Comunicatul final F5

sa revenim la oile noastre, F5 mi-a trimis mail cu linkul unde pot gasi comunicatul final cu „precizarile finale, menite a clarifica eventualele nel?muriri privind performan?ele de trafic ale Realitatea.NET”. Lectura placuta.

17 Comentarii
  1. Fluture spune:

    * În acest sens, îi sf?tuim pe cei care solicit? prin “scrisori deschise” publicarea surselor de trafic ale Realitatea.NET s? se adreseze la SATI, cu precizarea c? suntem de acord cu publicarea oric?ror date, în cazul în care votul membrilor asocia?iei va fi favorabil.

    * Totodat?, pentru c? nu avem nimic de ascuns, orice client sau agen?ie care dore?te detalii legate de traficul Realitatea.NET va primi aceste informa?ii, direct de la F5, în m?sura în care le va solicita.

    Hai sa scriem mult, degeaba… deci, ne adresam SATI sau le dati voi? Daca votul e nefavorabil, voi totusi le dati? Si, daca le dati, de ce nu le publicati direct, ce rost are sa mai asteptati sa le ceara cineva? Transparentilor…

  2. @Fluture:

    Probabil ti-a scapat paragraful anterior:

    „Realitatea.NET nu se va mai implica în nicio dezbatere public? pe acest subiect ?i se va rezuma la a r?spunde doar solicit?rilor oficiale transmise c?treBRAT, ini?iatorul SATI, singurul studiu independent de m?surare a performan?elor site-urilor din România”.

    Aceasta e decizia noastra, pe care o consideram corecta, in interesul industriei online din Romania si a credibilitatii pe care o merita SATI. Vom publica sursele de trafic, daca acest lucru va fi cerut oficial de SATI. Nu de antena3.ro. E simplu, civilizat si firesc.

    O zi buna!

  3. Angel Petrescu spune:

    si cand ma gandesc ca era cat pe ce sa ajung muncitor la Realitatea & Catavencu :))

  4. Fluture spune:

    Ioana, deci tu esti piarista, chiar ma intrebam cine e fata care iubeste atat de mult virgulele.

    Te invit sa recitesti cele 2 paragrafe puse de mine si dupa aia raspunsul tau. Daca nu gasesti nimic anormal, te rog sa-l iei de mana pe Piticu si pe Dragos si sa cititi impreuna. In fine, daca nici asa nu merge, nu stiu ce sa ma mai fac cu voi…

  5. Alex spune:

    @Fluture. Daca esti o potentiala sursa de bani ti le dau ei ;) Daca nu fugi si lupta cu morile de vant alias Brat/Sati :P

  6. @Fluture

    In cazul in care te numeri printre clientii F5, ne poti trimite o cerere si vei primi datele cerute.

    Multumesc

  7. Dan spune:

    @Ioana

    Asta stii cum suna? E ca si cum as vrea sa cumpar un Tesla Roadster (ca tot nu se vinde in Romania si nu pot fi acuzat de reclama) si am auzit ca ar avea un anumit consum (de curent electric) si anumite dotari. Dar nu le pot afla cu exactitate, pentru ca nu imi vor fi comunicate decat in momentul in care cumpar efectiv masina si devin client. Cati „clienti” vor face asta? Si ce incredere vor mai avea ei in datele astfel comunicate?
    Tu, daca ti-ai lua un sandvis in pauza de pranz, ai cumpara unul doar asa pe incredere, urmand ca „bucatarul” sa iti spuna ce a pus in el abia dupa ce l-ai luat? :)

  8. Fluture spune:

    Vad ca Dan mi-a mutat deja calul la F5. Nu mai am nimic de adaugat.

  9. Daniel Buca spune:

    Citind comunicatul de pe realitatea.net nu-mi vine in cap decat o replica pentru cel care il semneaza: „da-te naibii de simpatic, hai ca ai fost haios!” …

  10. Orice client / potential client ne poate solicita direct datele pe care doreste sa le afle cu privire la produsele din portofoliul F5. Daca iti doresti un Tesla Roadster, o sa soliciti specificatiile tehnice ale automobilului direct dealer-ului/ reprezentantiilor companiei distribuitoare si o sa mergi si la un drive test, la fel de bine cum eu o sa intreb bucatarul / vanzatorul ingredientele continute de sanvisul pe care doresc sa-l cumpar.

    Multumesc

  11. Dan spune:

    @Ioana

    Negativ. Daca m-ar chema Dana, si nu Dan, poate (dar nu cred) ca m-as duce sa vad daca imi place culoarea si cum mi se simte poponetul in scaunul masinii pe care mi-o doresc. Dar decizia mea de cumparare se bazeaza pe date transparente, publice oferite de organisme independente de producator (EuroNcap, Consumer Report, reviste de specialitate, TuV etc.). Pe care nu trebuie sa le cer, ci le parcurg online. (Desi ei vand masini, nu site-uri, datele sunt accesibile imediat, online. Chestie de civilizatie si transparenta.)

    La fel, sandvisul il aleg din meniu (de pe perete sau dintr-o carticica sau de pe un site) INAINTE sa ma interesez mai in amanunt cat de proaspata e salata din el.

