„Tineri antreprenori” sau „tineri bisnitari”?

Cum spuneam, am iesit din acest business dar e funny ce se intampla in ultimele zile:

Atentie! Nu vorbim de activitati ilegale, frauduloase, este vorba de tineri antreprenori romani, entuziasti care au dezvoltat site-uri si aplicatii prin intermediul carora ofera continut video, asemenea altor mii de site-uri similare din toata lumea.

Declaratia apartine lui Mihai Batrineanu, presedintele ANISP, adica Asociatia Nationala a Internet Service Providerilor. Mihai ii numeste tineri antreprenori pe baietii care publica pe siteurile lor filme si seriale pentru care nu platesc drepturi de autor producatorilor. Lista membrilor ANISP o gasiti aici, printre altii ii gasiti pe cei de la Orange, Romtelecom, GTS, Mediasat, SN Radiocomunicatii, Ines, Prime Telecom, ICI, Euroweb etc.

Din pacate Mihai, baietii respectivi nu sunt tineri antreprenori, nu sunt nici macar bisnitari pentru ca acestia din urma PLATESC pentru un produs/serviciu pe care apoi il revand. Tinerii tai „antreprenori” nu platesc nimic. Cu alte cuvinte ii cam jignesc pe bisnitari comparandu-i cu acesti „tineri antreprenori”.

Tot pe (langa) subiect, pe cat de logic este zilnic in emisiunea sa, pe atat de dezlanat este Moise Guran in postul sau ce trateaza „subiectul zilei”. Amesteca termeni juridici cu taxa TVR-ului, cota de piata a PROTV-ului (sper ca doar voit exagerata in context, altfel ar fi trist pentru Moise Guran, ca profesionist intr-o piata media) cu capacitatea lor de a vinde „orice rahat”. Care e „o arta”. Pentru ca in final sa ne spuna:

Cu aceast? postare am vrut doar s? le bat obrazul celor de la Pro. C? dau filme proaste pentru o ?ar? care a avut încredere în ei ?i s-a l?sat prostit?.

Se pare insa ca nu toata lumea s-a tampit in aceasta tara, pe facebook, postul lui Bogdan Naumovici despre subiectul zilei are +300 de likeuri si vreo 60 de shareuri. Cititi-l pentru ca Bogdan sintetizeaza cel mai bine subiectul, discutia nu este despre Voyo vs Vplay sau Protv vs „siteurilecaredaufilmesiserialegratis”. Discutia este despre principii si furt. Asa cum am mai spus, la tine acasa poti face tot ce vrei, ai chef sa vezi ultimul episod din „celmaitareseriallamodainacestmomentcarenuedisponibilinro”? Foarte bine, descurca-te si asuma-ti riscurile, nu incuraja siteurile care pirateaza cu argumente demne de un copil de 3 ani.

Iar dupa ce ati citit toate aceste „aberatii”, mergeti pe Hotnews si cititi „Cum am devenit membru in reteaua citostaticelor. Vrei sa intri si tu?„. Pentru ca asta e lumea in care traim.

112 Comentarii
  1. vali spune:

    „batrîneanu”, cu î.

  2. Simple spune:

    Din punctul meu de vedere (cel al unui utilizator obisnuit), fiecare are partea lui de dreptate. Eu de exemplu am platit pentru vplay. As plati si pentru voyo, dar acolo chiar nu am ce vedea. As plati si pentru netflix, dar pe la noi nu merge. As plati si pentru orice alt serviciu asemanator, insa chiar nu am de unde alege. Singuru care-mi satisface toate dorintele e vplay. Si atunci eu ce sa fac? Programul meu (si sunt sigur ca nu sunt singurul) nu-mi permite sa urmaresc filmele sau serialele la tv, asa ca momentan, singura solutie e internetul si asa cum am mai spus-o, singurul loc in care am ce sa vad e vplay. Sa-mi ofere si voyo sau muvix sau orice alt serviciu asemanator aceleasi optiuni (da, stiu ca pretul va fi altul) si atunci isi va avea rostul si discutia asta.

    And one more thing: Moise Guran bine zice cand spune ca protv-ul a invadat piata cu productii de rahat la care sunt sigur ca oameni ca Naumovici sau cei care si-ar permite sa plateasca pentru un abonament online nu s-ar uita in veci. Iar eu cred ca asta e greseala voyo, ca doar productiile de rahat sunt acolo, productii la care se uita cei care au timp de tv si cei care nu stiu ce e aia internet numai din auzite sau pustii care oricum nu prea au metode de plata la indemana. Cu asemenea filme si playlist nu cred ca se vor atrage vreodata posibili clienti platitori. Eu unul stiu sigur ca nu as plati pentru asa ceva.

  3. Vadim spune:

    Stii ce nu inteleg eu din toata povestea asta? Cum a facut voyo.ro reclamatie la CNA?

    Spun asta pentru ca in urma cu ceva ani cand TVR a facut plangere penala impotriva siteului meu, dar si contra gsp si prosport pentru cateva minute din amicalul Italia – Romania, am fost la CNA si am facut o cerere pe care sa o folosim in proces in care solicitam ca CNA sa ne spuna daca un site este sau nu o entitate careia i se aplica Legea Audiovizualului.

    CNA a raspuns ca un site nu este o entitate audiovizuala, deci nu poate prelua conform Legii Drepturilor de Autor cate trei minute din diverse evenimente, cu mentionarea sursei, asa cum fac statiile TV.

    Atunci, daca siteurile nu intra sub incidenta CNA, asa cum avem noi un document la mana, de ce acum acest for se implica pentru voyo.ro sau se indreapta contra unor siteuri? Nu este in regula ceva aici.

  4. Orlando spune:

    Simple, singura combinatie care-mi satisface toate dorintele este un Ferrari plus femeia X, eu ce sa fac acum pt ca nu le pot avea pe amandoua, sa sparg o banca pentru un Ferrari si sa o violez pe femeia X? Comparatia e dusa la extrem dar poate asa intelegi.

    Re Moise, lucreaza pentru o institutie, TVR, care cheltuie anual, de la buget, de la mine, de la tine, din taxa anuala, din veniturile rezultate din vanzarea de publicitate, peste 300 mil euro, cam cat reprezinta toata piata de media din .ro. ProTv e un business privat la care nu te obliga nimeni sa te uiti, opereaza pe o piata libera si incearca sa genereze profit pentru actionari. TVR este un mamut bugetar care cheltuie cat toate celalte televiziuni la un loc si nici nu reuseste sa ofere programele pe care le doresti. Esti sigur ca reprosul tau la adresa ProTv-ului e intemeiat?

  5. Petrescu Angel spune:

    orlando… PRO a pornit un razboi pe care nu o sa-l castige ever. pt ca si voi sunteti niste hoti. numai ca la voi asta se cheama strategie de marketing. repet [a treia oara ] cererea mea de a prezenta public toate licentele de soft pe care le folositi ca un mare trust. dar sigur, furtul de soft, nu e ca cel de media nu?:D sau sa luam de ex muzica de pe tare.ro… ai licente la toate? sunteti doar ofticati ca altora le merge bine si va incurca. sfatu’ meu… lasatii in pace pe baieti ca nu mai apucati sa aveti ceva online neam daca se pun pe voi.

  6. Bogdan spune:

    1. Mihai B. s-a trezit vorbind. Poate dormea si l-a trezit un zgomot puternic.

    2. Am folosit serviciile cu plata pentru filme/muzica timp de vreo 5 ani. Inca mai cumpar filme in sistem „pay per view”. Dar acest lucru este din ce in ce mai greu. Pentru ca nu pot accepta sa vad o mizerie de film (trailer ok, critici ok, publicitate super, film mizerabil) si sa mai si platesc pentru asta. Stiu, vezi o prajitura la cofetarie, arata misto, o platesti dar la gust nu prea e ceea ce ai sperat. Asta e viata. DA, dar a doua oara nu mai cumpar de acolo! Data viitoare, as vrea, daca pot, sa gust inainte de a plati. Cum gust branza in piata.

    Opera creativa, bani investiti etc? De acord. Lasa-ma sa vad filmul pana la jumatate, gratis. Daca vreau sa-l vad pana la final, cere-mi bani. Daca chiar m-ai prins, fii sigur ca voi plati. Daca mi-ai servit o mizerie, asuma-ti riscul. Cred ca e singura solutie viabila ca toata lumea sa fie multumita. Nu 1 minut de trailer care sa ma faca sa platesc 2,3, 5 EUR…

    3. Articolul lui Vlad Mixich e unul dintre cele mai frumoase pe care le-am citit in ultima vreme. M-am inscris ca voluntar sa aduc medicamente din Fr. Daca vrei sa sponsorizezi pe cineva, stii unde ma gasesti :-)

  7. razvanbb spune:

    Ne facem de ras si cam atat. Initiem o petitie impotriva inchiderii unei activitati ilegale pentru care se face puscarie.

    De aia suntem ocoliti de investitori… din cauza atitudinii

    http://razvanbb.ro/2012/11/cand-venit-microsoft-romania.html

  8. orlando spune:

    Angel,

    hai ca ai mintea odihnita, presupunand ca nu avem licenta pentru nici un soft folosit, asta inseamna, dupa tine, ca suntem intr-o situatie similara cu vplay & co? Da/Nu?

  9. orlando spune:

    si da, pentru Tare.ro platim LUNAR o suma, la fel cum plateste Trilulilu si ceilalti care ofera astfel de servicii.

  10. orlando spune:

    Bogdan,

    de acord cu 2 + felicitari pentru 3.

  11. Petrescu Angel spune:

    orlando: simulara, clar nu. similara, clar da. „Discutia este despre principii si furt” ;) Plus ca tu te faci ca nu intelegi… nu e vorba in reclamatia de la CNA doar de vplay… mai sunt inca 40 de sites reclamate… sites care nu iau nici un ban pt serviciul prestat.

  12. Petrescu Angel spune:

    „si da, pentru Tare.ro platim LUNAR o suma” pana nu arati public o factura… iti dai seama ca nu te cred

  13. orlando spune:

    Nici nu mi-am propus sa ma crezi, cum spuneam, ai mintea prea odihnita asa ca ma opresc aici.

