Sase despre cumpararea GSP de catre Ringier
sâmbătă, septembrie 7th, 2013Aparut doar ca un zvon „oficial” ieri, o data cu publicarea in PaginaDeMedia, posibila achizitie a Gazetei Sporturilor de catre Ringier e vehiculata de mai bine de o luna pe la colturi. Eu cred ca se va intampla, iar mai jos am listat care ar fi motivele pentru care aceasta tranzactie poate avea loc:
1. Ringier isi completeaza portofoliul cu o publicatie de sport, au mai incercat si in trecut, de doua ori, de data asta asta ar trebui sa le iasa.
2. Chiar daca apartinea de Intact, Gsp-ul a fost dintotdeauna independent (dintotdeauna = de cand a venit echipa Tolontan/Ioanitoaia), iar o data cu scaderea interesului celor de la Intact pentru print le-ar fi fost foarte greu sa ramana singuri, izolati, intr-o piata care scade de la minut la minut. Sinergiile cu Ringier pe departamentele de suport (hr, financiar, distributie, marketing) sunt evidente.
3. Atat Libertatea (cash cow-ul Ringier) cat si Gazeta au o politica agresiva de inserturi in print, Ringier si-a dezvoltat un departament puternic de distributie, iar achizitia Gsp le-ar intari zona de distributie (slabita dupa plecarea Sanoma catre Bursa Burda :)), le-ar creste cota de piata pe circulatie si le-ar intari pozitia in negociarea cu wholesalerii sau retailerii de print.
4. Cei +200k unici/zi si +2 mil unici/luna ai Gsp-ului vor intari pozitia Ringier si in online, „elvetienii” devenind al treilea player (dupa Protv si Mediafax Group), depasind Intactul si grupul Adevarul/Click.
5. Voiculescu scapa de Tolontan si Tolontan scapa de Voiculescu.
6. Cei doi manageri care conduc acum Ringier si GSP, Mihnea Vasiliu si Catalin Tolontan, au mai lucrat impreuna in Mediapro.
This entry was posted on sâmbătă, septembrie 7th, 2013 at 08:38 and is filed under Media. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
plus, Intact a cump?rat Gazeta Sporturilor de la Ringier. :)
Ar fi interesant sa aflam la un moment dat si sumele reale care se platesc intre playeri.
La cat de praf e distributia de presa tiparita in Romania, chiar crezi ca 1000 de exemplare pe zi in plus la nivel national mai poate aduce ceva la masa negocierilor cu retailerii de print?
Mai degraba au sinergie pe zona de tipografie.
Da, din motive de inserturi –> valoare mare per exemplar, conteaza.
daca se aude pe la colturi cel mai probabil sa se intample.
consolidarea pietei de online cred ca era de punctat si implicatiile care vin la pachet :)
sanatate
Orlando – Sanoma pleaca la Burda nu la Bursa :))
In rest ai perfecta dreptate cu ce ai spus :D
Multumesc, BP :)
bah, cand o sa sscapam de titlurile bomabastice din gandul si mediafaz si zf si tot ce tine de voi o sa fie minunat. este cel mai cretin mod de a va promova articolele de rahat in care nu scrieti nimic. si repet, tu te dai asa finut si cult pe blog. tristule.
Tristul de mine ti-ar recomanda sa-ti cauti alte surse de informare daca esti nemultumit. Finutul din mine ti-ar spune ca apreciem feedback-ul si ne straduim sa oferim informatii credibile si utile pentru publicul nostru.
GSP este un brand bun cu o prezenta digitala buna. Deci achizitia mi se pare OK. Mai putin OK mi se pare miscarea lui Burda de a prelua publicatiile Sanoma in Romania. Probabil ca au luat aproape pe nimic avand in vedere problemele majore care sunt la Sanoma la nivel international. Astazi in Olanda, Sanoma a anuntat concedieri masive (http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/21906909/__Massaontslag_bij_Sanoma__.html).
Presa scrisa are cantecul de lebada, urmeaza TV-ul. Mediapro s-a miscat foarte bine si a reusit sa stea foarte bine cu digitalul. CME se misca bine pe partea de digital si cred ca a investit la timp. Din pacate insa INTACT, si alte trusturi nu investesc prea mult si o sa traiasca in 2-3 ani panica pe care o traiesc acum trusturile de presa scrisa. Sa vad eu cum o sa concureze INTACT cu un Google TV, Facebook TV sau mai greu… cu Youtuberi celebri. Baiatul meu (13 ani) nu se uita aproape de loc la TV. In schimb urmareste vreo 10 youtuberi care au audiente care bat cu usurinta audienta lui Gadea la Antena 3.