Pentru cine producem content?
vineri, mai 6th, 201670% din userii americani nu ar plati nici 1 dolar pe an pentru a nu vedea reclame in aplicatiile de mobil. Sa luam si partea buna, 30% ar plati.
This entry was posted on vineri, mai 6th, 2016 at 07:37 and is filed under Internet, Media. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
3 Comentarii
Lasa un comentariu
Depinde si cum e pusa intrebarea. Nu, n-as plati 1$ la un AdBlock pentru blocarea tuturor reclamelor.
Da, as plati un dolar/doi dolari unei aplicatii pentru scoaterea reclamelor. Chiar am trimis mail cu request de genul asta unui developer si a fost receptiv. Mai nou functioneaza foarte misto partea aia cu „un In-App purchase mai mare de 2$ aduce si scoaterea reclamelor”. E un incentive destul de bun. Si da, asta nu merge cu oricine, dar este important sa mearga cu cei 20-30% care folosesc Adblock (sa-i numim PowerUsers). Din partea mea (ca si creator de content, dar ca si PowerUser) mi se pare o solutie acceptabila.
E cu dus si intors problema.
Internetul pe mobil, in special in SUA, este destul de limitat. Atunci cand am 500 MB maxim pana incepe sa ma taxeze in plus [sau sa-mi limiteze viteza] iar un site web care are 6 MB din 10MB total = reclame, cam ai o problema.
Majoritatea traficului tau pentru care deja ai platit se duce pe apa sambetii reclamelor. Daca mai si vii cu cerinta sa platesc alta taxa in plus, deja te trezesti cu un deget mijlociu. Cred ca asa au pus problema cei de la BI cand au intrebat utilizatorii.
Practic, e ca treaba cu Sony PSN. Daca ai consola Sony si vrei sa te joci in multiplayer trebuie sa platesti o taxa in plus. Deja platesti factura la internet asa ca rolul acelei taxe este aberant. Cam asa cred ca au intrebat si cei de la BI utilizatorii, in contextul unei taxe aditionale.
Deja mananca banda si banii utilizatorilor care folosesc internetul mobil, acuma mai si ceri o taxa in plus? Cam aici e problema din punctul meu de vedere.
Vrei sa faci o treaba calumea?
Pai primul pas ar fi ca advertiserii sa reduca dimensiunea reclamelor pe varianta de mobil a siteului respectiv.
Dar asta ar insemna sa recunoasca faptul ca ei sunt parte din problema, ceea ce nu vor face niciodata. Nu atata timp cat vor exista persoane din conducerea companiilor de advertising care sustin idei imbecile de genul „AdBlock previne libertatea de exprimare! HUOOOOO!”
Al-2lea pas: Vii si integrezi acea taxa in abonamentul de internet fara sa cresti costul. „Suntem constienti ca banii dumneavoastra platiti pentru banda de internet ajung sa fie consumati pe advertising. Asa ca din banii cheltuiti pe abonament noi ne tragem deja parleala si ramane la latidudinea voastra daca vreti sa ne sustineti sau nu in continuare”. Nu mai vrea sa sustina publisherii? Atunci dezactiveaza aceasta optiune din abonament.
Simple as that. Dar cat timp advertiserii vor sa gaseasca noi cai de a zdrobi degetele utilizatorilor cu usa doar ca sa le fie vizualizate reclamele in timp ce nu isi fac curat in ograda lor, nu se vor gasi solutii care sa impace ambele tabere.
Tudor, advertiserii cred ca sunt constienti de problema: http://www.nytimes.com/2016/05/09/business/media/ads-evolve-into-new-forms-as-media-landscape-shifts.html?src=me&_r=0