  14. Petrescu Angel spune:

    mai bine :) te afundai din ce in ce mai tare in sintagma „principiile trec prin stomac [aka interes]” ;) si ar da najpa la cititori ;)

  15. ratonbox spune:

    Angel, similaritatile se opresc la faptul ca e vorba de software. In rest, au o cu totul alta conotatie juridica. Vrei o metafora buna? Poti sa o compari cu persoanele care sunt prinse cu droguri pentru uz personal si dealerii de droguri (adica vreo cateva luni in inchisoare sau dezintoxicare si 99+ ani de condamnare in US, si pedeapsa capitala intr-o lista destul de mare de state).
    Nu va inteleg pe cei care le luati apararea celor de la vplay si supermegasitegenericdestreamingfilmepiratate.net . E ilegal ce se face acolo, ce e atat de greu de inteles? Conteaza ca plangerile au fost facut de voyo? La fel de mult ca atunci cand ti se face plangere la politie pentru ca ai avut muzica prea tare.

  16. bogdan c. spune:

    Orlando, tu te uiti la las fierbinti?

  17. bogdan c. spune:

    Ca sa imi clarific pozitia, sunt impotriva site-urilor pirat si a celor care protesteaza aiurea in acest sens. De ce nu protesteaza si pentru mancare gratis? De ce nu accepta sa munceasca pro-bono? Cu ce este diferita producerea unui film de producerea de paine? Eu ofer un produs/serviciu, tu oferi un produs/serviciu.

    E optiunea MEA daca vreau sa cer bani pe el, e optiunea TA daca vrei sa-mi dai bani pe el. Dar sa ceri ca ar trebui sa-ti ofer produsul/serviciul meu pe gratis, nu mi se pare ok si iti cer si eu sa-ti oferi munca/produsul/serviciul tau pe gratis.

  18. Petrescu Angel spune:

    @ratonbox: man, nici eu nu sunt deacord cu pirateria, dar ca sa il citez pe napoleon profit de ea. fac soft si nu imi place sa imi fie furata munca, etc. dar, am o problema cand hotii striga hotu… orlando & pro se pun pe niste tzapari de mana a doua si incearca sa dea lectii la public, cand si ei fac fix acelasi lucru fie in acelasi domeniu fie in altele. deci sa nu dea ei lectii de principii si cinste ca imi vine sa vomit. intelegi?

  19. George spune:

    Nu s-o fi tampit toata lumea, dar aia 300 reprezinta o minoritate, la fel ca si in cazul bugetului, noi dam banul, iar majoritatea hotareste ce trebuie facuti cu ei. Cand esti in minoritate nu contezi. Labarelile (ma scuzi pentru limbaj) astea cu „nu avem alternative” sug grav de tot, tre sa fii alianat sa crezi ca asta rezolva problema. Daca proprietarii carora li s-au incalcat proprietatile ofereau „alte alternative” decat glont sau puscarie, crezi ca azi mai erai atat de sigur in casa ta ? Ceva de genul: „da-ne ce vrem noi daca vreti liniste sociala”. Daaa ? Pai luati de aici putina violenta. Imi par rau daca revin la originile mamei naturi, insa asta este efectul impacatului verzei si a caprei. Impacatul asta a esuat intr-o mare criza in urma careia se va dezlantuii ura. O ura imensa intre vagoane si locomotive. Doar ca vagoanele fara locomotiva sfarsesc in rugina, locomotiva fara vagoane creeaza miscare.

    „Da, dar si Pro TVul fura” Asta se cheama „tupeu de comunist”. Dupa ce ii faci concurenta furand, te astepti sa-si permita sa te concureze 100% corect. Ce caini sunteti frate!

    Hai sa va explic ca aparent faceti pe prostii. Sa zicem ca DOPul unui filme produs de mediapro si piratat de tine, are nevoie de un program ce costa cam 3k si se duce sa ceara acel program. Din cauza incasarilor insuficiente, barbosul ii zice ca nu are buget pentru asa ceva, sa se descurce cum stie, ca de-aia ii platit.

    Partea draguta a scenariului e ca programatorul angajat la firma care produce softul ala de 3k, incurajeaza mediul pirat si se uita la filme piratate pentru productia carora s-au folosit de softul la care el lucreaza. Astfel se creeaza un lant al slabiciunilor. Media pro nu mai castiga suficienti de multi bani incat sa-si mai plateasca angajatii si drept urmare nici compania ce produce softul de 3k nu va mai avea bani sa-si plateasca programatorii.

    Chestiile astea nu se intampla de pe azi pe maine, asa cum nici criza asta nu a aparut de pe azi pe maine. Insa atunci cand se va intampla, dragi crackeri, veti platii cu puscaria pentru un reverse engineering nepermis in urma caruia castigati un rahat de bani.

    Te intrebi de romania e o tara de mana a 3 a ? Intreaba-te cat suport primesc din partea populatiei si a oficialitatilor. Momentan primesc o flegma intre ochi, iar ei se vor sterge frumos la ochi o vor inmultii cu 1000 si o veti primi cat de curand.

  20. Priviti partea buna: Daca le inchide poate vom avea si noi netflix. Daca nu, nu vor veni niciodata intr-un loc unde lumea vede seriale moca.

  21. neagrigore spune:

    Eu nu în?eleg cum mult? lume crede c? vplay este legal. A recunoscut-o chiar Guran în emisiunea de pe TVR.

  22. George spune:

    @Petrescu Angel „dar ca sa il citez pe napoleon profit de ea. fac soft si nu imi place sa imi fie furata munca, etc. dar, am o problema cand hotii striga hotu”

    Glumesti ? S-ar presupune ca nu ai voie sa scrii cod daca nu esti in stare sa manipulezi logica simpla. Inteleg ca tu exceptia.

    Sa o luam in ordine:

    1. creezi soft si te afecteaza pirateria facuta printre altii si de Pro
    2. piratezi continut produs de Pro, care pentru a produce bani sustenabili afacerii se foloseste si de softul produs de tine.
    3. Pro incearca sa puna capata pirateriei astfel incat sa castige mai multi bani pentru a nu mai fi nevoit sa-ti fure tie softul.

    Rezultatul: pe tine te deranjeaza ca Pro doreste sa castige mai multi bani pentru a-i imparti si cu tine ?!! Atat de prost programator esti dude ?!

    Angajatori de softisti, daca vreodata vedeti in fata ochilor un CV cu numele Petrescu Angel, vorbiti cu Orlando, asigurati-va ca este acelasi Petrescu Angel si trimiteti-l la plimbare sau puneti-l la munca de jos pentru 2 lei pentru ca omul e incapabil sa inteleaga logica elementara, cum credeti ca omul asta poate intelege un algoritm complex.

  23. Petrescu Angel spune:

    @george: i-ati xanaxu nene.

  24. Petrescu Angel spune:

    sau ia un snikers :)) te transformi in diva cand esti nehalit :)

  25. Simple spune:

    Orlando, comparatia chiar e dusa la extrem si nici nu e prea potrivita. Hai sa o mai zic odata folosind analogia ta: eu am spus practic ca as avea bani de Ferarri (si poate chiar si de femeia X daca vrei), doar ca nu pot sa-l cumpar pentru ca nu se vinde la noi in Romania, iar restul masinilor pe care le pot cumpara sunt numai Dacia. In schimb mai gasesc cate un Ferrari dupa colt adus de altcineva de prin alte tari si ma pot plimba prin el fara nicio problema (cel putin deocamdata) ca nu se supara proprietarul.
    Da, nu e corect, nu e frumos si pe deasupra e si ILEGAL, o stiu prea bine, dar cu ce sunt eu de vina ca Dacia nu-mi ofera si un Ferrari chiar daca eu asta vreau? Sa stau deoparte si sa ma uit doar la altii cum se plimba in masinile lor?
    Cu alte cuvinte eu imi PERMIT sa platesc, dar nu POT sau nu am CE sa platesc, iar acum Dacia crede ca daca eu nu o sa mai pot sa-mi iau Ferarri-ul acela de dupa colt o sa incep sa cupar Dacia? Dupa cum ai spus si tu, in cazul de fata Dacia e o institutie privata si nu ma obliga nimeni sa o cumpar sau sa ma uit la ea, iar eu nici nu am sa ma uit la ea atata timp cat nu-mi va oferi o alternativa viabila si demna de un Ferrari.

    Sper ca acum e mai clar putin.

    P.S. Stiu ca de fapt Ferrari se vinde si in Romania si se vinde chiar bine, ideea e alta.

  26. VictorBraun spune:

    Orlando, cred ca esti putin naiv.

    Batraneanu are un interes aici. Mai mult de jumatate din siteurile alea hosteaza filmele la el (ROL.ro – Fastupload.ro mai exact). Ca tinerii bisnitari nu au hosting, servere si banda de tinut filme.

    Sapa mai mult.

  27. orlando spune:

    Simple,

    nu-ti permiti, nu exista nici un site in toata lumea care sa aiba in oferta tot ce are vplay. nimeni.
    inca o data, inteleg dorinta ta de a avea ce-ti doresti, problema e in legalitatea/ilegalitatea felului in care poti obtine ceea ce-ti dorecti.

    bogdan c.

    nu, nu ma uit, ma uit f putin la tv si in general cand o fac fie esuez pe hbo, fie ma uit la sport.

  28. […] Bogdan Naumovici, Orlando, Dragos Stanca , ReFresh scriu si combat pe subiectul asta. Oamenii care lucreaza in zona media […]

  29. orlando.nicoara spune:

    Victor, stiu, pagina anti-voyo de pe facebook e facuta de un angajat Rol.ro + nu vreau sa-l acuz pe Mihai fara a avea dovezi „palpabile”, dovezi pentru care nu am timp sa sap.

  30. George spune:

    Hai ca am luat un Snikers si revin cu niste cifre pentru alianatii de pe aici care o tin pe aia cu alternativa:

    Conform IMDB, exista 1,769,207 de filme produse.

    Bugetul cel mai mare este de aprox 5 miliarde de dolari iar bugetul cel mai mic de aprox 800.000 dolari. Bugetul mediu ar fi cica undeva pe la 100 miliioane de usd.

    Un calcul evaziv ar zice ca s-au cheltuit 176.920.700.000.000 dolari. Adica 176 de trilione de dolari sau cheltuit doar pe filme, iar voi vreti un abonament care sa includa toate filmele, toata muzica, toate emisiunile si toate cartile scrise pentru … 30 dolari pe luna ?

    Daca toata populatia globului si-ar permite si ar cumpara acest abonament, ar insemna ca intr-un an toate companiile respective ar incasa … 2,5 triliarde de dolari/an. Sunt necesari 70 de ani de abonament pentru a acoperii costurile de productie a filmelor, restul contentului nu se pune la socoteala.

