f?r? vreun „impuls”.
Acestea fiind spuse î?i mul?umesc pentru conversa?ie.
Mult succes cu proiectul! O initiativa laudabila! Arata bine si pag. web. Felicitari!
Multumim Flavia inca o data!
20 sept 2011- 10 oct 2012. Dupa un an, am dori sa ne spuneti si noua ce s-a mai intamplat? Cifre, directii, etc.
Sub asteptari. Dar e o directie in care continuam sa investim
Este adev?rat, este sub a?tept?ri, din p?cate dar dup? ce tragem linie putem s? tragem ni?te concluzii care ne vor ajuta foarte mult. Cu ajutorul prietenilor de la ZF sper s? relans?m în curând aceste proiect.
[…] Continuarea fireasca a ceea ce am inceput acum 2 ani, un proiect pilot la vremea […]