Gsp-urile si Trilulilu la Boom din 2008

Flota de siteuri a Gsp-ului se muta de la Adevolution la Boom, confirmarea fiind facuta in Adplayers si pe blogul Boom. Au mai scris Pahomi, Mircea, Iulian si Sorin

tot in Adplayers, Valentin Oeru, Director Executiv la Boom anunta targeturile pt anul viitor, 8.5 – 9 mil euro si 40-45% cota de piata ceea ce inseamna ca cei de la Boom estimeaza o piata de 20-21 mil euro.

11 Comentarii
  1. […] subiect la Orlando, comanescu, sorin […]

  2. thinking spune:

    lol, se pare ca ideea cu bomboana otravita nu e foarte departe de realitate

  3. Val Voicu spune:

    In ciuda plecarii siturilor Imedia si a siturilor GSP, deloc de neglijat, desigur, AdEvolution ramane cu un portofoliu puternic in retea.
    Ne vom face treaba in continuare cu acelasi profesionalism ca si pana acum. Fiind singura retea din piata care este sustinuta doar de entuziasmul
    antreprenorial fara sa apartinem vreunui mediu corporatist-rigid cred ca ceea ce am reusit in ultimul an si jumatate este admirabil.
    Dincolo de zambetele „suporterilor” nostri :) angajati sau nu in slujba unui mare bau-bau ramanem fideli principiilor noastre cu care am pornit Evolutia. Asa ca dragi prieteni,
    Viva La Evolution :)
    Cine crede in antreprenori (adica cei care au infiintat google, utube, myspace..etc) sa ridice 2 degete.

    Val Voicu
    responsabil de Evolutia web din Romania

  4. ionete spune:

    la 20 de milioane incepe , intradevar, sa fie o piata. nu stiu cum va fi in 2008 dar cu siguranta ca , in 2009, nimeni nu va avea ( controla ) 45% din ea. pana atunci lumea web ramane impartita intre responsabili si iresponsabili:-)
    VIVA LA (THE) CORPORATION !

  5. orlando spune:

    Bafta Val, esti in „opozitie” acum

    Laurentiu,

    nici in 2008 nimeni nu va avea 45% din piata iar din 2009 o sa fie chiar fun cu Yahoo, Google si cine o mai veni pe aici

  6. Zoltan spune:

    Orlando, daca tu numesti „fun” cu Yahoo, Google pe piata, nu stiu ce se intampla cand esti f. trist. Eu consider ca nu va fi deloc fun… asa ca sa ne pregatim din timp…

  7. thinking... spune:

    @Val, sincer, imi plac mult campaniile voastre. E o chestie sa fii pe locul 3 (pe harta lui Vivi) ca trafic cumulat, peste MPI, care are in spate o televiziune sau Boom care are un sef de fond de investitii dispus sa bage oricat ca sa isi asigure suprematia. Cred ca antreprenorii sunt necesari. Pe de alta parte asta e un business pe bani, iar traficul care nu se transfoma in bani nu exista. Si mai sunt convinsa ca la un moment dat, tocmai ca sa faca fata presiunilor dezvoltarii accelerate orice catelush pribeag oricat de lup a devenit, trebuie sa se alieze cu un balaur sau altceva ceva mai puternic. Asta nu face decat sa le creasca capacitatea de evolutie si viteza, fara a insemna ca sold out. Nu cred ca mediul din Neogen s-a schimbat dupa ce a fost vindut pachetul majoritar de actiuni. Sau ce la de la ejobs.

    Din pacate, in cazul asta, mi se pare ca gropitza ti-ai cam sapat-o singur declarand duma aia cu 60% din piata. E posibil sa se fi intamplat doua lucruri:
    – unii clienti te-au crezut = asteptari nerealiste = s-au tirat
    – s-a speriat cine nu trebuie si ti-a pregatit un tort de mamaliga care acum a facut POC