    Sa nu mai vorbim de faptul ca in acest fel, toti productaorii sunt bagati in aceasi oala, adica comunism pe fata. Nu conteaza cat de bun e filmul tau, tu tot atat de multi bani incasezi.

    Si mie imi spuneti sa iau xanax ?

  31. vali spune:

    e f?cut? de iulian andrei pagina aia? :)

  32. RedA spune:

    Bai deci voi chiar nu intelegeti ca aici nu se mai pune problema ca rulezi tu WIN8 piratat la tine acasa?! E vorba de faptul ca un site poate rula filme si seriale la care nu plateste nimic si care in schimb incaseaza la maxim niste sute de mii de euro! Daca nu exista Voyo probabil ca nu se intampla nimik pana acum. Dar tocmai ca exista o companie care kulmea isi permite sa investeasca timp si energie intr-un proiect de acest gen si vede ca are o concurenta total neloiala ce sa faca? -ia masuri ! In mod normal statul trebuia sa ia masuri de mult dar nu se inampla asa de aceea si suntem cu pirateria unde suntem in lume. Suntem o piata prea mica pentru jucatorii mari dar asta nu inseamna ca trebuie sa-i blamam pe cei care incearca sa faca un business corect aici . Nu va obliga nimeni sa va facei cont pe voyo si nici la UPC , RDS etc piata va decide si pana la urma depinde de Voyo sa-i atraga clientii dar nici nu poti progresa cand toti se uita la filme si seriale ilegale pe vplay. Am o intrebare ptr. toti userii de vplay -cat la suta s-a dus in fondul de pensii a lui mata` si tactu` cand ai platit SMS de abonare la Vplay?! Eu sincer abia astept sa se inchida absolut toate siturile de streaming ilegale sa existe firme concurente pe o piata reglementata si cand o sa scada costurile suficient de mult veti vedea ca veti avea si calitate si cantitate. Ca daca nu era asa ramaneam si acum cu decodoarele vechi vandute ptr. HBO prin piete si cu cablurile de TV trase aiurea printre blocurie ca in anii 90 si discutaam de ce am vazut pe Eurosport HD germania poate:))))

  33. Silviu spune:

    Legalitatea acelor multe site-uri care ofer? seriale moka sau mai iau ?i bani, nu cred c? mai are sens s? fie discutat?. E un subiect destul de clar.

    Din p?cate, atitudinea Voyo de a face plângere la CNA e asem?n?toarea cu a unui copil de gr?dini?? care când este b?tut de un coleg la ?coal? se duce plângând la p?rin?i cu „UAAAA, mami mami, gigel iar m-a b?tut, du-te ?i bate-l ?i tu pe el”. Cam lame pe scurt.

    Pe lâng? faptul c? nu vor ob?ine ni?te rezultate concrete, ?i-au mai stricat ?i imaginea. Dar na, pe de alt? parte, scandalul ?sta le-a adus ?i mult? publicitate. Câ?i ?tiau de voyo pana acum? Cu toate acestea, solu?ia in final tot una singur? r?mâne: ca cei de la voyo s? pun? bine osul la treab?, s? munceasc?, s? ofere ni?te servicii cu adev?rat folositoare ?i atr?g?toare. C? dac? se inchide vplay, nu cred c? ajunge vreun utilizator de-al lor s? foloseasc? Voyo. Dar na, cu munca e mai greu, mai u?or e cu pâra la big brother.

  34. George spune:

    @silviu

    Pro TV plateste bani buni la bugetul de stat. Mai exact nu ii plateste pe baietii aia de la CNA doar pentru a le da lor amenda, ii plateste sa asigure un climat drept.

    Asa ca nu, Pro Tv nu s-a dus sa planga, s-a dus sa ceara socoteala pentru banii platiti. Tu cand te duci in fata unui judecator sa-ti faca dreptate, consideri ca ai o atitudine de gradinita ?

  35. George spune:

    @silviu Si iti mai spun un secret. Faptul ca tu disconsideri atat de mult proprietatea privata, te face un sustinator al regimulzui comunist, fie ca iti place sau nu. Probabil nu detii proprietati de-aia nici nu intelegi importanta proprietatii private.

    Cereti investitii cand voi stergeti pe jos cu importanta proprietatii private ? Pai cum vrei sa investec intr-o tara in care activele mele risca sa fie nationalizate pentru ca niste societatea iese in strada doar cand ii chioraie stomacul, nu si cand ii este incalcata proprietate.

    Ceausescu e in voi mai copii. http://www.youtube.com/watch?v=IlHSVHOvcQA

  36. Vadim spune:

    George, ProTV poate face reclamatie daca o face contra altui post tv. ProTV nu poate face reclamatie la CNA daca un caine trece strada, pentru asta se duce la Hingheri. La fel si daca un site ii pune continul online fara drepturi de autor, nu merge la CNA, merge la Politie. Sper ca ai inteles analogia, CNA nu are dreptul sa omoare cainii de pe strada asa cum nu are in mod egal dreptul sa spuna ce face sau nu face un site. Am scris si eu mai sus, CNA si-a declinat raspunderea in scris fata de siteul meu in urma cu patru ani pe o tema solicitate de mine. ProTV trebuia sa faca plangere penala direct la IGP sau la sectia de politie de pe raza sectorului lor, nu la CNA. Actiunea CNA este ilegala si ar putea fi speculata in justitie de vplay.

  37. George spune:

    @Vadim

    Exact asta e problema, ce autoritate se ocupa de aceste probleme, nu-i asa ? Daca se adresa Politiei ai fi putut si tu dormi linistit.

    Sunt sigur ca stii tu mai bine cui ar trebuii sa se adreseze Pro TV in astfel de probleme. De ce nu te apuci sa-i consiliezi tu mai bine carei institutii ? Probabil nu are bani de avocati, si au nevoie sa-i inveti tu caror institutii ar trebuii sa se adreseze.

    Argumente de gradnita.

  38. Petrescu Angel spune:

    @george: mai ia un snikers si un xanax, nene. cu apa plata. si fugi repede la somnic. vadim ti-a dat un argument cat se poate de clar si tu tot insisti in reclama la pro & co.

  39. Petrescu Angel spune:

    @george: ps: fac pariu pe 100 de euro ca in 89 n-aveai mai mult de 10 ani, asa hai sictir si nu mai pomeni comunismu’. habar nu ai ce e aia.

  40. George spune:

    :) Pe tine doar foamea te mai poate vindeca.

    E logic, ideologia socialista sau comunista se poate cunoaste doar traind in ea. Tot ce a scris Marxx e apa de ploaie daca nu ai trait si tu o zi in comunism. Aveam 7 ani in ’89 insa daca tu crezi ca socialismul si comunismul s-a terminat in 89, mai uita-te odata in oglinda, e plina romania de comunisti ca tine. Pentru ei logica elementara e fix pix. Stai ca maine poimaine vine frigul si foamea pe strazile romaniei, sa nu uiti sa iesi si tu sa protestezi pentru ACTA, care este. Doar astea ii scot pe romani din case, taierea gratuitatilor: paine si torrente la toata lumea sa fie, drept la proprietate nu avem nevoie, pentru ca aveam 10 ani in 89. Fuckin’ retards.

    Gata pentru azi, ca esti un luzar odihnit. Nici macar nu am scris textele astea de dragul de a-ti raspunde tie.

  41. Vadim spune:

    Voiam sa il intreb ceva pe Orlando. Am ramas nedumerit de ce trusul ProTV (care din ce stiu detine drepturile Disney sau gresesc?) nu a dat in judecata si pe trilulilu.ro. Are drept trilulilu.ro sa puna online Cartea Junglei? E legal, plateste drepturi pentru asa ceva?

    http://www.trilulilu.ro/video-animatie/cartea-junglei-rudyard-kipling-walt-disney-the-jun

  42. Moise Guran spune:

    Orlando, cred ca trebuie sa revedeti documentarea. Veniturile bugetate de tvr din taxa sunt undeva la 70 – 80 mil euro. Gradul lor de realizare este cam de 50 la suta. Cifra de afaceri a protv sa a fost anul trecut de 140 mil euro. Anul acesta va scadea probabil spre 110-120 mil. Din cate stiu eu tvr-ul mergea pe achizitie de filme cam la 10-15 mil de euro din buget. Putin, sunt de acord. Acum sunt gata sa aflu cat da protv sa pe filme bune si cat pe productiile media pro( alt patronat, este?) de a iesit doar cu 7 mil profit pe primele 6 luni. Aflati pentru dvs, caci nu este treaba mea. Si n-am chiar nimic cu protv. Dar tvr-ul nu mai are bani de filme. S-a terminat. Va urez succes cu lasfierbinti sau cu tanti florica, dupa o idee dintr-un film cu dustin hoffman, (care n-a cerut drepturi pe idee, ca era oricum de prost gust). Am incercat doar sa trag un semnal de alarma. Ne tampim cu totii in tara asta si ne mai si aplaudam intre noi.

  43. Tudor spune:

    Parerea mea e ca totul s-a facut un pic la repezeala. E clar ca vizati au fost in special vplay.ro si serialepenet.ro (doar acestea hosteaza fisiere pe serverele lor + taxa pentru acces la filme).

    Pentru celelalte 40 de siteuri sunt curios de ce plangerea (sau cerere de scoatere a meterialelor de pe site) nu s-a facut direct catre siteurile ce hosteaza de fapt filmele (peteava.ro, vk.com, dailymotion.com, novamov.com etc). Practic acestea iau fisierele prin embed sau iframe de pe aceste siteuri. Nu stiu cat de incriminate pot fi in acest caz. Si daca pot fi situatia ar deveni destul de nasoala pentru ca asta ar insemna ca si postarea pe blog a unui banal videoclip de pe youtube ar putea fi considerata piraterie, pentru ca practic nu stii daca cel care a urcat clipul pe youtube are drepturi de autor sau nu pe el. Corect?

    Alta problema pe care o identific este urmatoare. Majoritatea siteurilor sunt hostate in Rusia sau alte tari despre care se stie ca „tolereaza pirateria”. Se supun legilor de aici sau celor de acolo?

