Am relansat Zooland.ro

Saptamana trecuta am pus online noua versiune pentru Zooland, deocamdata partea de content si anunturi, urmeaza sa adaugam Comunitatea si eCommerce. Orice feedback e apreciat.

15 Comentarii
  1. Ciprian spune:

    Dragut si curat, felicitari! Singurul lucru la care as avea de comentat este organizarea continutului gen „Pinterest”. Genul acesta de listare este dificil de urmarit si nu are un focus clar pe zone.

  2. Iulia spune:

    Arata foarte bine site-ul. E facut intern?
    Parca e prea frumos pentru .ro

    Oricum Felicitari Designerilor si Programatorilor !!!
    Chiar am fost surprinsa de frumusetea site-ului.

    Cat despre ce a zis Ciprian, continutul nu e „Pinterest”, e mai mult bazat pe Masonry si am vazut foarte multe site-uri de content in ultima perioada care o folosesc cu succes. (Mashable tot card system foloseste).

    Daca nu ma insel, Ciprian e designer si se bate cu OCD-ul. Sunt curios daca pe Medium face focus. O fi de la obiectiv

    Felicitari inca o data.

  3. Dragos spune:

    Iulia, draga

    Masonry e un concept, Pinterest un exemplu de aplicare a acestui concept. Nu exista mai putin Pinterest si mai mult Masonry.

    In al doilea rand exista o diferenta intre site-uri care prezinta content in card view si card view organizat dupa sistemul Masonry, poti organiza sistemul de card view si in alt format. DIn punctul meu de vedere, si cred ca stiu ce zic, Mashable nu e pe structura de Masonry din moment ce nu tot contentul e dispus in functie de spatiul vertical. Ca sa nu mai zic ca la ei logica e alta, nu tot spatiu site-ului e umplut de acelasi GEN de content, asa cum e conceptul Mansonry, ei dimpotriva au content DIFERIT dispus pe coloane verticale diferentiate.

    Medium e chiar alta mancare de peste, Ciprian are toata dreptate cand zice ca e dificil de urmarit contentul pe actualul zooland, diferenta e ca nu stie ca in viitor o sa apara si celelalte sectiuni pe coloane, situatie in care dispunerea asta o sa faca mai mult sens.

    Felicitari si tie pentru raspuns, data viitoare poate iti iese mai bine :)

  4. neagrigore spune:

    Dac? tot suntem la capitolul OCD, de ce zona de share este în partea de sus a articolului? N-ar fi mai u?or de sharuit dup? ce am terminat de citit? De restul nu comentez, pentru c? a? spune tîmpenii de amator.

  5. orlando spune:

    neagrigore,

    Buna observatia dar, si aici vorbesc in calitate de cititor, cam asa e pe toate siteurile externe, in partea de sus. Si da, spune-ne tot, apreciem orice „tampenie” constructiva :)

  6. orlando spune:

    Iulia,

    Da, e desenat de Orbital.ro si programat inhouse, multumim pentru aprecieri.

  7. neagrigore spune:

    Acum am observat c? exist? share ?i jos, my bad. Cred c? nu l-am v?zut din prima. ?i dac? tot ?omez, what grinds my gears:
    – autorul nu are link pentru a vedea mai multe articole scrise de el
    – fotografia aia din titlu îmi ia ochii ?i nu mai ?tiu ce titlu am citit
    – fontul mi se pare ilizibil, dar acum citesc Kahneman ?i sunt tocmai la capitolul în care poveste?te despre Strain and Effort ?i asociaz? fontul ilizibil cu performan?ele în citire, deci, s-ar putea s? fie util. Eu personal sunt fan la fonturi mai mari ?i mai ?erif, dar cum nu sunt specialist, m? opresc aici
    – articolele similare nu fac parte din unitatea titlu + articol + comentarii, care în opinia mea, reprezint? contentul pe care-l administreaz? un CMS, stau fix între articolul pe care tocmai l-am citit ?i comentarii, îmi atrage un alt articol aten?ia ?i nu mai comentez
    – backgroundul ?la #3E3F40 de la adresa de email st? ca un piron în ochi
    – pe prima pagin?, nu v?d tweets by zooland.ro. Dac? tot nu e nici un tweet, mai bine e pus dup? primele x tweet-uri

  8. orlando spune:

    Asa, multumim :)

  9. Radu spune:

    Dragos & Iulia,

    Masonry e o librarie javascript de aranjare pe grid a layout-ului. Card system e altceva si nu vreau sa intru in discutia asta.

    Dispunerea pe coloane a content-ului despre care zicea si Dragos la final, a fost conceputa altfel de mine in design-ul initial.

    Sunt multe chestii care pot fi imbunatatite, o parte dintre ele regasindu-se si in comenturile lui Ciprian & Neagrigore.

    Dar overall mi se pare un site bun.
    Felicitari Madalinei & echipei Orbital.

