Incep miscarile de consolidare
luni, mai 9th, 2011siteurile Cancan.ro + siteurile Ringier (Libertatea.ro, Unica.ro) + siteurile editurii Capital si EVZ + B1 se vor vinde la comun intr-o regie noua, WebVille. Regia va fi condusa de Andrei Frunza, ex Neogen, cel care coordoneaza in acest moment vanzarile de publicitate online de la Ringier. Proiectul a fost demarat la finele anului trecut, iar regia este detinuta in procente egale de cei trei playeri, Cancan, Ringier si EVZ + Capital. Mai mult ca sigur noua regie isi va propune sa adune in jurul ei si alte siteuri pe care sa le reprezinte in procesul de vanzare. WebVille va vinde cele mai importante doua siteuri tabloide din piata, Cancan.ro si Libertatea.ro, ambele cu aproape 2 milioane de unici pe luna la nivel de Aprilie
Miscarea e oarecum normala si seteaza un proces de consolidare inceput de Dragos Stanca si Q2M care a reusit sa puna la aceeasi masa cele doua siteuri ale televiziunilor de stiri din .ro, Realitatea.net si Antena3 + sa inceapa o poveste de dragoste cu siteurile NCH, sparte acum in 4 entitati, DigitalAds, TradeAds, Match Team si Imedia. Daca intrebi oamenii de online de la agentiile din piata cam toti iti vor spune ca sunt prea multi „playeri” in publicitatea online, s-a ajuns ca o agentie sa lucreze cu 40-50 furnizori intr-un an de zile pe o piata care produce 15-20 mil euro, adica o medie de cateva sute de mii euro per agentie. Cum in online se masoara totul, „consumul” deja a ajuns un cosmar, fiecare campanie fiind raportata la final de luna, iar raportarea se face prin centralizarea din adserverele folosite de x furnizori. Daca folosesti un adserver al agentiei scutesti centralizarea datelor dar adaugi setarea campaniei si generarea codurilor pentru fiecare site. Plus ca mai sunt si clientii care au propriiile dealuri la nivel international in materie de adserver ceea ce inseamna ca e posibil ca o agentie de media sa lucreze cu 2-3-4 adservere in acelasi timp.
Pe de alta parte aceasta fragmentare a pietei ajuta clientii si agentiile sa obtina conditii foarte bune. E adevarat ca si agentiile au fost obligate sa investeasca in oameni, traininguri, softuri, astfel incat nu cred ca mai sunt multe agentii de piata in piata unde sa existe doar un singur om de online.
Cum banii nu sunt suficienti pentru a ajunge la toata lumea, acest proces de consolidare reprezinta o reactie normala a „pietei” si va continua in perioada urmatoare. Siteurile reunite sub WebVille vor avea un share mai mare si vor incerca sa obtina conditii mai bune de la clienti/agentii. Dragos Stanca a incercat sa „ridice” restul pietei impotriva trustului Pro (Mediafax Group si IBU Protv) si chiar daca nu a reusit decat partial a dat startul, a lansat semnalul. Nu am luat in calcul presiunea pe care Google, Yahoo si Facebook o vor pune pe jucatorii locali, deja cateva milioane bune de euro se duc anual catre acestia.
Cand am plecat de la Netbridge, acum aproape 5 ani, erau doar trei jucatori in piata, Boom/Netbridge, Arbomedia si Imedia. Boom avea +50% din piata ca trafic (vindea si Vodanetul, incepuse sa vanda si iMedia) si ceva mai mult ca venituri. Aveam toate trusturile de presa in regie, vindeam si Gsp si Prosport, si Jurnalul si RomaniaLibera si Gandul si Cotidianul (ne lipsea doar EVZ care era la Arbo), aveam si Capital si ZF, aveam si Kappa.ro si Rol.ro si Home.ro si Acasa.ro. Vandusem de aproape 2.6 milioane USD (moneda in care vindeam) pe primele 6 luni. Era 2006.
P.S. de remarcat succesul Trilulilu.ro care a reusit in aprilie sa depaseasca Hi5 si sa devina liderul siteurilor din SATI la nivel de vizitatori unici. Felicitari lui Sergiu & Co.
P.S.2 de urmarit ce se va intampla cu MediaPoint si cu siteurile Adevarul Holding
This entry was posted on luni, mai 9th, 2011 at 05:58 and is filed under Internet, Media, Personal. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Multumim!
Din ce se vede in SATI, triluliu si hi5 au scazut fiecare cu aproximativ 400.000 de unici, dar hi5 a scazut mai mult putin. :)
Ideile sunt absolut corecte, mai ales ca [nu numai] in aceasta chestiune gandim la fel. De fapt, ziceam in mare cam acelasi lucru in august anul trecut, cum ai consemnat si tu la vremea aceea: http://www.orlando.ro/2010/08/19/dragos-stanca-si-intact/. Asta dupa cateva luni in care incercasem deja o consolidare.
Vreau sa sper insa ca nu crezi ca am facut asta in sensul celor spuse de tine, adica „impotriva grupului Pro”, un loc de care asa cum am mai zis ma leaga mult prea multe amintiri placute, care nu pot fi anulate de o despartire urata, la nervi [nu ai mei].
Am facut-o – si sunt dispus sa consolidez si pe mai departe, daca voi putea – pentru a normaliza piata in relatia cu marii clienti si agentiile de media care au nevoie de flexibilitate si usurinta in lucrul cu noi. Si, cred eu, pe termen lung, au nevoie si de parteneri / furnizori cat mai puternici.
Dragos, multumesc pt precizare
[…] to Orlando Nicoara, the new sales house is owned, in equal percentages, by Cancan, Ringier and EVZ + […]
[…] trecute, Orlando Nicoara sustinea acelasi lucru – ca o dovada ca, desi ne concuram destul de dur, in unele puncte nu putem sa nu gandim la fel. Si, […]