    Am citit multe exemple duse la extrem. Sa presupunem ca un roman isi deschide un magazin in Olanda, magazin in care vinde droguri (chestie legala acolo, da?). Mai multi romani merg la acel magazin si isi cumpara droguri (in Romania asta fiind ilegal). Il putem condamna in Romania pe proprietarul magazinului daca el practic isi desfasoara activitatea in alta tara?

  44. Moise Guran spune:

    Daca va juta cu ceva http://media.tvrinfo.ro/media-tvr/other/201206/raport-3-2011-tvr_113427.pdf, la pagina 167 vedeti veniturile tvr pe 2011. Sunt 300 mil lei din taxa. Nu euro, lei. In 2012 mai scadeti 20 la suta comisioane electrica. Ma rog, nu insist, nu e treaba mea, m-am simtit doar ofensat de cele pe care le-ati scris si am dat o replica.

  45. Silviu spune:

    Vadim, se poate s? m? in?el, dar am impresia c? dup? nu stiu câ?i ani (30 sau 40 cred), filmul devine free. ?i poate oricine s?-l aib? pe site

  46. alexnicolae spune:

    oare cum se simt cei care au facut Robotzi aia la care muncesc, pun video free si dupa aia vine cineva si le ia munca si o pune pe un alt site? cumva parca simt ca muncesc pe gratis ? nu ar fi fain sa vanda publicitate de 1 mil de euro pe site-ul lor, iar peste 5 ani sa apara cateva sute de echipe din astea care sa munceasca sa faca content/filme faine ? (o sa merite sa munceasca 2-3 ani pana se lanseaza, pentru ca au vazut ca rezultatul poate sa fie spectaculos.) Ar fi fain pentru toata lumea, inclusiv pentru cei care vor filme pe gratis.

  47. Orlando spune:

    Moise,

    Mea culpa, sunt 743 mil ron cheltuiti de TVR, adica spre 165 mil euro, nu 300, voi corecta, multumesc de sesizare. Pe de alta parte, in acelasi raport, la pagina 37 apare cota de piata a televiziunilor Pro, sub 25%, departe de cei 75% din post.

    Nu stiu cat da Pro-ul pe filme, ceea ce incercam eu sa va spun, si se pare ca nu am reusit, este ca:
    – nu am inteles ce mesaj ati vrut sa transmiteti
    – nu am inteles ce legatura exista intre filmele de pe Pro si vplay
    – nu am inteles de ce nu ati spus direct ca nu ati stiut de ilegalitatea vplay si ca nu incurajati astfel de initiative

    Imi pare rau ca v-ati simtit ofensat (nu-mi dau seama care din afirmatiile mele au dus la aceasta senzatie), intentia mea a fost de a atrage un semnal de alarma pe un subiect in care persoane ca dumneavoastra, profesionisti in aceasta piata, ar trebui sa transmita un semnal mai ferm.

  48. Secara spune:

    ProTV-ul a scos castanele din foc, in locul autoritarilor. Si acum ei sunt taxati pentru acest curaj. Iar cei ce taxeaza astazi curajul ProTV-ului de a combate furtul intelectual si-au castigat dreptul de a vota, de a trai si de a prospera in tara pe care o vedem azi reflectata in stirile de la ora 5 si in emisiunile de talkshow. Felicitari!

  49. Moise Guran spune:

    Eu am spus clar media pro, nu pro tv. Pro tv are 50 la suta din piata de publicitate. Mediapro mai ia zic eu inca 25 la suta. Dar nu asta conteaza. Cred ca ne-am clarificat

  50. rigurozitate spune:

    Sunteti oameni mari!? Ce este ILEGAL in VPLAY? Poate vreti sa spuneti IMORAL, dar nu cred ca poate fi ceva ILEGAL din moment ce nu exista o lege care sa defineasca ce este legal sau ilegal in relatia de interconectivitate dintre virtual si real.
    Cautati-ma daca vreti sa nu platiti nimic televiziunilor din romania: una bucata firma in Bulgarica sau Holland, se reintoarce virtual in virtual dupa AS de BG sau NL ca de de-asta ne putem juca si noi (retelistii) cu mintile voastre, cum va jucati si voi cu opiniile si ideile oamenilor, se ia cate una bucata stream de tv si se codeaza pentru IPTV si ietete ciuciu taxe pentru MediaPro HBO RO si Discovery…
    Ca sa fie clar, ca mister Orlando tine partea Lupului in combinatia asta. Intrebarea mea finala este (Sase cai frumosi!): DE CE TRUSTUL MEDIAPRO NU ACORDA LICENTE DE RETRANSMISIE PENTRU TELEVIZIUNE PRIN INTERNET?
    Parerea mea, Voyo trebuia sa fie un cinema home, pay per view cinema, adica ce a rulat inainte cu o luna in cinema sa ruleze si acasa prepaid, dar na.. omorau cinema-urile… sau poate le impingeau de la spate pentru investitii in sonorizare si proiectie sau servicii in general care lasa de dorit. As fi dat 4 euro(pe film) sa vad un film ce a rulat cu o saptamana inainte in cinema fara sa ma inghesui cu toti ghertzoii, sau pur si simplu de a vedea din fotoliul meu mult mai comod. Oricum voyo este si va fi un esec atata timp cat se va bate cu site-uri de seriale gratuite indiferent de nume…
    Gestul trustului de a zbiera la niste copii(daca ma raportez la vulpea quaternala Sirbu) care au facut un site functional de vizionare a continutului video si care livreaza ceea ce-si doreste sa-si imagineze toti romanii e rau… Dintr-un ditamai trustul nu s-a trezit nici unul cu 5 secunde mai devreme… sorry dar iese la suprafata frustrarea. Poate incercati sa dati Vocea Romaniei doar pe voyo sa atrageti, ca in rest voyo, e plin de mult cah…. si nu ai cum sa vinzi mult cah chiar daca il promovezi pana panzele albe, mai ales ca ai cu ce sa compari.
    Poate ma ajutati si pe mine cu home cinema ca ma chinui de vreun an si nu imi canta si mie nimeni in struna…

  51. dragos spune:

    mi-am mai spus parerea pe subiectul asta intr-un post de-al tau mai vechi care a aprins tot atita lumea, daca nu si mai multa. . tot e o chestie pt ca vad ca ati facut ceva clar.. ati facut o plingere. f bine. dar de aici si pina la discutia de principii aaaaaaaaaaaaaaaaaaaoleeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.

    salturile in istoria omenirii s-au facut fara sa aibe nimeni drepturi de proprietate. mai precis diversele ingradiri au dus lumea la stagnare si la un ev mediu lung si intunecat.
    si tu si naumovici sustineti niste narozenii. ala cu locomotivele si vagoanele lui, iara tu, ca ma enervez iar, cu figurile astea de primadona… vii si dai cata postul belicos si la sfarsit pui in link asa, ca uite ce e important si pulimea te trage din sferele inalte in mocirla sulfuroasa.. bun linkul dar puteai sa ii scorzi cel putin la fel de mult spatiu ca restului de post daca erai atins.
    daca nu era internetul cu multiplele lui incalcari de drepturi nu mai pupai tu acces la informatii ca sa te destepti pe gratis si sa devii cata conducatorul cu o gramada de knowhow. si informatiile alea pe care le-ai acumulat in timp ar trebui sa aibe o proprietate, ceva acolo, nu?.
    ca dreaq: sa inchidem tot si sa tragem si apa la sfarsit. ma distreaza ca vplay te deranjeaza dar de ACTA ce zici? e ok? e fain? e mijto? pai in ritmul in care se cer interzise taote si accesul la toate o sa raminem fara nimic..internetul o sa se reduca la o retea de apartament. stiu, ca tu spui ca nu vplay te deranjeaza ci principiul.
    argumente de 2 lei??! principii si furt?! bleah. aia de la vplay am inteles ca nu mai iau bani. deci care mai e problema? cum adica e ok sa te descurci singur dar sa dai la mai multi e naspa? LOL..incepi sa devii ca ala din robinhood..seriful mielului ca imis capa numele. stiu ca e puerila comparatia dar nu m-am putut abtine. adica, daca tot ii psui ca e furt, e ok daca se face pe cont propriu dar nu e ok daca imparti si cu altii painea..deci daca te-ai desteptat tine pt tine, nu mai imparti ca e belea. astea sunt principii?!!!

    pe scurt: nevoia de informatie (indiferent de felul sau platforma ei) va fi satisfacuta indiferent de oprelisti; a facut-o ala de a descoperit focul, imediat dupa el a venit altul care a facut un foc mai mare si apoi celelalt care l-a facut de luat la purtator, urmatorul de a facut sulita, dupa el sageata si arcul.. si tot asa. sa vorbesti de principii cand este clara treaba de la o posta ca e vorba de business, e deja intr-un fel anume..stii tu care.

    in alta ordine de idei, uite mai jos.
    https://www.google.ro/trends/explore#q=voyo.ro&cmpt=q

    publicitatea negativa este tot publicitate. si cand vine gratis si ami ales devine viral e deja o chestie, nu?
    chiar asa, pt virale ar trebui sa se plateasca drepturi de proprietate?
    si icna o chestie: de ce ne faci pe toti tampiti?! ma refer la toti ceilalti care nu sunt deacord cu afirmatiile tale.

    la fel de dezlanat, amestecat, fara virgule si punct, ca-ntotdeuna,
    cu patos dar fara ura,
    dragos.

    ps: mi-a placaut ca te-a pus la punct rapid si cu argumente moise. citesti in diagonala si pierzi amanunte importante…si e urit pt credibilitatea omului.

  52. Jordas spune:

    Da careva pronosticuri? :) Eu vin cu primul: vplay o sa ramana in continuare, poa’ sa se dea PROTV-ul peste cap

  53. dragos spune:

    uite un clip tare pe care l-am vazut dintr-un comentariu al unui om de pe naumvici.
    foarte tare zic eu, daca il vedeam inainte sa pun postul nu mai scriam atit nici rupt.
    http://www.youtube.com/watch?v=H8JDEsfK6Qs

  54. Orlando spune:

    Dragos, din tot ce ai spus nu am inteles cum m-a pus la punct Moise, ia de aici si citeste

    http://www.tolo.ro/2012/03/30/tvr-si-rra-cheltuiesc-1-milion-de-dolari-pe-zi/

    Iar re pledoaria ta, iti voi lua tot continutul de pe siteurile tale si-l voi pune pe un site construit de la zero de mine, sa vedem cine va fi in evul mediu in acest caz :)

  55. Orlando spune:

    Moise, ce inseamna Media Pro in cazul de fata? Iar daca Pro-ul are 50% din publicitate cu 23% useri inseamna ca sunt buni, nu sunt de blamat, ti-ar fi convenit si tie ca in emisiunea ta, care are x% share, sa ai veniturile din publicitate la un nivel x ori 3 sau mai mult.

