24.3 miliarde euro
duminică, iunie 2nd, 201324.3 miliarde euro, atat reprezinta volumul total al pietei europene de publicitate online, conform IAB Europe, in crestere cu 11.5% fata de 2011.
Video a crescut mult, 50.6% ajungand la 661.9 milioane euro din total, mobile-ul a crescut cel mai mult, cu 78.3% pana la 392 milioane euro, display-ul a ajuns la 7.8 miliarde euro, in cresctere cu 9.1%, iar searchul a ajuns la 11.9 miliarde euro, in crestere cu 15.5%.
Top 10 tari dupa volume:
UK – €6.6 miliarde euro
Germania – €4.6 miliarde euro
Franta – €2.8 miliarde euro
Rusia – €1.5 miliarde euro
Italia – €1.4 miliarde euro
Olanda – €1.2 miliarde euro
Spania – €900 milioane euro
Suedia – €800 milioane euro
Norvegia – €600 milioane euro
Danemarca – €600 milioane euro
De remarcat ca aceste 10 tari cumuleaza 86% din total, unde total = 27 de tari :)
This entry was posted on duminică, iunie 2nd, 2013 at 06:52 and is filed under Internet, Media. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
daca si Rusia e in UE ….
Nu e in UE, e in EU
M? întreb oare care este raportul volumului de pia?? de publicitate online vs. GDP pentru fiecare, comparat cu cât o fi în România.
Ce mi-ar pl?cea mie cel mai mult ar fi dac? internetul ?sta mic Românesc ar crea ceva asocia?ie de lobby care s? aib? ca scop propunerea de legisla?ie care s? ajute business-urile online s? creasc?: taxe mai mici, politici în jurul card-urilor de credit ca s? fie mai u?or s? cheltui online, etc… ar fi interesant pentru c? promovarea de astfel de politici ar ajuta cre?terea pie?ei online pentru toat? lumea.
M? gândesc c? pân? acum toate eforturile române?ti se centreaz? pe a convinge companiile offline s? cheltuie online, dar pu?in eforturi române?ti sunt concentrate pe a convinge consumatorii români s? cheltuie mai mul?i bani online. Ce zici?
Vivi, da cu virgula, calculeaza tu :)
GDP UK 2445 miliarde USD
GDP Germania 3600 miliarde USD
GDP Franta 2773 miliarde USD
GDP Romania 190 miliarde USD
Are si nu are, IAB-ul a preluat acest rol si chiar incearca sa miste ceva (vezi problema cookies pe care UE incearca sa o reglementeze) dar nu la nivel de taxe/lobby pt facilitati ci la nivel de reglementare.
Re consumatorii si cheltuirea banilor in online, sunt doua discutii, romanii cheltuie online foarte mult, peste 1 miliard euro dupa estimarile noastre, dar cei mai multi din acesti banii se duc „afara” pe produse si servicii, deci ar trebui sa le oferim in .ro ceea ce ei gasesc doar afara. Iar a doua discutie este legata de cine ar trebui sa faca asta, eu cred ca asociatia siteurilor de ecommerce, eventual cu sprijin din partea publisherilor locali.
extra, eMag-ul investeste masiv in promovarea pe alte medii (tv, radio) cu spoturi care ajuta si ecommerce-ul in general, nu doar business-ul lor (tag line-ul campaniei este „online-ul va fi intotdeauna mai simplu”)
Deci pare c? ar fi loc de cre?tere, dac? în UK ?i celelalte procentul OnlineAds/GDP e pe la 0.1-0.25%, în .ro este cam 0.01%, adic? un ordin de magnitudine mai mic.
Pe ce sunt cheltui?i ??tia 1 miliard de EUR în afar?? Dac? sunt bunuri digitale (muzic?, filme) atunci e greu de concurat cu corpora?ii globale (welcome to globalization), dar pare c? pentru bunuri fizice – haine, pantofi, electronice – banii ar trebui s? fie cheltui?i local.
?i atunci într-adev?r ai dreptate, o asocia?ie a magazinelor online ar trebui s? conduc? un efort de lobby de genul ?sta, dar valul doi ar fi industria de publicitate pentru c? atunci când emag are cifr? mare de afaceri atunci emag o s? cheltuie bani pe publicitate online.
Dar ar fi foarte interesant ?i progresiv dac? tot internetul s-ar uni în spatele unui astfel de lobby, ecommerce, publishers, small startups, ad agencies, pentru c? pân? la urm? dac? pl?cinta cre?te e bine pentru toat? lumea.
[…] aici, via Orlando. Piata din Romania a fost estimata de IAB la 22.7 milioane de euro in 2012. Cu tot cu Facebook si […]
Pe bunuri fizice si servicii (turism de exemplu).
Pai asta ti-am spus, ecommerceul trebuie sa impinga iar publisherii/siteurile trebuie sa sustina o astfel de initiativa.
Nu stiu daca-i poti grupa pe toti sub o palarie comuna, poti insa pune la aceeasi masa diferitele organizatii care reprezinta fiecare segment in parte.
P?i s? se mi?te! :-) Just sayin’