Piata de publicitate din SUA: $31 miliarde, Google are +50%
joi, aprilie 19th, 2012IAB a anuntat datele pentru piata de publicitate online din SUA, 31 miliarde USD, in crestere cu 22%!!! fata de 2010. Cresterea vine din search, 27% adica $14.8 miliarde, si display, 35%!!! adica $11.1 miliarde. Procentual cresterea cea mai mare o are mobile-ul, 149% dar doar $1.6 miliarde in timp ce publicitatea video a atins $1.8 miliarde.
Google a avut in 2011 venituri totale de $37.9 miliarde din care advertisingul reprezinta $36.5 miliarde. Cam 52-54% sunt generate international ceea ce inseamna ca in SUA, Google a generat in jur de 16 miliarde USD. Adica, matematic :), peste 50% din piata.
This entry was posted on joi, aprilie 19th, 2012 at 06:30 and is filed under Internet, Media. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
in romania are peste 50% de cativa ani :)
nu cred, nu are 50% nici azi
pe ce considerente te bazezi?
pe informatie si matematica, au in jur de 8-9 mil euro/an, piata, cu tot cu ei si facebook si long tail, e undeva peste 30 mil euro, 50% din piata inseamna minim 15 mil.
parerea mea este ca numai google a avut in 2011 usor peste 30 mil. euro, iar facebook in jur de 5…
nu am date sa te contrazic
Si eu cred ca e mai mult de 10 milioane, dar evident nu exista date pentru asa ceva, Aurora, poti sa ne spui sursa informatiei pentru cele peste 30 de milioane euro?
Altfel, as inclina sa cred ca cifra reala este undeva pe la mijloc. Orlando, piata de publicitate din Romania in 2011 sare bine de 30 de milioane, chit ca asta iti afecteaza tie cota de piata. Cresterea alocarii bugetelor spre site-urile internationale e o realitate care ne afecteaza de cativa ani piata publishingului local, dar asta e viata. Romanii nu citesc doar site-uri romanesti.
Doru, sursa este un calcul matematic :)
In Romania foarte multi investesc in adwords peste 10k euro/luna, asta inseamna 120k euro/an, la prima strigare imi vin in minte peste 20 de clienti care au astfel de bugete doar pentru adwords ( insa cu siguranta sunt mai multi).. asta inseamna app 2.5 mil.euro /an.
Acesti clienti nu sunt clienti de agentie, daca-i punem si pe cei de agentie unde adwords are un share de minim 40%, plecand de la totalul pietei, am putea sa estimam si aici app 7 mil. euro/an, din start avem 9.5 milioane euro / an.
datele de mai sus reprezinta cifre minime.
putem sa mai punem si clientii internationali care vizeaza piata din Romania, iar principalul canal este tot adwords…
Apoi sunt bugetele rulate prin agentii specializate in search, probabil ajungem si aici la cateva milioane /an .. si clar sa nu uitam de clientii medii si mici care sunt in numar foarte mare. Ca si buget as incadra un client mediu pe undeva intre 2-5k euro/luna …si clientii mici, cei cu bugete de sub 2k/euro/luna…