apropo de politica
marți, iunie 24th, 2008Sebastian Vladescu, il stiti, ex ministru de finante, cel care nu stia sa deschida un calculator, are azi in ZF o declaratia care doveste ca se poate: „daca nu rezolvam urgent problema infrastructurii de transport avem un risc enorm de a intra in blocaj pana in 2014″.
vin dupa 2 saptamani de plimbare prin Europa Centrala, vin dupa doua saptamani in care am traversat 5 tari, Ungaria, Austria, Germania, Elvetia si Franta si inca stau si ma intreb cum naiba ne-au bagat astia in UE cu drumurile pe care le avem. e de remarcat faptul ca in anul electoral de gratie 2008, cand tot politicianul se gandeste la „ciolan” vine Vladescu si spune ca avem o problema cu infrastructura.
p.s. daca as avea o bagheta magica l-as pune pe ministrul transporturilor, eventual impreuna cu secretarii sai de stat si levelul 3 de management din minister, sa faca zilnic naveta intre Orsova si Caransebes, atentie, e drum european, adica pe un drum mai prost decat „batatura” din ograda bunicii mele.
This entry was posted on marți, iunie 24th, 2008 at 13:55 and is filed under aberatii. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
In UE am intrat pentru ca politic se impunea sa intram, aveau nevoie de noi. Asa cum am intrat si in NATO practic.
Despre drumuri si infrastructura, pe alocuri se va bloca totul mult mai repede, spre exemplu Bucuresti unde in ultimii 2-3 ani situatia s-a degradt de la o luna la alta, nu mai rezista sub nici o forma pana in 2014 :).
Ceea ce simti tu acum cred ca am simtit fiecare dintre noi cand am luat cunostinta cu infrastructura altora din zona, ce sa mai zic de tarile dezvoltate. Mai rau e ca nu se vede nici o raza de lumina privind rezolvarea problemei
Iar despre naveta, eu iti zic inca un calvar pe care baietii din Ministere ar trebui sa-l supporte, si e si mai usor de realizat: pune-i sa mearga cu metroul dupa amiaza zilele astea….
Drumul Orsova – Caransebes, de altfel chiar foarte frumos si placut, daca ai apuca sa vezi peisajul, este de domeniul recordurilor. In starea in care „banuiesc” ca l-ai prins tu acum este de un an si jumatate aproape.
Diferenta este ca cei din Europa Centrala au reusit sa ajunga la acest nivel in cateva zeci de ani. Daca noi incepem acum, va mai dura mult timp pana sa ajungem la nivelul la care sunt ei acum cu infrastructura, nu sa-i ajungem din urma.
cred ca se intreaba si ei :)
Orlando, n-am intrat in UE in urma unei analize detaliate a infrastructurii…
De 18 ani speram, criticam, ne facem nervi. Ma mir de unde mai avem forta sa ne minunam ca un drum e nasol. De parca pana in momentul asta lucrurile au mers bine, si, dintr-o data, s-a stricat un drum si nu-l repara nimeni…
Solutia, dpmdv, o stii… cativa ani in afara. Daca-ti place ramai, daca nu, speri ca in cativa ani sa se mai repare niste sosele. De preferinta alea unde vei dori tu sa locuiesti.
Slava Domnului, eu stau in Satu Mare si in afara de cateva drumuri (o data la 2 luni) catre Cluj aproape nu circul deloc in Romania. Si acest drum (SM – CJ), a fost facut ca lumea acum cativa ani de italieni. Catre Oradea (tot drum european) e jale de tot, parca in anii 93-97 -cand eram student si mergeam saptamanal pe ruta Satu Mare – Timisoara- drumurile erau mult mai bune. Trist, foarte trist.
Fiind la zece km de granita si la cca. 100km de autostrada M3 (drum excelent si pana la Nyiregyhaza) prefer sa-mi pierd timpul si banii la Nyiregyhaza, Budapesta sau chiar Viena (600km). Si nu sunt singur. Orase ca Nyiregyhaza sau Mateszalka s-au imbogatit pe banii nostri si ai celor din Ucraina… E de ajuns sa mentionez Hajduszoboszlo un Felix din Ungaria, e plin de romani, cand intri in magazin aproape toata lumea vorbeste romaneste… Ce au castigat comerciantii, hotelierii, mall-urile? Profituri. Ce genereaza profitul? Impozit pe profit catre stat (cel maghiar, evident), bugete mai groase, drumuri mai bune, infrastructura, noi business-uri, etc. Un proces simplu dar se pare greu de aplicat si la noi…
Pai daca am avea drumuri bune, cu ce si-ar mai lua drumarii Bugati Veyron. Costa mult sa faci o lucrare de calitate, nu iti mai poti permite orice.
corect Vlad
Daniel, nu am cerut autostrazi, desi vecinii nostri unguri au stat si ei in comunism cam la fel de mult ca si noi, am cerut un drum normal, mai ales ca vorbim de un drum european.
cum sa nu stie sa deschida… ca e actionar la o firma de soft cu contracte de milioane cu ministerul sanatatii…