Piata de publicitate online din .ro in scadere
miercuri, octombrie 5th, 2011Si a venit comunicatul cu datele despre piata de publicitate online din .ro:
Minus 13% versus semestrul al doilea 2010 si o crestere de 4% versus semestrul 1 al lui 2010, comunicatul de presa mai jos:
Bucuresti, 5 octombrie 2011: Conform rezultatelor studiului IAB Romania si PwC Romania, anuntate astazi, incasarile din publicitatea online pe primul semestru al anului in curs au crescut cu 4% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cu toate acestea piata de publicitate online din Romania a demarat anul inregistrand o scadere de 13% fata de semestrul anterior pe aceeasi baza comparabila.
In primul semestru din 2011 volumul pietei de publicitate online a atins cifra de 43,7 milioane de lei (peste 10 milioane de euro). Domeniile Financiar, Telecom si Auto continua sa detina suprematia in topul celor mai mari investitori in publicitatea online, urmate la o distanta semnificativa de Food, Drinks, Entertainment & Media, Comert Electronic si Cosmetice.
Incepand cu anul acesta s-au alaturat studiului 4 noi participanti, ridicand numarul site-urilor reprezentante la peste 1400 de site-uri romanesti. Pentru a putea compara pe acceasi baza, s-a introdus un nou indicator care face posibila compararea situatiei pietei analizand aceeasi baza de participanti. In acest fel se asigura atat o mai mare relevanta a datelor furnizate prin inglobarea in studiu a cat mai multi participanti, cat si rigurozitatea comparatiilor semestriale.
Studiul derulat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers structureaza investitiile in publicitatea online din Romania in functie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum si in functie de lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalitatii. Prima editie ROADS din 2011 a analizat primul semestru al anului in curs, furnizand analize comparative complete intre primele semestre din cei 4 ani de derulare a studiului (2007, 2008, 2009 si 2010). La aceasta editie au participat 22 de companii.
This entry was posted on miercuri, octombrie 5th, 2011 at 09:54 and is filed under Internet, Media. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Totusi 10 milioane de euro este o suma mica in comparatie cu alte tari din Europa.
Dar probabil si banii pe la noi sunt mai putini
Site-urile mari nu par sa aiba mai putine reclame.
Sa inteleg ca cpm-ul s-a dus drastic in jos?
Mircea, cere si tu o oferta :)
Salut, in conferinta IAB au fost alte cifre…(desi prezentate foarte rapid :) ) – cea mai notabila diferenta ar fi cea legata de S2 2010 vs S1 2011 – scaderea ar fi mai mica, de doar 0,6%, conform graficelor prezentate de IAB.
De ce nu pot sa numesc o singura firma care isi face publicitate pe internet? A, da, am addblock-ul activat….
Mi a placut esti un om sincer!
@orlando n-am termen de comparatie, n-am cerut nici anul trecut :D
În toate analizele serioase o compara?ie T2 versus T1 este imposibil?. Trimestrul 4 cuprinde luna decembrie, pentru unii sunt afaceri cât tot restul anului la un loc. Pentru magazinele online de exemplu. Sincer cred c? a?a se întâmpl? ?i în zona de publicitate online.
Compara?ia cu T1 din 2010 este relevant? pentru industrie.
Dan, corect, in mod normal se analizeaza perioade similare, la ROADS insa, pana acum, s-a analizat (si) vs semestrul precedent
[…] daca IAB Romania si PricewaterhouseCoopers anunta un lucru masurat cu ajutorul a 22 de companii (43,7 milioane de lei (peste 10 milioane de euro) in prima jumatate a lui 2011), Divizia B va considera in continuare ca Divizia A e posibil sa se hazardeze putin derapand cu […]
Piata online din Romania este mica in comparatie cu cea de afara din cateva motive:
1.rata de penetrare a online-ului.
2. sunt multi clienti de publicitate care cumpara la CPC si CPL pe afara majoritatea campaniilor se fac la CPM (cum sa fie profitabil online-ul cand se vinde CPC cu 0,085eurocenti)
3. lipsa de creativitate a campaniilor….nimic special toate sunt la fel cu toate ca au aparut variante ca Iblaster (eu am vazut foarte putine campanii pe Iblaster)
4. Bannere foarte intruzive (fara limitare de frecventa per ip) am intrat si eu pe cateva site-uri din grupul pro si bubuie cu interstitial si floating-uri
Astea sunt doar cateva motive pentru care eu cred ca piata online din Romania este mica si inca mai are multe de invatat.