Microsoft Office pe iPad
vineri, martie 28th, 2014De ieri Office-ul de la Microsoft e disponibil pentru iPad, mi se pare un semnal clar ca noul management „se duce” acolo unde sunt userii, unde e piata si ca Microsoft iese la joc pe alte reguli decat cele cu care ne-am obisnuit in epoca Ballmer. De urmarit.
This entry was posted on vineri, martie 28th, 2014 at 07:50 and is filed under business. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
8 Comentarii
Lasa un comentariu
?i Office for Mac?
Alex, e deja disponibil dar cred ca cei de la Microsoft au facut misto de Apple cand l-au facut. E in ton cu celelalte produse Apple: foarte usor de folosit pentru simplul fapt ca are cam 4-5 functionalitati si atat, daca vrei sa faci mai multe poti sa uiti sau sa treci pe Windows :)
Si nu, iWork nu este deloc o alternativa. E si mai retarded proof adica. Poti face nimic cu el mai departe de chestii pe care le puteai face si in Wordperfect sau Excel 95.
Revenind la topic, cred ca nici nu prea aveau alta solutie tinand cont ca Google a luat Quickoffice si-l ofera gratuit plus exista alte solutii gratuite ce isi fac treaba foarte bine (Kingsoft office de exemplu)
Un diferentiator pentru mine ar fi fost sa ofere Visio si Microsoft Project dar alea le tin doar pentru Windows dar sa fim seriosi, ce target ar avea? Plus costa licentele alea costa cat un avans de Logan.
Consider ca Microsoft a avut unul dintre cele mai bune aproachuri sa se focuseze pe piata corporate ce are o intertie foarte mare deci iti ofera o siguranta mare. Pe consumer sunt trenduri ce vin si mai ales trec. Ca asa-i cu moda si cu oamenii ce se plictisesc repede.
Poti sa te uiti la release-ul asta si ca un fel de „sugar on top” pentru clientii care au Office365. Daca vezi bine in release notes: cu aplicatiile astea nu poti decat sa deschizi documentele ca read-only, ca sa editezi si sa creezi ai nevoie de subscription la Office365.
Tot corporate-based a ramas si va ramane Microsoft, pentru ca de acolo vine o foarte mare parte din profit.
@Iulian, @Alex: Office for Mac e chiar super ok. Are toate functiile, nu vad sa lipseasca ceva.
@ratonbox: subscription-ul de la Office365 mi se pare super deal pt. companiile mici. Ma costa o licenta pt. toata suita Office 12 euro pe luna. N-am nicio afiliere cu MS, dar cred ca incep sa faca o treaba buna pe consumer.
Cred ca motivul este putin diferit. Oamenii nu cumpara sistemul de operare (MacOS, iOS, Windows, Android), ci o aplicatii / solutii (hardware, software – aplicatii de care au nevoie). Sistemul de operare a devenit ‘utility’. Windows a pierdut foarte mult din marketshare, iar Office este principala sursa de venit si profit Microsoft de cel putin 5-6 ani. Daca Office nu este disponibil pe alte platforme, vor aparea si se vor maturiza alte solutii, ceea ce va duce la erodarea de marketshare si venit Office (similar cu ce s-a intamplat cu Windows). E o miscare defensiva, prin care sunt mentinute sansele ca Office sa ramana platforma de ‘productivity’ dominanta si se reduce oxigenul pentru potentiala concurenta.
[…] a anuntat in urma cu 2 zile lansarea pachetului Office pentru iPad (via), in aceeasi zi petrecandu-se si Office for Mobile, aplicatie disponibila pentru iPhone. Ambele […]
E prea devreme, cred ca e tot miscarea lui Ballmer asta. S-a nimerit sa fie cel nou care ajunge sa o puna in aplicare.
@Sergiu: mie imi lipsesc niste chestii de layere si transparente ce pe Windows exista plus referinte cross spre documente externe. Mi-am instalat Parallels si platit alte licente ca sa-mi pot face treaba. De aia ziceam ca depinde ce faci in el. Functiile basic evident ca le are :)
Una dintre cele mai dureroase e ca in Outlookul de Mac nu am optiunea sa inserez un tabel. Trebuie sa ii dau paste din alta parte ca sa-l am acolo. In schimb am optiunea de „background picture” mare de tot de parca ar mai folosi cineva asta din 2000 pana acum :)
Dependenta de produse Office e mare. Pe Visio si MS Project nu ai alternative. Exista surogate dar cand le trimiti intr-un mediu corporate ce e 95% Office only apar diverse probleme de compatibilitati asa ca tinand cont ca ei sunt clientii te adaptezi lor si folosesti aceleasi tooluri. Degeaba exista Project Libre sau MERLIN.