    In rest, mult succes in vanzari. ;)

  12. Publicarea tuturor surselor de trafic este (aproape) similara cu publicarea numelui prenumelui si adresei abonatilor unei publicatii. Vezi aceste informatii in BRAT? Asta una la mana. Si, a doua la mana, Realitatea.NET, alaturi de GSP.ro – si probabil in curand si de alti publisheri – militeaza pentru publicarea datelor globale privind sursele de trafic. Insa nu e ok sa fim noi mai destepti decat prevede legea (si regulamentul SATI) si sa le publicam doar noi, singuri.

    Daca le publica si competitorii nostri, in urma unei decizii a SATI, le vom publica cu placere intrucat, surpriza, traficul din Google mult incriminat saptamana trecuta este foarte mic in Realitatea.NET, mai mic decat se poate banui. Si mult mai mic decat al celor care ne acuza ca am crescut exclusiv prin Google.

    Ne dorim insa sa ajungem la minim 50 la suta trafic din motoarele de cautare, cum e firesc pentru un portal de news cu foarte mult continut. In rest, ramanem cum am decis si stabilit in comunicat. Raspundem doar in urma unor decizii SATI, nu ca urmare a solicitarilor venite pe bloguri.

    O zi buna tuturor!

  13. Dan spune:

    @Ioana

    Cum mi-ar zice mie vanzatorul ala din povestea de mai sus, cel care imi da sandvisuri: „Nu-ti place, du-te la vecinul”. Numai ca el e un biet angajat si nu-i pasa daca patronul lui da faliment. Poate ca, daca ar putea, mi-ar scuipa in mancare.

    Dar voua ce va vine sa raspuneti cu orice pret „solicitarilor venite pe bloguri”? Si de ce asa? Ce tehnica de PR e asta? Sau e o noua „strategie”?

    Nu, te rog, nu-mi spune. Poti sa te abtii? :)

    (Era ceea ce se numeste o intrebare „retorica”. Promit sa tac si eu.)

  14. @Dan
    Retorica mini-discursului tau imi spune ca „solicitari venite pe bloguri” a capatat un alt sens in acest ultim comentariu decat cel la care ne refeream initial. Avem 2 sensuri acum: 1. solicitari venite pe bloguri = date SATI referitoare la Realitatea.NET (F5), care nu sunt publice momentan si la care are acces doar publisherul in cauza (adica F5) – conform BRAT; 2. solicitari venite pe bloguri = solicitari privind clarificari suplimentare a ceea ce am declarat in comunicatul final (in retorica se numeste meta-comunicare sau comunicare despre o comunicare pe care am facut-o).
    Nu am blocat fluxul comunicational, am spus doar ca nu o sa iti ofer date care in prezent nu sunt publice decat intr-un cadru oficial si, deci, aleg sa nu mai dezbat pe marginea acestor date.
    Pot sa aleg tacerea totala, dar n-as vrea sa ramai cu eventuale nelamuriri.
    multumesc

  15. Daniel Buca spune:

    @Ioana
    Intervin si eu in discutie, de data asta mai serios, pentru ca simt ca ne luati de prosti.

    Ai talentul de a scrie „din carti” (da, cu sens peiorativ) si asta nu e tocmai ok. Tot in acele carti din care vorbesti ai putea sa te uiti la damage control sau la crisis management si ai sa vezi acolo cum scrie despre devierea atentiei. Ups, dar stii despre asta pentru ca asta faceti voi acum.

    Esenta ramane aceeasi, folositi practici nu tocmai corecte pentru a aduce trafic pe realitatea.net (nu sunt nici primii nici ultimii care fac asta) dar in acelasi timp va bateti manelistic cu pumnul in piept ca sunteti numarul 1 cand de fapt consumati aiurea banii clientilor de advertising.

    Daca doar despre asta ar fi vorba nu m-as agita dar actiunile voastre si ale altora ca voi nu fac decat sa afecteze negativ intreaga piata.

  16. Dan spune:

    seara buna,
    mai creste ceva in jurul granzilor din onlineul romanesc ?
    Daca ar fi crescut nu ar fi ajuns la nivelul acesta :).

    Nu au timp sa creasca nimic special pentru ca sunt ocupati care sunt nr 1.
    De parca ar conta foarte mult.

  17. @Daniel Buca

    Daniel, imi pare rau daca ti-am creat impresia ca „vorbesc din carti”, intentia mea a fost sa raspund intrebarilor care mi s-au pus.

    Realitatea.NET a ajuns lider prin metode cat se poate de corecte, informatiile referitoare la acest subiect le gasesti in comunicatul oficial, iar daca sunt lucruri scrise acolo pe care nu le intelegi, iti stau la dispozitie.

    Referitor la strategia de crestere a Realitatea.NET, asa cum am spus, ne rezervam dreptul de a nu ne mai implica in nicio dezbatere publica pe aceasta tema, vom raspunde solicitarilor oficiale transmise catre BRAT si celor venite din partea clientilor nostri.

    Multumesc

Lasa un comentariu