  8. Val Voicu spune:

    thinking exact despre asta vorbeam. Inregimentarea intr-un mediu corporatist fie el si cu un sac de bani in spate e o chestiune total diferita de ceea ce eu inteleg prin libertatea de miscare/gandire/viziune. (vezi plecarea lui Vlad Stan, Rachad..etc) Ipotetic:Nu poti sa te chinui zeci de ore scriind zeci de business planuri incercand sa convingi un om ca ideea ta este golden daca el te masora in metri patrati construibili.(pt cunoscatori :)
    Din pacate in blogosfera romaneasca au aparut „bagatorii de seama” sau „cunoscatorii de ocazie” asta Vis-a-vis de estimarea mea – cota de piata iti propun un exercitiu matematic : daca in 2006(la imedia) am facut 1 mil E cu 6 situri practic in timp ce boom a facut in acelasi timp cu 140 de situri 2.3 mil E ce cifra de afaceri a avut adevolution in 2007 cu 142 de situri ?
    nu este scopul meu sa enunt cifre rupte de realitate insa daca ridic capota la masina in fata blocului , apar imediat cativa mecanici de ocazie care-si dau cu parerea, care se pricep si la fotbal si la politica si la poezie in acelasi timp. La fel si in aceasta industrie apar tot felul de comentatori care trebuie sa nege, sa comenteze chestii despre care nu au habar.
    Imi este greu sa-ti explic mecanismele care au dus la gropitza de care vobesti tu si nu o pot face aici.
    Te intreb doar: tu crezi ca piata de publicitate online inseamna un joc al licitatiilor pt situri de la an la an? la asta se rezuma in final? cine da bani mai multi ca sa aiba mai multe situri in portofuliu?
    ia gandeste-te putin thinking :)

  9. orlando.nicoara spune:

    Thinking,

    Val e viu, inca nu a murit … http://www.vivi.ro/publicitate/?c=&w=14 uita-te la cota de piata Boom (adauga si Vodanetul pt ca erau vanduti tot de mine) si uita-te la Imedia. Practic cu 3 siteuri (Eva, Cinemagia, Bizcity) mi-a tinut piept ani la rand … isi revine el, sa nu-i cantam prohodul :)

  10. Amin spune:

    R.I.P.

  11. thinking spune:

    @Val: nu se rezuma la cine da mai multi bani. Se rezuma la cine face mai multi bani. Si daca esti destept, cu cat ai mai multe site-uri in portofoliu, cu atat faci mai multi bani. Ori daca Boom va face acealasi afaceri de succes dand reduceri de 50%….traficul nu se contorizeaza in profit, ci doar in cheltuieli.
    Este un business, nu un hobby, si oricat de tare si-ar dori cineva sa faca lucrurile de fun, pur si simplu nu este o asteptare realista. Daca cei de la Google ar fi gindit doar ca un hobby ar fi ramas un motor de cautare, misto, dar atat. Nu ar fi achizitionat in disperare pentru a-si mari cotele de piata…pe toate pietzele.

    Ca tu ti-ai bazat estimarea de 60% din piata exclusiv pe un calcul matematic…..nu cred ca a fost o miscare inteleapta. E ca in povestea aia cu pasarile de pe gard si vinatorul: daca am 10 pasari pe gard si impus una, cate mai raman? Matematic 9, logic – s-au carat toate. De asta exista coeficienti de corectie, de asta se studiaza piatele si se estimeaza trend viitor, etc. Calculul tau a ignorat pur si simplu MPI care se lansase de putin timp, a ignorat ca exista potentialul ca anumite grupuri sa vrea sa se vinda singure si, ce e mai grav, a ignorat dorinta de razbunare a celor din NCH. Cunosc mecanismele gropitzei mai bine decat iti poti imagina.

    Cat despre amatorii care isi dau cu presupusul pe bloguri, cum sa-ti explic: asta e conceptul de blog. De fapt, din pdv creativ, valoarea nespecialistilor care isi dau cu presupusul este inestimabila. Din cand in cand, unii vin cu niste idei mortale, pe care daca le iei in considerare cu onestitate si fara implicare emotionala, pot sa iti aduca multi multi bani.

    @Orlando: nu i-am pus inca cruce. O sa-i fie rau putzin, dar o sa-si revina sunt singura. Sunt inca multe site-uri nevindute de regii si Arbo inca mai are de unde singera. Si umbla zvonul prin NCH ca cei de la NBRD sunt tare nefericiti de aranjamentele cu Boom si vor alta regie. Cine stie de unde sare iepurele.

Lasa un comentariu