  56. […] * de aici, via Orlando […]

  57. George spune:

    „Cu aceast? postare am vrut doar s? le bat obrazul celor de la Pro. C? dau filme proaste pentru o ?ar? care a avut încredere în ei ?i s-a l?sat prostit?.”

    Mosie Guran nu era domnul ala de la tvr care le zice cat de cat corect si parea a fi „ultimul capitalist” din TVR ?

    Domnule Guran, ce treaba are afacerea Pro cu castigatul increderii maselor ? Clientii Pro TV sunt companiile care baga bani in publicitate, doar lor trebuie sa le castige increderea, atat. Astea sunt texte pur Staliniste ! Dau filme proaste pentru o tara care a avut incredere in ei ?! Nici Iliescu nu mai crede in astfel de clisee !

    Lasand la o parte ideea, se mai uita cineva la TV pentru filmele aparute pe posturile generaliste ?

  58. Nu în?eleg de ce to?i se bat pe subiectul dac? e furt sau nu e furt, e clar c? vplay a activat ilegal. Buba nu e în a califica ac?iunele acestora, ci în faptul cum func?ioneaz? aceast? industrie. Dac? nu gre?esc, cei de la vplay au încercat s? se legalizeze. ?i presupun, c? s-au confruntat, ca ?i ceilal?i care au avut tenta?ia s? fac? afaceri în aceast? zon?, cu un ?ir de probleme. Imposibilitatea de a succede f?r? a avea oameni cu rela?ii în industria dat? rapid o s? pun? capat ini?iativilor tale (indeferent cît de bun este produsul t?u) sau te vor ?ine în ilegalitate.

    Vplay e o demonstra?ie clar? a necesit??ilor consumatorilor ?i în acest caz nu consumatorul este cel ce dicteaz? regulile(cu referin?? la tipul con?inutului consumat)?! Produc?torii/distribuitorii trebuie s? se adapteze cerin?elor ?i capacit??ilor de absorb?ie a pie?ei.

    Închiderea vplay rezolv? exact nimic, pentru c? nu exist? alternative.

  59. neagrigore spune:

    Ce-am în?eles eu pîn? acum. Oamenii merg la curve din cauza femeilor urîte.

    Îmi pare r?u, dar m? a?teptam la un pic mai mult? glagorie din partea internetului, în versiunea 2012.

    http://www.quickmeme.com/meme/3rnq2o/

  60. George spune:

    @neagrigore

    Intelegi asta pentru ca nu poti face diferenta intre viol si sex platit.

    Ai inteles prost asa ca ma ofer sa-ti explic gratuit.

    Trebuia sa intelegi ca un bordel iti ofera o femeie care este de acord sa faca sex pe bani , iar celalt bordel iti ofera o femeia ce NU este de acord ca sa fac sex cu tine, pentru ca ei nu-i iese nimic, e o femeie furata de pe aeroport si dusa in bordel cu forta. Stii cum se cheaama actul sexual in care unul din parteneri nu este de acord ? Viol.

  61. dragos spune:

    orlando,

    la treaba cu moise, ar fi trebuit sa fie niste ghilimele acolo..nus’de ce naiba nu sunt luate de catre editorul wp ghilimelele, decat la a doua sau a treia apasare.
    nici eu nu prea am vazut ce are ‘p..a cu prefectura. de-aia o si pusesem in ps.

    copierea siteurilor mele – se intimpla deja.. s-a intimplat demultisor, ca texte, concept si chiar si useri, si nu m-am ofuscat . google penalizeaza siteurile care copiaza pur si simplu si nu inoveaza. intreaba la SEO-istii tai dar banuiesc ca stii deja.

    vplay.ro e jos in acest moment.

  62. romanu' spune:

    Am o intrebare la toti comentatorii de aici: ok unii va legati de Moise altii mai putin. INTREBARE: cati din voi pot sa se laude ca nu au copiat/ascultat/vizualizat vreun soft/mp3/film/serial in viata lor pe net sau luat de pe net pentru care nu a dat 1 leu/ron? Ei …vreau sa il vad si eu pe respectivul si sa ascult comentariul lui si apoi sa discutam ce pozitie sociala si financiara are (macar ca sa reusim sa ne imaginam arhetipul persoanei perfecte si corecte din ziua de azi care utilizeaza informatie de pe internet). Astept sa vad cine e acela

  63. George spune:

    @romanu

    citat dintr-un comentariu de la cabral:

    „cand te uiti pe gaura cheii… ai macar bunul simt sa nu respiri… Si daca te prinde propietarul fa-te ca erai in trecere… nu tipa la el ca de ce si-a pus hartie si nu se mai vede.”

    Ai inteles ?

  64. neagrigore spune:

    @romanu, for the sake of the argument, n-am copiat nimic, niciodat?, nici m?car în ?coal?. Ok? Now what?! Pozi?ie financiar?: luz?r. Permite-mi s? m? prezint, sunt omul t?u perfect. Acum e rîndul t?u …

  65. Twisted spune:

    Scuze ca ma bag si eu in discutie, dar vad lucrurile diferit; in primul rand, nimeni nu a demonstrat ca vplay a pus la dispozitie in mod ILEGAL continut protejat de copyright. Pana la aceasta demonstratie (o sentinta judecatoreasca, de preferat), vplay nu poate fi inchis.
    Apoi (desi am copiat si eu de pe torrente diverse chestii – „am furat si nu m-au prins” e diferit de „pot sa fur cat vreau ca e gratis”) sunt de acord ca orice producator/creator trebuie sa beneficieze de rezultatele muncii sale. De aceea toata lumea trebuie sa plateasca (idiotenia cu „internetul gratis” ma cutremura – am auzit pe unii; „platesc abonament, deci AM DREPTUL sa iau ce vreau eu de la oricine”). Am platit la vplay in perioada cand cereau asta, si am platit bucuros: plateam ceva de calitate (si nu ma refer la seriale in sine, cat la site in ansamblul sau), ceva ce nu puteam primi de la alti furnizori in Romania. Prin comparatie, voyo e o porcarie. Probabil acela ar fi fost momentul in care administratorii vplay ar fi putut incepe sa cumpere drepturi de difuzare. Si la o piata de (conform celor citite prin presa noastra, nu pot confirma cifrele) 500.000 utilizatori, cei 2,5 euro lunar incasati pe cap de viewer ar fi insemnat ceva. Pentru ca n-au facut acest lucru, da, pot fi numiti bisnitari.
    Mergand mai departe, vedem ca ProTV , voyo sau MediaPro fac plangere la CNA impotriva site-urilor astea… Doar asa facem toti, cand primim o musca in ciorba la restaurant mergem la impiegatul de miscare de la cea mai apropiata gara si ne plangem. Din cate stiam, in Romania, de drepturi de autor se ocupa….Oficiul Roman pt. Drepturi de Autor. Duh! Abia aia pot face (un fel de) ancheta, si sa anunte Politia. Bineinteles, vor urma: CNA n-are atributii, da’ anunta Politia, Politia zice ca ar avea atributii, dar n-a facut cine trebuie plangerea si totul va ramane in coada de peste. Mie mi se pare mai mult o campanie media, si nu una care chiar sa aduca o solutie problemei.

  66. gigi spune:

    grigore, dalai lama a rosit

  67. neagrigore spune:

    @gigi, da nu serios acum, tu în?elegi altceva?

  68. gigi spune:

    grigore, stii ceva, ma asteptam sa nu intelegi

  69. cristiana spune:

    Legal aveti dreptate moral nu . Calitatea productilor oferite de dvs lasa de dorit. Nu poti pretinde 18 lei pentru lalaiala band si maruta . Problema este ca posturile tv si siturile legale nu ofera seriale si filme de calitate. Ne oferiti productii romanesti de slaba calitate sau filme de straine de categoria c. Ne indreptam catre acele surse pentru ca sunt seriale care nu sunt difuzate in romania. La ora actuala piata din romania doreste productii de calitate. Cum platesc pentru HBO Maxpack si digifilm as plati sa vad si seriale noi nu reluarile de pe voyo.ro

  70. neagrigore spune:

    @gigi, n-am zis c? nu în?eleg. Hai s-o lu?m altfel, s? nu mai ro?easc? ?i Dalai Lama. Protv/MediaPro/Voyo/Mediafax/tot trustu lu’ Sîrbu/CME/ + restu lumii sunt de vin? c? Vplay n-au fost în stare s? g?seasc? o modalitate prin care s? pl?teasc? licen?? pentru con?inutul pe care-l vindeau … voyo are con?inut prost, la care nu se uit? nimeni, pe ei s?-i închid?.

    În general, dac? nu po?i s? explici o problem? în termeni simpli, s-ar putea ca problema nici s? nu existe …

  71. orlando spune:

    cristiana,

    esti prima oara pe acest blog, ai un link in dreapta sus, Despre mine, vei afla ca nu am nici o legatura cu voyo sau Protv.

  72. orlando spune:

    Citatul de la Cabral este absolut genial, sintetizeaza toata povestea in cateva cuvinte.

  73. neagrigore spune:

    ?i ca s? revenim la antreprenorii no?tri, e careva pe aici care s?-mi explice diferen?a dintre tarabagii de la Universitate, care vindeau MOHAA ?i IGI + AutoCAD, pe vremuri ?i Vplay. Nu de alta, dar poate sunt eu mai t?lîmb ?i nu-n?eleg cum st? treaba cu con?inutul ?sta video.

  74. orlando spune:

    Twisted,

    de acord, pana nu exista o hotarare judecatoreasca siteurile nu pot fi inchise, ceea ce inseamna ca CNA-ul nu prea poate decat sa faca sesizari mai departe (ca sa-ti raspund si la partea a doua comentariului tau).

