„Protv contraataca”

In 6 ianuarie scriam ca o sa fie un an interesant, nici doua saptamani mai tarziu, deja se intampla lucruri. Asa arata clasamentul pe regii, dupa unicii zilnici, pentru ziua 6 ianuarie:

sati_26ian

Diferenta intre TD si Protv (regie) a ajuns la 144,907 unici. Pe 6 ianuarie era de 603,810 unici. Ce s-a intamplat?

1. Fanatik.ro nu mai pare a fi contorizat la TD;

2. Protv a adaugat siteuri in regie, de la Active Soft, cel mai important fiind Sfatulmedicului.ro (lista completa: pieseauto.ro, 4tunning.ro, calificativ.ro, calificative.ro, clopotel.ro, referate.ro, sfatulmedicului.ro si studentie.ro).

Later update: Precizari de la Dragos Stanca, CEO TD:

1. copilul.ro nu e la noi (si nu se numara).
2. cancan.ro ar trebui clarificat de tine si/sau pro (daca e la tine sau la ei ca regie, ca e neclar). sau ar tb precizat ca are doua regii. ceea ce e o poveste noua ce ar trebui reglata prin regulament de brat. logic ar fi sa fie la regie la tine si la editor la pro. sau invers.
3. mai avem niste site-uri pe care nu am considerat inca necesar sa le trec in sati dar probabil ca daca vad ca are importanta… o sa le pun (plus: radiozu.ro e relansat si nu are inca coduri sati pt ziua de ieri)).

Astfel se extinde colaborarea intre grupul din Pache (Protv) si grupul din Pierre de Coubertin (NCH), dupa ce anul trecut Protv-ul a preluat in regie Automarket.ro, detinut de iMedia. Interesant este ca doua dintre cele mai importante siteuri de la Active Soft, Ziare.com si Copilul.ro, sunt la vanzare la TD. Daca Protv va prelua si aceste siteuri atunci „binomul” TD – Mediafax Group va pierde pozitia de lider. Oricum „lupta” va fi stransa, diferenta de azi, doar 150k unici/zi, fiind foarte mica.

Cum spuneam, o sa fie un an interesant.

6 Comentarii
  1. Dragos Stanca spune:

    Reiau aici ce am comentat si pe Facebook, sa fie:)

    Deci: desi „da bine” sa fii #1 acolo… nu e (neaparat) relevant topul acesta. Fotbalul se joaca pe goluri, business-ul pe turnover si EBIT. Conteaza caliatea audientei (si cum performeaza dpdv business aceste retele locale versus global players, care sunt adevaratii competitori pe termen mediu/lung).

    Ce cred ca e important (si cred ca trebuie sa continue) e tendinta de consolidare a playerilor locali care au nevoie de resurse, tehnologie si know-how ca sa concureze onorabil cu Google si Facebook (dar nu numai, pt ca si in zona de publishing pur vor intra tot mai multi playeri globali… sooner or later).

    Altfel spus, sunt mai multe lucruri care ne unesc (ca piata locala) decat cele care ne despart si, in opinia mea, abordarea de tip “top local” nu mai este neaparat f. relevanta (ci doar interesanta PR wise, ca fapt divers).

    Strategiile publisherilor romani ar trebui sa vizeze, in primul rand, diferentierea fata de oferta globala, investitiile in tehnologie „la zi” si parteneriatele cu companiile care stiu cum se joaca meciul asta in 2016. In cele 6 piete in care activam noi, in CEE, se vede clar ca doar in tarile in care s-a inteles asta jucatorii locali o duc (ceva mai) bine.

    Sa avem un an bun.

  2. ddr spune:

    Da, doar ca mare parte din trafic e de proasta calitate (spam, stiri cu „nu ai sa banuiesti ce…”, articole retarde etc.).
    Prea multa atentie la numar de unici si prea putina pe venituri generate. Dar ma rog, asta banuiesc ca e vina publicitarilor in cea mai mare parte.

  3. Senzatia si din zona editoriala e foarte apropiata de ce spune Dragos mai sus in legatura cu tehnologia si resursele. Privind catre Facebook Mentions, Periscope, Meerkat sau chiar mai departe catre rec-engine-ul de la Netflix, simti nevoia de a concura cu ceva nou. 2016 va fi un an interesant :)

  4. Dragos Stanca spune:

    Mister, era un mail amical, nu era cazul de publicat copy/paste, dar data viitoare o sa am grija (sa scriu frumos). In fine, precizarile raman valabile. Inca una: CEO TD (Romania) e Cristina Cucuiu. Eu ma ocup de tot grupul (neimportant). Hai s-avem spor.

  5. orlando spune:

    Mihai,

    Meerkat e deja istorie, cumpararea de catre Twitter a Periscope si intrarea Facebook pe domeniu nu va lasa nici o sansa unor astfel de servicii independente. Ce s-ar intampla daca maine Instagramul ar oferi un serviciu similar?

    Cine nu investeste in tehnologie va disparea, iar cand ma refer la tehnologie nu vorbesc doar de adserving.

  6. orlando spune:

    Dragos, data viitoare precizeaza, asta e un mail amical, trebuie sau nu trebuie sa modifici in text.
    Am sters referirea la CEO.

Lasa un comentariu