The Daily
joi, februarie 3rd, 2011S-a lansat, produs exclusiv pentru iPad dezvoltat de catre Murdoch in colaborare cu Apple, 99 de centi pe saptamana, $39.99 pe an, primele comentarii lauda felul in care arata dar critica stirile si continutul. Interesant ca sunt deja peste 1600 de ratinguri + nu poate fi comandat din .ro
This entry was posted on joi, februarie 3rd, 2011 at 13:25 and is filed under Media. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
9 Comentarii
Lasa un comentariu
Eu l-am rasfoit in seara asta. Imi place mult!
Am vazut aplicatia, am stat vreo 2 ore pe ea si, pe scurt, concluzia este ca asocierea cu Apple e doar la nivel de hype. Nu exista nici cea mai mica urma de calitate si detallii „Apple like” in aplicatie. A fost facut join venture-ul ca sa introduca Apple subscription-ul si sa faca buzz pe exclusivitate.
Sunt sigur ca initial designul arata bestial, e si facut de o agentie foarte reputata, insa implementarea a fost defectuoasa din pacate. Se inchide destul de des, brusc, fara nicio explicatie, calitatea pozelor din carousel este foarte scazuta…butoanele blurate…in general probleme mari de implementare.
Raspunde la touch foarte greu, de exemplu daca apesi pe un titlu de articol are lag cateodata de 2-3 secunde pana intra in articol…sau cand se deschide toata aplicatia astepti de parca e sistem de operare, dar proabil astea se vor rezolva in timp. Ce-i drept, destul de frustrant sa anunti aplicatia cu cateva luni in urma, sa faci public un buget de 30 mil. $ si sa apari cu bug-urile astea.
Legat de cea mai importanta functionalitatea, adica usurinta cu care citesti, e dezamgitor, pentru ca si The Daily este inca o aplicatie care a sacrificat reading pleasure cu newspaper like view, adica in loc sa faca textul pe o coloana cu scroll, au folosit card view si double column, ceea ce nu e ok, nu e natural pentru citire. Si nu o zic eu ci Nielsen sau alti experti in information architecture.
In rest, sa vedem cat va tine si unde va ajunge, concluzia mea e ca pare putin mai atractiva si mai engaging ca alte aplicatii de news, insa s-a pus accent prea mult pe design (a se citi ornament) si prea putin pe functionalitate, interactiune si implementare.
Am rasfoit acum un an Wired pe Ipad, e cam aceeasi chestie cu cea lansata acum cu tam-tam de apple si newscorp, asa ca nu vad nimic nou in asta. Ca test de piata, Wired a strans la inceput 100k abonati si a scazut rapid la 20k. Nu stiu cati mai are acum. Sa vedem ce va face thedaily, cati abonati va avea in cateva luni si cum vor evolua.
Ideea e buna in sine si nu vad limitarea neaparat la interfata, o interfata care in prima faza poate fi dragut de folosit pentru fanii touchului exclusiv., ci in principal pentru ca (1) are un abonament (meteahna celor din presa scrisa care nu vor sa inteleaga ca banii pe continut nu se mai scot de la cititori, o meteahnca care se observa si la continutul pus pe coloane, ca in ziar :) si (2) reduce cititorul la putine surse de informare (asa cum e si cu ziarul tiparit). Or, avantajul. de baza al internetului este aria mare de informare si posibilitatea pentru cititor de a nu mai sta la mana catorva publicatii care au posibilitatea financiara sa tipareasca. Tocmai am scapat de a cumpara 2-3-4 ziare, acum revenim la ziare, dar pe tableta? Nu cred. Doar daca va fi liber, da va fi interesant, lumea se va uita, ca aprecia, insa nu cred ca pe timp scurt si mediu va bate un ziar online.
De Wired nu mai zic, chiar nu merita banii deloc, nu mai vorbesc de design, interactiune sau implementare (unde chiar traiesc cu impresia ca baga print scanat atat de rau arata unele sectiuni) cat despre publicitatea care apare in full page odata la 3 pagini de continut. E prea de tot! Mi se pare normal ca au mai ramas cu 20k, si o sa ii piarda si pe aia daca nu investesc mai mult timp si work in aplicatia aia.
Ce-i drept, The Daily e mult mai ok ca wired din multe puncte de vedere. Continutul nu il compar ca au activitati diferite.
The daily este definitia ziarului online. Restul sint aplicatii, siteuri ce vreti voi. Simplu, usor de citit, reda fidel printul …
@Gusti, nu prea e definitia ziarului,. Asa o vinde Murdoch dar e departe de asa ceva, si ai semnalat chiar tu cea mai mare probleme, ziarele online NU trebuie sa redea printul fidel, chiar asta incearca ei si asta e marea prostie, sunt medii diferite, citesti diferit pe ecran, sunt alte implicatii din toate punctele de vedere ;)
Sorry, comentariul era din partea mea…
Dragos, mie imi place din ce in ce mai mult :). orlando, treci luni dupa amiaza pe la noi, caci marti-joi plec la viena. Te astept dupa ora 17?
De ce trebuie sa trec pe la voi, imi dai tortul? :)
Intrebarea este, mai e nevoie de ziare, chiar si in acest format? Sa admitem ca da si atunci sa incepem un scurt rationament. Cei care au ziare acum si vad in ipad „mana lui Dumnezeu” sau paiul inecatului isi vor incorda muschii acum si vor face versiuni de Ipad pentru cei 1000 de posesori (vorbesc de Romania). Ziarele tiparite isi trimit asiduu cititorii din print/site catre Ipad. Capcana este ca peste 6 luni – 1 an, toata lumea (ma refer in special la publicatiile aflate acum exclusiv digital ca siteuri sau alti baieti cu idei noi chiar) vor avea ziar de ipad. Aceeasi chestie pe care acum a facut-o News Corp cu 30 de milioane de dolari plus inca 500.000 pe saptamana se va face cu 10.000 de euro investitie si inca 1-2-5 mii pe luna, fara probleme, la fel ca pentru un site.
Ziarele trec si raman din ce in ce mai mult pe tablete, pentru care cer abonament si sunt fericite, dar isi omoara inca o data printul asa cum si l-au omorat cu siteurile. Apoi, in scut timp se trezesc cu concurenta pe ziarul de ipad cu alte ziare de ipad, oferite gratuit de altii. Aici e o capcada si va fi de-a dreptul interesant, pentru ca daca asta e viitorul ziarului atunci cei care nu aveau ziare pana acum si nici nu sperau la asa ceva se vor trezi ca pot sa o faca si chiar foarte bine.
Exista posibilitatea sa se ajunga pentru ziarele tiparite la o situatie mai rea decat cea de acum. Practic, lupta pe care o duc marile trusturi sa reinventeze in primul rand pentru ei, incercand sa mareasca niste costuri pe digital pentru ca altii sa nu o poata face si pentru ca lumea sa le cumpere continutul, este pierduta. De ce? Pentru ca 1 pe digital se pot face chestii destepte cu bani putini si 2 pentru ca pe digital lumea vrea gratis (vezi si cazul Linux/Android contra Microsoft, Apple).
Apoi, este posibil ca ziarul pe tableta sa omoare siteul la fel cum poate va omori definitiv ziarul tiparit? Da, este, dar toata lumea va trece de la site/ziar tiparitl la versiune de tableta, iar atunci recitim postul si vedem un scenariu plauzibil pe viitor.