  75. Angela spune:

    rigurozitate,

    ca sa dai 4 euro sa vezi un film, tot la voyo te abonezi. ca sa vezi un film ce a iesit din cinema acum o luna, daca mai ai un pic de rabdare si mai stai in fotoliul tau comod, ai sa ai sanse daca platesti vreo 15-20 usd, poate chiar mai mult la inceput. ce zici, ii dai?

    http://www.nytimes.com/2012/09/07/business/media/fox-to-offer-digital-movies-closer-to-theater-release.html?_r=0

    dragos, desi a trecut un an ai ramas la fel de incoerent, intr-adevar

  76. Ce-i galagia asta ma? Eu azi am downloadat de pe torrent ultimul episod din Dexter. N-am facut nimic ilegal intrucat nu l-am distribuit mai departe. Pana inchid thepiratebay nu va mai plangeti de voyo, vplay sau protv :D

  77. Popa Andreea Gabriela spune:

    Este evident ca sunteti un frustrat ! Sesizarea Dumneavostra penibila si comentariile Dumneavoastra penibile poate puteau fi evitate daca aveati ceva interesant de difuzant pe Voyo.ro si oamenii isi faceau abonamente de drag ! In schimb credeti vreodata ca parand alte site uri cineva din oamenii care se uitau acolo isi va face abonament la voyo ?!??! Sincer tanti tanta , la bloc , viata la tara si nu de Duliu Zamfirescu ci las ciolpani sunt la fel de jenante ca Dumneavoastra si Pro Tv ul ! Stati linistit ca site urile pe care le ati parat si voi nu averi acelasi public tinta ! Nu ati facut decat sa fiti mai penibili decat erati deja ! Ramaneti va rog cu marita si cu finul pepino ca asta este nivelul ! Nu exista monopol media intr o tara civilizata chiar daca Domnul Sarbu a fost la revolutie ! Cat despre Dumneavoastra v am precizat este evident ca aveti niste frustrari ! Va urez toate cele bune ! Sa stiti ca in viata primesti ceea ce oferi si cu tipica zicala romaneasca ” sa moara si capra vecinului ” nimeni nu a starnit decat mila si ras !

  78. George spune:

    Twisted,

    Ce destept esti tu.

  79. George spune:

    Twisted

    ORDA e doar autoritatea emitenta a certificatelor de inregistrare. Ea nu gestioneaza licente si nici nu da amenzi. Duh! ca sa te citez. Politia economica este autoritatea care se va ocupa in final de infractiunea in sine. Insa Proul nu este intesat de aresatarea sau de despagubiri, e interesat ca siteul respectiv sa nu-i mai publice contentul pentru care el este licentiat. Putea sa se adreseze chiar si consililui concurentei daca avea chef. CNAul va procesa plangerile pentru ca ea este dupa cum ii zice numele, o comisie nationala.

    Asigura-te ca atunci cand faci pe desteptul, nu esti prost, pentru ca te faci de ras.

  80. virus spune:

    Daca te p!?i contra vantului, inevitabil te vei umple de p!?at, scuzati expresia. In loc sa arunce cu pietre, cei de la pro mai bine cumparau si ofereau continut de calitate pe voyo. Asa, mai rau s-au facut de rahat.

  81. SP spune:

    foarte nostime unele postari.

    sa incepem cu un cliseu – foamea trece prin stomac.
    platforma voyo pentru fiecare secunda din viata plateste o armata de oameni ( programatori, licente, contabila, portarul… etc ), daca le aduni ajungi la un cost care este luat dintr-un buzunar.
    la vplay secunda este free so toata lumea este happy.

    sa continuam cu un alt cliseu – nu poti impaca si capra si varza
    vplay va trai intr-un mod sau altul, voyo nu este o alternativa in acest moment dpdv content, dar peste cativa ani ( 5-10 ) vor aparea initiative ( ex: ACTA ) care vor duce la o diminuare a pirateriei si intrare in normalitate.

    nu mi se pare normal ca munca mea sa fie egala cu 0lei.

  82. Cristi spune:

    intru si eu in discutie … furtul tot furt e nu conteaza ca nu ai avut alta solutie … pirateria tot piraterie e, cine va a muncit sa faca un lucru si vrea sa ia bani pe acel lucru nu sa moara de foame.

    In alta ordine de idei aici e vorba foarte mult de seriale nu de filme artistice (vplay pe asta e axat din cate stiu), v-ati gandit vreodata la urmatoarea faza:

    Avem serialul X si facut de televiziunea Y … in tzara in care este difuzat acest serial nu merge foarte bine insa in romania este foarte popular ( se potriveste mult mai bine la romani ) insa toti romanashii nu il urmaresc pe bani ci free pe Vplay.ro, so televiziunea respectiva este fortata sa opreasca acest serial deoarece nu este profitabil … acum daca acest serial ar fi available pe bani la noi si toti acesti romani care il vad free ar da bani, lucrurile ar sta altfel si poate televiziunea Y ar considera serialul X profitabil si vor continua sa il produca.

    Acum acest scenariu mi se pare ideal sa poti sa platesti pentru un anumit serial/episod, dar daca vom continua sa avem militam ca niste gaini fara cap ca dreptul nostru este sa avem totul pe gratis nu se vor schimba lucrurile nici in 100 de ani.

    Am downloadat si downloadez zi de zi seriale si nu imi convine ca se vor inchide aceste site-uri insa daca aceste site-uri se vor inchide si sa zicem Voyo sau orice alt serviciu va ajunge sa aiba o baza de utilizatori suficient de mare poate vor incepe sa isi asume anumite „riscuri” si or sa aduca si continut premium din afara nu numai productii interne.

    Dupa cum bine stiti va fi mai rau inainte sa fie mai bine … se cam aplica in toate domeniile.

  83. Bogdan spune:

    1. Comentariul lui Bogdan Manolea aici : http://legi-internet.ro/blogs/index.php/2012/11/06/ce-are-cna-cu-reglementarea-internetului

    2. filmehd.net ii da cu tifla ProTV-ului in plin scandal: au copiat Three King ieri si l-au pus astazi pe site. Fara sigla ProTV, of course. Daca e razboi, razboi sa fie :-)

  84. George spune:

    Eu cred ca e complet neinteresant de ce Pro a aplelat la CNA. Doar Politia Economica poate constata incalcarea drepturilor. Mai conteaza ca Proul a sesizat CNA si CNA mai departe a sesizat Politia Economica ? Daca da, de ce ?

    Eu as fi curios cine a facturat servicile vplay. Nu mi-am facut cont la ei, are cineva un mail de facturare de la ei ? Daca e facturat de un OFFSHORE … constatarea se va face foarte greu si doar cu ajutorul INTERPOLULUI. Si daca cel care factureaza e un OFFSHORE, ar fi frumos ca publisherul sa faca plangere chiar la el in tara. Sunt sanse ca oamenii FBIului sa dea de cap acestei probleme, cum a dat si in cazul megaupload.

    Vplay nu e doar o problema nationala. E o problema internationala pentru ca poate fi accesat de orice clasa de IP.

    Oricum, nu le va fi usor sa o scoata la capat, dar ar fi frumos sa nu se lase.

  85. Mata spune:

    pro la prostie… cu cat mai mult va tine scandalul asta cu atat mai mult veti avea de suferit, va veti pierde din audienta si atunci nu cred ca vor mai ajuta prea mult veniturile din veyo, asa ca tineti-o tot asa! Si sincer eu nu cred in dreptul de autor, de ce sa privam de cultura, arta, divertisment pe cei care nu au bani sa le cumpere cand cei ce le produc oricum fac un profit cu mult mai mare decat au nevoie… Eu unul ma chinui, lucrez de dimineata pana seara pe un salariu cu care nu pot face unei luni intregi de unde sa mai scot bani si pentru astea, da daca as avea de unde as da, dar… Si frica asta fata de un site ca vplay va face sa pareti mici, sau probabil nu doar pareti… daca vplay un site care nu are atat de multa vechime face o companie ca a voastra, cu atata vechime sa recurga la gesturi… disperate, zic eu… Pentru mine sunteti o dezamagire, erati preferatii mei si singurul post romanesc pe care il mai urmaream… Nu uitati, voi spuneati intr-un timp: „Gandeste liber!”, dar se pare voi ati spus-o literalmente si noi vom ramane doar cu ganditul…

  86. bogdan spune:

    Eu zic sa te mai uiti o data, ce inseamna piraterie!iti reamintesc, prin intermediul retelei de sharing(vezi odc, dc++ si strong dc++) au fost amendate, respectiv retinute zec-sute de persoane pentru piraterie.Dar eu, ca si unic consumator nu ma pot considera „pirat”(eventual barba-neagra) pentru ca cineva a cumparat un flm si l-a pus pe net ca sa ma uit si eu la el…hopa!este FREE SHARE!aaaa…daca il lua de pe torrent, dc++ etc. si mi-l vindea contra cost, atunci da!este piraterie!zi-mi ce profit au avut cele 42 site-uri din continut?iti zic scurt si la subiect, tot venitul lor au venit din AdSense(serviciu google) si reclama pe site datorita Page Rank-ului mare.(Punct!)

    Concluzia?!Nu strigati „hotii” pentru free sharing!Sau ai tupeu sa zici ca tu toate filmele/jocurile/albumele muzicale le ai originale si nu le-ai dat vre-unui prieten sa asculte si el?Astept un raspuns pertinent din partea ta, autorule!

    Tema pentru acasa: studiaza toate stirile din perioada ’90 despre piraterie si spune-mi ce concluzii tragi!

    P.S.: „Notify me of followup comments via e-mail” bifat!(Astept un raspuns!)

  87. Twisted spune:

    George

    Te-ai inflamat de pomana. N-am zis nicaieri ca ORDA da amenzi, reciteste ce am scris. ORDA are, conform leii 8/1996, atributii cu privire la:
    „- activitatea de reglementare în domeniul dreptului de autor ?i al drepturilor conexe;
    – activitatea registrelor na?ionale;
    – activitatea de gestiune colectiv?;
    – activitatea de constatare ?i expertiz? tehnico-?tiin?ific?;
    – activitatea de reprezentare interna?ional?;
    – activitatea de informare si instruire.”
    Eu facusem referire la activitatea de reglementare si la cea de constatare/expertiza. Dupa constatare si expertiza urmeaza plangerea la Politie.
    Probabil mai edificator e articolul lui Bogdan Manolea, pomenit de Bogdan mai sus.
    Cat despre atacurile la persoana aferente fiecarei postari la acest subiect, nu-ti pot ura decat : Toate cele bune.

  88. orlando spune:

    bogdan, relaxeaza-te, nu te-a facut nimeni pirat pentru ce faci tu acasa, in intimitatea ta. iar vplay a cerut, a primit, a incasat bani pentru serviciu pana cand le-au fost taiate sistemele de plata.

