Opt despre modificarile in Feed anuntate de Facebook
luni, ianuarie 15th, 2018Am postat initial pe facebook, completez mai jos ceea ce am spus vineri:
1. Cea mai importanta si dominanta retea sociala, unde sute de milioane de oameni isi petrec timpul, admite public ca “sistemul” nu prea functioneaza asa cum trebuie.
2. Zuckerberg ar face orice pentru a “iesi” din “business-ul” de stiri. Toate problemele Fb din ultimii doi ani sunt din cauza fake news urilor, iar incercarile de a rezolva problema – vezi flag-urile – au esuat. Mark Z stie ca daca nu rezolva problema repede risca sa fie “regularizat/reglementat” de guverne/congrese/autoritati.
3. Schimbarea vine dupa ce au pus la punct sistemul de aprobare al reclamelor, din vara timpul de aprobare a crescut semnificativ ceea ce inseamna o atentie sporita pe fiecare reclama care intra online.
4. Costul reclamei va creste pentru ca toate brandurile vor vrea sa ramana in atentia userilor si vor plati, iar spatiul de expunere in fata userului va scadea (la un user cu 50 de likeuri de pagini, din care 20 se promoveaza, userul va vedea maxim 10).
5. Siteurile de stiri vor plati pentru ca sunt dependende de traficul generat de Fb, unele in proportie de +50% din total trafic. Si vor plati cata vreme costul traficului generat din Fb este mai mic decat costul reclamei pe care o vand pe siteurile proprii.
6. Si aici vine partea frumoasa, reciteste punctul 3, pentru Fb va fi mult mai usor sa controleze stirile care vor intra in Feed, vor intra doar stirile platite care trec de aprobare plus stirile postate de useri. In afara de reclamele platite, in feed vor mai aparea stirile share-uite de useri in grupul lor. Cele mai multe „fake news-uri” s-au viralizat prin promovare, userul a vazut stirea, a fost atras de titlu, nu a stat sa verifice daca e autentica sau nu, i-a dat share. De acum inainte, putem presupune, doar anumiti useri, cu o anumita influenta, vor avea „capacitatea” de a genera viralizarea stirilor, Fb analizand ca un astfel de influencer nu isi va risca reputatia prin propagarea unor stiri false si le va verifica inainte.
7. Publisherii/siteurile de stiri vor constata cu surprindere ca de fapt nu au nici un fel de audienta, iar sutele de mii de fani nu mai genereaza trafic nici cat toata redactia la un loc.
8. In relatia cu producatorii de content/publisheri/siteuri de stiri e o alta schimbare care e win-win pentru Fb si lose-lose pentru creatori. Dupa Instant articles si „investiti in video”.
This entry was posted on luni, ianuarie 15th, 2018 at 07:39 and is filed under Internet, Media. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.