  10. Dragos spune:

    @Radu

    O fi librarie de js, nu te contrazice nimeni, dar asta e doar aplicabilitatea. In spate ramane un concept, mai ales ca a plecat dupa o metoda folosita in constructii. Deci Masonry e un concept care manipuleaza card-uri informationale. Care la randul lor pot fi de mai multe tipuri. La masonry cele mai ok sunt multimedia, ca cele cu content sunt greu de urmarit.

    Card system (daca exista definit cumva exact asa) nu e altceva, e un concept mai larg care cuprinde doua directii, formatul cardului si manipularea dispunerii. Masonry se ocupa de a doua.

    Sa nu facem confuzie intre card view si scroll view ca mecanica pentru touch devices, ca acolo e alta mancare de peste. Desi, le-a combinat FB si acolo si a scos ceva bun :)

    PS Altfel e foarte misto site-ul, mai ales ca am vazut si versiunea initiala, adica aia care o sa fie finala dupa ce se adauga sectiunile noi.

  11. Ciprian spune:

    Wow! Dar ce discutie s-a dezvoltat aici …

    @Iulia draga,

    Din cate imi aduc aminte nu ma bat sau nu ma mai bat cu nimic, dar ar putea fi de vina batranetea :)

    In primul rand nu inteleg de unde pana unde un anumit stil de organziare al informatiei este legat direct de o librarie banala de Javascript? Bazat pe Masonry!? Really? Pinterest este huge, Spotify este huge si multi altii care faceau asta inainte sa apara o librarie mica si pricajita, sau facem reclama?

    Problema evidentiata de mine este des intalnita si poate fi sustinuta de niste exemple foarte simple legate de pozitionare, relationare si structura a informatiei (cu riscul de a repeta lucruri spuse de Dragos mai sus):

    – Sansele sunt extrem de mici pentru cineva sa gaseasca a doua oara un articol intr-un layout card based (doar daca nu a dat share sau save).
    – Avand in vedere obisnuinta europenilor si implicit a romanilor de a citi de la stanga la dreapta si de sus in jos, urmarirea unui astfel de layout poate genera un nivel de stres ridicat si in timp poate deveni chiar enervanta (structura te forteaza sa urmaresti continutul inversand acea ordine naturala in cel mai bun caz).
    – Modelul functioneaza bine pentru site-urile gen Pinterest unde continutul este 90% format din imagini iar conceptul de navigare este bazat de fapt pe Discover, Save & Share (pe Zooland avem articole)
    – Pentru orice alt tip de continut consumat in cantitati mai mari, singurul model fiabil de cards este cel liniar (vezi top social networks, atat desktop cat si mobile sau Mashable pe care l-ai dat ca exemplu). Daca nu ma crezi, incearca sa iti imaginezi un Facebook in care update-urile sunt ordonate in stil cards pe mai multe coloane.

    Daca nu poti transmite unui coleg de langa tine in cateva cuvinte pozitia unui articol intr-un site banal, atunci inseamna ca exista o problema si nimic nu poate bate „Articolul 3 de pe pagina 2” :)

    Si lista poate continua …
    P.S. O alta problema ar fi pozitionarea categoriile in acel context pe home.

  12. Dragos spune:

    Ah ca mi-am adus aminte, am avut un blog mai de mult pe libraria asta, tata lu’ Masonry e Grid-a-licious (http://suprb.com/apps/gridalicious/), cam de prin 2008…dar again, e doar o librarie, in spate ramane un concept de layout structure.

  13. pretentious nobody spune:

    @ Ciprian

    1. Ce treaba are Spotify in toata povestea asta?

    2. Pe cine incerci sa impresionezi? Ai nevoie de proiecte cu Orlando?

    3. Ai vorbit din perspectiva ta de UX designer and consultant? Ce ai zis tu era deja zis de Dragos, care probabil stie mai multe despre un proiect intern, *editat*

    Spor la ux made in ro, cip sau bubu

  14. orlando.nicoara spune:

    Pastreaza un limbaj decent te rog, ti-am editat o parte din mesaj, multumesc

  15. Ciprian spune:

    1. Spotify era un exemplu de continut ce se foloseste de conceptul discutat mai sus.
    2. A purta o discutie normala nu inseamna ca imi doresc sa impresionez pe cineva. Imi place sa detaliez cazurile destul de mult si in general sa ma antrenez in discutii interesante cu oameni inteligenti si la fel de interesanti, dar se pare ca in cazul tau nu se aplica.
    3. Da, din perspectiva mea de „UX designer and consultant”. Iar in cazul de fata nu are relevanta faptul ca Dragos stie sau nu mai multe despre proiect, pentru ca eu imi asum rolul de utilizator ce comenteaza doar „ce vede”.

    Multumesc Orlando pentru edit si imi inchipui ca nu a fost foarte placut, iar tie, dragul meu „pretentious nobody” ti-as dori sa scapi de sindromul anonimitatii internetului si poate asa vei risca sa ajungi un om mai bun.

Lasa un comentariu