  89. bogdan spune:

    @orlando, atata timp cat nu am un picior de lemn si carlig in loc de mana dreapta nu am cum sa fiu pirat.

    Acum, ca sa fim mai la subiect este vorba de cateva pasaje din articolul tau in care puneai accentul pe piraterie ca si cum ce fac ei se numeste piraterie.
    Nu iti trebuie un sistem de plata ca sa iei bani pe reclama…LOL…se poate face foarte usor prin OP sau cash PFA sau PJ.NIMENI nu poate interzice reclamele!Eu daca acum imi fac un site PR 7 si nu fac nimic mai mult decat sa triez cateva stiri si sa le rescriu intr-o alta maniera pot sa pun si reclame cu „Vand vibratoare SH”, nu trebuie sa intereseze pe nimeni!Ala este un venit 100% legal!!!Operatiunea se numeste vanzarea unui serviciu mai exact vanzarea unui spatiu publicitar pe perioada determinata sau nedeterminata[punct].Pentru ca in rest, vplay si restul site-urilor de genul nu pot fi acuzate de piraterie(aaarrrrgh!)Si inca ceva!Stream-ingul SopCast se supune legislatiei USA, iar daca si serverele de hostare sunt in cu totul si cu totul alte tari, cu atat mai bine, dar nu prea merita bataia de cap atata timp cat folosesti SopCast!E ca si cum eu as face un radio online, as avea mai multi ascultatori decat radio zu sa zicem si ar veni politia sa imi inchida mie radioul…mda…o sa dea [x] la Winamp si cam atat!

  90. orlando spune:

    bogdan,

    vezi ca astazi piratii folosesc barci cu motor si mitraliere :)
    eu vorbeam de un sistem de plata pentru useri, nu pentru publicitate. cred ca tu incerci sa-mi spui ca siteurile astea sunt facute pentru a castiga bani din publicitate.

  91. Adrian spune:

    V? spun de la început c? DA, m-am uitat pe vplay, am pl?tit la vplay, am pl?tit ?i la Muvix ?i la Dolce TV ?i la TVList. Da, vreau s? m? uit la filme pentru c? nu mai am timp ?i chef s? m? uit la televizor dup? un program stabilit de altcineva, vreau s? m? uit la ce vreau, când vreau ?i când am timp, dac? vreau s? v?d un serial la 1 noaptea atunci mi-ar pl?cea s?-l pot vedea. Îns? de la dorin?? pân? la a deveni ira?ional ?i a l?s? dâre de prostie e cale lung?.

    S? ne în?elegem: vplay ?i orice alt site asem?n?tor care ofer? acces la con?inut pe care nu-l pl?te?te celor care de?in drepturile de autor este ILEGAL. Cei care pun în discu?ie acest fapt sunt fie pro?ti de mor fie r?u inten?iona?i, nu exist? alt? situa?ie.

    Sunt convins c? ?sta este viitorul, con?inut disponibil oricând pentru cei care sunt dispu?i s? pl?teasc?, motivul pentru care în România nu avem acces legal la tot ce era pe vplay este c? noi nu vrem s? pl?tim pre?ul corect, vrem s? pl?tim doar 3 euro pe lun? dar s? avem toate filmele posibile pe un singur site (gândi?i-v? la ce afacere era decodorul de HBO).

    Mi se pare normal ca televiziunile s? tremure la aceast? idee, asta a fost ?i soarta ziarelor dar cei care url? ca din gur? de ?arpe trebuie s? în?eleag? c?, deocamdat?, vplay este ilegal. Nu îmi pare r?u c? este închis.

    Sunt surprins de cât de mul?i oameni sunt sup?ra?i pe faptul c? cineva (nu conteaz? cine, chit c? în cazul de fa?? a fost chiar Pro-ul) se sesizeaz? ?i ia atitudine împotriva unei ilegalit??i. Sunt surprins de faptul c? niciun argument logic ?i ra?ional nu st? în fa?a nevoii de distrac?ie în fa?a ecranului a celor care, altfel, sunt extrem de nemul?umi?i c? sunt fura?i de politicieni, c? n-au autostr?zi sau trenuri civilizate.

    Binele sau r?ul nu sunt no?iuni relative în func?ie de cum avem noi chef s? vedem un serial sau nu. Cei care nu în?eleg acest lucru sunt condamna?i s? tr?iasc? într-o ?ar? în care func?ionarul de la stat te trateaz? cu sictir, nu ai locuri de parcare, nu ai autostr?zi, primul ministru este un plagiator, fata pre?edintelui este în Parlamentul European f?r? s? aib? nicio competen?? în niciun domeniu, un cretin care este patron de fotbal vrea s? ajung? în Parlament iar liderii politici sunt ni?te îmbuiba?i ?i ni?te mitocani.

  92. Guta spune:

    Stimabile,
    nu hotarasti dumneata cine e,cum e.Nu esti matale politist ,n ai nici o compententa.Mie mi-a zis cineva de matale ca esti cap patrat si nu am crezut,dar acum cred!

  93. orlando spune:

    Guta,

    capul meu e destul de oval + nici matale nu hotarasti cum e si nici politia, ci tribunalul, sper ca ai auzit de aceasta institutie.

  94. Vadim spune:

    Bogdan, in Romania, judecatorii interpreteaza egal ca ceri bani pentru un serviciu pe internet sau ai reclama, in sensul ca „ai avut un avantaj economic” prin „fixarea unor productii audio-vizuale” ce tin de Legea Drepturilor de autor, in care daca nu se incadreaza undeva specific se baga la „drepturi conexe” fara probleme. Asa ca, in viziunea celor care decid in Romania, a avea un banner pe site pe o pagina cu un clip video = faci bani din el. Nu mai spun daca pui spoturi video inainte de acel clip.

    Daca vplay facea un serviciu specific piratebay si nu cerea abonamente cred ca putea scapa fara probleme. Asa cum este in fapt, e de discutat si avand in vedere ca se vor trage multe sfori in spate judecatorii nu vor avea urechi sa auda decat ceea ce vor spune cei care detin siteul voyo.ro.

  95. bogdan spune:

    tu, adrian impertinentule, nu ai un punct de vedere propriu?trebuie sa dai copy-paste din alte parti?
    Guta, numele te caracterizeaza si zice multe(prima impresie conteaza), poti sa te duci sa te uiti la Pro – cred ca incep stirile pline de crime omoruri si violuri!

    Iar tu, Orlando…ei bine ok, as putea sa iti dau o lista cu 100+ site-uri care transmit online nu numai filme mult mai bune ca la Pro, dar chiar si canale de televiziune in sine fara sa fie operatori de cablu tv…nu e piraterie?:)) tot streaming este…wtv intra in mult prea multe amanunte :)

  96. Adrian spune:

    Bogdane, http://www.reevolutie.ro este siteul meu… :-) ?i am postat mai înainte doar link-ul c?tre ce scrisesem dar am zis s? nu fac trafic pe spatele lui Orlando a?a c?, dac? vrea, poate s? ?tearg? postul cu link-ul. M-am copiat pe mine… :-)))). Dac? erai pu?in mai atent î?i d?deai seama dar v?d c? te gr?be?ti. Eu nu intru în polemic? pentru c? e clar c? n-are cum s? te conving? vreun argument logic. Repet: vplay este ho?ie, dac? nu în?elegi asta înseamn? c? e?ti exact cum am spus eu în comentariul copiat tot de la mine.. :-).

  97. orlando spune:

    bogdan,

    Sunt sigur ca-mi poti arata 1000 de astfel de siteuri, diferenta intre noi este la perceptie, eu cred ca e vorba de piraterie/o ilegalitate, tu crezi ca e legal. In final singurul care poate decide este un judecator (sau mai multi). Poti accepta faptul ca pana cand un judecator se va pronunta, amandoi avem dreptate? Hai ca dintre toti cei veniti pe acest blog in ultimele zile tu pari un tip ok, cu argumentele la el, cu care chiar se poate dialoga, in antiteza cu numitul Guta de mai sus :)

  98. bogdan spune:

    multumesc pentru apreciere orlando!

    andrei, da, ma cam grabesc, imagineaza-ti cum ar fi fost sa stau sa citesc 23746324280076+ injuraturi si critici care nu spun practic nimic?J. F. Kennedy a spus o vorba foarte adevarata: „timpul costa bani”…cat despre afirmatia ca este o hotie…:-? este hotie ca nu plateste la randul lui drepturile de autor(ceea ce nici Pro Tv-ul alias voyo nu o face decat pentru filmele de foarte proasta calitate sau care au fost facute cu un staff luat de la promotii/SH, te asigur), iar tratandu-le in egalitate…unde este hotia?la voyo care transmite filme foarte prost cotate, sau vplay care are niste seriale chiar foarte bune?singurul „avantaj” pentru ca nu este chiar unul major ar fi ca voyo poate implementa foarte usor un pay/view live…nu stiu daca a facut vplay vreodata asta dar nu este mare scofala…sunt ,multe site-uri unde poti vizualiza online gratis orice este pay/view.

  99. Adrian spune:

    M? cheam? Adrian dar deja nu mai are importan??. E?ti într-o mare eroare. Eu nu discut despre Voyo pentru c? nu folosesc, nu m? uit dar ?tiu c?, a?a proaste cum sunt, produc?iile alea sunt puse acolo cu acordul celor care le-au f?cut. Ca cei care creaz? ceva, o carte, un film, etc. s? poat? s? tr?iasc? trebuie s? primeasc? bani pentru efortul lor iar altcineva n-ar dreptul s? le ia munca ?i s? o distribuie gratuit. Dac? tu faci 1000 de ?aibe ?i vine patronul ?i-?i spune c? te pl?te?te doar pentru 10 ?aibe c? restul de 990 au fost furate ?i n-a câ?tigat bani din ele ?i-ar conveni? Conteaz? c? sunt ?aibe bune sau proaste? E munca ta la mijloc ?i vrei s? câ?tigi bani din munca ta. Atunci de ce nu respec?i munca celorlal?i? Doar pentru c? DeNiro este milionar ?i nu se uit? la cei 20-30 de dolari care îi revin din România? A?adar, dac? omori un dobitoc crima este mai mic? pentru c? oricum nu aducea niciun folos societ??ii sau ce? Relativizezi f?r?delegile doar pentru c? tu vrei s? vezi seriale ?i singurul mod pe care le po?i vedea în România sunt de pe ni?te siteuri care le folosesc ilegal. E grav c? se întâmpl? asta. Deci, scopul scuz? mijloacele? Deci, m?sur?m furtul în cât folos ne aduce nou? ?i cât le aduce altora iar dac? ne aduce nou? un folos furtul pe care îl fac al?ii înseamn? c? e o ho?ie mai mic?? Încearc? s?-?i r?spunzi la întreb?rile astea.

