Starea natiunii

Cel mai mic discount e XX iar cel mai mic CPM e Y.YY, nu pot merge la client cu acest pret.

I-am inteles punctul de vedere si am incheiat discutia ramanand prieteni, noi refuzand sa vindem la pretul din plan, omul din agentie scotandu-ne siteurile din mix. Pretul nostru era dublu fata de cel mai mare CPM din plan, iar bugetul era undeva sub 5000 euro.

Sunteti cei mai scumpi, toti ceilalti ne dau preturile astea„, mesajul asta il aud zilnic, de doi ani si il inteleg, chiar suntem. Omul din agentie e fortat sa dea cel mai bun deal posibil clientului pentru ca altfel risca sa se trezeasca bagat in pitch. Asa ca, spre deosebire de altii, nu pot da vina pe ei.

Insa daca stau sa-i ascult pe ceilalti playeri din piata, toti sunt „fecioare” si ne banuiesc pe noi (de fapt pe mine) de ocultism si farmece, nimeni nu da discounturi +90%, nimeni nu vinde CPC pe format de display (ok, o face Ringier, dar macar ei au spus de la inceput ca asa vor proceda).

Asa ca noi „pierdem/refuzam” zilnic cateva mii de euro dar in acelasi timp avem clienti carora le vindem cu 20% discount fata de rate card sau clienti directi care investesc intr-un an, in siteurile noastre, un buget mai mare decat luam de la toti clientii unei agentii media de top.

In tot acest timp Alex ne da lectii despre cum se face continut de calitate. „Norocul” lui ca a venit primavara si sunt zen.

Sursa foto

P.S. Din cand in cand mai primim si mailuri din astea: „Am cateva intrebari pt Clientul X si ce merge la voi cu siguranta merge la toata lumea :)”

10 Comentarii
  1. mihai spune:

    Hai ma, si voi sunteti cei mai scumpi? Cum vine asta? ;)))

  2. orlando spune:

    Ia sa vedem cine se mai inscrie :)

  3. Nu m? în?elege gre?it, nu era vorba exclusiv despre voi, ci despre pia??, în general. Uite, o s? fac un update cu exemple despre Antene ?i GSP ?i whatever. În?eleg ideea de cross, dar se exagereaz? cu trollingul. Pur ?i simplu, mi-a fost cel mai la îndemîn? exemplu.

  4. Mai ?tiu eu pe unii care sunt acuza?i c? ar fi, citez, „inuman de scumpi” ?i care ofer? în cazuri exceptionale reduceri de un absurd 15%-20%.

    Te cred legat de acuza?iile de ocultism ?i plusez cu oameni purt?tori de ?or?ule?e ?i favoritul meu personal, extratere?trii :)

    E bine s?-?i p?strezi starea de Zen, mai ales c? e neproductiv s? strici starea de calm pe o asemenea vreme frumoas?. Clien?ii vin ?i pleac?, la fel si bugetele – îi aranj?m ?i servim cum ?tim mai bine, nu e un scop divin în sine.

    Tot ce ne r?mâne în final e coloana ?i satisfac?ia lucrului foarte bine f?cut. Filozofia asta a sc?pat mul?i „publicitari” de droguri u?oare ?i psiholog :)

  5. neagrigore spune:

    Dar vreau ?i eu s? în?eleg. Dac? Gîndul a trecut în online, asta înseamn? c? ar trebui s? fie ferit de fetele morgana ale tabloidiz?rii, nu? C? nu mai trebuie s? dea socoteal? pentru rating f?cut la u?a cortului.

    De ce încearc? s? copieze ziarele care au r?mas cu edi?ia tip?rit? de coad?? ?i eu am sperat c? dac? nu mai este presiunea vînz?rii de scandal pe hîrtie, am putea vedea ?i altceva.

  6. orlando spune:

    neagrigore,

    Pentru trafic, asta ar fi raspunsul scurt. Daca ar fi sa detaliem ar fi mult de discutat.

  7. neagrigore spune:

    Sper c? folose?te la ceva traficul ?la, pentru c? de unde stau eu nu se vede foarte bine. Nici traficul, da nici Gîndul.

  8. orlando spune:

    Ce nu se vede bine? Uita-te pe prima pagina de la Gandul, cate materiale ti se par de tabloid?

  9. neagrigore spune:

    Probabil c? a vorbit gura înaintea capului, dar am s? m? uit atent în urm?toarele zile. Primesc newsletterul pe mail ?i observasem în ultima s?pt?mîn? un num?r mai mare de subiecte de tip tabloid. My bad.

  10. […] 5. Desi dus in extrem slide-ul exemplifica bine ceea ce spuneam aici […]

Lasa un comentariu