„e timpul ca piata sa se indrepte catre SATI”
luni, martie 17th, 2008am pus ghilimele pt ca vorbele ii apartin lui Catalin Tolontan, in esenta e vorba de o hotarare adoptata saptamana trecuta de CD-ul BRAT prin care recomanda membrilor sa se foloseasca de cifrele SATI in momentul in care planifica bugetele pe online. Tolontan vorbeste despre subiect la el pe blog si este radical cand vine vorba despre SATI vs Trafic.ro, recomandand celor de la Netbridge, partener GSP, sa aleaga in ce barca vaslesc. Pe de alta parte Sorin Tudor analizeaza, pe blogul personal, destul de critic, mesajul lui Tolontan si face cateva consideratii interesante, vorbind despre „perceptia unui santaj”.
Pareri?
This entry was posted on luni, martie 17th, 2008 at 11:08 and is filed under Internet, Media. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Nu inteleg goana asta dupa „volum”, vizitatori, public, de oriunde si oricum.
Cred ca oamenii care planifica bugetele ar trebui sa cantareasca un pic calitatea publicului caruia se adreseaza. Inteleg Bergenbier sa mearga pe GSP. La fel Nutline. Dar nu inteleg multe altele.
Trafic / BRAT / Google Analytics ne dau oarece informatii despre volumul trafic realizat de un site. Nu vad de ce ar trebui sa fie unii preferati altora si mai ales nu cred in indemnuri dezinteresate de a adera la un sistem platit.
Eu daca as avea bani pe mina pentru reclama m-as gandi la calitatea publicului tinta, la gradul de confuzie care poate fi creat de reclama mea, mi-as pune intrebarea „cum sa fac sa nu imi deranjez eventualii clienti” si pe ultimul loc ar veni intrebarea „hai sa vad ce trafic are site-ul X”.
Mai degraba cred ca cei care stau prost in Trafic.ro vor face fericiti pasul spre SATI. Acolo, fiind mai putine site-uri din cauza de bani, nou-venitii par ca sunt foarte sus in top. Este o ILUZIE interesanta :-)
Dan,
Eu cred ca SATI rezolva exact problema ta pentru ca in curand se vor publica primele date demografice pentru site-urile auditate. Acesta este motivul numarul 1 pentru care unii (tot mai multi) platesc pentru acest studiu. Speram ca agentiile si clientii sa le foloseasca.
Explicati-mi si mie, ca unuia care are o intelegere marginala a pietei de publicitate online, de ce ar trebui sa platesc pentru un serviciu pe care il obtin GRATIS din cel putin 2 alte surse?
pentru credibilitate
Doar credibilitate Orlando? Nici un cuvant despre calitatea serviciului sau despre costurile asociate? De ce as alege BRAT/SATI si nu un alt serviciu platit, sa zicem, care are cel putin la fel de multa credibilitate, daca nu chiar mai multa, si ofera servicii de o calitate net superioara la un pret cel putin comparabil?
pt ca SATI este un sistem al pietei, un sistem in care toti playerii mari sunt „in”, in care deciziile sunt luate de membrii.
si as vrea sa punem punct discutie aici, eu incerc sa fiu cat mai obiectiv, dat fiind ca trecutul meu e legat de Netbridge si implicit de Trafic.ro sper sa intelegi situatia. thx
Ok, inteleg.
Nu e vorba de nici un santaj, asa cum sugereaza Sorin Tudor. Discutia e simpla si cuprinsa in regulamentele BRAT. Cind aderi la o asociatie nu poti s-o concurezi din interior. Ce s-ar intimpla dc cinci playeri on-line si 10 playeri off-line si-ar face sisteme de masurare paralele cu SNA si cu SATI? :-)
Discutia e mai complicata Catalin :), poate si pentru ca e vorba de online, unde nu neaparat sunt aceleasi reguli din off-line, unde exista o alta istorie (pe care nu neaparat trebuie sa o stii), nu exista aceleasi categorii de jucatori si pot sa iti mai dau exemple de ce lucrurile nu sunt asa univoce ca in editoriale tale pe care eu personal le apreciez.
[…] *Tolo crede ca e timpul ca piata sa se indrepte catre BRAT. Sunt vorbe grele, pe care amicu Sorin nu le digera bine, da’ sper sa nu se supere ca noi il ascultam pe Tolo si am bagat deja in footerul site-urilor noastre sigla BRAT. Evident, meciul e arbitrat de Orlando. […]