  100. ion spune:

    concluzia-i numai una: traim intr-o tara in care furtul este acceptat social.

    sustinem sit-uri despre care stim ca sunt ilegale.
    votam politicieni, infractori dovediti.
    cumparam produse de contrabanda, despre care stim ca-s de contrabanda.

  101. Angela spune:

    bogdan

    si mie imi place de tine dar il prefer pe adrian sa fiu sincera care are infinit de multa rabdare
    desi ‘ timpul costa bani’ si esti grabit, sunt sigura ca vei gasi un pic de timp sa citesti toate comentariile dintr-un alt post mai vechi al lui orlando (vezi mai jos)in care vei afla mai multe – si despre lege si depsre piraterie si despre continut si varii metode de exploatare si despre muzica, ce sa’ti zic, o gramada de informatii interesante.
    daca nici dupa asta nu intelegi ce inseamna ilegalitate, piraterie, furt, eu ma ofer sa iti scriu personal principiile acestui business ;)

    http://www.orlando.ro/2011/03/11/azi-sunt-redactor-dailybusiness/

  102. Secara spune:

    @ bogdan

    „unde este hotia?la voyo care transmite filme foarte prost cotate, sau vplay care are niste seriale chiar foarte bune?”

    Voyo nu-i baga nimanui mana in buzunar. Singurul buzunar in care baga mana este cel propriu pentru a-ti aduce filme legale. Vplay baga mana in buzunarul producatorilor de filme si seriale pentru ca vplay nu are dreptul de a le difuza online. Daca nu sesizezi diferenta, inseamna ca ai un sistem de valori in care ti-e greu sa faci distinctia intre ce e bine si ce e rau. Mai exact, orice e bine pentru tine e ultra-suficient, indiferent cat de rau acel „bine-al-tau” produce celorlalti. Felicitari!

  103. […] De aici, via […]

  104. dragos spune:

    saru’mina angelo! si salut si tie zoso..bine v-am regasit.

    ce spun eu in comentariile mele sunt in referire stricta la principii.. asa cum a si afirmat orlando in articolul lui de mai sus cat si in cel pe care l-am mai comentat. deci nu e vorba de fapte/constatari/realitati (lunga sau scurta) ci de principii (stau, fug sau ma impiedec). principiile se aplica situatiilor diferite, deseori antagonice, si iti definesc directia in viata.

    daca o sa citesti, cu atentie si fara ura, comentariile mele vechi, de la articolul celalalt, si pe acestea de mai sus, o sa constati, probabil cu uimire, ca urmez aceleasi principiu, si anume combat ipocrizia (stiuta sau nestiuta). in comentariile vechi acuzam ipocrizia ce masca lipsa de initiativa si inovatie (chiar am indemnat in articolul vechi sa faca ceva clar si concret, lucru pe care l-am si constatat acum ca fiind facut), pt ca ar fi trebuit sa se observe oportunitatea extraordinara si dorinta utilizatorilor romani de a da bani pt un serviciu de calitate, drept care urmare ar trebui sa inovezi cumva, un proces de business deja existent afara, astfel incat sa iesi la un pret suportabil pt piata si cu un produs de calitate (atentie ca nu ma leg de un pret anume, sunt sigur ca un pret de 30-40 euro/luna este foarte ok pt multi si am si precizat ca am platit cat mi s-a cerut pt un serviciu – atentie la termen – de calitate). restul din comentariul/comentariile mele din articolul trecut, ce te priveau pe tine, erau in legatura cu ipocrizia ta (asa am crezut initial, apoi am vazut ca incurci notiunea de principiu cu chestiile subiective bun/rau, negru/alb, scurt/lung, si de aceea am precizat ca nu ar trebui sa o iei in nume personal pt ca principiile nu se refera la ceva/cineva anume).

    in comentariile acestui articol pun aceeasi problema a ipocriziei; pt ca daca invoci principiile pe care orlando/naumovici le invoica atunci nu poti veni cu exemplele respective care sunt in contradictie. pt ca daca o sa te uiti printre randuri si chair si in ele, si la unul si la celalalt totul devine o chestie de business pina la urma. adica si unul si celelalt recunosc ca au facut-o si ei, mai demult sau chiar continua si acum sa o faca. ma refer la folosirea de filme, softuri mp3 fara licenta etc in privat dar nu e bine daca impartasesti.
    de ce nu se pune direct aceasta problema?!(ma refer la cea de business) de ce sa pretinzi ca vorbesti de principii cand problema si argumentele tale sunt de ordin pragmatic? discutii care, pina la proba contrarie nu se aplica cazurilor de fata pt ca fix in acelasi articol sunt prezentate 3 cazuri diferite la care acelasi principiu nu sta in picioare.

    exact la asta ma refeream ca ma enerveaza. mai mult, mai da in inchiderea articolului acel link catre un super articol despre un samaritean roman, culmea, dar tot culmea, nu vede ca fix in acel articol, daca aplici tot acelasi principiu pe care orlando il pomeneste, ar fi trebuit sa reiasa ca samariteanul ar trebui condamnat, pt ca, pina la urma, el incalca regulile uniunii europene si chiar internationale. si tot asa, indeamna lumea la organizarea de retele (atentie!! sa nu fiu inteles gresit, eu sunt de partea samariteanului si, daca nu v-ati prins pina acum, impotriva oricarui sistem tembel, doar aplic regulile pe care le invocati voi pe diverse situatii, ca sa observati ridicolul situatiei).
    articolul respectiv de pe hotnews ar fi trebuit discutat cel putin ca rahatul asta de voyo vs vplay. ala ar fi meritat un topic separat. de la ala ar fi trebuit sa ne incontram isteric si poate sa scoata dreacu ceva bun din noi. altfel o sa devenim cinici,ingramaditi si unelte pt altii. ca zoso.

    daca o sa te uiti o sa vezi ca fix asta spun: daca o sa se mai interzica multe, tocmai din cauza acestor neintelegeri a unor oameni care ajung in functii importante si uita cum au ajuns acolo, o sa ajungem sa stam in custi. de-aia i-am si spus lui orlanda ca uita cum a ajuns sa aibe knowhowul pe care il are. sunt locuri pe globul asta mare unde ce este normal si legal la noi acolo este complet ilegal si anormal.

    despre asta vorbesc si am vorbit. ca discutiile se duc in directii diferite, si ca sunt agreeate directiile respective, este alta problema. daca o sa te uiti in comentariile mele o sa vezi ca spun fix aceleasi lucruri. ca or fi corecte, ca or fi incorecte, ca sunt coerent sau nu etc. om trai si om vedea.. dar sa fiu timpit, cum statuteaza orlando, din cauza asta? daca vrei sa vorbesti de principii lasi la o parte etichetarea de genul asta si nici nu vii cu argumente de tip „legal”.
    tampit pot fi, pt ca stau si pierd timpul aiurea pe blogul asta si ma bag in discutii cu diversi. dar nu pt ca am o parere diferita, chiar si atunci cand e diferita de a majoritatii. asa a aparut progresul.orlando statuteaza chestia asta. cei 300 sunt destepti si dau like iar ceilalti sunt tampiti.

    pt directia noua pe care se duce dezbaterea am dat linkul cu schimbarea trendului in cautarile google, deci despre notorietatea voyo, si psuneam ca deja s-au pornit mai multe virale care sunt foarte intretinute de catre reprezentantii voyo prin acolitii/prietenii/salariatii sai.adicatelea, cum spuneam si mai inainte si in celalalt articol, exista un interes mascat.

    zoso, pt tine numai respect. daca ala a fost exemplul tau, esti tare… btw ma-ta e haplologie (si nu am zis-o ca sa te jignesc, chiar daca asa o s-o interpretezi; este doar o informatie). exemplul tau este gresit, drept dovada ca nu ai inteles ca e vorba de principii. aleg sa ignor mesajul tau si sa ti-l redesenez pe al meu.
    filmuletul din linkul meu era dat fix ca rapsuns la afirmatia lui orlando cum ca este furt si atit… NU, NU ESTE FURT. tre sa va hotarati.. nu poti amesteca furtul cu principiile… daca te uiti in definitia furtului o sa vezi si de ce nu este furt. exemplu ajutator: daca furi o paine de la unul care are 700 de paini ca sa iti hranesti copilul care, realmente moare de foame, cum este? faptic este condamnabil de catre lege.
    daca o sa observi in articolul cu samariteanul este super misto pt ca omul face totul pe gratis si fara un interes pragmatic. asta ne excita neuronul pozitiv si ne face sa dam drumul circumstantelor atenuante desi faptic el organizeaza o retea care incalca niste norme si legislatie europeana si internationala. daca am fi aflat ca omul cere o suma, orice suma, pt serviciile sale, si ca face profit, totul se schimba radical.
    de aceea spun ca nu e bine sa amesteci lucrurile daca vrei o discutie clara. altfel, ori o faci voit ca sa iti rezolvi niste polite, ori risti la o discutie doar de dragul discutiei si a traficului.

    deci nu am pledat pt vplay sau impotriva lui, si nici nu am pus in discutie daca voyo este bun sau nu. pur si simplu am folosit exemple ca sa pun in evidenta un fapt.

    va salut pe toti.

  105. neagrigore spune:

    Wtf I just read?!

  106. Life Tester spune:

    Deci Batraneanu care a furat Internet de la fundatia Soros ca sa-l vanda apoi pe dial-up si email/pop3 e acum (lupul) moralist?

    ROFL

  107. […] Voyo vs. Vplay continu?, exist? deja o serie de oameni care s-au revoltat. Detalii aici, aici, aici, aici ?i […]

  108. octA spune:

    mister Orlando, chiar si in grupul tau si anume Mediasat se face piraterie.
    Aveti pe serverele voastre un fel de vplay unde tineti filme piratete pe care le pot accesa doar cei din INTRANET.
    Asa ca nu mai fi ipocrit…IPOCRITULE!

  109. orlando spune:

    octA,

    corect este „ipocritule care esti”. altfel, totul ok la tine? in „grupul meu” asa pare.

Lasa un comentariu