Zece despre achizitia Yahoo! de catre Verizon
marți, iulie 26th, 2016Ieri Verizon a anuntat ca va achizitiona siteurile Yahoo pentru 4.8 miliarde USD.
In ianuarie 2000, Yahoo a atins cea mai mare evaluare din istoria sa: 125 miliarde USD.
In februarie 2008, Yahoo a refuzat oferta de 44.6 miliarde USD a Microsoft.
Ce avem:
1. Tim Armstrong, CEO-ul AOL, este fostul sef al vanzarilor Google. El a fost numit de TimeWarner la conducerea AOL pentru a salva ce mai era de salvat din fostul gigant al web-ului de la inceputul anilor 2000. Tim a dus AOL catre un IPO si apoi a convins Verizon sa-l achizitioneze pentru 4.4 miliarde USD.
2. Tot Tim este artizanul achizitiei Yahoo. Interesant ca suma este aproximativ aceeasi, 4.4 miliarde USD platiti pentru AOL, 4.8 miliarde USD ce vor fi platiti pentru Yahoo
3. Impreuna, AOL + Yahoo (cu siteurile satelit din jurul lor) au lunar o audienta neduplicata de 236 milioane useri in SUA. Comparativ Facebook atinge, in SUA, 209 milioane useri neduplicati in timp de proprietatile Google ating 242 unici neduplicati. Adica un top 3 al siteurilor, dupa trafic, in SUA, ar arata: 1. Google, 2. Yahoo + AOL, 3. Facebook
4. Armstrong stie cum functioneaza, inca, advertisingul pe Madison Avenue, chiar daca nu esti la fel de sexy ca Google/YouTube sau Facebook, in momentul in care ai al doilea cel mai mare reach, nu poti fi ignorat.
5. Cumparatorul, Verizon, este cel mai mare furnizor de wireless din SUA, cu 141.4 milioane clienti, toti in banda 4G.
6. In caz ca ati uitat, in 2014, ianuarie, Vodafone si-a vandut participatia de 45% din Verizon Wireless pentru 130 miliarde USD, din care aproape 60 miliarde cash.
7. Este cea mai indrazneata incercare a unui Telco de a concura cu playerii din Silicon Valley, Google si Facebook, pentru banii din advertising. Pana acum am avut doar incercari razlete si maraieli de dupa gard, in special la adresa Google.
8. 236 milioane de americani care viziteaza cel putin una din proprietarile AOL + Yahoo + alte 141.4 milioane care folosesc 4G de la Verizon, as spune ca e o combinatie care ar trebui sa aiba sanse mari de succes. De succesul „pariului” Verizon depindem si noi, cei care activam, intr-o forma sau alta, pe piata de publishing si producem continut.
9. Yahoo inca detine 12% din search, piata din SUA, foarte probabil vor incerca sa creasca acest share, in special pe partea de mobil.
10. Marissa Mayer, actualul CEO Yahoo, fosta colega cu Armstrong la Google, cel mai probabil va pleca, dupa ce se va finaliza vanzarea/integrarea Yahoo in noua structura.
This entry was posted on marți, iulie 26th, 2016 at 07:50 and is filed under business, Internet. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Personal m-as bucura ca AOL + Yahoo sa aiba succes pe partea search. Google are nevoie de competitie pe partea de motor de cautare, mai exact utilizatorii, in special cei ce traiesc din online si daca A+Y ar castiga un market share de peste 40% in urmatorii 4 ani pe piata din SUA atunci ar fi o problema de timp sa revina puternic si pe celelalte piete.
Implicarea lui Tim Armstrong nu o vad neaparat ca un lucru pozitiv, consider ca a plecat/a fost dat de la Google dintr-un anumit motiv, poate lipsa de viziune, ceea ce ar putea afecta si proaspata combinatie dintre Aol si Yahoo.
Interesante si surprinzătoare cifrele menționate de tine. Cheia succesului e in strategia de conținut. Pentru serviciile cu audiența foarte mare, Yahoo! si AOL nu mai au de mult timp leadership, sau daca il au, il mai au din inerția consumatorilor.
Sunt curios daca ai o structura a audienței, pe servicii. Bănuiesc ca serviciul de Mailing Yahoo! Va fi parte integranta principala din strategie.
Nu cred ca vor face focus pe mail, genereaza mult trafic, e adevarat, dar e in scadere.