$100 milioane vs $5 miliarde
vineri, noiembrie 30th, 2012Google: 100 milioane USD investiti in continut pentru YouTube
TimeWarner: 5 miliarde USD investiti in continut
Guess who will have better numbers at the end? :)
But Bewkes’s most salient remark about original content was a reference to YouTube, which is now investing $100 million a year in original content.
When Google announced that number, the tech industry gawped: $100 million! On content!
And tech industry pundits heralded the announcement as the latest nail in the coffin of TV.
Bewkes, however, put this number into perspective.
This year alone, he pointed out, Time Warner will spend $5 billion on content.
In other words, YouTube, welcome to the kiddie table.
This entry was posted on vineri, noiembrie 30th, 2012 at 08:55 and is filed under Media. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Poate vom vedea youtubeul investind in filme sau seriale facute cu buget redus (dar nu neaparat proaste). De fapt, eu sa fiu un producator de filme independent chiar m-as duce la youtube cu un scenariu. Exclusiv pe youtube cu subtitrari, tot tacamul. Reclame la inceput si o singura data la mijloc, 3 calupuri, targetate pe tari.
Industria cinematografica s-a democratizat suficient de mult pentru aparitia calitativa a acestor proiecte independente.
Oricum, daca pirateria nu exista ca variabila, continutul TimeWarner era nu de 50 ori mai valoros, de 100 ori. Intrebarea care se pune, cat produce izolat si procentual, contentul in care google a investit 100 mil. Exclus orice alt content venit din partea userilor. S-ar putea sa produca mai putin, procentual decat continutul TimeWarner.
$150M a fost prima investitie iar pe la inceputul lui august au mai suplimentat cu $200M pentru Originals. Nu c-ar face vreo diferenta in comparatia ta, da’ macar ne apropiem de 10% :)
corect, a de fapt o reducere a investitiei :)
Youtube inca mai face destul de mult de pe urma celor care fac content „for free”, dar si acolo au aparut alte site-uri care incep sa le taie din profit: vimeo a ajuns favoritul celor din partea „indie” a filmelor, twitch e destul de important pentru cei din industria de gaming, Justin.tv a dus la reducerea vlog-urilor de pe youtube, si asa mai departe(mai sunt destule, dar nu pun atat de multa presiune pe youtube ca astea).
E destul de evident ca trebuie sa inceapa sa investeasca din ce in ce mai mult pentru crearea de content si 150M e un inceput la fel de bun ca oricare altul. Doar ca o sa aiba concurenta serioasa, in special din partea lui TimeWarner, pentru ca Bewkes pare chiar dispus sa inoveze in media, adica nu mai ai mentalitatea aia de „dinozaur media” care i-a impiedicat pe mare parte sa intre in video-on-demand si alte tehnologii asemanatoare.
Dar desigur, de $150M poti sa faci destule „cat videos” pentru urmatorii 10 ani. :))