Trei cu trei despre jurnalisti, online, presa si succes
duminică, ianuarie 8th, 20121. Despre jurnali?ti ?i curve – blog Mihai Mateas
2. Enrique Meneses, istoria vie a presei, de la pan? la iPad ?i Twitter: “Face?i-v? un blog, nu un CV” – blog Mihai Mateas
3. Despre sinuciderea ziarului tip?rit – blog Mihai Mateas
Ca o completare pentru cei care se gandesc sa plece pe cont propriu si sa incerce online-ul:
1. Daca esti un nume, un „brand”, o autoritate in offline e foarte probabil sa ai succes si online. Publicul te urmeaza iar articolele „bune” se viralizeaza repede. Daca esuezi cel mai probabil te-ai „chinuit” rau sa ajungi la starea asta sau nu ti-ai gasit partenerii potriviti pe partea tehnica si monetizare.
2. Daca lucrezi pentru un brand de succes din publishing e foarte posibil ca reputatia brandului sa ti se transmita (Sunt X de la publicatia Y) ceea ce inseamna ca ai sanse mari sa ai succes/trafic pe articolele tale cat timp esti sub umbrela brandului. Nu te imbata insa cu apa rece, daca nu esti acel „nume” de la punctul 1 iti va fi greu sa ai succes de unul singur. Daca vei esua, cel mai probabil se va intampla pentru ca nu ai muncit suficient de mult + piata in care activezi e mult mai complexa decat ai crezut tu (da, activezi pe o piata in care incerci sa-ti vinzi marfa, lucru pe care incearca sa-l faca si altii, inclusiv fostul tau angajator).
3. Daca nici nu esti un „nume” si nici nu ai lucrat pentru un brand de succes sansele sa esuezi de unul singur sunt mari. Selectia naturala functioneaza si in acest mediu numit online, ba chiar vei avea parte de o concurenta mult mai dura decat in mediul offline in care ai activat confortabil. Trebuie sa muncesti mult. De fapt trebuie sa muncesti mult mai mult decat in perioada in care erai angajat. De fapt trebuie sa muncesti aproape non stop, de cand te trezesti pana cand adormi.
Succes = generarea unui trafic suficient de mare astfel incat veniturile rezultate din monetizarea blogului sa fie mai mari decat salariul primit cand erai angajat.
This entry was posted on duminică, ianuarie 8th, 2012 at 21:52 and is filed under Discutii, Internet. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
E un soi de moarte anun?at? în cronici care face ca triste?ea s? pluteasc? în aer: http://www.carminix.ro/o-tristete/
Poate c? presa (scris?) din România va g?si în aceast? criz? puterea de a se reinventa. (Nu ?tiu îns? câ?i dintre „presari” vor supravie?ui încerc?rii.)
Mai exista si categoria celor care pornesc pe cont propriu pentru a putea fi afiliati la un brand mai apoi
Dan,
nu toti vor gasi calea reinventarii, sper ca noi sa fim insa printre cei care o vor face :)
Anca,
Da, corect